de Sebastian Toma
Vineri, 01.05.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat Alfa Romeo 159 2.4 Multijet in versiunea de echipare TI. Modelul italian este pe care sa primeasca un facelift dar isi arata in continuare coltii si atrage priviri la fel ca in prima zi in care a fost disponibil pe piata.
-
Pret model testat
33.165 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Modelul testat de Automarket era echipat cu un propulsor diesel cu cinci cilindri si patru supape pe cilindru. Acest propulsor dezvolta 200 CP la 4.000 rpm si 400 Nm la 2.000 rpm. Acest motor foloseste tehnologia JTD si este cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte.
Propulsorul de 2.387 centimetri cubi se dovedeste a fi deosebit de vioi si elastic. De la 1.500 rpm motorul accelereaza usor la 4.000 rotatii pe minut fara ezitari. Mai mult, propulsorul accelereaza fara probleme pana la 4.500 rpm – desi acest lucru este contraindicat. Atunci cand motorul atinge puterea maxima, turbina dezvolta 1.5 bari din cei 1.6 permisi de fabrica. Rezerva de putere este folosita in cazul acceleratiilor puternice si, totodata, ajuta la protejarea pe termen lung a motorului.
Cursa schimbatorului de viteze este precisa, iar transmisia lui 159 este etajata potrivit. Cu motorul rece, sunetul caracteristic unui motor diesel poate fi auzit de afara, dar de la interior este dificil de sesizat. Odata ce acest motor ajunge la temperatura optima de functionare, zgomotul devine cu adevarat insesizabil, iar modelul prezinta chiar un sunet sportiv.
Consum
Modelul testat a inregistrat un consum urban situat intre 10.8 si 11.6 litri la 100 kilometri parcursi, pe cand consumul extra-urban se situeaza intre 7.9 si 8.8 litri la 100 km parcursi. Diferenta dintre cele doua valori ale consumului de carburant sta in stilul de condus adoptat, valorile superioare fiind atinse intr-un regim de condus sportiv, pe cand valorile inferioare au fost atinse intr-un regim de condus temperat. Constructorul a anuntat pentru 159 2.4 Mjet un consum de 9.3 litri la 100 km in regim urban si 5.4 litri la 100 kilometri in regim extra-urban.
Interior
Interiorul lui Alfa Romeo 159 este gandit pentru a-i usura munca soferului si are un design care emana sportivitate si eleganta. Scaunele din fata ofera o pozitie caracteristica autoturismelor GT, pe cand volanul si bordul cu insertii din aluminiu te fac sa te simti ca intr-un model sport. Aceasta senzatie dispare odata cu observarea intregului interior si a spatiului oferit de acesta. Comenzile sunt amplasate ergonomic, iar spatiul oferit se situeaza pe unul din pozitiile de top ale clasei sale. Consola centrala are trei ceasuri orientate catre sofer care afiseaza nivelul de carburant, temperatura apei si presiunea dezvoltata de turbina. Aceste ceasuri nu pot fi observate de pasagerul din dreapta si nici chiar de pasagerii din spate. In schimb, interiorul nu are nici un suport de pahar, iar scrumiera oferita este foarte mica. Priza de 12V de la bord este pozitionata in acelasi compartiment cu scrumiera, care este localizat langa levierul franei de mana. Acest lucru poate incomoda anumiti clienti care folosesc aparate GPS sau diverse echipamente alimentate de la aceasta priza. Indiferent de locul ocupat in acest model, spatiul oferit pentru genunchi, picioare si cap este exemplar. Spatiul pentru bagaje se ridica si el la un nivel ridicat, gratie adancimii portbagajului.
Preţ de achiziţie
Modelul duce o lupta acerba cu concurenti germani cum ar fi BMW Seria 3, Audi A4 sau Mercedes-Benz C-Klasse. Modelul testat are un pret de 33.165 euro, ceea ce il face un bun competitor in segmentul sau. Sa nu uitam ca 159 si Alfa Romeo se lupta doar in segmentul premium si ofera un pachet diferit de cel al competitorilor sai. Diferenta va fi facuta doar de temperamentul si gusturile clientilor, deoarece Alfa Romeo 159 este un model cu o anume imagine, care se potriveste cel mai bine unei anumite clientele. Pentru cei care se temeau de eventualele probleme de fiabilitate ale marcii Alfa-Romeo, va anuntam ca acest model este primul din gama producatorului italian care a fost lansat sub conducerea lui Karl-Heinz Kalbfell, fost angajat al grupului BMW. Finisajele si materialele folosite la crearea acestui model sunt tintite pentru cei care aleg cu spiritul si care doresc sa iasa in evidenta fara a fi stridenti.
Siguranţă
Alfa Romeo 159 a obtinut maximul de cinci stele EuroNCAP pentru impactul frontat si 4 stele pentru protectia copiilor – in momentul lansarii. In dotarea standard, acest model este echipat cu sapte airbag-uri si putem remarca prezenta airbag-ului care apara genunchii soferului – disponibil in nivelurile de echipare de varf ale modelelor germane premium.
Sistemul de control al stabilitatii se decupleaza de la acelasi buton cu sistemul de control al tractiunii, dar pentru decuplarea sistemului de control al stabilitatii este necesara o apasare prelungita, de circa cinci secunde, urmata de un bip care va avertizeaza de dezactivarea acestei masuri de siguranta.
La apasarea mai puternica sau mai brusca a pedalei de frana, 159 va aprinde automat semnalul de avarie pentru a avertiza ceilalti participanti la trafic situati in spatele masinii. Desi acest sistem nu este inovator, prezenta lui poate fi utila pentru evitarea accidentelor cauzate de neatentie.
Franele lui 159 ofera performante bune si pedala ofera o senzatie clara asupra evenimentelor ce au loc pe sosea.
Ţinută de drum
Modelul testat ofera o tinuta de drum sportiva, ce poate fi deranjanta atunci cand treceti peste gropi. Cu toate acestea, publicul tinta al acestui model va aprecia cu siguranta suspensiile ferme de care beneficiaza 159 si stabilitatea acestuia in curbe.
Directia acestui model este ferma si precisa, dar este adesea influentata de cuplul motorului in timpul accelerarilor puternice. In primele doua trepte de viteza si mai ales pe carosabil umed, in jurul a 2.000 de rotatii pe minut – turatia unde motorul incepe sa ofere cuplul motor maxim – volanul lui 159 tinde sa "traga" intr-o parte.
Sistemul de control al tractiunii incearca din rasputeri sa controleze aceasta miscare, dar interventia acestuia poate deveni iritanta. Cu sistemul de control al tractiunii decuplat, este suficient sa manuiti volanul si sa aplicati acceleratia cu atentie si veti obtine controlul dorit.
Datorita suspensiei ferme a acestui model, ruliul caroseriei este extrem de redus, iar stabilitatea lui 159 este buna pentru clasa sa. Jantele de 18 inch cu care era echipat modelul testat au oferit si ele un plus de stabilitate si aderenta, prin intermediul pneurilor de dimensiuni si latime mari cu care erau imbracate.
Vizibilitate
Din pacate pentru 159, vizibilitatea este unul dintre punctele slabe ale acestuia. Montantii A si B sunt foarte grosi si deranjeaza soferul in timpul anumitor manevre. Adesea, montantul A afecteaza vizibilitatea in timpul curbelor cu unghi mare. Pentru a corecta acest neajuns sunteti nevoiti sa va asesati diferit scaunul si sa va straduiti sa priviti cu atentie inaintea abordarii virajelor. Parbrizul este foarte inalt si inclinatia acestuia duce la momente deranjante atunci cand circulati cu fata inspre soare. In cazul aplicarii parasolarului, sunteti nevoiti sa renuntati la o parte din campul vizual in favoarea vederii clare. Montantii C sunt si ei lati, dar luneta de dimensiuni mari ajuta la o vizibilitate relativ buna in spate. Dat fiind clasa si segmentul in care se lupta 159, Alfa Romeo ofera in standard senzori de parcare pentru acest model. Oglinzile au o dimensiune potrivita si compenseaza deficientele cauzate de montantii A si B.
Tehnologie
Modelul testat este echipat cu un sistem cruise control si cu senzori de ploaie si lumina care actioneaza stergatoarele de parbriz si luminile exterioare in functiile de conditiile de vreme dictate de natura. Stergatoarele de parbriz isi variaza automat viteza in functie de cantitatea de ploaie intalnita si indiferent de setarea in care se aflau in momentul activarii. Acest lucru ajuta soferul sa se concentreze la drum si ii ofera un plus de confort.
Comenzile sistemului audio se afla si pe volan si nu sunt deranjante in timpul condusului, pe cand sistemul de aer conditionat ofera performante bune in timp scurt. Alfa Romeo 159 dispune si de functia de iluminare dupa ce soferul paraseste automobilul (Follow me home) si permite soferului sa seteze dupa bunul plac modul in care se comporta sistemele mentionate mai sus.
Din pacate, sistemul audio nu este deosebit de puternic in comparatie cu sistemele produse de furnizori de marca, asa cum sunt Bose sau Harman Kardon – sisteme pe care ne-am fi asteptat sa le gasim standard pe acest model la acest nivel de echipare.
Design
Acest model a fost desenat de casa italiana Giugiaro si fiecare element al sau arata acest lucru. De la farurile si grila sa, pana la modelul scaunelor si al interiorului, Alfa Romeo 159 denota eleganta si sportivitate. Chiar daca modelul poate fi observat pe strazi deja de trei ani, Alfa 159 atrage in continuare privirile trecatorilor, iar aspectul sau da impresia de miscare, chiar si cand modelul este parcat.
Ne-a placut
- Aspect estetic exterior si interior
- Pozitia de condus sportiva dar confortabila
- Suspensia ferma
Nu ne-a placut
- Unghiuri moarte la montantii parbrizului
- Garda la sol problematica in cazul gropilor
- Sistemul audio prea slab pentru pretul sau
Date tehnice - Alfa Romeo 159 (2005-2009) 2.4 Multijet 200 CP Distinctive |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
4 |
Motor tip / cilindri
n/a |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
2387 |
Lungime mm
4660 |
Putere maxima CP (rpm)
200 (4000) |
Latime mm
1828 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2000) |
Inaltime mm
1417 |
Viteza maxima km/h
228 |
Greutate kg
1430 |
Acceleratie 0-100 km/h s
8.4 |
Ampatament mm
2700 |
Tractiune
Fata |
Volum rezervor litri
70 |
Cutie viteze
M6 |
Volum portbagaj litri
405 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Alfa Romeo 159 (2005-2009)
Pacat ca nu sunt mai multe pe strazi macar ca sa mai salveze simtul esteticului.
Cred ca nici un "valutist" nu neaga Alfa Romeo este omasina f frumoasa dar pretul este enorm in raport cu calitatea si performantele oferite care deasemenea se reflecta si in pretul de revanzare de 2 bani.
Asa ca mai lasa-ne cu remarcile astea de cunoscotor habarnist.
La fel nu am apreciat dimensiunile montantilor, mersul cu spatele fiind putin dificil, cel putin pe 156.
Pretul mi se pare ok, pentru ceea ce ofera masina, iar pana nu ai condus una, nu ai de unde sa stii despre ce e vorba.Pentru mine alfa nu a insemnat nimic, dar cum te urci la volan, incepi sa iti schimbi parerea radical.Pentru mine e masina aproape perfecta, iti ofera un sentiment pe care putine masini le mai ofera in ziua de azi.
Singuru lucru cu care nu sunt de acord la review sunt notele obtinute la capitolul motor/transmisie si la performante.Mi se par prea mici.In rest, un review foarte, foarte bun.
Nu am vazut o asa de mare diferenta intre cele 2.
Marea diferenta intre masinile astea e de imagine. Oamenii cred ca Alfa e ca in anii 80. Daca Fiat face in continuare masini mediocre, Alfa care e in acelasi grup e o firma separata si acolo se coace cu totul altceva.
Problema e ca oamenii acum traiesc din povestile altora. Ca de obicei la romani, ne pricepem la toate si ne dam cu parerea despre orice.
Mult Succes
La tinuta de drum nemtii au tras aceasta concluzie
www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek