Drivetest Audi A5 Sportback facelift (2011-2016)

2.0 TDI 150CP Man
Audi A5 Sportback facelift (2011-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 29.07.2014
Stilul practic

Audi A5 Sportback a devenit un simbol pentru automobilele numite generic coupe cu patru portiere. A fost printre primele care au inaugurat acest concept în clasa medie, iar acum are un concurent puternic în persoana noului BMW Seria 4 Gran Coupe. Este însă unul dintre automobilele premium preferate de clienţii de la noi din ţară şi din Europa. Modelul A5 are deja o vârstă, fiind lansat în 2007, dar a trecut printr-un facelift major în 2012, ceea ce îi permite să se menţină proaspăt şi atrăgător. Am testat acest model în 2009 în varianta sa cu motor TDI de 3.0 litri. De atunci, timpurile s-au schimbat şi a venit vremea să punem la încercare un A5 Sportback facelift cu un motor TDI de doar 2.0 litri şi 150 CP. Este cel mai mic motor diesel care poate fi ales pentru acest model şi transformă maşina într-un coupe cu patru uşi dedicat familiei.

Audi A5 Sportback facelift (2011-2016)
2.0 TDI 150CP Man

  • Pret de pornire 36.179 €
  • Pret model testat 45.647 €
  • Taxa auto 100 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Audi oferă ca motor entry-level propulsorul 2.0 TDI de 150 CP. Este acelaşi motor disponibil pe majoritatea modelelor din grupul Volkswagen. Îl poţi întâlni de exemplu pe Golf şi pe derivatele lui. Nu multă lume ar fi ales acest motor pe un model ca Audi A5 acum câţiva ani, dar acum a devenit o alternativă ok. Este cel mai economic propulsor care poate fi găsit sub capota acestui model şi, dacă îţi doreşti un automobil care să atragă toate privirile, dar vrei să pui economia de carburant pe primul loc în defavoarea performanţelor, atunci 2.0 TDI de 150 CP este motorul pe care trebuie să îl alegi. Mai există şi o variantă de 177 CP, aceasta fiind ceva mai populară printre proprietarii de A5.

În ceea ce priveşte motorul diesel 2.0 TDI de 150 CP, acesta este un mic cal de bătaie care îşi face treaba fără să ceară prea multe. Nu se potriveşte prea bine cu caracterul lui A5 Sportback, dar te duce unde ai nevoie. Este bine izolat fonic şi nu face prea multă gălăgie când îl pui la treabă. Cei 150 CP sunt dezvoltaţi la 4.200 rpm, iar cuplul maxim este de 320 Nm de la 1.750 până la 2.500 rpm. Motorul de 2.0 litri TDI este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Personal aş fi preferat o cutie automată DSG, dar unii preferă transmisia manuală, iar cea de pe A5 Sportback este excelentă. Precisă în acţionare şi cu rapoarte bine etajate, cutia se comportă bine şi oferă reprize susţinute atunci când e nevoie.

Consum

Motorul turbodiesel de 2.0 litri şi 150 CP este unul frugal, căruia nu-i place să treacă prea des pe la pompa de motorină. În cazul lui A5 Sportback, el trebuie să pună în mişcare un automobil destul de mare, dar asta nu influenţează prea mult consumul de carburant. În cifre oficiale, Audi A5 Sportback 2.0 TDI 150 CP consumă în medie 4 litri de motorină pentru fiecare sută de kilometri parcurşi. În realitate, computerul de bord a indicat un consum de 5.5 litri la drum lung şi 7.5 litri în mediu urban. 

Dacă privim în curtea concurenţei, consumul mediu de 4 litri/100 km este comun şi pentru modelul BMW 418d Gran Coupe cu motor de 2.0 litri de 143 CP. În schimb, modelul C-Klasse 220 BlueTec cu motor de 2.1 litri de 170 CP consumă în medie 3.7 litri/100 km.

Performanţe

Motorul diesel de 150 CP nu a fost gândit pentru performanţe în cazul modelului A5 Sportback. A5-ul cu patru portiere nu te va băga în scaune la fiecare acceleraţie, dar nici nu se va face de ruşine. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră a fost coborâtă la 9.4 secunde, iar viteza de top este de 212 km/oră.

Concurenţa de dovedeşte a fi ceva mai rapidă în a accelera până la prima sută de kilometri pe oră. BMW-ul 418d Gran Coupe are nevoie de 9.2 secunde, în timp ce noul C-Klasse cu motorul de 170 CP diesel poate sprinta în doar 8.1 secunde.

Interior

Deşi avem de-a face cu un exemplar în echiparea de bază, interiorul modelului Audi A5 Sportback este un loc plăcut. Există, ce-i drept, mult plastic negru, dar acesta este de bună calitate, iar atmosfera este înveselită de o serii de inserţii din aluminiu plus accente cromate. Pentru cel de la volan, dar şi pentru pasageri, spaţiul este la limită, Audi A5 nefiind una dintre cele mai spaţioase maşini la interior. Avantajul acestui model este hayonul extrem de amplu, acţionat manual în cazul modelului testat de noi, care permite accesul la portbagajul de 480 litri. Această valoare pare că este un reper în clasa medie premium, aproape toate modelele concurente oferind portbagaje de 480 litri. 

Avantajul versiunii Sportback este şi perechea suplimentară de portiere ce face accesul la locurile din spate mult mai accesibile pentru pasageri faţă de coupe-ul A5.

Preţ de achiziţie

Ajungem şi la sensibilul capitol numit preţ de achiziţie. În cazul lui Audi A5 Sportback, preţurile pornesc de la 36.200 euro (TVA inclus). Pentru a putea alege un diesel de 2.0 litri, preţul de bază este de 36.800 de euro. Exemplarul testat de noi a fost configurat pentru a arăta bine la exterior, dar fără a pune prea multe opţionale la interior. Astfel, look-ul exterior a fost accentuat de alegerea pachetului optic S-Line, în valoare de 2.000 euro. Pentru câteva dotări esenţiale a fost bifat şi pachetul A5 Advanced, care conţine scaune faţă sport, senzori de parcare, bluetooth, scaune încălzite şi oglindă retrovizoare centrală cu funcţie heliomată.

Cu toate opţionalele bifate, preţul pentru exemparul din imagini este de 45.700 euro. Preţul a fost redus la 42.200 euro prin oferirea unui discount de către dealer. 

TEXTAR A ECHIPAT FORD MODEL T
Elementele de frânare Textar au o istorie de mai bine de 100 de ani. La început au echipat celebrul Ford Model T. Astăzi pot fi instalate pe mașini recent lansate, cum sunt Polestar P1, BMW M2, Audi Q8, Bentley Continental sau Porsche Panamera. Ele au fost disponibile chiar și pentru supercarul Bugatti Veyron.

Siguranţă

Audi A5 nu a ajuns să fie testat de către EuroNCAP. Dar platforma sa este comună cu cea a modelului A4, automobil ce a obţinut un scor general de cinci stele la sesiunea de teste din 2009. Dacă ar fi testat de către EuroNCAP, Audi A5 Sportback ar obţine cel mai probabil un scor similar la toate capitolele. 

Audi oferă în dotarea standard airbag-uri pentru cel de la volan şi pentru pasager cu acţionare în două trepte, airbag-uri laterale şi de tip cortină. Caroseria de tip Single Frame contribuie şi ea la rigidizarea întrgului automobil, împreună cu ranforsările din portiere şi din barele de protecţie. 

Nou centru de testare în Spania
Nokian a inaugurat un nou centru de testare în Spania. Pe cele 10 piste sunt testate anvelopele de vara, de iarna si all season, pe suprafete uscate sau umede. Exista si o pista ovala, lunga de 7 kilometri, pe care se ating viteze de 300 de km/h.

Ţinută de drum

Deşi avem de-a face cu o variantă entry-level a modelului A5 Sportback, Audi nu a făcut compromisuri la capitolul suspensie şi ţinută de drum. Suspensia folosită de acest model este una dintre cele mai bune din segment, mixând reuşit comportamentul dinamic adecvat unui coupe cu confortul demn de o maşină de familie.

Compromisul reuşit de către inginerii Audi contribuie din plin la confortul celor de la bordul Audi-ului A5 Sportback, dar şi la plăcerea de a conduce acest automobil. Este ideal atât pentru o navetă rapidă pe autostradă, dar şi pentru a urca pe un drum de munte. Ce-i drept, asocierea cu motorul de doar 150 CP nu este cea mai fericită pentru cine îşi doreşte un A5 cu veleităţi sportive. Dar pentru un om normal care vrea să se deplaseze cu stil la viteze normale şi să să facă economie de carburant, acest model este aproape perfect.

Vizibilitate

Audi A5 plăteşte un mic tribut siluetei de coupe. Luneta este extrem de plonjată şi nu oferă cea mai bună vizibilitate în partea din spate, mai ales atunci când avem de manevrat cu spatele. Oglinzile retrovizoare sunt însă bine proporţionate şi compensează acest neajuns. Nici geamurile laterale ale portierelor fără rame nu sunt extraordinar de mari, dar nu pun probleme deosebite.

În cazul exemplarului nostru, nu am avut la dispoziţie cameră pentru marşarier, dar setul de senzori pentru parcare îşi face bine treaba şi poţi manevra cu încredere maşina chiar şi în spaţii mai înguste. 

Tehnologie

La capitolul tehnologie, modelul de test nu excela prin foarte multe dotări, însă avea elementele de care are nevoie un şofer în viaţa de zi cu zi. Avem cel mai simplu sistem de infotainment, cu ecran color care afişează informaţii de la computerul de bord, radio şi navigaţie. Controlul se face cu ajutorul unui buton rotativ amplasat chiar pe consola centrală, lângă display. Sistemul audio conţine un amplificator cu şase canale şi 10 difuzoare dintre care unul este amplasat pe planşa de bord şi un subwoofer oferă o calitate audio bună. Acest sistem audio este o dotare opţională şi costă 300 euro. Audi A5 Sportback mai vine dotat cu sistem cruise control şi cu diferenţial blocabil electronic (EDS). În listă mai avem frână de parcare electrică şi lumini de zi LED cu contur în jurul farului. 

Design

Poate cel mai mare atu al modelului Audi A5 Sportback este felul în care arată. Audi a reuşit să păstreze appeal-ul coupe-ului şi în cazul versiunii Sportback. Împreună cu kitul optic S line, A5 Sportback este o prezenţă impunătoare pe şosele. Cu o imagine agresivă în partea frontală, dar cu linii fluide atunci când îl privim din lateral, Audi A5 Sportback întoarce multe priviri şi este în continuare unul dintre cele mai dorite modele din gama Audi, în ciuda faptului că nu mai este la prima tinereţe şi are un concurent puternic chiar în propria tabără, în persoana modelului Audi A7. 

Nu ne-a placut

  • Spaţiu redus în interior
  • Display mic cu grafică veche
Date tehnice - Audi A5 Sportback facelift (2011-2016) 2.0 TDI 150CP Man
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4712
Putere maxima CP (rpm)
150 (3250)
Latime mm
1854
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1500)
Inaltime mm
1391
Viteza maxima km/h
212
Greutate kg
1655
Acceleratie 0-100 km/h s
9.4
Ampatament mm
2810
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
63
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
480
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi A5 Sportback facelift (2011-2016)

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • gigi_frana
    mda...foarte interesant...bagi 9000 euro in optionale, si tot entry-level ramane...

    scazand 2000 pachetul optic S-Line, raman cam 7000 euro pentru "cateva dotari esentiale"... o nimica toata pentru niste dotari extraterestre ca "scaune incalzite" , "oglinda retrovizoare heliomata" si nu in ultimul rand varful tehnologiei moderne "senzori de parcare" :) Wow!
    36 6
  • patrus'sapte de mii de euroi...fara numar...fara valoare...

    imi aduc aminte cand a aparut A8....am ramas mut de admiratie, formele originale complet diferite de ale lui Mercedes si BMW reprezentau o alternativa extrem de interesanta...dar odata cu trecerea timpului cocalarismul a capatat un echivalent auto si am inceput sa privesc cele 4 cerculete cu amaraciune.

    cum spunea colegu'...senzori, oglinda heliomata si scaune incalzite...cateva optionale pe care le gasesti la o zecime de pret la kia sau ford.

    denumirea de "sportsback" te baga usor in ceata....A1 si A3 au un breack iar aici e un fel de....cocosatu' din Notre Dame.
    30 5
  • E normal ca la o masina premium optionalele sa coste proportional cu pretul masinii. Daca la un producator de volum primesti multe in 1000-1500 de euro nu e cazul unui producator gen Audi. La urma urmelor nu trebuie sa avem toti premium nu? Pentru cineva care isi pemite sa dea 30-50.000 de euro pe o masina, 9000 de euro sunt vax (nu mai zic de cei cu bolizi de peste 100.000). Mai ales ca vorbim de bogatani ca-si innoiesc masina pe praful actual.
    14 9
  • @vianu

    Audi e chiar ieftin, pai seria 4 GC testata de AM era 69 de mii.
    7 1
  • A8 totusi nu toti ghiorlanii au, cum este prezent X6 sau X5 de exemplu. Acelasi lucru pot spune si de noul S. Desi mici exceptii de la regula exista!Oricum ca natie am ramas ciuca si rasu curului din EU suntem vai de noi(nu ne spalam, nu avem apa si canal, etc), dar masini scumpe avem. Cred ca suntem de fapt niste rusi adevarati numai ca ne numim altfel.
    6 0
  • *statistic vorbind. Dar si practic, cine vrea sa incerce sa ia metroul de la un capat la altul si altul si daca coboara intreg fara sa isi dea ficatul peste cap inseamna ca am progresat.
    3 0
  • Pe A5 trevuie minim 2.0 TFSI, 2.8 FSI sau 3.0 TDI pt ca e masina lifestyle cu trasaturi sportive.Fara quattro nu mi-as lua, tractiune fata pe A5 nu se potrivste.Pe un A4 un 2.0 TDI merge mai ales pt o firma sau cei preocupati de consum dintr-un oras mare dar A5 cu 2.0 TDI e ca nuca in perete.Aceeasi poveste si cu 420D.Mai bine ati fi testat altceva
    5 1
  • Slabut fata de seria 4 grand_coupe....
    2 5
  • @scorpionu.negru Bai omule, A5 a aparut in al treilea trimestru al lui 2007 iar seria 4 pe la sfarsitul lui 2013.Inca îi face fata cu brio la ce diferenta de aproape o generatie(6 ani) e intre ele.Macar nu confunzi 5 sportback cu A4, daca e murdar seria 4 GC sau daca e la vreo 20 de m il confunzi usor cu seria 3
    4 2
  • @scorpionu.negru Bai omule, A5 a aparut in al treilea trimestru al lui 2007 iar seria 4 pe la sfarsitul lui 2013.Inca îi face fata cu brio la ce diferenta de aproape o generatie(6 ani) e intre ele.Macar nu confunzi 5 sportback cu A4, daca e murdar seria 4 GC sau daca e la vreo 20 de m il confunzi usor cu seria 3
    4 2
  • @jiji: dar sensibilicos mai esti...:))

    masina e f frumoasa. in locul dotarilor exterioare as fi pus navigatie, si alte chestii care tin de confort, nu de look exterior.
    1 1
  • Bancul cu vulpea si strugurii!!!Pentru toti cei anti-Audi A5.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru