Drivetest BMW Seria 1 (2012-2015)

2.0 120d xDrive
BMW Seria 1 (2012-2015) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 02.04.2013
Combinaţia câştigătoare

Segmentul compactelor premium este un veritabil câmp de bătălie, unde mai marii lumii auto se întrec cu cele mai bune creaţii accesibile pe care le pot oferi. Cu o compactă premium, un producător de automobile are o sarcină dificilă: să comprime, pe cât posibil, spiritul mărcii într-un model de dimensiuni reduse, să o echipeze cu tehnologii şi materiale demne de un constructor de top şi să o facă să se conducă precum un model demn de marca repsectivă.

BMW Seria 1 a ajuns de ceva vreme la a doua generaţie, care încearcă să corecteze principalele nemulţumiri apărute la adresa primeia, cum ar fi spaţiul destinat pasagerilor din spate. Nemţii au făcut acest lucru fără să se îndepărteze prea mult de restul gamei din punct de vedere stilistic şi fără să pierdă prea mult din identitatea primei generaţii a modelului.

De data aceasta, am testat o versiune 120d a lui BMW Seria 1, echipată cu sistemul de tracţiune integrală xDrive şi cu pachetul de accesorii M. Prin exemplarul testat, BMW a scos aproape toate cărţile din mânecă, iar mâna cu cărţi pe care o pune "pe masă" cu această versiune are toate şanse să fie câştigătoare.

BMW Seria 1 (2012-2015)
2.0 120d xDrive

  • Pret de pornire 23.436 €
  • Pret model testat 45.076 €
  • Taxa auto 133 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Într-o vreme, denumirea unei motorizări semnifica şi litrajul său. A trecut ceva timp de atunci, iar fiecare constructor a început să se abată de la această "regulă". În cazul de faţă, nu vorbim despre nicio excepţie, motorizarea lui BMW 120d fiind nreprezentată de un motor diesel de 1.995 cmc. Unitatea livrează 184 CP la 4.000 rpm şi 380 Nm la 1.750 rpm. Exemplarul testat beneficia de sistemul de tracţiuen integrală xDrive, iar puterea era gestionată de o transmisie manuală cu şase trepte.

Motorizarea testată se mândreşte cu un nivel de putere superior în raport cu diesel-urile din oferta competitorilor, cu toate că unii dintre aceştia dezvoltă un cuplu maxim superior. Motorul în sine este demn de un model premium şi de sigla amplasată pe capota sa, acesta oferind atât reprize foarte bune, cât şi un nivel potrivit de rafinament.

Transmisia oferă o etajare corectă, fiind foarte potrivită pentru exploatarea resurselor disponibile. Timoneria sa este scurtă, aşa cum se cuvine în cazul unui BMW, cu atât mai mult unul echipat cu pachetul M.

Din păcate pentru comparaţia noastră, nu toţi competitorii lui Seria 1 au în ofertă o versiune diesel de putere comparabilă cu tracţiune integrală şi transmisie manuală, aşa că 120d cu xDrive ajunge să se compare doar cu Audi A3 Sportback 2.0 TDI quattro. În raport cu acesta, modelul din Munchen prezintă specificaţii superioare. Strict la nivelul puterii motorului diesel din ofertă, BMW se poate mândri cu o altă versiune a lui Seria 1, 125d, care oferă 218 CP şi 450 Nm dintr-un diesel de 2.0 litri.

Consum

BMW anunţă un consum mediu de 4.7 litri la sută pentru versiunea testată de noi, cu 5.8 litri la sută în oraş şi 4.0 litri la suta de kilometri în regim extraurban.

Rivalul său direct, Audi A3 Sportback 2.0 TDI quattro în versiunea de 170 CP, vine cu un consum mediu de 5.2 litri la sută. Modelul din Ingolstadt afişează un consum urban de 6.1 litri la sută şi un consum extraurban de 4.6 litri la sută. Celelalte compacte premium cu motoare diesel comparabile nu au fost include în comparaţie, deoarece nu pot fi echipate cu sistem de tracţiune integrală. Dacă ar fi fost, Alfa Romeo Giulietta ar fi egalat versiunea testată la consum, iar Volvo V40 D4 ar fi avut un punctaj mai bun, datorită consumului mediu declarat la 4.3 litri la sută. De dragul statisticii versiunea fără xDrive a lui BMW 120d prezintă un consum mediu de 4.5 litri la sută.

În cadrul testului nostru am realizat un consum urban de 6.4 litri la sută, obţinut într-un regim de condus economic şi cu sistemul Start-Stop activat, fără să renunţăm la instalaţia de climatizare sau la alte elemente de confort. Pe autostradă, la o viteză constantă de 120 km/h, 120 xDrive prezintă 2.100 rpm în treapta a şasea şi înregistrează un consum de 5.7 litri la sută. Pe drumurile naţionale, modelul înregistrează un consum absolut rezonabil, de cinci litri la sută.

Performanţe

BMW 120d în versiunea xDrive are nevoie de numai 7.2 secunde pentru a accelera de la 0 la 100km/h, iar modelul bavarez poate accelera până la o viteză de top de 225 km/h. Rivalul său din Ingolstadt, menţionat anterior, are nevoie de 7.9 secunde până la sută şi poate atinge o viteză maximă de 222 km/h.

Modelul din Munchen este atât de rapid încât surclasează toţi rivalii din segmentul premium care au motoare diesel de puteri comparabile şi transmisie manuală. Practic, singura compactă diesel premium mai rapidă decât versiunea testată este un alt BMW, 125d: 240 km/h viteză maximă şi 6.5 secunde pentru "sută", însă această versiune nu poate fi comandată şi cu xDrive.

Interior

Ştim deja din testele precedente cu BMW Seria 1 că interiorul modelului din Munchen a crescut mult la acest capitol faţă de predecesorul său. În trecut, concluzionam că interiorul lui Seria 1 este ergonomic şi că are un design sobru, în cel mai pur stil teuton, înveselit de micile ornamente care vin cu gamele de design Urban Line şi Sport Line, dar că spaţiul pentru pasagerii din spate este modest. Ei bine, după întâlnirea cu exemplarul testat, ne-am convins că pachetul M desăvârşeşte interiorul acestui model, asigurând toate elementele pe care le aşteptăm la un model premium.

Scaunele din faţă sunt foarte reuşite şi oferă un nivel foarte bun al susţinerii laterale. Deşi sunt, în esenţă, scaune sport, acestea nu îţi torturează spatele, îmbrăţişând fiecare pasager cu reglajele lor electrice şi materialele moi care formează căptuşeala. Plafonul de culoare neagră, specific modelelor cu pachetul M, alături de alte mici artificii de acest gen, fac deliciul oricărui fan al detaliilor interioare.

Spaţiul oferit la bord este potrivit pentru patru pasageri, chiar şi pentru o călătorie mai lungă, dar al cincilea pasager ar putea să fie incomodat subtil de pasajul transmisiei, fără ca acest lucru să facă imposibile călătoriile pe distanţe scurte. Portbagajul nu este cel mai mare din segment, dar vorbim de diferenţe de câţiva litri între competitori. 

Preţ de achiziţie

Preţul de pornire al unui BMW Seria 1 este de 23.436 euro cu TVA inclus. Pentru versiunea 120d cu xDrive, preţul de pornire urcă la 34.902 euro, fie că vorbim despre gama Sport Line, sau de gama Urban Line. Din acest punct de vedere, apreciem faptul că BMW că nu a făcut discriminări la capitolul preţ în funcţie de liniile de design alese de client.

Rivalul său direct, Audi A3 Sportback 2.0 TDI 170 CP quattro, este oferit alături de trei niveluri de echipare. Ambition, care pleacă de la 34.450 euro cu TVA inclus, Attraction, care pleacă de la 33.161 euro cu TVA inclus şi Ambiente, care pleacă de la 34.513 euro cu TVA inclus. Astfel, oricare dintre cele trei versiuni în care poate fi comandat Audi A3 Sportback cu motorizarea 2.0 TDI de 170 CP, transmisie manuală cu şase trepte şi sistem tracţiune integrală quattro prezintă un preţ de pornire mai mic decât al modelului BMW, deşi vorbim despre o diferenţă de câteva sute de euro.

Fiind echipat cu pachetul M, atât pentru interior, cât şi pentru exterior, exemplarul testat avea un preţ de achiziţie mai ridicat, de 45.076 euro cu TVA inclus. Doar opţionalele treceau de pragul de 10.000 de euro, de unde şi diferenţa serioasă între exemplarul testat şi preţul de pornire. Pachetul M Sport pentru Seria 1 costă 3.647 euro cu TVA inclus, conform fişei tehnice a modelului testat.

Lista de dotări a exemplarului testat mai includea şi un sistem de navigaţie Professional, care costă 2.490 euro cu TVA inclus, alături de pachetul Advantage Plus, de 3.100 de euro cu TVA inclus. Cel din urmă include elemente de comfort, cum ar fi senzori de parcare, senzori de ploaie şi lumină, aer condiţionat cu reglare automată, banchetă spate rabatabilă şi altele.

Nu putem preconiza câţi clienţi vor merge atât de departe în configuratorul celor de la BMW, dar multe echipamente din această ofertă sunt deosebit de atractive, deşi preţul total al maşinii poate să urce rapid cu doar câteva "căsuţe" bifate pe un formular.

Siguranţă

A doua generaţie a lui BMW Seria 1 a obţinut un scor general de cinci stele, cu un grad de protecţie al pasagerilor adulţi de 91%. Protecţia copiiilor de la bord a fost notată cu 83%.

Lista de dotări standard la capitolul siguranţă pentru noul BMW Seria 1 este completă, acesta venind cu o serie de sisteme electronice pentru menținerea aderenţei, plus un set de şase airbag-uri.

Ţinută de drum

Încă de la prima întâlnire cu noul BMW Seria 1, am fost încântaţi de suspensia sa şi de ţinuta de drum oferită. Uscat sau umed, ploaie sau ninsoare, compacta din Munchen nu ne-a dezamăgit. Când a venit vremea să ne întâlnim cu versiunea echipată cu xDrive, nu ne-am gândit de două ori şi am sărit direct la volan. Rezultatul este mai mult decât încântător, modelul având un comportament previzibil pe şosea, cu o tentă supraviratorie extrem de discretă, anulată instant de xDrive în cazul apariţiei unei carenţe în materie de aderenţă.

Secretul reuşitei se numeşte Adaptive Drive. Chiar şi pe modul Sport+, maşina nu este excesiv de rigidă, iar modul Comfort asigură o rulare în condiţii potrivite pe drumuri, fie ele şi "plombate", specifice finalului iernii din estul Europei. Sigur, jantele din aliaj de dimensiuni mai mici decât ar spune unii că sunt potrivite pentru acest model (17 inch) ajută şi ele la această senzaţie, talonul mare al anvelopelor ajutând şi el la amortizarea neplăcerilor de pe şosea.

Direcţia este fermă indiferent dacă rulăm pe modul Sport, Sport Plus, Comfort sau Eco Pro, dar comportamentul acesteia şi al suspensiei se schimbă la trecerea prin aceste moduri de rulare. Exemplarul testat beneficia şi de un sistem de direcţie sport variabilă, care oferea precizie maximă la mişcările mici şi asistenţă suplimentară când detecta o mişcare mai amplă a volanului. Rezultatul este o direcţie excelentă, care nici nu te face să transpiri când conduci sportiv şi nici nu îţi dă senzaţia că ai în mână un volan de gaming. 

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, Seria 1 suferă puţin la manevrele cu spatele din cauza formei lunetei. Dar BMW a avut grijă să doteze, opţional, ce-i drept, acest model cu senzori de parcare şi o cameră de luat vederi.

Oglinzile laterale sunt mai mari faţă de cele folosite de generaţia anterioară şi acest lucru aduce un plus la capitolul vizibilitate.

Tehnologie

BMW Seria 1 este echipat cu numeroase echipamente tehnologice, unele dintre ele fiind premiere în segmentul compact. BMW Connected Drive permite utilizarea internetului din maşină, dar şi a unor aplicaţii precum Twitter, Facebook sau a navigaţiei prin Google Maps. În timp ce majoritatea funcţiilor nu sunt folosite zilnic şi nu sunt, deci, neapărat necesare, cele care contează au tot ce le trebuie pentru a nu dezamăgi şi pentru a "presta" aşa cum se cuvine într-o maşină premium.

Sistemul de navigaţie bazat pe Google Maps poate să înceapă ghidarea de la un traseu stabilit în maşină sau de la un traseu pregătit de pe computerul şoferului. Şoferul poate să se orienteze din timp cu privire la aspectul locului în care trebuie să ajungă cu ajutorul aplicaţiei Street View, ce permite afişarea imaginilor captate de camerele speciale de la Google la momentul cartografierii unei zone. Odată ce a parcat, şoferul poate să navigheze în continuare spre destinaţie cu ajutorul aplicaţiei LastMile, care îl duce la destinaţie pe jos dacă nu poate parca în apropierea locului în care doreşte să ajungă.

Afişajul central are dimensiuni generoase, este integrat într-un mod agreabil şi poate să ne arate o multitudine de lucruri. Astfel, de la datele furnizate de computerul de bord şi harta sistemului de navigaţie, până la elemente precum indicatoare analogice pentru putere şi cuplu atinse în timp real, agenda telefonului mobil şi aplicaţiile BMW Connected Drive, toate elementele pot fi accesate de șofer. Totul este controlat prin intermediul butonului rotativ amplasat între cele două locuri din faţă. Într-un cuvânt, iDrive.

Design

BMW a schimbat multe la Seria 1 odată cu noua generaţie. Atât spatele, cât şi faţa acestui model au fost schimbate dramatic, iar rezultatele nu au fost pe placul tuturor.

Cei de la BMW spun că maşina s-a maturizat, iar maturizarea corpului uman aduce schimbări similare cu cele pe care le-a suferit Seria 1 la exterior. Odată cu maturizarea design-ului, au venit şi alte lucruri asociate acestui proces în cazul oamenilor, respectiv tendinţa de avea mai multă grijă de garderobă. Iar când spui BMW şi Pachet M, n-ai cum să greşeşti.

Nuanţa superbă a exemplarului testat se numeşte Albastru Estoril şi costă 688 euro cu TVA inclus.

Date tehnice - BMW Seria 1 (2012-2015) 2.0 120d xDrive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4324
Putere maxima CP (rpm)
184 (4000)
Latime mm
1765
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1750)
Inaltime mm
1440
Viteza maxima km/h
225
Greutate kg
1500
Acceleratie 0-100 km/h s
7.2
Ampatament mm
2690
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
360
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 1 (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (21)

  • Facuta..pentru tineri??Cati tineri isi permit sa dea 45.000 pe o masina compacta?Poate doar pentru tinere...cu soti foarte bogati si foarte batrani
    88 0
  • Sta bine la motorizare, dar aspectul lasa mult de dorit.
    Daca as avea banii astia cu siguranta ca nu l-as cumpara.
    Arata totusi destul de rau. A-Klasse de la Mercedes ii mult, mult mai reusit.
    41 12
  • @suedezule

    Volvo V40 2.0 D3 150 de cai 4x2 testat de Automarket, pret 44.399 euro, ok are un plus de siguranta, dar daca scoti pachetul M de la seria 1, pt ca majoritatea testate au pachet M, se economisesc 3.647 euro, daca te multumesti si cu 4x2 pretul se duce sub 40.000, oricum foarte scump pentru aceasta clasa, ca si competitorii.

    Eu as alege seria 3 la pretul de 45.000, cand a fost lansat am facut drive-test si exemplarul respectiv, 320d 4x2, aproximativ la fel costa, nu avea navigatie, avea un ecran mai mic pentru sistemul multimedia si alte setari, fara piele, fara trapa, dar in rest cam avea tot ce trebuia.
    21 5
  • @suedezu
    frate cate volvo-uri sunt pe teritoriul romaniei? dar BMW-uri? fa oleaca de comparatie si apoi iti dai seama cata vanzare face volvo cu toate sistemele lor de siguranta....
    cu toate dotarille lor is varza la vanzari!!!
    nici eu n-as da 40mii pe o masinuta de asta
    mi-as lua un suv cu 40mii
    13 24
  • @Dutzu
    Seria 1 are avantajul interiorului, este de nota 10, greu poti sa-i reprosezi ceva, la exterior cel mai bine arata V40 dupa parerea mea, clasa A este draguta dar nu poti sa spui ca-i de nota 10 la design exterior sau interior, A3 este cel mai clasic si conservator, dar la interior prea sec.
    14 7
  • hai sa-ti pun si eu o intrebare...mai mult retorica,care-i legatura dintre numarul mare de bmw-uri din romania si educatia si cultura romanilor?o sugestie ajutatoare daca stai pe ganduri...gandeste-te la o chestiune de inversa proportionaliate....a celor doua aspecte pe care ti le-am expus.
    14 8
  • Gandeste-te la idei preconcepute enuntate de limitati si ajungi la concluzia pe care ai enuntat-o tu, nu o masina te face mai destept sau mai educat, si numarul de masini de la o marca nu are relevanta, daca ai o marca foarte rara nu inseamna ca tu esti o persoana la fel de ...rara ca si inteligenta:)
    13 5
  • n-ai inteles nimic,ai incurcat cauza cu efectul...
    9 5
  • interiorul fara pachet M si multe dotari este groaznic, trebuie multe optionale pana sa arate bine, va recomand sa cereti sa vedeti un exemplar cu dotarile respective inainte de a cumpara. fara display-ul ala sus nu mai arata asa de bine, sau cu displayul mai mic, fara butoanele de langa schimbator la fel ...
    6 4
  • am umblat si prin germania, austria, grecia...exact acceasi conceptie...daca vedeai 1 volvo intr-o ora era bine...
    ce vrea sa insemne asta? toti europenii is needucati?
    o fi ele bune si cu multe stele de sigurata, dar daca nu-s vandute si nu-s populare, cui ajuta?
    nu am nimic cu marca, D-ne fereste!!!
    10 6
  • uite...vad ca esti insistent...iti zic si eu din experienta mea ceva si o sa vezi ca lumea-mi cam da dreptete.mai nesimtiti soferi ca cei de bmw n-am vazut ,obraznici, increzuti ,iresponsabili, badarani,batausi ....bine ,nu toti ,evident cam.....................80%.eram odata cu familia veneam de undeva ,seara la un momentdat din spate incepe un nebun sa ma bliteze disperat...la care eu :,,ehe,iar un nebun pe vreun bmw?'' sotia,dupa ce a trecut:de unde D-zeu ai stiut?"...simplu din nenumaratele cazuri pe care le intalnesc. chiar si la mine in localitate exista un exemplar din asta de prostie monumentala are o pisicuta de 2Lbenzina vine duminica la terasa cu maneaua la maxim,se asaza langa mine, imi aduce un suc,ceva si apoi ma roaga sa-l duc luni pana intr-un oras (X)....cica,n-are rovigneta ...
    10 5
  • Foarte pertinent si justificat articolul lui Samba.E pacat sa omori un turbo diesel in oras.Cat despre BMW-ul testat ,nu isi justifica pretul decit ca fitza.
    11 5
  • Nu contest ca e o compacta de exceptie, asta e clar. Insa 45.000?!? Pentru tineri? Side si Hrebenciuci juniori poate...

    Samba are perfecta dreptate, cea mai buna solutie pentru majoritatea dintre utilizatori raman benzinarele aspirate (cele turbo au cam aceeasi probleme cu turbo dieselurile) insa din cauza unui marketing agresiv si a unor idei preconcepute se vand mai multe dieseluri...Producatorii sunt fericiti ca vand si piese de schimb mai scumpe si mai des...
    10 2
  • Si cate aspirate pe benzina mai exista acum la masini noi? Foarte putine.
    6 8
  • Masina e un deliciu.....mai ales ca-i integrala!

    @Samba

    Aici ai mare dreptate, ti-am spus-o in trecut, ti-o repet! Acum sper ca multi sa citeasca postarea ta cu luare aminte.
    6 0
  • @Samba - desi nu sunt de acord cu tine in unele situatii, de data asta jos palaria :)

    Trebuie accentuat asupra faptului ca, avand afara temperaturi foarte scazute (multe grade sub zero) oamenii merg cu motoarele diesel reci si subturate. Marea majoritate are o frica de zgomotul facut de motor, de parca nu ar fi constienti de tractorasul cumparat, si merg cat sa nu se auda ... de obicei cu motorul intre 1200-1600rpm (care la marea majoritate a masinilor diesel este fix sub zona recomandata de turatii).
    In ceea ce priveste caldura pe timp de iarna va recomand un MB - al meu face caldura la fel de repede ca vechea Carisma echipata cu benzinarul de 1.6 aspirat (ala se incalzeste insa in mai putin de 5minute, chiar si la -20, pe cand dieselul are problema descrisa mai sus)
    2 3
  • eu am fost cuminte si nu am facut prost pe nimeni!
    nu ma intereseaza cum is soferii BMW-urilor, doar am vazut cate sunt la numar.
    te oftici ca volvo nu e la fel de popular precum BMW???
    si apropo...prosti si melteni sunt cei care vorbesc urat pe aici!
    4 3
  • @unckle
    nu prea stii ce vb.
    bmw fac cele mai rafinate si puternice dieseluri din lume.
    am avut ocazia sa ma plimb cu un BMW 525d 2.0d 218cp. in interior ziceai ca-i benzinar, de sprint 0-100km/h nu mai zic, un adevarat campion la 2.0d.
    tractoras auzi la el...vai de capul tau!!!
    8 7
  • Asa este la diesel, iarna in principal, dar eu il intreb pe @samba sa explice si ce este ala sistemul auxiliar de incalzire webasto, sau pe romaneste sirocou. La mine pana la -10 grade cel putin, dupa 5 minute de incalzire statica, in maxim 4-5 km temperatura motorului este aproape optima, nu 90 dar 80 de grade tot este, acest sistem este instalat exact pentru a reduce pe cat posibil dezavantajul diesel-ului iarna, bineinteles ca nu au toate acest sistem, dar merita din plin, consuma cateva sute de grame pe ora, maxim jumatate de litru de motorina, dezavantajul este ca-n timp necesita o curatare, pentru ca este ca un motoras ce are injector, o mica pompa de motorina, sita...cum mare parte din an nu functioneaza, intra in functiune de la 5 grade in jos parca, se va imbacsi si va deveni din ce in ce mai putin eficient pana nu va mai functiona deloc. La mine inca functioneaza foarte bine:)
    8 1
  • @SO - daca tu compari sprintul intre un benzinar si un diesel ... se vede ce-i de capul tau dragule...
    1 2
  • @samba
    Da, acest sistem este dependent de functionarea motorului, dar la Bmw E39 de exemplu, ( probabil ca si la alte marci) se oferea optiunea din fabrica a functionarii independente de motor, ori cu telecomanda ori prin programarea de la bordul masinii, singurul dezavantaj este ca daca era folosit in fiecare dimineata iarna se scurteaza viata bateriei, oricum chiar si dependent de functionarea motorului acest sistem chiar este util, chiar incalzeste motorul mai repede, trebuie doar putina rabdare la incalzirea statica, in rest poti sa mergi si doar 15 km, motorul va fi deja la temperatura optima.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru