Drivetest BMW Seria 2 Coupe

M240i xDrive Coup
4.4
BMW Seria 2 Coupe zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 10.08.2022
Specialitate Bavareză

Aflat abia la a doua generație, BMW Seria 2 Coupe pare deja că a făcut parte dintotdeauna din oferta inițială a celor din Munchen. Sau măcar de la faimoasele modele Neue Klasse încoace. Această impresie e ușor de înțeles dacă arunci un ochi critic peste ceea ce propune modelul bavarez.

Până la urmă, acesta este „întruchiparea” rețetei care a făcut faimos brandul BMW: un coupe sortiv. Putem să mergem mai departe și să-l considerăm cel mai fidel reprezentant a ceea ce însemna la un moment dat sigla alb-albastră.

Un coupe de dimensiuni compacte, cu propulsie spate și cu motor cu șase cilindri sub capotă va rămâne întotdeauna o alegere emoțională, una care te va face să simți cu adevărat ce înseamnă să conduci cu plăcere.

Ei bine, a doua generație a rămas fidelă acestei rețete, în ciuda piedicilor de tot felul, puse de către diverse politici publice, trenduri sau alte bazaconii, menite să ne adoarmă simțurile și să ne transforme în roboți. Ce avem aici, sub forma unui BMW M240i xDrive, este un deliciu din toate punctele de vedere, o mașină pentru pasionați, cu mici carențe, dar și cu multe atribute unice.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI:

BMW Seria 2 Coupe
M240i xDrive Coup

  • Pret de pornire 55.300 €
  • Pret model testat 71.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Cu siguranță cea mai importantă calitate a modelului aici de față este „inima” de sub capotă. În această eră în care mașinile compacte pare că nu mai au voie să dețină motoare mai mari de 2 litri, BMW a decis că Seria 2 trebuie să ofere un propulsor sănătos, consacrat, de 3 litri, cu șase cilindri în linie.

Așa s-a născut BMW M240i xDrive, modelul testat aici de față. Propulsorul de sub capotă este arhicunoscut fanilor BMW, fiind o versiune îmbunătățită a celebrului B58. Acesta are acum la dispoziție 374 CP și 500 Nm de cuplu, valoarea din urmă fiind livrată de la numai 1.900 RPM. Ce înseamnă asta pentru șofer? Că te vei „scălda” în cuplul maxim oferit de mașină aproape tot timpul.

Transmisia este asigurată tot de o unitate arhicunoscută și rafinată de-a lungul timpului, renumita 8HP de la ZF. Pe înțelesul tuturor, este o cutie de viteze cu 8 rapoarte, asezonată cu un sistem de tracțiune integrală xDrive în standard.

Totul a fost setat cu simț de răspundere, iar acest tren de rulare este pur și simplu perfect, livrând un nivel înalt de performanță, combinat cu un confort exemplar atunci când ți-l dorești.

Practic, dacă nu apeși cu nesaț pedala de accelerație, mașina se va comporta cât se poate de normal, performanțele fiind nebănuite. Partea cea mai bună este că nu trebuie să faci niciun fel de giumbușlucuri pentru a scoate tot potențialul din motor și cutie. În orice mod de condus te-ai afla, dacă apeși tare pedala de accelerație, cutia de viteze va retrograda brusc, capul o să-ți fie lipit de tetieră, iar timpanele îți vor fi gâdilate de un sunet cum rar mai auzi în ziua de azi.

Acest procedeu, cunoscut și drept „kickdown”, va scoate toată puterea din motor, iar aceasta e livrată liniar, pe toată plaja de turații, fără drame, fără ruperi de ritm, mulțumită sistemului de tracțiune integrală care pune puterea jos exemplar.

Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm și sunetul motorului de sub capotă care, în ciuda filtrului de particule, încă se mai face resimțit și are o notă unică în industrie în acest moment. Îi vom duce lipsa atunci când vom trece la monotonia motoarelor electrice.

Consum

Toată această excelentă accelerație vine și cu ceva costuri. Doar nu credeai că e gratis? Ei bine, un motor de 3 litri, supraalimentat, pe benzină, va fi destul de însetat. Per total, BMW M240i xDrive nu mi-a arătat niciodată o autonomie mai mare de 440 de kilometri cu un plin de combustibil. Având în vedere că rezervorul are 52 de litri capacitate, faceți voi calculele consumului mediu.

Dacă e să vorbim de detalii, prin oraș cifrele s-au situat in jurul a 13 litri/100 kilometri, dar asta în condițiile în care am încercat să îmi controlez piciorul drept. Dacă vei face lansări de la fiecare semafor, consumul va crește proporțional.

În afara orașului, pe autostradă, la 130 km/h, consumul afișat de mașină a fost în jurul a 8 litri/100 kilometri parcurși. Ambele numere sunt destul de departe de ceea ce pretinde BMW la nivel oficial. Conform nemților, BMW M240i xDrive ar trebui să consume undeva la 9 litri/100 kilometri, în medie.

Găsirea unui rival adevărat pentru BMW M240i xDrive este o adevărată provocare. Sigur, în mod tradițional, M240i a fost comparat cu modele precum Audi S3 sau Mercedes-AMG A35. Cu toate acestea, niciunul dintre aceste presupuse rivale nu are propulsie spate și, mai important, ambele au caroseria greșită.

Practic, ar trebui să ne uităm după un coupe cu patru locuri și propulsie. Cel mai apropiat din acest punct de vedere ar fi Ford Mustang, deși nu este un model premium. Cu toate acestea, bifează toate căsuțele iar, ca să avem o comparație și mai corectă, trebuie să ne uităm la versiunea GT, cu al său motor de 5 litri, V8, aspirat, capabil să trimită 450 CP către puntea spate. Acesta are un consum estimat la 11.6 litri/100 kilometri de către compania americană.

Vom include totuși și Audi S3 și Mercedes-AMG A35 în comparația noastră, pentru a vedea ce oferă producătorii premium germani. Astfel, Audi S3 are în acest moment un motor de 2 litri, cu 4 cilindri sub capotă, care dezvoltă 310 CP și are un consum estimat la 8 litri/100 km. A35 AMG folosește un motor de aceleași dimensiuni ca rivalul de la Audi, dar cu 306 CP și un consum mediu estimat la 8.4 litri/100 km.

Performanţe

Așa cum te-ai aștepta, motorul generos de sub capotă, la pachet cu sistemul de tracțiune integrală și cutia automată perfect setată, pun la dispoziția ta un pachet de performanță.

BMW M240i xDrive atinge 100 km/h de pe loc în 4.3 secunde, la egalitate cu Ford Mustang GT care, pentru a face același timp, are la dispoziție 450 de cai putere, nu 374 cum e cazul modelului german.

Rivalii nemți sunt ceva mai lenți, așa cum te-ai aștepta, având în vedere diferențele de putere. Audi S3 folosește un sistem de tracțiune integrală și o cutie de viteze cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj și se dovedește mai lent: 4.8 secunde.

Mercedes-AMG A35 are aproape aceeași soluție tehnică sub caroserie. Cu ai săi 306 CP și transmisia automată cu 7 rapoarte, DCT, sprintul către 100 km/h durează 4.7 secunde, mai rapid decât Audi, dar tot în spatele BMW.

Viteza maximă a oricărei mașini din această listă este limitată, standard, la 250 km/h.

Interior

În acest moment, BMW M240i xDrive este unul dintre ultimele modele bavareze care se bazează pe designul interior „vechi”. Așa cum ați putut vedea în recenziile cu BMW i4 sau iX, germanii fac acum tranziția de la designul lor clasic la unul nou, dominat de ecrane mai mari și mai puține butoane.

Dacă nu ești fanul acestei abordări minimaliste, BMW Seria 2 Coupe încă îți oferă posibilitatea de a cumpăra o mașină cu un interior conservator, unde mai găsești butoane.

Asta nu înseamnă că îți va lipsi ceva. Ba dimpotrivă, ergonomia acestui interior este mult peste ceea ce oferă versiunile noi. Totul se simte familiar și butoanele încă sunt la locul lor, fix așa cum le știi.

Materialele sunt de calitate, plasticul moale fiind folosit pe partea superioară a planșei de bord, precum și pe zona de sus a panourilor ușilor. Părțile inferioare sunt în continuare făcute dintr-un plastic destul de neprietenos.

Spațiile de depozitare sunt decente pentru un astfel de coupe compact, de la cele din uși, până la cotieră, torpedou sau suporții de pahare. Așa cum îi șade bine unui model premium, opțiunile de configurare sunt bogate, clienții având o varietate de tipuri de tapițerii la dispoziție, chiar și în standard primind scaune M Sport, cu inserții Alcantara.

Modelul nostru a avut instalate scaunele opționale M, îmbrăcate în piele Vernasca neagră, cu inserții contrastante albastre, de mare efect. Doar un exemplu cu privire la cât de mult poți personaliza interiorul mașinii tale.

Spațiul pe locurile din spate nu este generos, iar accesul e destul de greoi printre scaunele față pliate și montantul central. Deși ele se rabatează electric și asta e un plus. Persoanele de sub 1.70 ar putea călători acolo, ceea ce nu se poate spune despre toate modelele Coupe din acest segment, unora lipsindu-le cu desăvârșire locurile din spate (Porsche Cayman, de exemplu).

În ceea ce privește spațiul pentru bagaje, acesta a crescut odată cu dimensiunile noii generații Seria 2. Dincolo de ușa portbagajului găsim acum 390 de litri în total (față de 325 de litri pe vechiul model). Rivalii lui M240i xDrive oferă 408 litri (Mustang), 370 litri (A35 AMG) sau 325 litri (Audi S3 Hatchback).

Preţ de achiziţie

Site-ul BMW România listează în acest moment BMW M240i xDrive cu prețul de pornire de 57.065 euro. De ce am făcut această precizare? Pentru că situația extrem de volatilă din industrie poate schimba peste noapte prețurile. Din fericire, BMW a avut un traseu destul de predictibil în acest sens, iar prețurile modelelor bavareze nu au crescut subit, așa cum s-a întâmplat în alte cazuri.

O privire peste rivalii lui M240i arată că modelul bavarez este cel mai scump dintre opțiunile disponibile. Audi S3 are un preț de pornire de 46.800 de euro, urmat de A35 AMG cu 52.180 de euro, iar apoi Ford Mustang GT cu 52.500 de euro. Așadar, performanța superioară vine și cu un preț mai piperat.

Între dotările standard de pe BMW M240i xDrive vei regăsi un diferențial M Sport pe puntea spate, transmisia automată Steptronic Sport (cu Launch Control), direcție sport variabilă, iluminare ambientală, sistem de climatizare automat, volanul M îmbrăcat în piele, pachetul exterior M aerodinamic, spoilerul M spate, ornamentele BMW Individual Shadow Line sau capitonajul BMW Individual antracit.

Modelul nostru de test purta o etichetă de 71.000 de euro, iar asta pentru că am avut și destul de multe elemente opționale adăugate la configurația finală. Printre ele vei regăsi culoarea Thundernight Metallic (820 de euro), pielea Vernasca neagră (1.333 euro), jantele M de 19 inch (1.538 euro), suspensia adaptivă M (564 euro), scaunele sport M (1.015 euro), sistemul audio Harman/Kardon (564 euro) și multe altele.

Siguranţă

După ce au testat noul BMW Seria 2 Coupe, specialiștii Euro NCAP au notat că modelul bavarez oferă o protecție bună la impact, dar că sistemul de frânare autonomă în caz de urgență are anumite limite, mai ales în cazul unor scenarii complexe. Tocmai de aceea, Seria 2 Coupe a primit 4 stele, un scor surprinzător per total, pentru compania germană, cunoscută pentru rezultatele sale remarcabile în cadrul acestor teste.

În cazul Seria 2 Coupe, protecția pentru adulți a fost notată cu 82%, cea pentru copii cu 81%, iar protecția oferită pietonilor și bicicliștilor a primit 67%. Sistemele de siguranță oferite în standard au fost notate cu 64%.

Ţinută de drum

Suspensia lui BMW M240i xDrive se va simți destul de diferit în funcție de cum vei configura mașina. Din păcate, BMW nu oferă suspensia adaptivă M în standard, iar asta înseamnă că trebuie să mai scoți ceva bani din buzunar pentru a te lipi perfect

Modelul oferit mie pentru acest review a beneficiat de o suspensie adaptivă, iar aceasta și-a făcut treaba bine, filtrând impecabil și ferm denivelările din asfalt. Da, suspensia lui M240i e un pic mai fermă decât pe un model „normal”. Scaunele sunt și ele un pic mai rigide decât de obicei, iar asta amplifică senzația de fermitate transmisă de șasiu prin scaun, direct către coloana ta vertebrală. Per total, nu e cea mai confortabilă mașină din gama BMW, dar atunci când îți cumperi un model M Performance, ar trebui să știi la ce să te aștepți.

Această rigiditate vine și cu ceva avantaje, mai ales când conduci sportiv. Asta pentru că te va menține stabil, pe trasa ideală, la viteze mai mari. Mașina nu a arătat ruliu pronunțat, iar greutatea a fost menținută sub control aproape perfect de către șasiu.

O surpriză a fost, totuși, puntea față și aderența ei mecanică la viteze mai mari. Dacă vechiul M240i îți inspira încredere atunci când virai la viteze mai mari, noul model pare să fie setat să fie mult mai supravirator. Punțile sunt acum mai late și ampatamentul mai lung, dar chiar și așa, nu o dată am simțit ca roțile față alunecă, mașina intrând într-un ciudat efect de Tomahawk. Uneori ai impresia ca spatele pur și simplu oscilează prea mult, iar partea frontală a mașinii parcă vrea să taie virajul în două, în loc să urmeze trasa ideală.

Vina presupun că este a anvelopelor în acest caz, dintr-un motiv destul de simplu: mașina la momentul testului era dotată cu anvelope de iarnă iar temperaturile exterioare erau deja cu mult pe plus. Rămâne să testăm mașina și cu anvelope de vară de performanță pentru a ne face o idee mai bună.

În linie dreaptă însă, M240i xDrive este un monstru preocupat doar de a pune puterea jos cât mai eficient și mai rapid. Caracterul clasic al sistemului xDrive, care trimite intenționat mai multă putere pe puntea spate, se simte, iar uneori ai senzația că mașina chiar e propulsie pură, sub accelerare puternică.

 

Vizibilitate

Coupé: cuvântul pe care îl dai unui om atunci când vrei să-i explici cum e să nu prea vezi ce se întâmplă în spatele tău. În ciuda acestei axiome, Seria 2 Coupe îți sare în ajutor cu o armată de senzori de parcare și cu o cameră pentru mersul cu spatele inclusă în standard. Opțional poți adăuga un sistem de camere la 360 de grade, care are o calitate a imaginii excepțională, chiar și pe timp de noapte.

Totodată, te vei învăța repede cu dimensiunile mașinii. Vizibilitatea în partea din față este bună, la fel și spre zona din spate. Oglinzile sunt bine proporționate, iar montanții față sunt destul de subțiri.

Luneta ar putea fi ceva mai generoasă, dar designul unui coupe compact nu permite prea multă libertate în această zonă.

 

Tehnologie

Așa cum menționam și mai sus, deși noul BMW Seria 2 Coupe nu primește cel mai nou sistem de infotainment de la compania mamă, asta nu înseamnă că are vreo carență la acest capitol. Tot ce ai putea să îți dorești este disponibil.

La bord vei regăsi sistemul BMW iDrive 7, cu ecranul de 10.25 inch poziționat pe planșa de bord, iar în spatele volanului vei regăsi un alt ecran, de 12.3 inch, cu rezoluție înaltă. Sistemul multimedia poate fi controlat prin atingere sau cu ajutorul butoanelor de pe consola centrală. Există suport pentru Android Auto și Apple CarPlay fără fir, ambele fiind afișate pe întregul ecran.

Noul Seria 2 poate fi acum echipat și cu un sistem Head-Up display, faruri LED adaptive, cartela SIM 4G pentru conectivitate, precum și cu un sistem de acces tip „mâini libere”. De asemenea, Seria 2 poate fi configurat pentru deschidere cu ajutorul unei cartele similare unui card bancar. E foarte bine căprin intermediul aplicației MyBMW poți chiar să o încui/descui/conduci folosind telefonul mobil.

Tot în dreptul tehnologiilor trebuie să amintim de pilotul automat adaptiv cu funcție Stop & Go, de sistemul Driving Assistant și de Parking Assistant. Prima funcție amintită mai sus îi permite lui Seria 2 Coupe facelift să ruleze în același ritm cu traficul și chiar să și frâneze până la oprire. Al doilea sistem funcționează împreună cu tehnologiile Lane Departure Warning și City Collision Mitigation și poate frâna de urgență în cazul în care este detectat un impact iminent.

Design

Acum nu foarte mult timp, designerii BMW au declarat război fenomenului care domină acum industria auto, respectiv desenarea unor mașini lipsite de caracter, cu aceleasi linii, dar la dimensiuni diferite. Uniformizarea pare a fi uitată de cei de la BMW. Dar zic să nu ne grăbim, pentru că acum vin peste noi Seria 7 și X7 facelift.

Revenind. Iată că în 2022, nu mai poți confunda un Seria 5 cu un i7 sau un Seria 3 cu un Seria 4.

BMW Seria 2 urmează aceleași reguli și are mult caracter în liniile simple de pe portierele sale sau în partea frontală. Acum, Seria 2 Coupe este unicul model din gamă care vine cu un design cu o singură „fâșie” luminoasă în faruri, pe post de DRL. Sigur, nu toată lumea va aprecia îndepărtarea de clasica rețetă „Angel Eyes”, dar cel puțin vorbim de un design îndrăzneț.

Zona din spate are și ea un aspect unic și încastrează, pe modelele M Performance, țevi de eșapament cu terminații trapezoidale. Culorile sunt foarte variate pentru Seria 2 Coupe, iar acest Thundernight Metallic de pe modelul de test ar putea fi, probabil, una dintre preferatele mele din toate timpurile.

Chiar dacă îți place sau nu cum arată noul Seria 2, nu poți nega faptul că va fi inconfundabil pe străzi.

Nu ne-a placut

  • Luneta îngustă
  • Prețul piperat după ce adaugi opționale
  • Spațiul limitat în spate

Ultimele teste

Comentarii (5)

  • O minune de masina, felicitari BMW ! Nu stiu de ce ti-ai lua M4 competition, la 96.000 de Euro cand inca exista asa ceva la 57.000 de euro. Superlativ absolut, cu mici accente negative la designul discutabil si masa proprie cam mare (1765 kg) pt. un coupe compact. Un plus totusi pentru tractiunea integrala care iti da posibilitatea sa folosesti toti cei 374 CP in relativa siguranta.
    9 2
  • La poluare câte stele îi dăm?

    5 stele la poluare.

    Mda
    7 13
  • O minune de masina, cu o minune de motor si o minune de cutie ZF, dar, desi sunt fan cu state vechi al arhitecturii clasice BMW si fan BMW in general, nu mi-as mai lua azi asa ceva.

    In 2022 o astfel de masina (perfecta pentru un impatimit al condusului sportiv, dar deh.., cu aglomeratia asta omniprezenta, nu prea mai avem spatiul pe unde a o face nestingheriti, in afara de un circuit adevarat gen Motor Ring Cerghid) pare nepotrivita pentru uzul cotidian, invechita, depasita tehnologic si total ineficienta, mai ales pentru cineva care a pus piciorul intr-o Tesla Model 3 sau sa zic in noul i4, ca sa raman in curtea BMW.

    Daca intrebam un tanar obisnuit de 18-25 ani azi care ar fi masina lui de vis, cel mai probabil ar spune Tesla sau ceva similar, pe cand daca i-ai prezenta un astfel de BMW, in ciuda cifrelor admirabile legate de performanta, ar zice ca ar fi mai potrivita pentru cineva de peste 60 ani, probabil ar fi ideala pentru ta-su sau unchi-su.

    Stiu, stiu, e pentru pasionati, dar realizeaza cineva ca pasionatii aia reprezinta pe piata auto un procent aproape egal cu zero, oricum ceva neglijabil? Eu unul in Bucuresti am vazut un singur BMW seria 2 coupe si nu era un M, ci motorizare obisnuita si recent inca unul la Nadlac, cu numere de export de Germania, adus tocmai atunci ca sh de la nemti de vreun pasionat. Si inainte sa sariti la gatul meu, cumparati-o voi ca sa nu regretati apoi disparitia ei de pe piata, va invit, dar sunt sigur ca o veti cumpara doar din gura, precum ati cumparat si monovolume si sedanuri medii si 4x4 pe sasiu si masinute de clasa mini, care toate usor usor dispar de pe piata si unii plang dupa ele cu lacrimi de crocodil, dar niciodata nu si-ar deschide punga pentru asa ceva.

    In caz ca cineva ar dori sa ma intrebe, daca un BMW seria 2 este nepotrivit si invechit, atunci care ar fi o masina potrivita dupa parerea mea pentru 2022, as zice simplu: orice masina cu minim o forma serioasa de electrificare si caroserie practica, gen o Honda Civic precum cea testata de Automarket luna trecuta sau un Renault Captur PHEV sau un Kia Sportage PHEV.
    6 9
  • Seriff
    Masina e top, sa o compari cu Renault Captur, e ca si cum ai cumpara mere cu pere, stai linistit ca sunt oameni care isi doresc o astfel de masina, legat de ce isi doreste un tanar, nu stiu unde traiesti tu, dar eu in Tesla vad numai pensionari obositi si zgarciti care si-au luat Tesla fiindca e benzina scumpa, nu dau 2 lei pe mediu, ii intereseaza sa iasa ieftin.
    @ Mike legat de poluare, polueaza mult mai putin decat orice fabrica producatoare de baterii pentru panaramele electrice.
    10 5
  • adrian
    de mentionat ca interiorul a suferit mici modificari
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru