Feedback

DrivetestBMW X1 (2009-2012)

2.0 xDrive28i
Test drive BMW X1 (2009-2012) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 16.09.2011
Potent

Motoarele cu şase cilindri încep încet să dispară. Mai ales cele cu şase cilindri în linie, până nu de mult o specialitate BMW. Însă epoca motoarelor de cilindree mare şi cu mulţi cilindri a trecut. Trendul actual este dowsizeing-ul şi cei de la BMW au făcut pasul dar fără a compromite spiritul sportiv al mărcii. Motorul de pe acest BMW X1 este dovada. Are doar patru cilindri, este turbo şi dezvoltă 245 CP. Şi este unul dintre cele mai bune motoare produse în ultima vreme. După ce în februarie am fost în Slovenia pentru a o testa, noua versiune potentă BMW X1 a ajuns pe mâna Automarket.ro şi pe şoselele noastre. Pentru un test ceva mai pe îndelete.

BMW X1 (2009-2012)
2.0 xDrive28i

  • Pret de pornire 42.036 €
  • Pret model testat 64.756 €
  • Taxa auto 473 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul cu patru cilindri şi turbină de pe modelul BMW X1 xDrive28i devzoltă 254 CP la 5.000 rpm şi atinge cuplul maxim motor de 350 Nm la doar 1.250 rpm. În ciuda indicativului, acest propulsor are o cilindree de 1.997 cmc. Indicativul a fost păstrat prin prisma puterii. Acest motor înlocuieşte vechiul propulsor aspirat cu şase cilindri de trei litri şi o face cu succes. Am condus acest model iniţial la lansarea internaţională din Slovenia şi am rămas impresionat. Acum am putut încerca acest motor în realitatea de acasă. Şi este un motor excepţional. Puternic şi cu mult cuplu, cu un sunet aspru dar decent pentru un propulsoar cu patru cilindri, acest motor este o alegere excelentă pentru fanii benzinei. Puterea este livrată liniar în doze perfecte datorită unei elasticităţi foarte bune. Nu există turbo lag, motorul dând impresia că are mereu o rezervă de putere. Iar cutia automată cu opt trepte ajută mult la uzul zilinic al acestui automobil. X1 xDrive28i devine o plăcere zilnică când este dotat cu cutie automată.

Consum

Find vorba de un automobil de 245 CP consumul nu va fi niciodată mic mai ales în condiţiile utilizări urbane. Constructorul anunţă următoarele cifre: 10.4 l/100 km (urban), 6.4 l/100 km (extraurban) şi 7.9 (mediu). În viaţa reală lucrurile stau un pic altfel. Timp de câteva zile, BMW-ul X1 testat de noi a fost folosit cel mai mult în oraş iar consumul înregistrat de computerul de bord s-a situat în jurul cifrei de 14 l/100 km. În momentul când l-am scos şi la drum lung, consum mediu a devenit 9, 9.5 litri pentru 100 km. Cifrele sunt bune pentru nivelul de performaţă oferit de acest motor. În ceea ce priveşte concurenţa, ne putem uita doar la cifrele oficiale. Pe Audi Q3 mai trebuie să îl aşteptăm până la finalul anului ca să ajungă în România, dar pe Evoque sperăm să îl testăm în curând. Dintre cei doi concurenţi, Q3 afişează cifre oficiale ceva mai scăzute în ceea ce priveşte consumul de carburant, lucru justificat de faptul că motorul TFSI de doi litri folosit de Q3 dezvoltă doar 211 CP.

Performanţe

Cei 245 de cai putere dezvoltaţi de motorul turbo cu patru cilindri fac din X1 un automobil extrem de agil. Doar 6.1 secunde sunt necesare pentru sprintul de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 240 km/h. Performanţe mai mult decât excelente pentru un SUV de dimensiuni relativ compacte. Dacă în comparăm cu rivalii săi direcţi, Audi Q3 şi Range Rover Evoque, X1 xDrive28i este cel mai rapid la acceleraţie de la zero la 100 km/h. 

Audi Q3 TFSI 2.0 are 211 CP iar Range Rover Evoque afişează 240 CP. Ambele SUV-uri concurente folosesc tot motoare cu patru cilindri de doi litri. Vitezele de top sunt comparabile, doar Audi Q3 2.0 TFSI fiind mai lent cu 10 km/h. Cifrele pentru acceleraţia de la 0 la 100 km/h sunt 6.9 secunde pentru Audi Q3 şi 7.7 secunde pentru Range Rover Evoque.

Interior

BMW-ul nostru de test a venit echipat cu pachetul M Sport. Acesta modifică aspectul exterior facându-l mai agresiv dar îşi răsfaţă proprietarul şi cu un interior pe măsură. Acest pachet costă 3.647 euro (TVA inclus) şi conţine printre altele scaune sport pentru cel de la volan şi pasagerul faţă, ornamente interioare din aluminiu, volan M îmbrăcat în piele, ornamente BMW Individual Shadow Line, capitonaj plafon şi praguri portiere cu inscripţia M. Toate acestea fac din interiorul lui X1 un loc foarte primitor. Combinat cu comenzile logice şi cadranele clare, interiorul lui X1 este un loc unde revii cu plăcere. Confortul este desăvârşit iar volanul gros din piele cu sigla M face toţi banii. Maşina este suficient de spaţioasă pentru patru pesoane şi bagaje iar la nevoie merge şi al cincilea pasager. Portbagajul are 420 litri plus un spaţiu de depozitare sub podea foarte frumos şi practic compartimentat. Dintre rivalii săi are totuşi cel mai mic portbagaj. Q3 şi Evoque se pot lăuda cu mai mult spaţiu pentru bagaje. (460 litri - Audi Q3, 575 litri - Range Rover Evoque).

Preţ de achiziţie

Calitatea BMW nu mai are nevoie de comentarii. X1 nu face excepţie iar cu echiparea M Sport, totul este la superlativ. Preţul de achiziţie este însă piperat. Preţul de bază pentru versiunea xDrive28i este de 42.036 euro iar modelul de test mai avea opţionale de peste 22.000 euro. Aşadar preţul total al modelului testat este de 64.756 euro. Enorm pentru o maşină de talia lui X1. Iar opţionalele nu sunt ieftine deloc. Pe lângă pachetul M Sport care costă 3.647 euro şi care se justifică deoarece schimbă total aspectul maşinii plus o serie de dotări la interior mai trebuie să plăteşto aproape 700 euro pentru vopseaua metalizată, peste 1.500 euro pentru tapiţeria din piele neagră, 2.136 euro pentru transmisia automată, 500 euro pentru alarmă, 1.407 euro pentru plafonul de sticlă panoramic, 625 euro pentru farurile cu xenon, 584 euro pentru aerul condiţionat automat, 1.240 euro pentru sistemul audio Harman Kardon Surround şi lista poate continua. 

Ca preţ de achiziţie, Audi Q3 se anunţă ceva mai ieftin (38.300 euro) în timp ce Evoque-ul va fi mult mai scump în varianta de top (51.956 euro)

Siguranţă

Suguranţa a fost mereu la standarde înalte pe modelele BMW. X1 oferă nu mai puţin de opt airbaguri în standard pe lângă clasicele sisteme electronice de asistare. La testele EuroNCAP a obţinut cinci stele, aşa că ocupanţii săi sunt bine protejaţi. Telefonul funcţionează perfect prin Bluetooth deci nu e nevoie să stăm cu el la ureche. BMW integrează deja chiar şi sistemul de apel automat către 112 pe care oficialităţiile europene vor să îl impună ca standard în curând pentru toţi producătorii auto. 

Ţinută de drum

BMW X1 este un automobil extrem de dinamic. Lucru care nu este surpinzător dacă ţinem cont că dedesubt platforma aparţine de fapt modelului seria 3 touring. Comportamentul rutier nu are nimic de a face cu un SUV mare şi greoi. BMW X1 de 245 CP este agil şi iute iar virajele sunt locul său de joacă favorit. Direcţia fermă şi suspensia excelentă sunt atu-uri greu de egalat de către concurenţă. BMW nu se dezminte şi a creat un automobil excelent pentru cel de la volan indiferent dacă alegem să rulăm în oraş, drumuri de munte, autostradă sau macadam. Majoritatea proprietarilor nu îl vor scoate niciodată de pe asfalt dar dacă o vor face vor rămâne plăcut impresionaţi. Trebuie doar să nu exageră. X1 nu este prea înalt şi nu are capacităţi de trecere peste denivelări accentuate. Dar poate urca fără probleme pe un drum forestier, de exemplu.

Vizibilitate

Fiind un SUV, poziţia de condus este un pic mai înaltă decânt cea dintr-un automobil normal. Acest lucru te ajută în oraş unde poţi observa mai bine ce se întâmplă în jurul tău. De la volan, vizibilitatea este bună de jur-împrejur, montantul din stânga jenând uneori pe virajele mai strânse de stânga. Oglinzile retrovizoare sunt mari iar sistemul de senzori faţă-spate face din parcare o joacă de copil.

Tehnologie

Aici este capitolul un BMW excelează în ultima vreme. Iar modelul nostru de test nu a făcut excepţie. Am avut la dispoziţie sistemul BMW ConnectedDrive. Prin intermediul unui iPhone amplasat într-un doc din cotieră, pe display-ul central am avut acces la Internet, Facebook şi Twitter în timp real. Dacă chiar eşti dependent de Internet acum poţi să iei Internetul cu tine în maşină. Poţi lăsa contul de Twitter pe ecran şi mai arunci un ochi la semafoare să vezi ce au mai avut de spus prietenii tai. Poţi să îţi schimbi statusul pe Facebook sau poţi să dai un tweet în mers alegând dintr-o serie de mesaje prescrise din memoria sistemului. Acestea folosesc informaţii şi de la computerul de bord, ca de exemplu temperatura exterioară. ”It's 25 degrees outside and I'm driving around in my BMW” sună unul dintre ele. În viitor acestea se vor diversifica şi vor disponibile în limba din ţara respectivă. Connected, anywhere!

iar lista de dotări din categoria tehnologie nu se opreşte aici: Google Local Search, Meteo în timp real, streaming audio prin Bluetooth. Plus deja clasicele sisteme: cameră pentru mersul cu spatele, senzori de parcare, computer de bord, faruri adaptive, pilot automat cu radar frontal, etc.

Design

În ceea ce priveşte designul lui X1 este doar o chestiune de gust. Mulţi îl consideră urât în comparaţie cu fraţii săi de gama X3 şi X5. Personal nu pot să spun că X1 este un automobil din cale afară de frumos. Îl prefer cu pachetul M, spoilere şi jantele specifice făcându-l mult mai atrăgător decât este în mod normal. Abordarea de design este specifică BMW, agresivă şi cu linii simple şi curate. X1 are fanii săi aşa cum are fiecare model din gama bavareză. Eu spun doar că se puta şi mai bine şi acest lucru se va vedea probabil la a doua generaţie a modelului X1. 

Nu ne-a placut

  • Spaţiu interior
  • Volum portbagaj mediu
Date tehnice - BMW X1 (2009-2012) 2.0 xDrive28i
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1997
Lungime mm
4454
Putere maxima CP (rpm)
245 (5000)
Latime mm
1798
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1250)
Inaltime mm
1573
Viteza maxima km/h
240
Greutate kg
1655
Acceleratie 0-100 km/h s
6.1
Ampatament mm
2760
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
63
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
480
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X1 (2009-2012)

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Domnule Dragoş Băltăţeanu va felicit pentru articolele pe care le faceti, sunt foarte bine realizate si la obiect.
    7 23
  • !
    Iarasi o masina care a mai fost testata o data!!! Penibil!
    N-am mai vazut nicaieri atata prostie! Aveti vreo cateva masini pe care le-ati testat de doua ori. WTF?!

    Cu privire la articolele bine realizate, lucru scos in evidenta de desteptul/desteapta de mai sus...pfff,e jale!
    In descriere spuneti de cutie automata cu 8 trepte (lucru ce se poate vedea si din poze), iar la date tehnice este trecut cutie M6.
    Iar cuplul maxim este obtinut la 1250 rpm, NU la 1500 rpm, asa cum spuneti in sectiunea "motor/transmisie".
    22 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Vasilica
    Foarte tare masina dar si 65000 euro cam mult!!
    18 2
  • Bau-Bau
    ??
    Un ****** de masina la pret de apartement cu 3 camere !
    16 2
  • Un design oribil. Parca BMW se intrece in ultima vreme sa creeze masini urate: X1, seria 1 etc. Partea tehnica in schimb este ireprosabila.
    21 5
  • 64.756 euro ?
    De pe site-ul vostru:
    Pret X1: 29.078 € - 42.036 € DDP
    9 4
  • Mandark
    Erata Dragos
    "dowsizeing-ul" este de fapt "downsizing-ul". Mai bine ramaneai la romana si spuneai "reducerea cilindreei", nu-i nicio rusine sa nu vorbesti bine limba engleza.
    14 0
  • consum
    Ok, acuma inteleg ca un motor de 245 de CP nu poate sa consume chiar 10 litrii in oras, inteleg cum poate usor ajunge la un consum de 14 litrii DAR, cand constructorul da o valoare de 10,4 iar dumneavoastra scoateti in jur de 14 , deci probabil si un pic peste, e o crestere de 40% iar in aceste conditii acordati 4,5 stele ?!?!?1 PE BUNE ?!
    Si am vazut ca e cam la fel pentru toate masinile. Pai am vazut teste la care cu motoare diesel optimizate pentru consum, cu start-stop, ati realizat un consum cu 50% mai mare decat cel afisat de producator si din nou, ati dat 4,5 stele.
    Ati putea fi un pic mai expliciti in a descrie modul de condus abordat. Iar in cazul in care consumul e atat de mare la un stil de condus considerat de voi "normal" atunci va rog mai taiati macar 1-2 stele din punctaj.
    Toate masinile din ziua de azi primesc 3,5-4,5 stele la consum... cu ce le comparati ? cu masinile din anii 90 ? Daca intradevar le comparati cu concurenta, atunci nu mi se pare firesc ca toate sa primeasca un punctaj atat de mare.

    Toate cele bune
    12 1
  • Dragos, sunt cateva scapari in articol.
    - "Motorul cu patru cilindri şi turbină de pe modelul BMW X1 xDrive28i devzoltă 254 CP la 5.000 rpm şi atinge cuplul maxim motor de 350 Nm la doar 1.250 rpm." - in alt loc are 245, hai sa fim consecventi!
    - poate doar calitatea asfaltului si a carburantului sa difere cu Slovenia, dar daca dealerul a oferit acest drive-test?
    - aseara avea punctajul de 4,6 - in aceasta dimineata a crescut la 4,7, s-a intamplat ceva de atunci pana acum? Am printscreen :)
    - in celalalt drive-test primeste 5 stele la consum, aici doar 4,5 - cu aceiasi motorizare, sa fie traficul de vina? Inseamna ca toate testele facute in afara Ro sunt false pentru statistica?
    - poti sa editezi sau nu, dar incearca sa intelegi ca (spre diferenta de ...) aici suntem mai acizi, severi, comentatori, chitrosi (u name it), sper sa nu deranjeze; dar, citim si vrem calitate, nu teste repetate ale aceluiasi model si cu aceiasi motorizare.
    On: masina este superba, foarte scumpa, foarte dotata. Parerea mea este ca nu face nimic exceptional care sa justifice cei 65k euro.
    SPor!
    16 0
  • Dudu
    Iti spun eu stilul de condus abordat de ei: picior de caramida cat cuprinde, de la un semafor la altul sau pe alte trasee!

    Cam asta fac in majoritatea timpului, ca deh, prind si ei o masina si tre' sa vada ce poate, doar din punct de vedere al sportivitatii. Numai asta au in cap. Si asa ajung sa nu-si mai da seama ce inseamna un regim normal de mers.

    Continua sa dea datele din fisa tehnica, ca si cum ar fi eronate si nu realizeaza ca acele cifre nu sunt realizate in acest stil de condus.

    Sunt absolut sigur ca daca accelerezi cu FINETE acest motor turbo, ce are cuplul maxim la DOAR 1250 rpm, mergi perfect normal si lasi cutia cu 8 trepte sa-si faca treaba, scoti un consum mult mai bun de 14% in oras.

    Nu zice nimeni sa nu testeze ce poate masina sau sportivitatea, dar ei nu intelg ca nu trebuie sa compare consumul in acest mod de condus, cu cifrele din fisa tehnica.
    9 5
  • george
    buni de pus pe rana
    Mi-a fost foarte greu sa citesc acest test. Nu zic ca celelalte ar fi fost de pus in rama, insa aici m-am poticnit de foarte multe ori in virgule lipsa, in cuvinte pocite si, asa cum zicea si octav mai sus, in date incorecte. cum sa zici ca motorul ala ofera 254, la fel ca el de dinainte. ceva mai multa atentie zic eu ca nu strica. daca nu, sa ne intoarcem toti in pesteri si sa vanam zimbri.
    Sariti toti de fund in sus cu consumul. ai 245 de cai, cat ai vrea sa consumi? 10 in oras. sunteti nebuni.pai atat ia un focus 1.6 care abia se taraie
    10 1
  • daniel
    ... error
    motor de 6 cilindri in loc de 4 (date tehnice)
    prea multe greseli.. mai multa atentie va rog
    5 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • daniel
    la primul drive test ati avut alt model?
    atunci se adresa celibatarilor acum familistilor
    izolarea fonica era silentioasa si a devenit medie

    PS: imi cer scuze intr-adevar e V4, modelul american X1 28i e V6
    3 1
  • george
    Pai, desteptule, cam asta tehnologia avansata si scumpa. Motoare puternice, turbo, cuplul maxim obtinut foarte jos si consum mic.

    Voi tractoristii, tot nu realizati lucrul asta si comparati motoare obosite din punct de vedere tehnologic, aspirate, cu motoare noi si scumpe.

    Eu iti demonstrez la orice ora consum de 10% in oras la motoare mari. Un mic exemplu: Landcruiser de 2,5 tone, motor diesel de 3,0 litri si Golf V GTI 2,0 si 200 de cai. Bine, GTI-ul nu scade sub 11, dar totusi!!!

    Asa ca nu mai fa asemenea comparatii si incearca sa nu mai fii limitat!
    4 4
  • x1
    articolul este doar o preluare .. tradusa in ro.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru