Marti, 03.04.2007
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Audi A8 nu este un model nou. Ani au trecut, dar nava admiral a flotei Audi si-a pastrat appeal-ul. Este un concurent serios pentru S-Klasse si seria seria 7. La noi in tara, mai ales, Audi se bucura de o imagine de marca excelenta si A8 a contribuit din plin la acest lucru. De ceva vreme, A8 poate fi comandat si cu cel mai puternic motor diesel disponibil in banca de organe a constructorului din Ingolstad. Este vorba de propulsorul V8 4.2 TDI ce dezvolta 326 CP si “doar” 650 Nm. Acest motor aproape ca face inutila motorizarea similara pe benzina. Nu am crezut, pana nu am mers cu modelul dotat cu motorul diesel, dar este la fel de rafinat si silentios ca omologul sau pe benzina. Doar la relanti si la rece, poate, sunetul specific unui motor diesel este prezent. In rest, numai de bine. In plus consumul de carburant ramane in niste limite mai mult decat decente.
Practic problema lui Audi A8 4.2 TDI este faptul ca este mai bun decat V8-ul 4.2 pe benzina. Dieselul de peste 320 CP ofera performante fara efort in orice conditii. Enormul cuplu motor este livrat la cele patru roti pe o plaja destul de mare de turatii, mai precis intre 1600 rpm si 3500 rpm.
Pentru a eficientiza transmisia puterii, Audi a ales o cutie automata cu sase trepte ZF ce isi face treaba excelent. Astfel, motorul 4.2 TDI impinge cele aproape doua tone in 5,9 secunde pana la 100 km/h. Si asta in conditiile in care consumul mediu comunicat de constructor nu depaseste 9.4 l/100 km. In conditii de trafic bucurestean, consumul se va situa probabil in jur de 13-14 l/100 km. Acest motor va fi prezent in curand si pe modelul Q7.Despre dotari putem vorbi o saptamana. Masina de test avea, pe langa dotarile de serie, o lunga lista de optionale. Incepem cu trapa cu celule fotovoltaice. Nu este un lucru nou, dar este util. Energia solara este folosita pentru a ventila si a raci habitaclul automobilului. Avem apoi jaluzele electrice pentru luneta si geamurile laterale spate. Urmeaza scaunele incalzite, ventilate si cu masaj. Portbagajul avea deschidere automata din buton sau telecomanda. Sistem de pornire cu cheie inteligenta si amprenta pentru activarea setarilor memorate in MMI (climatizare, scaune, coloana volan, radio). Sistem cu avertizare acustica la parcare “Plus” fata-spate cu afisarea distantei pe monitorul din bord.
Lumini adaptive. Sistem acustic Bose. Climatizare cu patru zone. Sistem de navigatie si DVD. Receptor TV analog si digital cu redare pe monitorul central. Jante aliaj 19 inch. Anvelope 225/40R19. Reglaje electrice inclusiv pentru tetiere, centuri si volan. In total, masina testata avea optionale in valoare de 33.343 euro, pret cu TVA. Confortul la bordul unui asemenea automobil este la cu totul alt nivel. Indiferent daca esti la volan sau pasager, esti cu mult mai relaxat. Chiar si in Bucuresti. Trebuie doar un pic de obisnuinta cu dimensiunile. In rest, aerul conditionat, masajul din scaune si sistemul audio fac restul. La destinatie, cobori mult mai relaxat si odihnit decat dintr-un automobil normal. Aceasta este clasa lux si este normal sa fie asa la un pret de lista de 77.176 euro fara TVA sau 91.839 euro cu TVA.Ne-a placut
- Lux desavarsit
- Scaune ventilate cu masaj
- Motor diesel excelent
Nu ne-a placut
- Pret
Ultimele teste
-
Senzații tari -
Craiova electrificată -
Declarație de forță -
Land Rover Defender
Rock star
Ştiri despre Audi
-
Noul Audi A6 Sedan poate fi comandat și la noi în țară. Prețurile încep de la 57.200 de euro, cu TVA inclus, iar lista de motorizări este compusă din propulsoare de 2.0 și 3.0 litri, pe benzină și diesel mild-hybrid. (Miercuri, 23 Aprilie)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini cu viitorul A6 Sedan. Rivalul direct al lui BMW Seria 5 va fi prezentat oficial în data de 15 aprilie. (Luni, 07 Aprilie)
-
Constructorul german de automobile anunță că a demarat producția de mașini electrice la noua sa uzină din China. Aici vor fi produse modele bazate pe arhitectura PPE, pentru piața locală. (Luni, 30 Decembrie 2024)
-
Peter D'hoore, purtătorul de cuvânt al germanilor de la Audi, a confirmat că producția uzinei din Bruxelles, Belgia, va fi stopată în data de 28 februarie 2025. (Luni, 16 Decembrie 2024)
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie 2024)
Comentarii (0)
Adauga un comentariu