Ştiri despre Dacia
-
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, anunță acordarea unui ajutor de stat pentru Automobile Dacia SA, care are ca scop modernizarea procesului de producției. (Marti, 26 August)
-
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în luna iulie. Pe podium au mai urcat Volkswagen T-Roc și Toyota Yaris Cross. (Vineri, 22 August)
-
Potrivit celui mai recent raport prezentat de către Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), producția auto națională a înregistrat o scădere de 2.8% în prima jumătate a anului. (Miercuri, 30 Iulie)
-
Potrivit celor mai recente date, provenite de la Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în luna mai au fost asamblate, la noi în țară, 51.194 de vehicule, cu 20.12% mai multe decât în mai 2024. Chiar și așa, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat scăderi. (Joi, 26 Iunie)
-
Echipa Dacia Sandriders anunță că spaniolii Cristina Gutierrez și Pablo Moreno vor continua să concureze pentru marca Dacia în următorii doi ani. (Marti, 10 Iunie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Acum sa vedem si vanzarile ca vechiul model a prin ani buni fara criza cand lumea lua credite pe banda rulanta.
Dimensiunile (mm) pe care le-am gasit eu sunt:
Loganul vechi nou
Lungime: 4288 4346
Latime: 1740 1733
Inaltime: 1534 1517
Ampatament: 2630 2634
Sau v-ati referit la latimea interioara?
Aveam multe asteptari, se puteau face imbunatatiri fara mari batai de cap dar totusi, acestea nu s-au intamplat.
Primim ESP si Tempomat - doua dotari destul de inutile in marea parte a timpului. Primim MediaNav, USB si GPS - lucruri ce le puteai pune pe vechiul Logan cu un MP3 bun si telefonul sau un GPS la 300 lei.
Izolatie fonica - destul de usor de pus, acasa, de unul singur.
Bancheta rabatabila - presupun ca daca chiar aveai nevoie, iti puteai pune una de pe Sandero si taiai bara aceea.
Sunt dezamagit ca nu si-au batut deloc capul, pur si simplu au oferit un mare facelift. Scheletul, ampatamentul, portbagajul, piesele etc. au ramas exact la fel. Nicio schimbare. Chiar a devenit mai urat din anumite puncte de vedere.
Faptul ca Dacia ramene low-cost si nu urca la un nivel superior asa cum a facut-o Skoda de vreo 10 ani sau Hyundai-Kia de vreo 6-7 si Chevy de vreo 4 se datoreaza pe de-o parte situatiei economice generale la nivel european (unde se vand majoritatea Loganurilor) si pe de cealalta parte faptului ca romanii cumpara mai mult mai multe masini la second decat noi (spre deosebire de vestici si chiar fostele tari socialiste din Europa Centrala. Ceilalti producatori amintiti au facut saltul intr-o perioada cand cererea era mare si lumea isi permitea masini noi de volum, creditarea mergea ca unsa atunci. Acum si in Europa de Vest stagneaza vanzarile de masini noi iar in Romania e dezastru...
Dacia incearca pe piata romaneasca sa educe oarecum cumparatorul sa cumpere o masina noua cu garantie si care are dotari decente in loc sa achizitioneze o masina de 7-8 ani cu 100000-200000 km la bord (poate si mai mult) iar pe piata vestica sa ia din felia unor producatori mai consacrati, cumparatorul gandindu-se ca mai bine isi ia o masina cu banii jos decat sa faca un credit. Dacia e o masina pe care un vestic o poate schimba usor la 4-5 ani cum faceau pe vremuri cu marcile lor autohtone.
Timpul de accelerare pt generatia trecuta:
1.6 8v -- 11.5s/100km/h si nu 12.9s
1.6 16v -- 10.2s/100km/h si nu 11.3 s
Deci noul logan cu motor 0.9 nu este mai performant decat predecesorii sai.
Va rog sa corectati asta.
Si daca a-ti putea sa spuneti mai detaliat daca stiti ce face butonul Eco, si daca tot are frane cu tamburi pe spate.
Multumesc anticipat!
0.9 TCe 90CP Laureate 10850 euro sau 9800 ???? sau ce aveti in plus pe acest model in valoare de 1000 euro ???
Mulţumim pentru sesizare, am corectat.
@antonny
La 9.800 nu sunt incluse dotările - cruise control, harta europei, jante aliaj. Preţul afişat include toate dotările disponibile pentru Logan 0.9 TCe, cu excepţia tapiţeriei din piele.
Cât despre imagine, martorul ”Check engine” este aprins deoarece motorul este oprit şi contactul este pe poziţia 1. Găseşti aceeaşi situaţie la orice automobil la care funcţionează martorul respectiv. Până nu porneşti motorul, aşa îţi arată aproape toate automobilele moderne.
Designul versiunii cu facelift al primului model este mai reusit decat noua interpretare..
Singurul plus al noii versiuni ar parea prezenta ESP ului, dar daca nu se poate decupla, mai bine nu l mai ai!
Desi am apreciat prima generatie (acum am varianta cu facelift 1,6 16v), noul model nu ma incanta cu aproape nimic...
Consider ca nu va avea succesul primei generatii, de fapt se stie ca Renault are obiceiul sa lanseze cateodata niste "ciudatenii" de masini si apoi se mira de ce naiba au esecuri pe linie....
Diferența vine din reperele pe care le are fiecare model în segmentul său. Altfel spus, Sandero are cncurenți cu nume - de la Chevrolet Aveo la Ford Fiesta și VW Polo - iar asta nu-l lasă să primească note mari. De cealaltă parte, Logan se bate doar cu Chevrolet Aveo Sedan și Kia Rio Sedan, ceea ce e un avantaj la notare.
Banuiesc ca ai fost sigur ca ingineru a oferit datele corecte, pentru ca ai modificat articolul.
Totusi, eu cred ca datele initiale din articol erau corecte, 12,9 secunde pentru 1.6 MPI si 11,3 secunde pentru 1.6 16V, cel putin asta vad eu aici: http://www.adras.ro/dacia-logan/performante-consum.php si aici: http://dacia.automeridian.ro/gama-dacia/logan/versiuni-si-echipamente.html .
Care or fi valorile corecte?
Nu poti compara Sandero cu Polo sau Fiesta ci poate cu Hyundai i20, Kia Rio hatchback sau Aveo hatchback. Logan-ul e un Sandero sedan care se compara cu Kia Rio sedan si Chevrolet Aveo sedan care sunt tot masini de clasa mica. Ce alte repere trebuie sa ai pentru o evaluare?
Loganul cu motor de 1,6 MPI are viteza maxima de 175 km/h, nu de 169, iar cu motorasul de -,9 3 cilindri acceleratia 0-100 se face in 12,1 s, nu 11,1.
Iar consumul declarat, chipurile, de 5,3% este o gogoasa, fiind calculat la viteza constanta, fara accelerari si franari bruste, care sunt regula in Romanica, nu exceptia, ca in alte tari cu drumuri adevarate. Consumul real e de minim 7 in regim mixt.
Sunt mecanic de aviatie de meserie, am o idee despre fieratanii in general asa ca, sa ma lasati cu reprize de moare lume si consumuri mirobolante.
Scenariu ipotetic: noapte, ceata, vara, casetofonul pornit, 5 insi in masina.
Cu ac-ul, faruri, lumini de ceata, radio, mai discutam de consum si reprize cu minunatul, fantasticul si inegalabilul motor de 0,9 trei cilindrii?
Pa Dacia, sa nu mai aud e voi!!!
daca e romaneasca de ce nu a ti facut testul la noi in tara
spania =turcia piese si lucrare prosta
ex bosch fabrica din turcia calitatea lasa de dorit
mdae in germani = turcia asta e adevarul
skoda= china
Si eu vreau un Logan cu motor de 0.9. Am facut test drive in Bucuresti de vreo 3 ori si ma convinsese, insa ma intrebam cum se va descurca in zona Comarnic sau traversand muntii spre Brasov. Ca sa-mi fac o impresie am mers la Targoviste si am urcat la Manastirea Dealu Mare. Pot spune acum, ca in calitate de posesor de Logan 2005 cu 1.4 mpi , motorul de 0.9 nu va pune probleme. Abia astept sa pot avea unul.
Felicitari Dacia !!