Test de anduranta Renault Latitude (2011-2014)

2.0 dCi 175HP Luxury CVA6
3551
Renault Latitude (2011-2014) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 20.01.2012
Latitude versus România

Am intrat în a doua lună de test cu Renault Latitude, iar modelul francez a ieşit în sfârşit din oraş, acolo unde se simte ca leul în cuşcă. Sau ca hipopotamul în cuşcă, mai degrabă. Am profitat de scurta vacanţă de iarnă pentru a scoate maşina pe care o testăm la o plimbare lungă prin ţară, reuşind să parcurgem aproape 3000 de kilometri de la ultimul update până acum. majoritatea covârşitoare pe şosele întinse şi pe autostrăzi, pentru că lipsa aproape completă a zăpezii la sfârşitul lui decembrie ne-a permis să vedem România altfel într-o iarnă uşor diferită de ceea ce ne-am obişnuit să vedem în ultimii ani.

SPAŢIU NELIMITAT PENTRU BAGAJE

Prima concluzie după ce am traversat în lung şi-n lat ţara este că Latitude este o maşină extrem de primitoare şi mai ales încăpătoare pentru doi tineri. Cu tot cu bagajele de rigoare. Indiferent de cât de mult am exagerat cu bagajele de voiaj, portbagajul lui Latitude s-a dovedit virtual interminabil. Şi nu e vorba doar de volum (477 de litri conform cărţii tehnice). Contrar unora dintre opiniile care spun că un sedan nu îţi oferă aceeaşi uşurinţă la încărcare din cauza gurii reduse a portbagajului, Renault (sau mai bine zis Samsung, diviza sud-coreeană a grupului francez) a reuşit să dezvolte un spate foarte ofertant la acest capitol. Indiferent că am avut de introdus genţi enorme sau chiar două fotolii-puf destul de voluminoase, Latitude a făcut faţă cu brio testului de volum. Şi nici măcar n-am fost nevoit să rabatez bancheta sau s-o folosesc pe post de "portbagaj adiacent".

SUSPENSII: DE LA EXTAZ LA AGONIE ŞI ÎNAPOI

La capitolul dinamică, trebuie să vorbim de suspensii. Ei bine, a făcut Renault ce-a făcut şi ne-e oferit pe Latitude un paradox. Suspensiile sunt în acelaşi timp cel mai bun lucru şi cel mai prost lucru pe care îl are Latitude.

Să mă explic.

Atunci când pleci la drum lung, cu bagajele în spinare şi cu gândul că ai de făcut 500 de kilometri într-o zi, nu ai nevoie decât de confort. Ai deja masaj în scaunele reglabile în toate direcţiile, ai scaune încălzite, ai un sistem audio îndeajuns de civilizat şi ai deja şosele şi (câteva) autostrăzi pe care nu ai decât să mergi liniştit până la destinaţie. Iar Latitude se achită şi mai mult decât atât de sarcinile astea. Suspensiile sunt setate din fabrică pe confort ultra-accentuat. De-abia simţi gropile sau diferenţele de nivel între dalele de beton atunci când se întâmplă să dai de acest tip de şosea, iar maşina nu-ţi dă în niciun moment şuturi în fund prin scaune. E fix ce ai nevoie dacă priveşti şofatul ca pe un element utilitar care nu face decât să te ducă la destinaţie, indiferent de unde se află aceasta.

Dacă se întâmplă însă ca maşina să-i intre pe mâini unui tip care nu vrea să urce serpentinele pe banda întâi, în spatele autobuzului ăluia care-ţi aruncă fum de 1970 în faţă, suspensiile lui Latitude îl calmează instantaneu. Ruliu mare, tangaj tot pe-acolo, comportament subviratoriu evident şi în general o atitudine care te îndeamnă să-ţi vezi de drum liniştit, fără accente filozofico-sportive prea accentuate. Latitude nu e din filmul ăsta, fapt subliniat de altfel şi de cutia automată care nu te va ajuta să te simţi ca-ntr-o maşină sport. Bine, asta nu m-a împiedicat să-mi încep anul cu o mică amendă de viteză undeva la ieşirea din Târgu Mureş. Nimic grav, totuşi.

7.5 LITRI/100 KM

La capitolul consum am veşti amestecate. Dacă oraşul şi sistemele de încălzire de care ai nevoie iarna au dus consumul la o medie de 11.6 litri/100 km, media celor aproape 3000 de kilometri prin ţară este de 7.5 litri. Nu e nici rău, nici foarte bine.

Dar e normal pentru un motor de 2.0 litri care dezvoltă 175 de cai putere şi este legat la o cutie automată CVA. Singura problemă ţine mai degrabă de psihologie şi de preţul imens al motorinei. Atunci când îi faci plinul lui Latitude, cei 70 de litri din rezervor vor duce factura către 400 de lei. E la fel de adevărat că, dacă eşti foarte liniştit, cu un plin poţi face vreo 900 de kilometri.

Tot pe drum lung mi-am dat seama de câteva dintre avantajele interiorului. De exemplu, în Latitude nu rămâi fără spaţii în care să-ţi pui sticla de suc, cana cu cafea, cana cu ceai, pachetul de biscuiţi şi aşa mai departe. Tot în călătoriile prin ţară m-am împrietenit cu satelitul de comandă al sistemului multimedia amplasat sub volan, o necunoscută completă dacă nu ai mai avut Renault până acum. Şi tot aici am văzut că, deşi iPhone-ul nu se conectează prin Bluetooth la maşină, un fir de alimentare USB îţi pune muzica de pe telefon în maşină dacă te saturi de radiourile din ce în ce mai ciudate la capitolul playlist-uri. Dar despre toate astea vom vorbi în episodul următor, când vă voi povesti cum e Latitude văzut din interior.


COSTURI DE EXPLOATARE
 
Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 100 11.6 litri/100 km 11.6 litri 67.3 lei
Extraurban 2817 7.5 litri/100 km 211.2 litri  1224 lei
TOTAL EP. 3 2917   222.8 litri 1291.3 lei (5.8 lei/litru)
 

EPISOADE ANTERIOARE 

TOTAL Ep. 1 187   21.7 121.5 lei (5.6 lei/litru)
TOTAL Ep. 2 447   51.8 290 lei (5.6 lei/litru)
 
TOTAL TEST 
                3551 9.1 litri/100 km
59.6% extraurban
40.4% urban 
            296.3 litri              1702.8 lei

Comentarii (23)

  • Zgomotul la rulare
    Mircea, cum se aude la rulajul pe autostrada, la 130 km/h sau mai mult?
    7 1
  • razvanis
    Samsung SM5
    Cum sa iti cumperi tu masina care are acelasi nume cu telefonul, televizorul si masina de spalat !!! :)))))))
    13 45
  • Consum
    Consumul este excesiv, sunt motoare similare care au medii cel putin cu 1 litru sub Latitude in segment.
    Cutia de viteze este inferioara concurentei de aici si consumul exagerat , medie de 9,1 la suta cu 56 mers in afara?
    Ridicol, pai o benzina de 2000 marca renault cat consuma ?
    12 28
  • otv
    parca santeti la otv cand apare latitude ep.199
    10 14
  • asta chiar ca e o masina urata cu spume,urata in draci sant multe microbuze cu fata mai frumoasa ca la rabla asta
    15 40
  • Florin
    -
    Eu tot nu inteleg de ce sa-mi iau 2 litri diesel cu caracteristicile aferente la asemenea date de consum cand eu cu a mea benzinara de 1.6 aspirat si 105 caluti fac cam aceasi treaba, iarna pe la 11 in oras si 6-7 mixt, inclusiv vara pe autostrada 5 persoane si masina incarcata la refuz.
    La urma urmei tine de gusturile fiecaruia
    Cele bune
    13 33
  • *****
    un consum mare ........Domnule Mircea ce consum are masina la 130km/h?
    5 3
  • consum
    Consum mediu REAL de 7.5 la 3000km pentru o cutie automata si motor de 2.0/123KW IN ROMANIA nu e mult deloc. Asa ca nu va mai ambalati. Cand mergi numai pe autostrada, e altceva... cand mergi pe drumurile noastre si stilul de mers e graba-tir-graba-caruta-graba-radar-graba-sat-etc , cifra asta de consum nu e chiar deloc mare.

    Chiar atat de descurajanta suspensia la un condus mai... activ?
    33 4
  • pfff
    sunt benzinare de 2.0 si chiar mai mari care consuma mai bine, cu un gabarit apropiat de cel al lui latitude...
    8 19
  • mircea
    @LR
    Izolarea fonică a habitaclului e ok. E sub E-Klasse, de exemplu, dar peste o berlină medie normală. Nu e deloc deranjant zgomotul la rulare.

    @antonny
    Spre 8-8.5. Pe șosea își reglează consumul mediu.
    17 3
  • @suporter
    Eu vorbesc de consum REAL, nu de cel din cartile tehnice...
    1.8 TFSI cu DSG are consum mediu de 9-9.2 purtat in principiu prin judetele moldovei, cu mult E85 la activ. C200 cu automata tot in 9 sta (asta mai mult iasi-buc)... passat 2.0 TDI cu DSG Iasi-bucuresti are 8, C5 2.0 HDI cu aut iasi-mai prin toata tara ia cam 7.3. (si pana aici am vorbit de masini de companie cu care facem delegatii, nemenajate). Laguna mea cu cutie manuala ia cam 7-7.2 mixt (regim de rulare sustinut). Cand ies din Romania si intru de la Debrecen sau de la Miskolc pe autostrada, consumul asta scade cu 1-1.5l... de asta zic ca pentru romania, e un consum decent, ok
    23 6
  • @dumbravaandrei

    La aproape orice masina se poate obtine consumul din carte, numai ca trebuie sa fii ceva temperat, dar il obtii si e cat se poate de real.

    In schimb, modul de exploatare al masinilor de serviciu poate parea ireal pt. cine nu a mai vazut :). Deci consumurile date de tine cu masinile din compania ta sunt la fel de irelevante, pt. ca alea sunt niste consumuri realizate intr-un stil de condus...mai mult decat alert... ca sa nu zic ca "dati in ele ca-n hotii de cai" :). Stiu prea bine cum sta treaba cu masinile bunisoare de serviciu...service gratis, combustibil gratis.
    Un om normal, cu un stil normal si corect, nici mosnegeste, dar nici nebuneste, poate obtine consumuri cu mult mai bune decat ce ai prezentat tu acolo.
    15 5
  • Cineva
    @alex
    Luand in calcul ca au avut probagajul plin ochi (chiar ei recunosc) un consum de 7.5% la drum intins nu mi se pare deloc "excesiv".

    E totusi o masina de dimensiunile unui E-Class / Seria 5 cu cutie automata (convertor de cuplu)

    PS: masina are o prestanta deosebita. Va recomand s-o vedeti si in realitate, nu numai in poze pe net.

    @razvanis
    Hey ret@rd, masina e Renault ! Parca te laudai ca lucrezi la nu-stiu-ce dealer auto. Cu siguranta nu e Renault.
    31 5
  • "suspensiile lui Latitude îl calmează instantaneu" - se califica lejer la "fraza anului" editia 2012 :)

    ... de ce draq consuma atat de mult ? Bagaje, oameni, munte .. dar totusi un diesel "calm" care nu te indeamna sa iti iei pantofii de plumb de acasa ... de ce consuma atat de mult..?
    8 13
  • Pozitia la condus
    Este aceeasi ca la orice renault, adica inalta?
    3 10
  • mircea
    @GabiA
    E destul de înaltă, da. Bine, nu e foarte rău în cazul ăsta, pentru că distanța până la colțul din față-dreapta e mare, deci e bine să te orientezi. Nu m-a deranjat până acum, sincer :)
    11 0
  • @Coni_D masinile alea sunt defapt luate in leasing pe firma si folosite si in interes de serviciu (o parte din rata de leasing e platita de firma, cealalta de "propritar"). O parte dintre colegii de la mine de la firma au considerat ca e mai avantajos modul asta de achizitionare decat sa faca imprumut bancar sau alte smecherii din astea. Sunt masinile lor personale defapt. si au grija de ele ca atare. Cat despre stilul de condus, important e sa fii la timp acolo unde ai treaba, nu sa faci economie de carburant ;). Nu te contrazic cu stilul de mers mosnegeste, dar ca sa mergi la stilul ala intre iasi si bucuresti sau intre iasi si cluj/timisoara te cam prinde a treia inviere a stranepotilor...


    @mircea te intrebasem de suspensii de ce ti se par asa de "descurajante" pe serpetine pentru ca eu inainte sa imi fac comanda de latitude (da, am facut-o si pe asta, laguna deja si-a facut treaba ostaseste cu mult brav) am luat-o la un shakedown pe dealul buciumului din Iasi si nu mi s-a parut a fi chiar atat de descurajanta. ce e drept, nici la nivelul lagunei, dar nici confort nu are laguna cum are latitude...
    21 1
  • @GabiA
    "ca la orice renault"?! sa inteleg ca n-ai condus un megane 3 pana acum?
    13 2
  • ?
    "Prima concluzie după ce am traversat în lung şi-n lat ţara este că Latitude este o maşină extrem de primitoare şi mai ales încăpătoare pentru doi tineri" - Cam stupida formularea, 477l este suficient pe toata lumea dar la 22000 cam scump litrul de portbagaj
    Am studiat-o mai atent nu cred ca va fii un rasunet in vanzari cred ca RENAULT vrea sa umple un gol in gama sa de masini si nu a avut altceva mai bun sa puna pt moment pe piata
    0 7
  • mircea
    @dumbravandrei
    Nu am contestat confortul, ci zona cealaltă. Este mult subviratoare, iar suspensiile amplifică în loc să atenueze feelingul. Nu am condus un model mai orientat spre confort decât Latitude în segmentul ăsta. Fără îndoială.
    5 0
  • bau-bau
    Renault
    O masina care este 100% orientata spre confort va avea cu siguranta suspensii mai moi ! Ce mare noutate ati descoperti ? Limuzinele sunt pentru confort nu pentru alergatul pe circuite de viteza... In general masinile Renault sunt orientate spre confort
    5 0
  • Cineva
    de stiut, de testat
    Laguna e mult mai dinamica! Mai ales versiunea cu 4Control.
    1 0
  • Conectivitate Bluetooth
    Cu parere de rau, trebuie sa-l contrazic pe autorul articolului: iPhone 4 se cupleaza ireprosabil la sistemul masinii prin Bluetooth, atat ca telefon cat si ca sursa audio (iPod).
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru