Drivetest Fiat 500e

4.1
Fiat 500e zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 27.12.2021
Micul electronist

În lumea auto există câteva modele care au scris istorie. Chiar dacă de mâine nu am mai avea mașini pe stradă și am trece la cu totul alte metode de a călători, acestea ar rămâne în memoria noastră într-un fel sau altul.

Poate o vor face datorită designului lor, poate o vor face mulțumită unor anumite caracteristici, dar cert este că ne-au influențat într-un fel sau altul. Printre ele vom găsi nume precum Mini Cooper, Volkswagen Beetle sau Fiat 500.

Modelul italian aproape că a inventat, de unul singur, conceptul de „mașină de oraș” în 1957, atunci când producătorul din Torino a dezvăluit lumii o mașină fără pretenții, mică, gata să te ducă din punctul A în punctul B cu costuri cât mai reduse.

Derulând înainte circa 60 de ani, ajungem la sfârșitul anului 2020, moment în care, după o analiză profundă a industriei și viitorului acesteia, Fiat dezvăluie un 500 al viitorului: noul 500e.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O 


  • Pret de pornire 27.200 €
  • Pret model testat 38.100 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Spre deosebire de conceptul original, care folosea un mic motoraș pe benzină, mai mult zgomotos decât puternic, noul 500e aderă la conceptele ce ne ghidează viața în ziua de azi. E un model făcut pentru a fi cât mai silențios, curat și ușor de folosit. Pentru asta, utilizează un motor electric și un pachet de baterii, ambele de dimensiuni și puteri diferite.

Gama începe cu o versiune de 95 CP și 220 Nm, care este disponibilă doar cu nivelurile de echipare de bază. Aceasta are și o baterie mai mică la dispoziție, de doar 24 kWh utili. De altfel, Fiat nu a renunțat la istoricul modelului 500 și a spus de la început că aceste modele electrice sunt destinate majoritar folosirii prin jungla urbană. Așadar, o baterie de dimensiuni mari ar fi fost de prisos și, având în vedere dimensiunile compacte ale mașinii, nici nu ar fi încăput fizic în podea.

Cea mai mare variantă de baterie este cea de 37 kWh și se va regăsi doar pe versiunea de 118 CP și 220 Nm. Dacă vorbim despre varianta cabrio, așa cum a fost modelul nostru de test, acesta vine doar în această configurație.

Cu ajutorul transmisiei cu o singură treaptă, livrarea resurselor se face predictibil, lin, fără ruperi de ritm, mai ales în modul Normal de condus. Modul Sport aduce mai mult zvâc sub piciorului tău drept, dar diferențele sunt destul de mici. În schimb, modul Range îți va tăia din avânt și va reduce și alți consumatori de la bord, de la aerul condiționat, la ventilație. Totul din dorința de a scoate cât mai mulți kilometri din acumulator.

Per total, însă, resursele lui 500e Cabrio se dovedesc suficiente pentru traficul urban. Adică nu vei avea vreodată impresia că ai nevoie de mai mult.

Depășirile din scurt sunt specialitatea casei, mai ales în modul Sport, care ascute și mai mult răspunsul pedalei de accelerație. Ar fi fost perfect dacă roțile față nu ar fi fost compleșite de cuplul instant atât de des, dar punem alunecarea lor pe seama asfaltului rece din perioada testului nostru.

Consum

Fiat pretinde că noul 500e Cabrio va atinge o autonomie de circa 315 kilometri în ciclu combinat și un uimitor 450 de kilometri doar în mediul urban. Asta ar echivala cu un consum combinat de 14.6 kWh/100 km. Având în vedere dimensiunile compacte ale mașinii, am avut așteptări destul de mari pe această parte.

Ei bine, rezultatele obținute după câteva zile de navigare urbană cu 500e Cabrio arătau un pic diferit. Computerul de bord indica un consum mediu de 15 kWh/100 de kilometri, respectiv o autonomie estimată la aproape 250 de kilometri.

Rețineți, totuși, că aceste cifre au fost obținute doar în mediul urban, deci la o diferență de circa 190 de kilometri față de estimarea oficială în aceleași condiții de rulare. În apărarea lui 500e, trebuie să menționez, totuși, că nici condițiile atmosferice nu l-au ajutat, temperatura exterioară fiind de aproximativ 10 grade în timpul testului.

Rivalii lui 500e schițează numere un pic diferite. E important de notat că niciunul nu oferă o versiune cabrio, dar având în vedere diferențele mici de greutate între cele două versiuni ale italianului, precum și faptul că nu am rulat cu acoperișul coborât din cauza condițiilor atmosferice, comparația cu rivalii cu acoperiș fix stă în picioare.

Astfel, MINI Cooper SE, cu un motor de 184 CP și o baterie de 29 kWh pretinde o autonomie de 200 de kilometri în ciclu combinat. În același timp, Honda E, cu a sa baterie de 28.5 kWh și motor de 154 CP oferă, teoretic, 222 de kilometri de autonomie. Așadar, 500e câștigă nu doar pe hârtie, ci și în realitate.

 

Performanţe

Fiat 500e este un model care urmează fidel drumul setat de predecesorii săi de serie, standard. Deși de-a lungul timpului am avut și variante sportive ale subcompactei de oraș (sub egida Abarth), 500e nu are astfel de valențe în ADN.

500e este foarte vioi. De exemplu, pentru sprintul de la 0 la 50 km/h are nevoie de doar 3.1 secunde, iar asta înseamnă ca poți pleca primul de la semafor destul de des.

Conform producătorului italian, sprintul până la 100 de kilometri pe oră ar trebui să dureze 9 secunde fix. E un timp acceptabil, dar care se simte mult mai scurt, de la volan, mulțumită cuplului instant. Viteza maximă e limitată la 150 km/h.

În același timp, rivalii lui 500e nu se lasă mai prejos. MINI Cooper SE se ridică peste concurență, cu mult în acest domeniu, mulțumită puterii mult superioare dezvoltate de motorul de pe puntea față. Modelul britanic face același sprint în doar 7.3 secunde, în timp ce Honda e are nevoie de 8.3 secunde. Toate modelele au aceeași viteză maximă, limitată electronic.

Interior

Noul model de oraș al celor din Torino vine cu un design interior nou, care se inspiră în continuare din ceea ce oferea Fiat pe 500-le lansat în 2007. Sigur, unele elemente au fost schimbate, precum planșa de bord și forma aeratoarelor, dar, per total, proporțiile au rămas la fel.

Bordul este acum decorat cu un ecran ce poate ajunge până la o diagonală de 10.25 inch, care arată chiar foarte bine. Nu este integrat perfect în bord, dar cel puțin este foarte util. Instrumentarul de bord este acum și el digital, cu o diagonală de 7 inch, iar volanul și alte zone din mașină sunt acoperite de materiale sustenabile. De la Alcantara, la plastic reciclat, provenit din plase de pescuit, recuperate în zonele poluate.

Plasticul din partea de jos a portierelor este în continuare tare, neprietenos și nu putem spune că observi o îmbunătățire, comparativ cu modelul vechi. Spațiile de depozitare sunt și ele limitate, așa cum te-ai aștepta de la o mașină cu aceste dimensiuni.

Chiar și așa, noul Fiat 500e a crescut în dimensiuni, comparativ cu vechiul model, oferind ceva mai mult spațiu la interior. Nu te aștepta să cari doi adulți în spate, dar cel puțin e mai mult loc pentru bagaje.

Per total, atmosfera e foarte primitoare și ai la dispoziție o multitudine de culori și materiale care îți permit să faci combinații interesante la interior, fix pe placul tău. Poziția la volan este în continuare destul de ridicată. Semn că, în ciuda electrificării, unele lucruri nu se schimbă niciodată.

Tot la interior vei observa multe detalii drăguțe, care țin să îți reamintească mereu de originile mașinii. De exemplu, pe protecțiile din interiorul mânerelor a fost aplicată schița unui 500 clasic, împreună cu fraza “Made in Torino”. De asemenea, pe suprafața suportului pentru încărcarea wireless a telefonului mobil a fost desenată panorama orașului Torino.

Porbagajul ar trebui să fie de ajuns pentru cumpărăturile săptămânale, cu o capacitate de 185 de litri. Comparativ, MINI Cooper SE oferă 211 litri, iar Honda e 171 de litri.

În varianta testată de noi ai un acoperiș ce poate fi deschis, pentru a te bucura de aer și soare, cu siguranță o opțiune genială pentru lunile de primăvară/vară. Această libertate totuși vine și cu un dezavantaj, respectiv zgomotul ce pătrunde în cabină prin materialul textil de deasupra ta.

Preţ de achiziţie

În România, prețurile pentru Fiat 500e încep de la 27.200 de euro, însă vorbim despre versiunea hatchback, cu motor de 95 de cai putere. Dacă vrei o versiune cu motorul de 118 CP și acoperiș fix, va trebui să plătești cel puțin 32.000 de euro. Pentru versiunea cabrio, precum cea testată de noi, prețul crește până la un minim de 35.000 de euro. Din fericire, această versiune vine doar în echipare Icon, iar aceasta include mult echipament standard, așa că nu va trebui să mai cheltui foarte mult pe opționale.

Printre acestea vei regăsi aer condiționat automat, instrumentarul de bord digital de 7 inch, sistemul multimedia cu ecran de 10.25 inch, Apple CarPlay/Android Auto incluse, încărcare rapidă de 85 kW, geamuri electrice, acces fără cheie, faruri full LED automate, jante pe 16 inch și multe sisteme de siguranță active.

Prețurile rivalilor nu se lasă mai prejos. MINI Cooper SE începe de la 34.300 euro și vine foarte bine echipat în standard, în timp ce Honda e urmează același model, cu un preț de aproape 40.000 de euro în versiunea Advance.

PLĂCUŢE
CARE PROTEJEAZĂ JANTELE
Textar dispune deasemenea de plăcuțe de frână EPAD. Acestea asigură o frânare de top în orice condiții și in acelasi timp păstrează strălucirea jantelor din aliaj. Depunerile de praf de frână sunt reduse considerabil, mulțumită unui material de fricțiune inovativ

Siguranţă

Modelul pur electric de la Fiat a fost supus testelor autorității independente în domeniu, Euro NCAP și a primit 4 stele. Protecția pentru pasagerii adulți a primit 76%, protecția pentru copii 80%, protecția pentru pietoni 67%, iar sistemele de siguranță tot 67%. Așadar, Fiat 500e se plasează pe aceeași treaptă cu Honda e, când vine vorba de punctajul EuroNCAP.

Italianul vine dotat cu multe sisteme de siguranță active, în standard.

Lista include sistem de frânare automată de urgență capabil să recunoască pietonii și bicicliștii, un sistem pentru monitorizarea șoferului, o tehnologie pentru recunoașterea semnelor de circulație, dar și cu un sistem care te avertizează și te avertizează atunci când treci peste liniile care delimitează banda de rulare.

Nokian Wetproof,
siguranta pe asfalt umed
In 2006, Nokian a introdus pentru prima data un indicator pentru acvaplanare pe anvelopele sale de vara. Uzura anvelopei putea fi citita astfel de oricine. Astazi, gama anvelopelor de vara Nokian include si modelul Wetproof, special creat pentru siguranta pe asfalt umed.

Ţinută de drum

Fiat 500 a fost întotdeauna o mașină agilă, de oraș. Prin definiție, încă din anii '50, subcompacta din Torino a definit un nou mod de a privi mobilitatea. Practic, ceea ce propune 500e este același lucru, dar fără niciun fel de emisii.

Prin oraș, modelul electric se va simți agil, rapid și ușor de condus. Navigarea pe străduțe înghesuite e facilă mulțumită dimensiunilor reduse, parcarea e și mai ușor de făcut mulțumită servodirecției foarte ușoare, iar găsirea unui loc oportun nu reprezintă nicio problemă.

Suspensia are câteva lacune. Fiat 500e folosește aceeași platformă tehnică precum frații săi cu motoare termice. Asta înseamnă că amortizoarele și arcurile mașinii sunt un pic mai rigide, pentru a face față greutății suplimentare aduse la bord de acumulatorul uriaș din podea.

În consecință, peste anumite denivelări, mașina se simte de-a dreptul rigidă. Sigur, asta va ajuta atunci când conduci ceva mai sportiv, ținând kilogramele și ruliul în frâu, dar e bine să știi că nu e cea mai confortabilă mașină din lume. Și nici antifonarea suspensiei nu este extraordinară, întrucât o să mia simți anumite șocuri în puntea spate, la trecerea peste gropi adânci.

Vizibilitate

De la volanul oricărui Fiat 500 vei avea impresia că stai cocoțat undeva deasupra mașinii. Poziționarea scaunului este de vină în acest caz și nu aș recomanda acest model unor persoane de peste 1.8 metri înălțime. Asta dacă nu vrei să vezi doar parasolarul în fața ochilor atunci când ești la volan.

Această poziție înaltă înseamnă și că oglinda retrovizoare centrală devine un obstacol în calea vederii obiectelor din partea dreapta față a mașinii. Geamurile laterale sunt destul de generoase în dimensiuni, dar în momentul în care tu stai atât de sus încât ochii tăi ajung la nivel cu rama de sus a plafonului, nu te ajută foarte mult.

Dacă vorbim de varianta cabrio, lucrurile sunt și mai complicate. Asta pentru că luneta este de dimensiuni mai mici decât în cazul modelului hatchback, iar dacă pliezi acoperișul nu rezolvi nimic, acesta obstrucționând și mai mult vizibilitatea în spate.

Din fericire, modelele cu acoperiș retractabil vin cu o echipare standard generoasă, ce include și senzori de parcare, laolaltă cu o cameră de mers cu spatele.

Tehnologie

Pe partea de tehnologie, noile Fiat 500e vin cu cel mai recent sistem multimedia al grupului Stellantis, respectiv FCA. Acesta funcționează impecabil și chiar am fost impresionat de rezoluția ecranelor de la bord, dar și de fluiditatea cu care poți trece prin meniurile lor.

Ai conectivitate Apple CarPlay și Android Auto inclusă, fără fir, încărcare prin inducție, un sistem audio de calitate decentă, și un sistem de asistență la rulare care funcționează foarte bine.

Accesul în mașină poate fi făcut fără a scoate cheia din buzunar, încărcarea mașinii se poate face la puteri de până la 85 de kW și poți chiar să echipezi mașina cu un sistem de camere la 360 de grade, cu o calitate a imaginii foarte bună. E drept, dacă ne gândim la Honda e și la arsenalul de ecrane pe care îl găsești la interior, Fiat 500e pare o replică timidă. Însă, e o replică onestă, care funcționează bine, fără întârzierile japonezei. 

Design

Cu toate avantajele sau dezavantajele menționate anterior, ceea ce va convinge clienții să cumpere un Fiat 500e va fi, cu siguranță, designul. De-a lungul a peste 60 de ani, forma subcompactei de oraș a devenit sinonimă cu stilul, flerul italienesc, dacă vreți. Cert este că Fiat 500, fie că vorbim de o versiune electrică sau nu, este inconfundabil pe stradă.

Dacă discutăm de specificul versiunilor fără motoare termice, atunci e bine să menționăm că acestea au o bară față diferită, cu o grilă închisă, pentru un profil aerodinamic mai bun. Partea de jos are câteva orificii menite să ducă aer proaspăt spre pachetul de baterii din podea, pentru răcirea lor.

Modelul cabrio are și el specificul lui, cu acoperișul textil ce se pliază frumos la baza stâlpilor din spate, alt artificiu specific modelelor 500. Cel mai bun lucru cu privire la Fiat 500e este faptul că ai la dispoziție culori chic, ce îți vor permite să atragi multe priviri curioase oriunde te vei duce. În această categorie putem include și nuanța Rose Gold în care era îmbrăcat modelul nostru de test.

Nu ne-a placut

  • Spațiul limitat în spate
  • Calitatea plasticului în anumite zone
  • Vizibilitatea redusă cu acoperișul coborât

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • Seriff
    Masina de oras care costa aproape 30.000 euro, cu o autonomie de 200 si ceva de km, asta e progresul, evident, penibil, un Matiz sh de 1000 de euro e de 10 ori mai rentabil si mai practic.
    30 10
  • Eu zic de 30 de ori
    23 7
  • Minunea roz nu va merge nici 200 de km iarna cu bateria de 37. Asta pot sa pun pariu cu oricine. Nici macar daca esti dispus sa iti clantzane dintii in gura in timpul distractiei. Este incredibila incapatanarea cu care promovati si laudati asemenea contra-produse. O asemenea achizitie e o tzeapa fenomenala.
    26 7
  • @Seriff, PMC
    Doar că producătorii se cam iau după cum folosesc oamenii cu adevărat mașinile, mai ales mașinile mici, de oraș, nu după cum comentează unii pe Automarket. Și realitatea e că, pentru o astfel de mașină, e mai degrabă irelevant dacă are autonomie de 200, deși are mai mult, sau 2000 de km.
    5 21
  • Seriff
    @PMC, cam orice electrica e o teapa fenomenala, s-au facut 1000 de teste, autonomia din acte nu e valabila in realitatate, mai ales la drum lung si la frig, sunt strict niste masini de oras ideale pentru cine sta la casa si mai are o masina cu motor termic pentru drum lung.
    Altfel nu renteaza.
    Dar nici asa nu renteaza din cauza pretului, daca tot vrei o masina de oras iti iei ceva ieftin cu care sa iti faci treaba si aia e.
    19 6
  • @Seriff: asa e... din pacate... Bine-ar fi sa fie cum spun ei, ca totul e pe roze.
    In aceeasi ordine de idei, cu masina ieftina de oras, si mica eventual, acum regret eu ca nu mi-am luat un UP! pe benzina, strict pentru oras. Acum nu mai sunt... Cred ca masina aia a fost mult subestimata...
    11 7
  • @PMC: Up-ul n-a fost o mașinuță 100% rea, dar păcătuia din păcate :-) cu cutia de viteze.
    Știu pe cineva căruia i-au crăpat două (!!!) în 60.000 km - norocul lui că-n garanție prima și-n ”culanță VW” a doua (a plătit doar 20%)... dar tot a stat 3-4 luni pe bară-n servis.
    Excepție: versiunea 1.0 TSI de 90 CP, cu c.v. de Polo... dar și hibe relativ frecvente cu turbina.
    Japo-coreencele rămân deci piua-ntâi în segm. A-B -- cât or mai exista și astea fără ștechere...

    Ontopic, n-are rost să mai caut/postez deja celebrul test al youtuber-ului nevoit să se târâie pe A2 la max. 80 km/h cu 500e-ul 42 kWh (în modul ”Sherpa” mai șerpilian, așa...) ca să poată ajunge la mare de la București.
    Strămoșul lui de 13 CP din 1957 ajungea deci mai repede - deși p-atunci nu-l fugărea Greta călare p-un urs bipolar.
    30 5
  • Seriff
    https://www.youtube.com/watch?v=_n7YyuqY_uU
    @ Kirotractor :))
    Pentru cei de la AM, sa va fie rusine ca promovati astfel de masini, sunt o bataie de joc asupra oamenilor care poate chiar cred vrajelille astea eco.
    14 7
  • @PMC/Seriff - Nu-s vreun BEV-dujmănos (am condus 500e-ul și-i plăcut ca fiță trendy), darrr...
    https://www.hdmotori.it/fiat/recensioni/n533643/nuova-500-elettrica-prezzo-recensione-autonomia/#CONSUMI%20REALI%20500%20ELETTRICA
    ...e un test interesant pentru unii ”normalos” tentați să se îndatoreze pt. e-Ficățelul ăsta -- ca singură mașină, subliniez -- fiindcă-i făcut în februarie, la temperaturi de max. 5-7 grade Celsius.
    Autonomia reală autostradală e așadar de numai 140 km la viteza legală, cu un consum specific de 26 kWh/100 km !!! (sau 155 km dacă o lași mai moale, pe la 120 km/h.)
    Nasol e și dacă stai în buburuză cu căldura pornită-n timp ce încarci, că din fiecare 10 kWh contorizați doar max. 8,9 kWh intră-n baterie.

    La fel de interesantă e însă și întinderea pe jumate din articol a diverselor calcule / artificii / inginerii / șmecherii ca să profiți la maxim de e-bogdaprostea macaronară.
    Asta spune cam totul despre forțarea notei întru așa-zisa ”alegere eco-responsabilă, conștient-sustenabilă etc” a electro-mobilității.
    28 5
  • Seriff
    Pai asta e viitorul , masina de 30.000 euro cu care parcurgi maxim 140 km, asta e realitatea.
    Mai grav e ca se face atata propaganda de zici ca cine stie ce progres e, cand de fapt e un mare regres.
    13 5
  • Mai oameni buni, de obicei nu raspund comentariilor vadit rau-voitoare, dar nu vreau sa credeti ca noi nu citim ce scrieti voi aici si nu stim ce parere aveti. Vreau sa fac cateva lamuriri:

    1. Aici nu e vorba despre promovarea masinilor electrice. Nu le facem sa para ceea ce nu sunt. Incercam sa va aratam toate partile lor, atat bune cat si rele. De asta la fiecare test, va aratam cifrele reale de consum si de autonomie, nu cele oferite de producator. Altfel, am fi trecut doar datele oficiale, care fac toate masinile electrice sa arate bine, si gata. Credeti-ma, ca as economisi cel putin 10 ore din viata, la fiecare test. DAR, nu facem asta, pentru ca incercam sa creionam un portret cat mai obiectiv pentru fiecare masina, astfel incat cei ce vor sa isi ia una, sa aiba date reale la indemana.

    2. Noi suntem o publicatie ce se ocupa de cele mai noi modele lansate. Sigur, de la distanta, pare ca scriem aproape exclusiv despre modele electrificate intr-un fel sau altul. Ca sunt hibride, PHEV, EV, etc. Dar v-ati gandit vreodata de ce stirile si recenziile sunt dominate de astfel de masini? Pentru ca asta se lanseaza! Daca ar fi sa scriem doar ce doresc anumiti cititori, mai ales cei care comenteaza destul de des pe aici, am avea 2 stiri pe zi, 1 test pe luna, si cam atat. Asta e tendinta, astea sunt modelele noi lansate, asta trebuie sa abordam in articolele noastre. Noi reflectam doar ce se cumpara de catre clienti. Producatorii auto produc doar ce se cumpara, si lanseaza modele noi in consecinta. Sigur, pentru multi, pare ca lumea a luat-o razna. Altii nu pot sa creada ca masinile electrice sunt din ce in ce mai cautate, dar adevarul asta e, indiferent cat de mult dam noi din picioare si nu vrem sa credem.

    3. Masinile trebuie puse si intelese in anumite contexte. Faptul ca unii nu au inteles cum se foloseste un model definit de producator drept 'masina de oras' in toate comunicatele de presa, si care nu e recomandabil pentru calatorii lungi (si merge pe autostrada de parca ar avea un diesel sub capota), nu inseamna ca o masina este proasta. Daca iti cumperi o masina sport, iesi cu ea in off-road si ramai cu ea suspendata pe camp, nu inseamna ca masina aia e proasta, ci ca tu nu intelegi cum a fost facuta, pentru ce a fost facuta si cum sa o folosesti. Stiu, pentru unii ideea ca masinile au anumite scopuri sau ca sunt facute pentru anumite scenarii de exploatare, pare utopica, dar exista de cand s-a inventat acest mod de a calatori. Nu exista masina universala, si buna la toate, ca altfel ne luam toti Corolla si gata. E bine ca exista diversitate, e bine ca unele masini sunt facute pentru anumite lucruri si e bine ca putem sa ne alegem in consecinta.
    15 68
  • Ce diversitate avem în Europa? Este o diversitate șchioapă, afectată de boala măsurilor exagerate de pe bătrânul (și se pare senilul) continent?
    Unde dispar unul câte unul segmente întregi de mașini: monovolume, vehicule din clasa medie sau mare, sport sau de teren veritabile?
    Care ori sunt sugrumate de interzicerea motorizărilor adecvate ori sunt omorâte de un marketing diabolic de eficient, care a bombardat mintea (din ce în ce mai) necunoscătoare a clientelei cu o armată de SUV-uri de toate mărimile. Aceasta este "mașina universală", ”diversitatea” matrioska, mașini teoretic bune la orice, practic bune cu nimic mai mult față de modelele dedicate pe care le-au înlocuit: cocoțate, mai grele și mai instabile, mai mici la interior, o idee mai bune în afara asfaltului dar evident mai scumpe.
    De electricele cu baterie ce-ar fi de spus, să ne bucurăm că există mașini utile DOAR în oraș? Să sărbătorim congestia în orașe cu mașini dedicate? De oraș, de concediu....poate câte una de mers la mall sau restaurant?
    Oricine a deschis anterior ochii un pic vede regresul evident și nu poate aplauda ca foca mult lăudata (degeaba) ”electromobilitate”.
    Cam ăsta ar fi contextul general, nu că ar avea unul de-ăsta ”cârcotaș și retrograd” pretenții de autonomie de la fița asta de Fiat inutilă.
    23 7
  • Johnny
    @Gabriel Nica. Te- as contrazice putin legat de ideea ca se produce ce se cere. In ultimii ani lucrurile stau pe dos, corporatiile ne baga pe gat , creaza trenduri cu ceea ce vor ei sa vanda. E o falsa idee ca decidem obiectiv ce sa cumparam, ci facem ceea ce ni se sugereaza si pare a fi cea mai buna achizitie. Cu electricele insa nu vine de la Corporatii, ci de la guverne care promoveaza agresiv aceste masini si pun piedici celorlalte. In China e mai simplu, se merge pe interzicere si obligativitate, nu marketing. Uitandu- te la poluarea din orase, poti ajunge si la concluzia ca un astfel de fiat poate fi o achizitie buna, altfel e o tampenie...lol
    35 3
  • @Gabriel Nica: doar 2 chestii.

    1. Masinile electrice sunt cautate pentru ca europenii sunt speriati intr-una cu "normele euro" si pentru ca exista subventii si avantaje pentru EVuri si penalitati tot mai mari pentru ICuri. Daca nu ar fi astea, doar cei cu posibilitati considerabile ar lua asa ceva, vanzarile s-ar duce in cap.

    2. De ce spuneti ca suntem unii rau-intentionati? Ne spunem o parere, care din pacate e bazata pe cifre reci, nu pe impresii, nu parerologie. Exista teste corecte, cum e cel italian pus de Kiro. De ce e rea-intentie sa afirimi evidentza ca 30.000 de eur pentru o masinutza de oras care merge 150 de km e o suma absurda? Indiferent cum vrei sa folosesti acea masina. Eu nu ma duc in offroad cu un fiat 500. Bine, ok, fie... acceptam si povestea cu autonomia restransa si marketarea ca "masina de oras", dar atunci de ce sa coste 30.000?????

    Inteleg perfect ce spuneti ca asta e ce scoate acum industria auto europeana: masini cu baterii. INSA, dvs, ca publicatie de profil, puteti afirma adevaruri si evidentze asa cum spunem noi in comentarii, chiar daca sunt incomode. Eu asta as vrea sa vad. Nu e usor sa fii contra curentului, dar adevarul e mai important si mai respectabil decat conformismul. Daca ati face asta, sunt convins ca ati avea infinit mai multi cititori si mai multa credibilitate.

    PS: eu tot astept initiativa lui Kiro. Cred ca ar avea succes o publicatie auto de partea clientului, cu prezentarea adevarului rece.
    37 3
  • @ziaristii de la Automarket: vis a vis de ce spuneam in comentariul anterior, despre adevar si cata nevoie e de o publicatie sincera, de partea clientului, si subliniez asta: de partea clientului.

    Va propun un exercitiu: uitati-va la recenzia youtube facuta de Dan, de la ZonaIT, postata de Seriff, si apoi cititi comentariile.

    Se pare ca sunt f multi rau-intentionati in lumea asta... :)
    17 2
  • @PMC: E-n suspensie din păcate proiectatul proiect :-) până s-or normaliza (poate) vremile d-acu, în care n-ar putea subzista economicește vorbind.
    Clar c-aș putea scrie pe orice platformă actuală, dar n-are rost să-ți explic de ce prefer să NU.

    @GabrielNica: Logice argumentele, fie și doar în contextul limitărilor inerente oricărui gen de presă.
    Puțini știu că, de ex., nu testați mașinile dorite ci doar pe cele puse la dispoziție de importatori / producători, conform unor algoritmi doar aparent obscuri.
    Aici intră și cvasi-obligativitatea informării despre lansările de noi modele, majoritatea ”electrificate” dacă nu pur electrice -- fenomen care nici el nu ține de fapt de producători, ci de multiple constrângeri eco-politice.

    Și cu știrile stă cam la fel treaba, practic niciuna din publicațiile auto-moto online neputând fi ”news content creators”.
    Everybadea apelează deci volens-nolens la sursele ”centralizate” -- și atent controlate.
    De apreciat totuși puținele site-uri, printre care și AM, care (încă ;-)) au comentarii în schemă.
    26 2
  • Daca tot m-am pus pe comentat, mai dau o replica si atat, ca am de scris recenzii partinitoare cu masini electrice :)

    Am zis 'rau-voitoare' pentru ca suntem acuzati, pe nedrept, ca am lua partea masinilor electrice sau ca le-am lauda fara motiv, sugerand ceva intelegeri oneroase ascunse. Cred ca in fiecare recenzie veti gasi adevarul gol golut despre masinile testate, cu bune si cu rele. De la cifrele reale de autonomie (care isca de multe ori discutii aprinse cu producatorii) pana la problemele dese vazute pe parte de suspensie, etc.

    Cat despre preturi, din fericire, nu e nimeni obligat sa cumpere masini electrice, inca. Deocamdata exista multe alternative, atat noi cat si second hand. O discutie despre ce pret pune un producator pe masinile sale, e o discutie inutila. Fiecare decide cat o sa coste produsul dupa anumite calcule. Noi nu avem niciun cuvant de spus in acest sens, si nu vad de ce ni se reproseaza noua, ca mentionam preturile in articole. Sunt masini scumpe pentru ca asa e cu orice tehnologie noua la inceput. In timp se vor ieftini. Dar nu uitati ca si masinile cu motoare termice sunt din ce in ce mai scumpe.

    Cat despre recenzia lui Dan, atat de sus tinuta de scepticii anti electrice, nu pot sa zic decat ca este gresita de la inceput, pentru ca omul nu a inteles cu ce masina mergea. Sigur, e usor sa consideri ca daca stii sa faci recenzii la telefoane si televizoare, poti sa faci acelasi lucru si la masini electrice, acum ca folosesc amandoua curent, nu? Dar adevarul este ca, anumite masini au un tipar de folosire diferit fata de altele, asa cum am dat exemplul cu masinile off-road si cele sport mai sus. Nu vreau sa apar Fiat aici, dar principiul per total din spatele acelei 'recenzii' este gresit. Si mai frustrant este dublul standard acolo. Pentru ca in cazul multor echipamente IT, Dan intelege ca unele sunt mai 'universale' si altele mai 'aplicate'. El explica in multe clipuri ca exista telefoane care fac de toate, si altele care sunt dedicate unor utilizatori ce nu au nevoie de toate functiile. Acelasi principiu insa nu e aplicat si in cazul masinilor. Iar daca ne uitam la comentarii, e normal ca ele sa fie aprobatoare, daca stai sa te gandesti un pic. Pana la urma, vorbim de oamenii ce il urmaresc si rezoneaza cu opiniile lui.
    8 50
  • @Gabriel.Nica ...
    nu astept sa imi raspunzi ...
    traiesc peste ocean, Canada, de 21 de ani ...
    sunt si aci publicatii despre domeniul auto ...
    car and driver
    motor trend
    driving.ca
    edmunds.com
    etc-etc-etc ...
    io ma uit la ce ziceti voi pe aci si ma uit si la ei ... inclusiv unele publicatii franceze sau belgiene (de limba franceza) ...
    dar ...
    sa sti ca cei care aci v-au tot criticat au dreptate !
    la voi -de vreo 3 ani incoace- e o ofensiva pro-ev de zici ca cineva s-a pus cu bazuka in spatele vostru si va impune sa ne zapaciti doar cu stiri despre si cu EV-uri ...
    arunca si tu un ochi pe unde ti-am sugerat ...
    daca vrei ...
    nu cred ca baietii astia de mai inaintea mea bat din gura numa sa te sicaneze pe tine sau altcineva, dar -vorba aia- le-a intrat cutitul la os !

    si asta pentru toti o zic, aci in provincia Quebec EV-urile sunt f mult promovate, ajutate cu bani de guvern, unde pui ca energia electrica e cea mai ieftina din America de Nord !!! cam 10 centi/kwh !!! asta in RON e 33 de bani !
    si astia aci nu au salariile romanilor ...

    si totusi, desi se vind electricele binisor, (datorita subventiilor !!!) poporul de venit mediu, se cam uita daca sa scoata 70 de miare la bataie !
    sunt f multi cei care nu le pasa de mediu, le pasa de contul ce-l au in banca !!!!!
    CONTUL DIN BANCA !!!

    personal, sunt relativ interesat sa imi iau tesla, dar la ce cheltuieli implica ... o rata lunara de aproape 1500$+asigurare de 2000$/an ...
    pai ca sa iti faci o idee, am acu 3 masini la casa si la toate 3 platesc 1400$/an !!!
    atita vreme cit sunt scumpe masinile, deja incarcarea la superchargere mi se pare scumpa si astia inca nu au bagat din accizele din benzina in pretul kwh !!! ce-o fi atunci ?!?

    ia intreaba-i pe aia fff multi cu pick-up-uri cu 6 sau 8 cilindrii cit le pasa de mediu ???
    ma refer la f150, silverado, ram, tundra, titan, etc ... huidume cu care se plimba prin oras, cu care 80 % din proprietari nu prea muncesc ci se folosesc de ele ca de orice masina de zi-cu-zi ... nimeni nu le sare in cap !!!
    guvernul e multumit ca-si ia taxele !!! (BA LEGEA E FACUTA ASA CA DACA AI O FIRMA, SA ITI POTI PUNE PE FIRMA MASINA, DAR NU ORICE, CI UN "MITITEL" PICK-UP !!!)

    ce taxe ?
    pai taxa de vinzare a masinii noi (tva-ul de la romani), taxele din benzina, si altele ...
    sti ca aci platesti ceva in plus daca ai motor de 4000 cmc si mai mare ? 4000 cmc !!!
    sunt intre proprietarii de pick-up "sustinatori" ai EV-urilor !!!
    ei indeamna pe altii sa cumpere ev-uri !
    cind ii intrebi de ce nu iau ei asa ceva ca doar un pick-up e cit o tesla de scump, iti spun ca le e frica de accidente !!! sa nu pateasca oarice !!!
    sa fim seriosi ...
    in Europa guvernele pe baze politice vor introducerea fortata a masinilor electrice si nu mi sa pare corect ...
    aci, ofensiva nu e chiar asa absurda, dar pina la urma se va ajunge ca acolo ...
    ce va fi in Africa, Asia, America de Sud ?
    si aia polueaza !
    in fine ... nu mai continui, dar daca aveti o tzira de coloana vertebrala, de minte-n capatzini, faceti treaba cum sa cade nu mai exagerati cu ev-urile astea ca chiar nu e cazul ! o sa obtineti efectul contrar si chiar aia care ar avea posibilitati au sa se dezica de EV-uri, numa asa, de ciuda !
    vedeti si voi ca cititorii vostri sunt satui de propaganda asta !!!
    am zis mai sus ca chiar eu mi-as lua una ... si chiar imi permit ! nu-mi permit sa fiu luat de bou fara minte si sa arunc cu banii mei, munciti cu greu, in curtea unor "jmecheri/baieti dashtepti" care in mod artificial tin preturile la EV-uri exagerat de mari !!!
    se vede clar ca se pot reduce preturile f mult de la nivelul la care sunt acum ... de ex. Chevrolet a redus pretul la Bolt EV cu 7.000 $ CAN inainte de tva ! Nissan a redus pretul la Leaf cu 7.000 $, tot inainte de tva !!! tva de 15% la 7000 $ e 1050 $ !!! deci cumparatorul plateste 8050$ mai putin pe aceeasi belita de masina electrica !!!
    ((sa stiti ca in Canada 8.000 e o suma frumoasa si cu banii aia iti poti lua o masina la mina a doua in stare f buna !!!))
    sa poate - dar din pacate - nu sa vrea !

    daca mie -clientul potential- nu mi sa pare cit-de-cit corect financiar, poate sa astepte guvernul mult si bine pina m-oi gindi sa iau EV !!!

    drumuri bune tuturor si multumesc ca v-ati facut vreme sa cetiti ce v-am zis mai sus !
    20 2
  • Seriff
    @Gabriel Nica, cu tot respectul, presa e corupta, voi sunteti la fel, nu imi spune ca nu sunteti platiti sa faceti propaganda pro EV, ca pe asta nu o crede nimeni, bate la ochi, e prea clar, doar de asta vorbiti de 3 ani, in rest, ce sa zic, daca tu esti dispus sa dai 30.000 de euro pe un Matiz nou cu un range de 150 km real, ce sa zic, mult succes.
    19 1
  • @mip: ma bucur intotdeauna sa citesc ganduri sincere de la romanii nostri dragi de departe. Asa e, ai dreptate in absolut tot ce ai scris. Sinceritatea si deschiderea omului se citesc printre randuri intotdeauna. Sunt convins ca tot ce ai transmis e 100% corect.

    Stiu ca mai sunt multi cititori care intervin rar sau prefera sa-si pastreze opiniile. Eu ii incurajez pe toti sa isi faca auzita vocea.

    Revenind la comentariul tau, e foarte bine sa primim o imagine a ceea ce se intampla in alte zari, si cred ca e total edificator ce ai scris tu: nu e justificata si nici de inteles promovarea isterica a EVurilor. 100% de acord, e si parerea mea deja de ani de zile.

    @redactia: in continuare ma mir ca nu stergeti comentariile si pastrati rubrica. Asta e singurul detaliu la care nu ma asteptam.
    5 0
  • @PMC ...

    dragule, chiar daca nu prea iti raspund, sa sti ca pe tine si pe seriff plus inca vreo citiva, va urmaresc cu mult drag ...
    aveti opiniile care le aveti, chiar daca nu-s totdeauna cu voi de acord 100%, totusi, imi place ca sunteti civilizati, ceea ce eu consider ca e esential !!!
    pot fi un milion de pareri diferite, toate trebuie respectate si prezentate in mod civilizat !
    iti multumesc pt aprecieri, te asigur ca chiar daca nu raspund la fiece comentariu al tau, asta nu inseamna ca nu va/te citesc ...
    pur si simplu, nu am totdeauna chef sa intru in "polemici" si prefer sa stau la margine ...
    acu, am mai scris ca am fo obligat sa stau la birlog ca m-am pomenit cu covidul pe capatina si am avut mai mult timp la indemina ...

    drumuri bune sa ai si un An Nou binecuvintat, luminat si spornic !
    6 2
  • V-a explicat domnul Gabriel Nica motivele pentru care in ultima perioada sunt mai multe teste cu masini electrice, dar voi continuati sa debitati prostii cum ca ar fi platiti?! sa promoveze astfel de masini, de cine stie ce oculta mondiala. Sunteti penibili.
    1 23

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru