Drivetest Honda CR-Z (2010-2013)

1.5 IMA
Honda CR-Z (2010-2013) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Golfuletz Studio
Miercuri, 30.06.2010
Înmulţirea lichenilor
Dacă te-ai hotărât să plantezi în curtea casei tale o armată de arbuşti ornamentali poţi să consideri că "ai împuşcat doi iepuri dintr-un foc". Mai exact, ai contribuit la refacerea stratului de ozon, cel puţin ipotetic, şi în plus ţi-ai înfrumuseţat peluza, stârnind invidia sau admiraţia vecinilor. Ecuaţia cu două rezultate poate fi aplicată foarte uşor şi pe o maşină condusă nu cu mult timp în urmă, un model pe care îţi este greu să-l aşezi într-un segment anume, din cauza spiritului rebel pe care îl emană. Honda CR-Z vrea să fie pionierul hibridelor mici cu apetit sportiv, un fel de Toyota Prius pe segmentul său, care arată însă foarte bine.

Motor / Transmisie

De cât de bine arată şi de cum se simte pe şosea ne-am convins singuri vreme de câteva zile, CR-Z oferindu-ne posibilitatea să vedem ce transmite un deschizător de segment. Honda emite pretenţii mari pe segmentul vehiculelor hibride. A făcut-o iniţial cu Insight şi acum continuă cu CR-Z. În ambele situaţii avem acelaşi ansamblu IMA, abrevierea de la Integrated Motor Assist, care promite o îmbunătăţire substanţială a consumului şi emisiilor, dar nu oferă fanaticilor Greenpeace posibilitatea de a rula numai în mod electric, aşa cum o fac sistemele rivale. Noroc că există sistemul start-stop, care reduce la tăcere japonezul ori de câte ori sunteţi la semafor. Ansamblul hibrid este compus dintr-un motor convenţional pe benzină, de 1.5 litri, pe benzină, capabil să ofere o putere totală de 114 cai atunci când acul turometrului ajunge la 6100 de rotaţii. Unitatea cu patru cilindri i-VTEC îşi mulţumeşte şoferul şi cu 145 de Nm, disponibili abia la 4800 de rpm. Adjunctul electric al propulsorului electric, un motor trifazic alternativ, vine şi el cu 14 cai putere în ajutor, utilizaţi atunci când pedala de acceleraţie este forţată. Deşi resursele nu sunt impresionante pe hârtie, combinate cu o masă totală de 1245 de kilograme, mică pentru un hibrid, ele pot oferi un comportament destul de vioi japonezei. Hibridul se simte bine în această configuraţie, oferind impresia unei jucării cu baterii inepuizabile. Pentru a exploata corespunzător resursele şi pentru a educa mai bine şoferul, Honda a pregătit trei moduri de rulare pentru CR-Z. Primul se numeşte "Econ" şi reprezintă esenţa trenului de propulsie hibrid, fiind orientat către obţinerea unui consum cât mai redus. Comportamentul maşinii în această situaţie poate fi rezumat simplu: doar ideea că eşti la volanul unui hibrid te poate pune în mişcare, pentru că acceleraţia pare că lipseşte. Cel de-al doilea mod, "Normal" îţi oferă comportamentul obişnuit al unui model compact de aproximativ 120 de cai, destul de vioi în oraş, dar neputincios la drum întins şi leneş la viteze mari. Rămâne însă modul "Sport", cireaşa de pe tort, modul care te face să simţi că eşti într-o maşină dinamică, fâşneaţă, cu pretenţii sport şi cu un sunet neaşteptat de plăcut. Se pare că japonezii au vrut să asorteze look-ului tânăr un sunet resimţit plăcut la exterior, dar mai ales la interior. Sistemul IMA vine şi cu o premieră, CR-Z fiind primul hibrid echipat cu o cutie manuală cu şase rapoarte. Deşi vorbim de un model sport nu vă aşteptaţi la rapoartele scurte şi precise de pe Accord, ci la o timonerie ceva mai lejeră, uneori nu atât de precisă. Din fericire etajarea se face bine, în funcţie de modul pe care îl alegi.

Consum

La acest capitol ar trebui să vorbim despre performanţele EXCEPŢIONALE ale modelului hibrid în materie de consum. O să vorbim însă despre valorile DECENTE de consum ale lui CR-Z. Pentru că modelul nipon dovedeşte un apetit asemănător cu multe dieseluri de pe piaţă. Pentru mediul urban, Honda anunţă un consum de 6.1 litri/100 de kilometri, însă noi ne-am oprit la 7 litri, în condiţiile în care ne-am autoflagelat în modul "Econ", fără a opri climatizarea. În afara oraşului, pe autostrada, o rulare cu până la 130 de km/h a urcat consumul la 5.6 litri la 100 de kilometri, o valoare bună, pe care o poate obţine însă şi un diesel. Am redus viteza, am folosit din nou modul "Econ" şi ne-am apropiat de un 4.6%, mult mai fidelă comunicatului oficial, care se laudă cu 4.4 litri/100 km.

Performanţe

Honda CR-Z nu intenţionează să impresioneze ceilalţi şoferi din trafic prin performanţele sale. Honda a optat pentru ceva mai multă modestie la acest capitol, unitatea pe benzină imprimându-i modelului o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în fix zece secunde. Tot un număr rotund se anunţă şi în dreptul vitezei maxime, programată să urce până la 200 de km/h, adică suficient pentru infrastructura românească cu pretenţii europene. Ceea ce compensează lenea uşoară a modelului hibrid este senzaţia auditivă pe care ţi-o oferă evacuarea, o adevărată desfătare pentru pasionaţi.

Interior

Cum putea să fie interiorul unei Honda? SF bineînţeles. De un singur lucru nu vă puteţi plânge în interiorul noului samurai: de monotonie. Totul este poziţionat altfel decât îl ştiai. De la reglarea electrică a oglinzilor şi până la comenzile aerului condiţionat. Liniile de design rămân futuriste, iar materialele de la interior păstrează o calitate ridicată, deşi pe alocuri găsim un plastic dur şi cam neprietenos, în discordanţă cu look-ul trendy afişat de maşină. Finisajele rămân de excepţie, japonezii fiind recunoscuţi pentru mania detaliilor. Ergonomia este şi ea bună, deşi scaunele sunt puţin cam incomode. Ceea ce declanşează isteria tinerilor este fără îndoială iluminarea bordului şi a instrumentelor. Atunci când cuplezi contactul descoperi spectacolul de lumini colorate pe care îl afişează Times Square-ul din New York în preajma sărbătorilor de iarnă. În funcţie de modul în care alegi să rulezi, Honda CR-Z îşi colorează afişajul digital în culorile verde (Econ), albastru (Normal) sau roşu (Sport). Să trecem însă şi la aspecte ceva mai puţin plăcute, cum ar fi spaţiul interior. CR-Z surprinde plăcut prin poziţia la volan, foarte aproape de sol, dar dezamăgeşte atunci când vine vorba de spaţiul pentru locurile din spate. De fapt care spaţiu, nici măcar piticii de pe al treilea rând de scaune al lui Nissan Qashqai+2, nefiind în stare să încapă în spate. Fişa tehnică indică patru locuri, dar vă asigurăm ca nu vorbim decăt de două. Ar fi o variană: cea a unui adult cu picioare de pinguin şi gâtul lui Petre Roman, pentru că şi linia plafonului coboară foarte mult. Bineînţeles, există opţiunea unui scaune pentru copil, ceea ce justifică existenţa celor două locuri din spate. Montarea lui se va dovedi însă un chin. Probabil Honda ar fi trebuit să aducă şi în Europa versiunea japoneză, fără scaune spate, şi să renunţe la strategiile de marketing defectuoase. Din fericire avem portbagaj, generos chiar, de 389 de litri, suficient pentru bagajele a două persoane.

Preţ de achiziţie

E greu să compari modelul Honda cu orice altceva existent pe piaţă, pentru că CR-Z se vrea a fi un pionier. Preţul plătit pentru exclusivitate, pentru pionierat şi pentru pretenţiile de hibrid sportiv este de 20.980 de euro fără TVA, ceea ce se traduce în 24.966 de euro cu toate taxele incluse. Vorbim bineînţeles de un TVA de 19%. Pentru această sumă clientul primeşte cam tot ce îşi poate dori într-o lista de dotări, de la cruise control până la spălător automat pentru faruri. Preţul este într-adevăr unul destul de piperat şi ne trimite cu gândul la modelele mici cu pretenţii premium. Un rival potrivit pentru niponul hibrid, în materie de imagine percepută de public, performanţe şi spaţiu interior ar putea fi considerat Mini Cooper. Ambele modele sunt la fel de cool, vin cu o putere decentă, dar fac compromisuri în ceea ce priveşte spaţiul din habitaclu, chiar dacă CR-Z este cu câţiva zeci de centimetri mai mare. Un Mini Cooper cu motor de 1.6 litri şi 122 de cai putere pleacă de la 19.516 euro, cu mult sub eticheta fixată de Honda. Personalizarea modelului şi o listă de opţionale pe măsura CR-Z-ului va urca valoarea de bază la peste 23.000 de euro. Un Alfa Romeo MiTo se poate situa de asemenea în lista de opţiuni a unui client de CR-Z. Versiunea pe benzină 1.4 MultiAir de 135 de cai se apropie de resursele oferite de CR-Z. Preţul însă este departe de cel al japonezului: 17.820 de euro cu TVA. Un nivel de echipare superior urcă valoarea la 19.250 de euro, o valoarea sensibil mai mică decât cea a CR-Z-ului.

Siguranţă

Honda CR-Z nu a ajuns încă pe masa de operaţie a celor de la EuroNCAP, ceea ce înseamnă că performanţele în materie de siguranţă rămân un mister. Judecând însă după lista de elemente de siguranţă active şi pasive nu ne putem aştepta decât la cinci stele. Vorbim de şase airbaguri, frontale, laterale şi cortină şi tetiere faţă active. Nu lipsesc sistemele care ajută la prevenirea accidentelor, cum sunt VSA, denumirea Honda pentru controlul stabilităţii şi tracţiunii, ABS, EBD şi EBA. Frânarea se face în termeni destul de siguri mulţumită discurilor de frână faţă ventilate.

Ţinută de drum

CR-Z îşi surprinde şoferul cu o poziţie la volan foarte joasă, dată şi de garda la sol destul de redusă. Această trăsătură se oglindeşte în ţinuta de drum a modelului hibrid, care surprinde prin stabilitatea bună la viteze mari. Tot stabilitatea este influenţată şi de jantele de aliaj din 16 inch, cu pneuri de 195/55, responsabile pentru o aderenţă bună şi pentru un comportament aplaudabil. CR-Z nu este cu siguranţă un model făcut pentru gropile din asfaltul urban mioritic, suspensia sa fiind destul de sensibilă la astfel de defecte. Confortul nu este aşadar punctul forte al hibridului în zonele în care avem o infrastructură proastă. La drum întins însă, pe un asfalt impecabil, CR-Z începe să îşi arate atributele sportive, ţinuta de drum fiind dedicată celor care vor viraje strânse, şicane sau alte trasee sinuoase. Senzaţia de ruliu este resimţită foarte slab, iar aderenţa se rupe foarte greu, graţie şi sistemului VSA, care intervine progresiv şi nu brusc pentru a-ţi tăia cheful de distracţie. Pentru cei mai îndrăzneţi există bineînţeles şi butonul "Off". Nu putem uita nici de direcţie, care devine mult mai precisă în modul "Sport" şi permite şoferului să negocieze virajele cu mai mult curaj.

Vizibilitate

Designerii Honda au făcut o treabă foarte bună cu noul CR-Z. Look-ul couep-ului atrage, impresionează, dar uită de spiritul practic. Hibridul nu oferă mai deloc vizibilitate posterioară, designul montanţilor şi grosimea lor fiind ca o cortină trasă atunci când încerci să efectuezi manevre de parcare în marşarier. Nici luneta nu te ajută foarte mult, chiar dacă imită forma celei de pe Citroen C3 Coupe. În cazul japonezului, dimensiunile sunt mai mici şi de aici şi vizibilitatea scăzută. Din fericire există oglinzile laterale bine proporţionate, care te mai ajută să vezi ce se întâmplă în spatele maşinii. Pe timp de noapte, drumurile vor fi deschise de un set de faruri bi-xenon.

Tehnologie

Pentru că se vrea un model tânăr pentru un public tânăr, gadget-urile sunt un "must have" pentru Honda CR-Z. Avem dotări elementare cum sunt aerul condiţionat automat, sistemul cruise control, cu un răspuns la accelerare şi decelerare, senzori de lumină şi parcare şi oglinzi electrice încălzite, dar avem şi un sistem audio profesional. Vorbim de şase incinte acustice plus un subwoofer, care se aud impecabil la volum maxim şi care pot reda linia melodică preferată de pe un CD, de pe un stick USB sau de pe un iPod. Din categoria lucrurilor utile amintim asistenţa la pornirea în rampă, scaunele încălzite, comenzile vocale şi sistemul hands-free cu conexiune Bluetooth.

Design

Deşi la acest capitol părerile vor fi împărţite, Honda CR-Z este un model care atrage privirile trecătorilor ca un magnet. Semn că studioul de design din Ţara Soarelui Răsare şi-a făcut încă o dată datoria şi a dat naştere unui model plăcut, asemeni celor din ultimii ani. Toate liniile funcţionează bine la Honda, subliniind agresivitate fără nevoia unor spoilere, eleroane sau prize de aer supra-dimensionate. Linia de coupe, mânerele portierelor, luneta dublă, luminile LED diurne şi paleta de culori disponibilă sunt câteva detalii care vor cuceri orice persoană cu un spirit tânăr, care visează la o maşină cool. Pentru fanii brandului există şi opţiuni de personalizare, exemplarul testat de noi fiind amprentat de celebrul Soichiro Honda, fondatorul brandului japonez. Mai exact, traducerea japoneză a cuvântului "vis", scris de mâna lui Honda, a fost transpus pe capota exemplarului de test pentru a rezuma simplu ce se vrea a fi CR-Z pentru orice tânăr.

Nu ne-a placut

  • Spaţiul interior
  • Vizibilitatea posterioară
  • Preţul piperat
Date tehnice - Honda CR-Z (2010-2013) 1.5 IMA
Combustibil
Electric + Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1497
Lungime mm
4080
Putere maxima CP (rpm)
124 (6100)
Latime mm
1740
Cuplu maxim Nm (rpm)
174 (1000)
Inaltime mm
1395
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1245
Acceleratie 0-100 km/h s
10.0
Ampatament mm
2425
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
40
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
215
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda CR-Z (2010-2013)

Ultimele teste

Comentarii (29)

  • F scumpa, cel putin pt piata auto de la noi si pt oamenii de rand.
    La banii astia aduci un 320d-2009, un A4 la fel cat si un C220cdi din Germanica pana in 10.000 de km, deci aproape nou si cu dotari bune bineinteles.Ca sa nu mai vb ca poti opta pt un Honda Accord care este alta clasa, Insignia, Passat si lista poate continua.Parerea mea este ca aceasta masina se adreseaza cel putin oamenilor banuti si care vor sa fie "ecologisti" si am pus in paranteza pt ca un consum ca al CRZ-ului il scot fara probleme cu un 1.6 TDI sau cu alte dieseluri de pana in 1600 cm3.
    Numai bine..
    11 23
  • Honda ca intotdeauna primii
    Remarc stilul din ce in ce mai de cocalar si de neautorizat al multor romani: A....dar la banii aia..imi iau....X Y Z....HELLO!..ai gresit forumul!! Aici nu se discuta ce iei in acei bani...aici discuti ca intotdeauna aparitia unui nou model ca la CIvic hatch..cu mult inainte de a fi inteles de romani..de ce? simplu...pt majoritatea frustratilor = romani....importanta e sigla...BMW...AUDI ..MERTZ...care habar nu au sa faca un model de pionerat hybrid sau ceva nou....cand au clienti ca astia...sa ia SH..gunoiul neamtului..sa-l aduca in Romania..sa aiba cu ce merge cu fetele..e greu...greu tareeee..
    Sa revenim la HONDA...n-ai ce spune...impecabila masina...ai tot ce vrei la ea...e super faina...bravo lor!
    Puncte slabe....clar consumul...dar se pare ca noi confundam hybridul cu o masina economica..ceea ce nu va fi chiar asa...e vorba doar de o masina ecologica cu caracter sportiv...intotdeauna gresim...o masina economica..e diesel...sau clar...una bazata doar pe curent electric...etc..
    Oricum daca ai banutii sa profiti de ce ofera HONDA in 2010 ...prima manuala hybrid..si tot asa....merita..io as lua-o maine dimineata...daca as avea bani si nu ar conta f mult ca ar fi maximul de bani care sa ii am..sa ii pot investi intr-o masina....cand esti sarac..mai ales roman..lipit...n-are sens..sa citesti astfel de review-uri...clar lucru...SH germania..atat stim!
    EDUCATIE = ZERO.....
    34 9
  • ca la orice "hibrid" pretul este mai mare decat poate "digera" un consumator obisnuit . . . si se pune rapid intrebarea " De ce sa nu imi iau BMW/Audi/Mercedes de banii astia ? "

    valorile de consum sunt "praf" in fata unor motoare Diesel de generatie noua ... De Ce CR-Z ? ... singurul motiv pentru a cumpara o masina Hibrid este faza cu " ECO " ( din care deriva si consumul redus al masinii ) iar aceasta masina este in urma altor masini clasice din acest punct de vedere - sunt altele care pline de tot ce inseamna optiuni consuma mai putin, au emisii mai mici ... si nici nu plangi langa pedala de acceleratie ca sa pleci de la semafor...
    9 12
  • :))
    corect enache..cultura auto a maj romanilor e spre zero..asa ca degeaba sunt cativa care le explica cum sta treaba tot passatu si golfu sa traiasca..
    19 5
  • Erata
    Spatele seamana mai degraba cu Citroen C4 Coupe.
    E o masina senztionala, intradevar cam aiurea ca au pus un pret asa de mare...dar na e din clasa hibridelor.
    Abia astept sa apara si SH si sa vedem cu fiabilitatea cum o sa stea peste ani si ani.
    Bafta multa,
    6 5
  • corect
    exact edi80...n-ai cu cine vorbi in Romania..suntem prea putini care suntem obiectivi si mai si citim sau ne informa cat de cat...passatul si audi-ul e perfect pt cei care il cumpara altfel nu l-ar lua..intruneste dorintele lor...nici nu vreau sa intru in detalii...dar cand esti cumparator de passat si vii sa-ti dai cu parerea...e jale...
    Adi...da..f corect...cam scump pt buzunarul nostru ....destul de ok ca pret..avand in vedere ca ofera f multe chestii in premiera...
    Unkle...gresesti rau..dar tare...amice...
    1.nu exista grad de comparatie pt ca e o sportiva hybrid ..nu doar un hybrid...daca vb de Insight era ok..nu de CR-Z..atentie!
    2.valorile de consum ar fi praf in cazul in care ai compara 2 motoare pe benzina cu 2 electrice integrate...dar daca tu compari merele cu strugurii..nu iti iese decat tzuica sau vin!
    3.optionalele care le are cr-z-ul...in acesti bani iar nu le are nimeni...cred ca nu esti copil sa-mi spui ca a avea abs sau esp sau nu-s ce suport de pahare e optional si asta atarna cand iau un hybrid..optionala la un hybrid is chestii de consum ecologice si altele..vb strict de hybrid..si in piata nu ai decat toyota..punct.concurent direct..care nu are o masina sportiva 6 viteze manuala design cat se paote de sportiv..
    4.nu cred ca plangi cand pleci de pe loc la semafor..clar e lenta la plecare..dar atentie nu e motorina sau benzina turbo...toti v-ati invatat prost..sa plece..parca...daca pleci in 1 secunda sau 3 mai greu...per total..pana la traversarea intersectiei a murit lumea..ca tu de asta iti iei masina ..sa rupi gura la plecare..i-ati frate...motorina cu cuplu imens..sau benzina turbo...dar iar nu mai vb..de hybrid..ci de sportive..sau masini cu cuplu mare..
    Ar fi fain daca am vb la obiect..punctual..si argumentat...parerea mea..

    4.
    15 3
  • poate ca un 320d cu 50000km din germania iti va aduce ceva mai multe satisfactii decat o honda CR-Z ... poate ca o Honda Accord iti va aduce mai multe satisfactii ... poate multe alte masini iti vor aduce mai multe satisfactii decat gandacelul asta cu care nu poti merge la cumparaturi ca se umple daca ai 3 baxuri de apa minerala...

    Atitudinea asta de " ba incultilor, ce stiti voi de pionierat? " este exact ce pe care se bazeaza orice producator auto in momentul in care arunca pe piata o masina " pionier " la un pret care nu este justificat nici pe departe ceea ce ofera masina.
    Daca iei CR-z si o analizezi " la sange " o sa observi ca nu este tocmai sportiva --- sa fim seriosi ... 130 de cai si o cutie cu 6 rapoarte nu fac din ea o masina sportiva -- daca vrei sportiva mergi si ia la aceiasi bani Megane, Ford .. chiar Honda - in variantele Sportive - la aceiasi bani ;)
    Se observa ca nu este tocmai economica ... valorile alea de consum le bate cam orice diesel " nou " cu putere similara. Valorile alea de consum in afara orasului le "egaleaza" pana si motorul de pe masina mea , care este de conceptie 1996 ...
    Nu este nici "mica" pentru a permite entuziastilor sa streseze tot traficul bagandu-se aiurea printre masini in intersectii .. pentru asta avem Matiz si alti gandaci.
    Nu este nici "mare" pentru a fi utila in gospodaria omului ... la banii aia iei un "entry level" la Accord , sau Passat, sau Laguna, sau o masina cu 5 locuri si portbagaj ..
    Nu este nici un " hot hatch " ... este doar un hatch cu putere .. jenanta.. si ceva dotari..
    Este "dinamica" si are un design "fresh" ... NOOOT !!!! .. personal nu vad decat o honda civic redesenata ...

    Deci si prin urmare EU si TOTI ceilalti INCULTI in ale industriei auto vom face un calcul in care vom gandi cu "portofelul" nu cu entuziasmul unui "pionier" si vom alege o masina care sa ne ofere cat mai multe lucruri pentru banii pe care ii dam.
    Dumneavoastra, cei "culti" si "destepti" si ocrotitori de ecosisteme .. si tot ce va mai baga in cap departamentul de marketing al unui producator oarecare de masini, puteti merge fericiti sa dati 25000 euro pe o masina care nu face nici 20000 :) . Succes!
    14 8
  • @enake -- ar trebui sa ai in vedere ca aceasta " clasa" a hibrizilor a fost inventata de niste oameni care vor sa faca bani de pe urma ta. A fost inventata pentru a fi SCUMPA si sa ofere mult mai putin decat ar trebui si totusi sa se vanda la preturi mari.
    Acum tot acei oameni vin si "inventeaza" hibride "sportive" , si spun INVENTEAZA pentru ca masina nu este sportiva decat pe hartie - realitatea este ca nu face nimic in plus fata de masinile "normale". Poate vei vrea sa argumentezi calitatile sportive in fata altor hibride - asta nu poate fi contestat . . . dar este un pic aiurea sa spui ca faci o masina sportiva comparand-o cu niste masini care sunt orientate spre confort si consum redus.. cum ar fi Prius si altele. Ca si cum ai pune o rama la intrecere cu un melc ... iei castiga rama ... vai vai ce sportiva este ...

    Sincer, la cat de cult te dai p'acilea iti cam lipsesc niste treburi ;) . Primul este simtul de "detectie a BULLSH!TULUI de marketing " ... revino cand il antrenezi corect si mai vorbim, te pup , papa ;)
    8 8
  • @unckle
    Bv, ca bine zici.
    si
    @enake
    eu sunt un cocalar cu un 320d facelift adus din Germania la 7000 de km si am dat pe el 23000.Am adus un cazan, asa este, ai vrea si tu unul nu?Mai bine da-le astora pe un CRZ :)))

    Si inca ceva la 24000 si-a adus un prieten un C220 cu paket AMG cu 20000 km, tot cazan.

    Aici nu e vb de fitze sau de mentalitatea romanilor "de cocalari" cum zici tu, dar ca multi dintre noi iubim calitatea si nu cantitatea.

    Si inca ceva am condus mai multe masini decat anii pe care ii ai pt ca, cu asta ma ocup si plus de asta multi dintre fanii japonezelor se bat in vorbe cu fanii nemtestilor pe o groaza de forumuri.

    Ce-ar fi sa se adune si sa testeze si japoneze si nemtesti si coreene si frantuzesti sisisisi dupa sa-si dea cu parerea fiecare nu din fata calculatorului.


    In rest numai de bine...
    9 16
  • incorect
    forumul este despre a discuta plusuri si minusuri ale lui CR-Z..
    daca vrei sa o luam punctual...
    1.degeaba ai condus tu mai multe masini decat (virgula) cati ani am eu...clar esti posesor de carnet si nu sofer..nu-ti doresc sa cobori tremurand din masina cu mine conducand...dpdv tehnic si sportiv..nu stii ce pot..
    2.marketing din ce stiu eu si ce stie lumea care ma cunoaste...sa zicem ca ma descurc..destul de bine...la cati ani de marketing am in spate..facultati experienta firme conduse..etc..
    3.experienta de a merge sa negociezi 1-5000 € din germania sa o vinzi unuia din romania..= samsar...e tipica romanului..nu face discutia..fiecare face ce vrea si cum vrea..dar nu sa mi-o spui ca o calitate ca e jenant..
    4.va rog sa fim ebiectivi...voi deja o dati in jignit..ca eu ma dau rotund si voi sunteti fraerii...eu doar am fost cat se poate de punctual..dar problema romanului e educatia si respectul...stii de ce? pt ca nu accepta niciodata sa-i spui drept in fata eventual sa-l combati punctual...pt ca el stie mai bine!
    As vrea sa discutam...nu ce putem lua cu 20.000€ pt ca te inchid...instant...merg la 2-3 camatari in zona..prieteni..si din cate stiu eu..ce faci tu iei teapa mare..avem bmw X6 si la 15-20.000€ si bmw seria 7 la 7-10.000 ..vb in conditii decente exact cum ai spus tu...ani peste 2008 si tot asa..problema nu este ce facem cu 25k € ca asa sunt argumente pana maine..cine e mai investitor..sunt satul..
    hai sa o dam de pamant cu honda..si cine ofera..la fel....nu uitati va rog..hai sa comparam mere cu mere..nu mere cu gutui..
    de asta e forumul asta..sa dam cu CR-Z-ul de pamant..ca are si multe minusuri slava domnului!
    Dar nu uitati...fiti decenti nu jigniti sau mai ales...nu fiti frustrati cand sunteti contrati cu argumente indibitabile..nu ce fac eu ce face ala...ca bmw e mai tre ca Audi..astea sunt frustrari!Sau ce fac eu cu 20k € nu face nimeni !!!..e penibil..
    Se poate?
    13 8
  • Abcd
    In principiu ai dreptate, asta e frustrarea unora,( mentalitatea veche, luam o masina pentru famile ca sa ramana peste generatii ) mai bine dacie noua deacat un sh calumea...chit ca orice masina de acolo de dupa 2000 este mai buna ca "noutatile noastre ieftine. Am adus un gti din germania, dsg, 43. mii km, 15.500 eur. Nu se compara nu ce puteam lua de aici la banii astia. Si oricum nu apuca 100.000 la mine. La masini noi pierzi mult. ( mentionez ca am zis dacia cu tilu generic, ma rafer la toate masinile care la 16 mii de euro iti dau doar 4 roti volan, aer conditionat si poate poate 100 de cai in cel mai bun caz. )

    Acum ca ti am dat dreptate te si critic un pic, e gresit sa compari masini noi cu sh. Daca nimeni nu si ar mai lua masini noi nu ar exista piata de sh. Unii vor asa altii asa. Cand o sa fiu milionar si eu o sa imi iau doar pe comanda.

    Masina asta este foarte tare, primul hibrid care chiar arata bine. Plina de jucarii, chiar este una din cele mai agreabile masini de oras la ora asta, nu ai cum sa te plictisesti inauntru. Daca as fi un tata bogat asta e masina pe care as lua o copilului meu la 18 ani. De altfel publicul target al masinii nu cred ca depaseste 35 de ani.
    9 2
  • corect
    ma bucur ca am revenit la subiect..
    da ai dreptate...
    clar vb de o masina noua...model 2010...premiera mondiala in ceea ce ofera..si tot asa..
    se presupune ca avem banii..si vrem sa o cumparam..de ce am lua-o...la 25k € fata de o alta masina cu aceleasi aproximativ functionalitati...si evident noua....
    Masina e un super gadget de genul Iphone ...indubitabil...daca o dorim scoatem banutul...si ne bucuram de ce ofera ea si nu ofera nimeni pe piata..
    7 4
  • @enake
    In primul rand sunt posesor de carnet de multi ani si nu trb sa demonstrez cuiva si 2 nu am vrut sa jignesc pt ca nu-mi sta in fire dar daca am vazut vorbe gen frustrati, cocalari, etc, chiar nu sunt frumoase.
    Adevarul este ca poate am facut o comparatie gresita si am zis-o din puctul meu de vedere, cum am procedat eu si o parte din prietenii mei.Am fost afara si ne-am adus.
    Nu dau cu firma Honda de pamant pt ca o respect, cel putin Accordul, imi place, l-am condus, e o asina foarte ok, dar nu mi se potriveste.
    Nu sunt nici genul care tine la imagine atunci cand "ma vede baietii cand cobor din seria 3" cum am scris si mai sus respect marcile adevarate care fac masini de calitate.
    Si dc sa nu recunosc intradevar daca as fii tatic si m-ar da banutii pe afara i-as cumpara fiului meu sau sotiei asa ceva pe cuvant dar nu la 25000 cat e la noi.
    Uitati-va pe mobile.ro aceeasi masina este 20000 ddp.
    In rest numai de bine...
    4 5
  • ...............
    ...............
    cea mai urata masina de pe pamant
    5 12
  • preturi
    la noi este nivelul superior de echipare GT ( varianta de top ) :

    http://www.hondatrading.ro/modele/CR-Z/19

    ce ai vazut tu in Italia, la 20.400 euro e cheala.......
    1 2
  • lolll
    enake-stai lin nu iti roade tastatura sa scrii atata ca nu ai cui! lumea nu intelege ca asta e viitorul..pe asta se pune accent pe hybrid! dar ce sa stii coca daca nu e bmw nu e viata..lasa-i sa zaca in prostia lor...
    3 8
  • @edi

    Pt tine ar fi bine ca asta sa fie viitorul :))) dar cred ca logan hybrid va scrie pe tine.
    Nu e vb aici de bmw ci de toate firmele care stiu cu adevarat sa faca masini ex MB, BMW, AUDI, VW, FORD si OPEL care s-au lansat super cu Insignia si Astra, si da cele nemtesti sunt cele mai bune din lume orice ar zice lumea.Carcotasi ca tine vor fi mereu si vor exista certuri pe forumuri.Si vrei sa-ti zic ceva cea mai buna masina din lume e cea care ti-o permiti.
    Daca mi-as permite as lua Gallardo LP560 si as fi cocalarul sef, ce mi-ar place sa mi se zica asa la volanul unuia.
    Mai comentati, astept, crestem ratingul!
    5 7
  • asa !
    Ori ai japoneza , ori n-ai de loc !
    5 6
  • abcd
    citeste si tu forumul sa vezi ce probleme au masinile divinizate de tine!! kiar ieri a dat un ex ff bun prius si nu e singurul!dar nah asta e...mergi in continuare pe ideea ta!
    3 2
  • Domnu' Enake, cumva lucrezi la Honda ?

    ia sa vedem.. care incepe cu jigniri ? ..

    ABCD : " F scumpa, cel putin pt piata auto de la noi si pt oamenii de rand. La banii astia aduci un 320d-2009, un A4 la fel "
    Enake: " Remarc stilul din ce in ce mai de cocalar si de neautorizat al multor romani: A....dar la banii aia..imi iau....X Y Z....HELLO!..ai gresit forumul!! "

    Da.. deci cineva a venit aici si ti-a zis ca esti intr-un fel sau altul si tu doar "te aperi" nu ?
    Faptul ca nici tu nu nu prea suporti sa fii contrat in idei spune multe despre tine ;) . Se vede de la distanta destul de mare ca esti genul de om care merge dupa ideea " io stiu , alalti is idioti daca nu-s de acord cu mine ". Se vede de departe ca mai ai multe de invatat in ceea ce priveste discutia libera pe forumuri / bloguri / etc ;)

    @ comentariul asupra viitorului industriei auto :

    Nu cred ca este cazul sa va agitati foarte tare cu hibridele .. deja un numar destul de mare de persoane aflata in functii respectabile din industria auto spun despre hibride ca NU reprezinta viitorul ( acelasi lucru spun si despre electrice 100%). Trebuie sa aveti in vedere ca marea majoritate considera hidrogenul ca fiind viitorul automobilului. Si asta cu hidrogenul are mari sanse sa se intample in viitorul "apropiat" , cam 10-15 ani. Masinutele astea hibride nu sunt decat un "inceput pionieresc" care trebuie tratat ca atare .. si care , din pacate, este exploatat pe fondul "ideilor ecologiste" din creierii oamenilor (oarecum) civilizati. Faptul ca fiecare producator de volum de pe planeta asta mica a noastra a anuntat sau a lansat deja pe piata hibride nu cred ca ar trebui sa ne spuna " uite viitorul ! ", ci ar trebui sa ne spuna " uite , aia au gasit o metoda sa ne stoarca de bani ". Faptul ca unii dintre voi devin fani ai masinilor noi, cu tehnologii "avansate" , si apoi refuza orice alt argument impotriva acestor masini este defapt o victorie de marketing a producatorului ( @enake: daca tot zici ca esti specialist in marketing ar trebui sa afli o treaba de la un inginer : "te-au prins prietene, si nu ai cum sa-ti dai seama de asta" ).
    Viitorul ( nu foarte indepartat ) o sa arate ca masinile electrice cu hidrogen sunt mult mai eficiente dpdv al costurilor totale de "detinere a automobilului" decat hibridele sau electricile cu acumulator. Singurul impediment in fata tehnologiilor bazate pe hidrogen este lipsa infrastructurii - dar asta se va rezolva destul de repede ( mute tari au in plan dezvoltarea unor retele de distributie a hidrogenului . . . stati cu ochii pe China :P ).
    4 4
  • Ms unckle pt sprijin!
    Am observat de la bun inceout ca Domnul Enake lucreaza la Honda dar nu am zis nik.
    Si eu lucrez la Renault dar inainte aduceam masini din Germania si mai aduc si acum dar pe comanda si nu ridic in slavi marca asta pt ca stiu ce este cu adevarat.
    Cei de la Honda nu stiu ce sa mai scoata ca sa agate, doar ca la noi pe piata nu le-a mers din pacate si zic asa pt ca am avut pe mana mai demult un acord si mi-a lasat o impresie buna, dar nu pot spune acelasi lucru despre civic si jazz.
    La noi au preturile foarte mari si din cauza accizelor pt ca vin de peste ocean si e clar ca nu le pot face fata concurentei niciodata.
    Domnul enake are degeaba 15 mii de facultati si diplome in marketing si alea luate la Biotera aia pt ca daca ar fi sa ma iau dupa cum vorbeste i-as da 8 clase.
    Noi sa fim sanatosi....
    2 5
  • incorect
    1.nu lucrez la Honda...nu am rude sau prieteni la Honda...nu am masina Honda...
    2.Honda e singurul care face asa ceva..pionerat...eu sunt de principiul pioneratului ..mai ales adeptul...de ce?..logic lucrez in marketing...sunt mai tot timpul pioner in cate ceva...apreciez..cine se implica precum HONDA
    3.Sa-mi fie greu si sa fiu jignit toata viata cum sunt aici si ma consider boier...am eu altele mai mari...nu ce ne contram noi aici..aici ma relaxez...totul e constructiv ..doar pt mine..invat...sunt invatat...e doar pt mine..
    4.cand am spus..cocalar..daca cititi bine..am spus gandirea..de cocalar..este cea..care sare din subiect...subiectul este HONDA hybrid cu accent sport...nu vai...mama ..ce faceam io cu acesti bani...ne dam cu parerea ..da e scumpa..si eu sunt de acord..ca e prea scumpa..dar..cine e fan pionerat...scoate banul...
    dar ca sa deviem ..la cu banii aia faci altceva...nu face subiectul discutiei...voi deviati..nu eu..
    5.Ador sa fiu contrat...sa vb in contradictoriu asta inseamna...construire..comunicare...invatam ceva amandoi...sau amantrei...dar daca...tu crezi ca eu vreau sa iti spal creierul gresesti...eu doar..imi dau cu parerea...nu sunt mama ta sa iti impun ...doar in familie vin chestii impuse..
    Aici vb..de HONDA CR-Z...expresia dam de pamant..inseamna..a despica firul nu a jigni numele HONDA..
    Vad..ca nu ma fac inteles cu multe...nu-i bai explicam...sau mi se explica..
    Acum e ok?
    9 2
  • masini germane
    fac ceva pe masinile germane, stiu pe cineva cu A4 din 2009, a dat 40 de mii pe masina, in 30000 de km i s-a stricat de 3 ori !!! cutia automata si a fost nevoit sa vanda masina la jumatate de pret! asta e calitatea germana ridicata in slavi...
    5 0
  • Dan ... pentru fiecare Audi stricat exista probabil 10 Honda stricate .. singura treaba "valabila" aici este faptul ca Honda vinde de 15 ori mai multe masini si, procentual , are cifre de fiabilitate mai mari :)
    ( aia cu "de 15 ori" este scoasa din burtica personala, dar aia cu % est o chestie bazata pe o stire de pe automarket in care Honda Civic era data ca cea mai fiabila masina in anglia.. parca :P )

    @Enake : in afara de mica "disputa" pe care am avut-o cu tine cred ca mi-am facut datoria si am dat de pamant cu Honda CR-Z .. pot spune ca am dat de pamanat cu asta mai mult decat cu Dusterul . . . si la Duster chiar am avut o obiectie majora - Existenta lui ;)
    0 6
  • Si eu sunt de parere ca daca te enrveaza banii merita sa cumperi masina asta altfel nu prea.Cred iti poti lua eventual Accord la banii astia intradevar mai slab echipa.

    Ai fost tare ce sa zic in ultimu comentariu in ultima parte.Labarii astia care abia vand la noi (nu ca ar fi o masina proasta) se cred miezul din fanta.
    0 2
  • Unckle si poate ne spui si noua cine produce (daca produce cineva) aceste motoare pe baza de hydrogen?
    Sursele tale nu ti-au spus ca deja circula aceste modele?
    Un hybrid nu este solutia, este o faza intermediara si din pacate suntem contemporani cu aceasta faza intermediara. Vom vedea cate diesel-uri se vor mai vinde odata cu trecerea la norma de poluare euro V care automat include un filtru de particule si nu este prima recomandare in cazul traficului preponderent urban, asa ca in acel moment un motor aspirat de 1.5 + electric de 130 cp cu un cuplu considerabil la aceasta cilindree pe benzina va fii una din solutii.
    Nu pot sa inteleg cum cred unii ca sunt mult mai destepti decat companii mamut care investesc sute de milioane.
    2 0
  • Q, poate inca nu ai aflat , dar hidrogenul produce curent electric.. si ala misca un motor electric... pentru ca nu se pune problema unui "motor cu hidrogen" :)

    si nu mi se pare ca am impresia ca-s mult mai destept ca altii :) .

    si nu sunt mai destept ca o companie mamut care investeste sute de milioane - dar tu prietene, daca pui boticul la tot ce spun acele companii o sa te arzi destul de rau - pentru ca aia nu iti vor binele.. iti vor BANII !!
    0 2
  • nu stiu ce vad unii inovator la masina asta,masinile actuale ce folosesc tehnologia hibrida sunt doar masini de fite,mai scumpe mai grele,si in cel mai bun caz la fel de eficiente ca cele conventionale ,cumparate de ipocritii care vor sa para salvatorii planetei{e deja o moda ca orice vedeta trebuie sa aiba in garaj un hibrid},deci, domnu enake ,sunt tot masini de cocalari

    p.s.in schimb tehnologia diesel electric are cu adevarat potential si e dupa parerea mea una din alternativele viabile pt. viitor
    1 2
  • andreeadiana
    licheni masin lobvituri
    buna am 12 ani si am o masina logan si am venit cu ia intr-un copac cum o repar?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru