Drivetest Kia Cee'd (2009)

Kia Cee'd (2009) zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 27.11.2009
Cealalta fata a succesului
Clasa compacta din Romania aduna in jurul sau nume mari precum Volkswagen, Ford, Kia, Fiat si Renault, gata sa mizeze totul pe cartea care le va aduce potul cel mare. Nemtii mizeaza pe noua generatie Golf, francezii pluseaza si ei cu un Megane popular si abordabil ca pret, americanii tin pasul cu un facelift mai vechi al Focus-ului iar Fiat scoate din maneca Bravo. In aceasta situatie, Kia nu putea sa priveasca impasiv la miile de clienti romani ce sunt pe punctul de a-si achizitiona o compacta, asa ca apeleaza la un atu: un facelift pentru Cee'd, modelul care le poate aduce coreenilor suprematia mult visata. Revizuirea modelului compact este binevenita, clientii fiind bucurosi sa vada ca ceva se schimba la asiaticul care a adunat deja un numar impresionant de fani romani.

Motor / Transmisie

Exemplarul Cee'd testat de noi se adreseaza celor care prefera dieselul, cuplul motor generos si sunt adeptii consumului scazut de carburant. Compactul vine pe piata din Romania cu doua motoare diesel, cel de 1.6 litri fiind disponibil in doua versiuni de putere, una de 90 si una de 115 cai putere. Noi am avut ocazia de a ne afla la volanul celei mai puternice versiuni, capabila sa isi ofere puterea maxima la 4000 rpm si un cuplu motor decent, de 255 Nm, disponibil devreme, de la 1750 rpm dar pe o plaja de turatii cam zgarcita, pana la 2500 rpm. Cum se traduc aceste cifre in realitate? Cee'd accelereaza prompt, ofera un cuplu bun chiar si la turatii mici insa isi pierde repede din suflu. Resursele sunt suficiente pentru soferul care nu isi doreste explozii de putere, eruptii la plecarea de pe loc sau resurse nelimitate. Motorul isi face treaba bine in orasele aglomerate, unde promite sa nu inghita mult combustibil, dar si in afara acestora, unde resursele sunt suficiente pentru o depasire in situatii limita sau pentru o rulare pe autostrada cu o viteza decenta. Izolarea fonica a habitaclului este buna, astfel ca dieselul nu se arata a fi foarte galagios, exceptand diminetile racoroase, in care cilindrii "tropaie" ceva mai zgomotos la pornire. Unitatea CRDi cu patru cilindri este completata de o cutie manuala cu sase rapoarte. Modul de functionare al acesteia este un prgres, comparativ cu cea regasita pe modelele de dinainte de facelift, pentru ca "agata" foarte putin, este precisa iar rapoartele se succed cu usurinta. Singura exceptie este prima treapta de viteza, care poate da mari batai de cap din cauza preciziei slabe. Pentru a imbunatati consumul, treptele sunt destul de lungi.

Consum

Consumul este capitolul unde Cee'd isi propune sa impresioneze. In mod cert romanul este interesat de valori cat mai mici, ceea ce inseamna ca cei 5.5 litri/100 de km consumati de compactul coreean in afara orasului vor fi cu siguranta o oferta atractiva. In plus, valoarea reala, obtinuta cu o rulare pe drum european la o viteza de maxim 120 de km/h, nu este cu mult peste cea anuntata de producator (4.9 litri/100 km), ceea ce inseamna ca asiaticii au fost destul de sinceri. Ajungem si la consumul urban, care nu depaseste 7.6 litri/100 de km, in conditiile unui trafic aglomerat, combinat cu o exploatare decenta a pedalei de acceleratie.

Performanţe

La capitolul performante, Cee'd se comporta decent, promitand o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 11.5 secunde, valoare ceva mai mare decat a rivalilor din segment, care au nevoie de un timp mai mic cu cel putin 0.5 secunde. Cee'd nu sta fantastic la capitolul acceleratie dar asigura o viteza maxima decenta, de 188 de km/h, apropiata de cea a rivalilor din segment, doar Fiat Bravo fiind ceva mai generos la acest capitol.

Interior

Coreenii au lucrat mult la interior pentru a estompa micile defecte ale modelului anterior si au reusit sa aduca in fata publicului un produs mult mai matur, mult mai atragator si mult mai bine inchegat. Habitaclul inspira un aer calitativ, multumita in mare parte folosirii unor materiale interesante, placute la atingere, foarte moi, fie ca vorbim de cele de pe plansa de bord sau ca ne referim la cele de la nivelul portierelor. Senzatia este intrerupta insa pe alocuri de cateva accesorii din plastic de proasta calitate. Volanul a fost redesenat, forma noua fiind mult mai atragatoare, iar comenzile au fost repozitionate. Scaunele raman aceleasi, putin inconfortabile pe distante lungi si fara o sustinere laterala foarte buna. Ceea ce nu s-a schimbat si ramane principalul atu pentru Cee'd in lupta cu rivalii este spatiul inetrior, mai mult decat generos pentru pasagerii de pe locurile din spate. Spatiul pentru picioare aminteste de sedanurile spatioase iar inaltimea plafonului nu creeaza probleme pentru persoanele inalte. Portbagajul ramane insa o problema, cei 340 de litri fiind unoeri insuficienti pentru romanii care vor sa ia cu ei ceva mai multe bagaje.

Preţ de achiziţie

Cee'd are marele avantaj de a veni cu o oferta aproape imbatabila pe piata modelelor compacte. Ceilalti rivali din segment s-au straduit de-a lungul timpului sa tina pasul cu coreenii propunand oferte atractive. Faceliftul lui Cee'd scoate din buzunarul romanilor incepand cu 11.722 de euro, o suma cu mult mai mica decat cea perceputa de Megane (12.900 de euro), de Focus (13.661 de euro) si de Bravo (13.350 de euro). Daca ne referim strict la versiunea diesel testata de noi, 1.6 litri si 115 cai putere, pretul de pornire este de asemenea imbatabil, fiind fixat la 13.588 de euro. Adica aceeasi suma pe care o platesti pentru versiunea entry-level a modelelor amintite mai sus. Un Megane diesel, echipat cu unitatea 1.5 dCi de 105 cai porneste de la 14.600 de euro; un Focus propulsat de un TDCi de 1.8 litri si tot 115 cai putere costa 17.136 de euro; un Bravo cu motor Multijet de 120 de cai putere si 1.6 litri scoate din buzunar chiar si 18.090 de euro. Toate versiunile enumerate mai sus nu se pot compara cu Kia Cee'd atunci cand vine vorba de pret, ceea ce inseamna ca modelul coreean este lider absolut la acest capitol.

Siguranţă

Coreenii s-au laudat intotdeauna cu cele cinci stele EuroNCAP pe care hatchback-ul a reusit sa le adune, lucru care se pare ca a contat mult si pentru publicul larg. Punctajul mare s-a datorat in mare parte echiparii modelului cu un numar de sase airbaguri, frontale, laterale si cortina. Nu lipsesc centurile pretensionate cu prindere in trei puncte si nici ABS-ul cu distributie electronica a fortei de franare. Ve versiunea testata lipseste din pacate sistemul ESP, un element de siguranta indispensabil care este prezent pe majoritatea rivalilor din segment.

Ţinută de drum

Spre deosebire de multi dintre rivalii sai, Kia Cee'd vine cu o suspensie posterioara Multilink si amortizoare pe gaz, elemente care au o mare influenta asupra tinutei de drum. Hatchback-ul inspira siguranta la viteze mari insa ruliul caroseriei este destul de deranjant in viraje. Tinuta de drum este acceptabila in termeni generali insa exista o oarecare tendinta de subvirare atunci cand soferul se arunca cu aplomb intr-un viraj ceva mai dificil. Riscul de rupere a aderentei este mai mare atunci cand suprafata de rulare nu este complet uscata. Daca ne referim la confort, suspensiile se vor a fi o solutie de compromis, chiar daca trecerile peste zone cu denivelari, sine de tramvai si limitatoare de viteza nu vor fi atat de line.

Vizibilitate

Cee'd este un model care se vede bine si din care se vede bine. Oglinzile laterale sunt bine dimensionate, oferind un camp vizual bun, asemeni lunetei care este ingradita insa de un ultim rand de montanti ceva mai mari. Suprafata vitrata este destul de mare si da impresia unui habitaclu aerisit. Pe timp de noapte, traiectoria ideala va fi intuita cu ajutorul unor faruri reglabile pe inaltime, care ofera un camp vizual bun.

Tehnologie

Coreenii au vrut sa ofere publicului din Romania o echipare bogata, cu dotari de bun simt, care se regasesc pe orice model contemporan. Confortul va fi sustinut de un aer conditionat manual iar buna dispozitie va fi intretinuta cu ajutorul sistemului audio, ce ofera conexiuni iPod si USB, ideale pentru cei care prefera colectii bogate de muzica. Scunaele benficiaza de reglare manuala si de suport lombar iar volanul vine presarat cu o multime de comenzi, menite sa usureze sarcinile soferului. Nu lipsesc oglinzile si geamurile fata electrice precum si inchiderea centralizata pe telecomanda. O dotare utila este computerul de bord al carui buton de control a fost pozitionat pe spita inferioara a volanului.

Design

Ca si in cazul interiorului, exteriorul lui Cee'd a devenit mai matur, mai bine inchegat, definind o noua filosofie a grupului. Grila frontala a fost revizuita alaturi de blocurile optice fata si de partea inferioara a spoilerului. Daca privim din spate avem si aici un set de blocuri optice redesenate. Cee'd nu impresioneaza foarte mult la acest capitol, fiind mai degraba o masina comuna decat una care sa intoarca capetele trecatorilor. Cu toate acestea, aspectul este placut, specific unui compact.

Ultimele teste

Comentarii (48)

  • ceed facelift
    Automarket, sunteti slabuti, slabuti tare! Nu stiu exact ce pregatire aveti voi, pe unde ati mers la scoala... De ce ati dat nota 6 motorului? Unde este explicatia? Tot ce ati scris in prima parte, cea legata de motor a fost doar de bine, singurul lucru care nu a impresionat a fost, citez: "Singura exceptie este prima treapta de viteza, care poate da mari batai de cap din cauza preciziei slabe." Doar pentru asta scadet 4 puncte? Doar 6 si pentru performante? Tind sa cred ca sunteti niste copii care trag cat pot de o masina si apoi scriu pe genunchi niste pareri total aiurea!

    Nu sustin Kia, marca in general, nu-mi plac masinile lor, dar sa-ti bati joc in asa hal de ei nu cred ca merita! Si inca ceva: pe langa Ford, VW, Renault si Fiat mai sunt si alte marci pe piata, cu cota destul de buna care puteau fi incluse in comparatie, dar voi probabil scrieti dupa cum va plateste unul sau altul.
    31 21
  • hopa sus
    Coreenii astia mici si galbeni se ridica usor dar sigur,asa cum au facut-o si japonezii acum vreo 20 de ani!rezultatele se vad pe strada.................!
    16 8
  • foto
    foarte tari pozele cu detalii interioare!!!
    6 2
  • mircea
    @Gelu
    Nota motorului testat reflecta o comparatie cu celelalte motorizari diesel din segmentul compact. Iar motorul Kia e undeva pe la mijlocul plajei din punctul de vedere al comportamentui, al reprizelor, al elasticitatii.

    Daca aduci pe cineva care spune ca a platit vreodata un articol aparut pe Automarket in cei patru ani si jumatate de cand aceasta publicatie exista, sunt in stare sa mananc monitor+tastatura+sistem tocate. Si pe ale tale.

    Ti-as fi recunoscator daca inainte de a incepe sa arunci cu vorbe grele in stanga si in dreapta ai analiza mai atent situatia.

    Numai bine.
    15 7
  • astept sa vad si o nota de 2 sau de 1.... oare cine ar primi-o? indiferent de cateorie.
    7 0
  • mircea
    @castravetele
    Nu e chiar 1 sau 2, dar pe-acolo: http://www.automarket.ro/drive-test/isuzu-d-max-single-cab-ajutorul-lui-sisif-22348.html
    4 1
  • Motor pe la jumatea clasamentului
    VW 1,9L TDI PD: 240Nm/1800rpm, 101CP/4000rpm (an 2000)
    Kia 1,4L CRDi : 255Nm/1750rpm, 115CP/4000rpm. (an 2009)
    Interesanta evolutie.
    11 5
  • .......
    .........
    mie unul nu imi place
    9 9
  • PT.VOI
    Automarket,sa stii ca in principiu Gelu are dreptate.Nu vreau sa fiu rautacios dar daca un motor diesel de 1.6,facut sa consume putin,ia un 6 pt ca e cu 0,5 sec. mai lent ca un altul,sa ma ierte Dumnezeu ,dar ce voiai sa faca?Supara-te ,dar daca era Renault ,ce-l mai pupati,lua 11!De ce spun asta;pt ca vad de 3 ani acelasi lucru,la voi! Iar tu ,COZAPPZ,sa nu mai compari vreodata legendarul 1.9 tdi cu alte bazaconii. Vezi ca are 1.6 capacitate ,nu 1.4!
    20 9
  • ....
    Sincer sa fiu cam are dreptate Mircea cu privire la motorizare; luati de ex Bravo : 1.6 Mjet 120 cp - euro5 , aceeasi cilindree , putere mai mare , cuplu mai mare , 300 Nm de la 1500 rot , acceleratie mai buna cu 1 sec,consum mai scazut ,etc ; ori daca pentru Bravo dai o nota de , sa spunem , 8 ca doar nu este motorul perfect ca sa ia 10 , este normal ca crdi-ul de pe Ceed sa ia o nota de 6
    10 3
  • Robert Adam
    Corectie
    "Lipseste din pacate sistemul ESP, un element de siguranta indispensabil care este prezent pe majoritatea rivalilor din segment." - ar merita corectat totusi: lipseste de pe varianta testata ESP (adica nu e standard). Nu e foarte standard nici pe celelalte modele concurente. Dar este disponibil pe Ceed din varianta a 2-a de echipare - eu am ESP pe Ceed din 2007. Din articol se intelege ca nu are deloc. Poate corectati...
    9 1
  • Robert Adam
    Despre Kia
    Iar despre motorul diesel de la Kia voi spune doar atat: noul Sorento vine cu un 2,2 diesel care dezvolta 197 CP/3800 rpm si doua valori de cuplu. Varianta 1: 421 Nm (43.0 kg.m) – de la 1.800 la 2500 rpm, pentru transmisia manuala. Varianta 2: 436 Nm (44.5 kg.m) – de la 1.800 la 2.500 rpm, pentru transmisia automata. Ca fapt divers, transmisia automata de pe Sorento are doua caracteristici interesante: este cea mai compacta transmisie cu 6 trepte din lume ca dimensiuni si de asemenea este cea mai usoara. Asta asa, ca sa mai inteleaga si altii ca TDI e bun dar mai exista si altele... Ah, si fiind sigur ca o sa intrebati, da, motorul indeplineste normele euro V.
    7 8
  • pt slv83
    pe care strada se vad rezultatele??? pe strazile din Romania , din Coreea de Sud sau Nord , din India , din China ??? ..pe pietele europene , americane , etc nu prea se vad ..si daca nu ii cumparau cei de la Hyundai , tot de Kia Shuma si Rio auzeai pana acum :))))))))))))
    5 6
  • mda...
    @LUCCI
    ba baiatule, Megane vine cu putere suplimentara si cutie in 6 trepte inca de la varianta de baza... ce ne ofera ceed? o rajnita de 1.4 90cp si cutie in 5 trepte conceputa parca pentru pensionari... ca sa nu mai vbim ca plasticele sunt mai ieftine la Ceed decat la Megane... oricum sunt de-a dreptul penibili cu dotari gen "Capac roata - din plastic", "Antena pe plafon", "Teava de esapament incorporata - in bara din spate" trecute in lista...
    Intrebarea este... au remediat problemele la directie?
    10 10
  • Robert Adam
    Putere Ceed
    Scuze pentru fanii Fiat si Renault, in oferta Kia este disponibil deja si noul 1,6l CRDI de 126 CP. Succesul Kia vad ca deranjeaza pe multi...
    13 17
  • ho ho ho
    ?
    Care SUCCES? ... se pare ca tu esti un mare fan Kia ..dar din pacate nu prea au cu ce sa iasa in fata , decat cu PRETUL ( iar un pret ff mic =costuri mici = calitate slaba )
    5 8
  • @Robert Adam
    de unde ai scos motorul asta? intra pe site-ul kia si o sa vezi ca dieselul de 1.6 are maxim 115 cp... am observat ca toti sustinatorii kia au tendinta sa fabuleze:| e o boala? oare se transmite pe calea aerului?
    11 7
  • Robert Adam
    Fan Kia
    Mie imi place sa fiu obiectiv. Am in ograda Kia Ceed 1,6l CRDI (vreo 3 bucati), Hyundai i 30 1,6l CRDI, Opel Astra G 1,7l CDTI, 2 VW Golf benzina ( model 4 si 5), Renault Megane Sedan 1,6l, Range Rover Sport, Suzuki Grand Vitara, Kia Sorento (modelul vechi), un numar nedefinit de Passat-uri B5 si B6. Sunt masinile celor din familia mea, eu conduc un Ceed si fac service de masini si presa auto de ceva vreme, peste 10 ani daca are vreo importanta. Totul este marketing - si la Kia si la altii, insa practica mi-a aratat un lucru: pentru banii pe care i-am dat pe ea, Kia Ceed este o masina aproape fara concurenta in momentul de fata. Spunea cineva mai sus de probleme la directie la Ceed. Da? Stiu ca sunt, dar a mea nu are. Poate sunt mai norocos. E cazul sa mai discutam problemele de fiabilitate la Renault sau Fiat? Eu zic ca nu, desi Mircea Mester are si el un Fiat Bravo si nu are nici o problema cu el si sunt sigur ca il arde destul de serios. Invatati sa fiti obiectivi si sa vedeti cati bani dati si cat primiti inapoi de la masina. Kia Ceed sufla in ceafa ca performante tuturor granzilor din clasa compacta si are pretul cel mai mic. Ca e cea mai vanduta masina din Romania in ultima luna spune ceva cuiva? Sa revin la Passat-uri, dupa care se omoara romanii: masini excelente, dar daca la mine in familie din 3 luate de noi, 3 mananca ulei cu cana la mia de km, nu cumva inseamna ca ceva nu e in regula?
    22 12
  • clasament
    Parerea mea relativ la un clasament general pe compacte hatchback: golf, focus, astra, megane, bravo, 308, C4, i30, Cee'd.
    Nu consider: Impreza, BMW seria1, A3, Mazda 3 si altele...
    Considerand pretul probabil discutia devine interminabila - cu atatea oferte care sunt acum pe piata ordinea se poate schimba oricand. Cee'd e o masina buna dar mai are de crescut!
    PS: poate ca motorul 1.6 dsl 115 merita un 7 - doar are distributie pe lant acum.
    3 5
  • Robert Adam
    @XSS
    A, scuze cred ca am visat eu motor de 126 CP diesel pe Ceed. Imi cer scuze, cred ca dormeam la ora asta. Mircea Mester, explica-le tu, te rog, ca dansii sunt putin distrati la ora asta, are Ceed sau nu 126 CP la 1,6l cilindree? Se poate comanda din noiembrie si la Kia Romauto, garantez asta intrucat o sa imi vina mie unul, da poate ma mint aia, dracu stie... Poate nici Soul nu are motorul asta de 126 CP, e clar, trebuie sa ma las naiba si de service si de presa auto, ca nu ma pricep deloc vad...
    6 10
  • Robert Adam
    Distributie pe lant @roi
    Cred ca trebuie sa imi iau juma de norma moderator pe aici ca vad multi care vorbesc fara sa se documenteze minimal. Motorul 1,6 DSL (CRDI) de pe Kia si Hyundai are doar distributie pe lant, nu a avut niciodata distributie pe curea. In nici o versiune. Ca sa fiu clar: in toate versiunile de putere (90, 115 si 126 CP) are distributie pe lant.
    7 6
  • ho ho ho
    ..
    DIn cate stiu eu , 1.6 126 cp nu este motorizare diesel ; 1.6 VGT 128 cp este diesel si echipeaza Kia Soul
    Ca se vinde bine in Romania nu mi se pare a fi o performanta , mai ales in vremurile de criza , cand pretul dicteaza
    Ca performante ( ma refer aici strict la gama de motorizari - emisii CO 2 , putere, cuplu/turatie , consum , etc ) este departe de concurenta
    2 5
  • @Robert Adam
    probabil ca lantul e de bicicleta, ca motoarele se aud rau !
    sau poate or fi lanturile ramase de la cateii serviti in restaurantele coreene... mai stii?!
    9 11
  • Robert Adam
    Amatori
    @ho ho ho Gresit fundamental: motoarele diesel au emisii, cuplu/turatie si consum foarte performante. Poate dai un exemplu sa vad si eu ca sunt in coada clasamentului. Cat priveste motorul diesel de 1,6l, crede-ma pe cuvant ca are 126 CP si e pe Soul si pe Ceed facelift. Ia vezi si aici: http://www.kia-world.net/index.php/2008/10/17/first-impressions-kia-soul-16l-crdi-diesel/

    @Vasi27 Daca ai experienta cu bicicletele, este bine, sa spui de motorul de Kia ca se aude ca dracu este o fabulatie. Se aude exceptional si in interior si in exterior - VW, Ford si altii inghit in sec la zgomot - daca nu ma crezi, iti fac o demonstratie, cine se urca la mine in masina nu crede ca e diesel decat cu talonul in mana.
    9 7
  • George
    Ceed
    Va certati degeaba, motorul de 126cp diesel de 1.6 260NM (euro5)exista pe Ceed asa cum va demonstreaza si RobertAdam. Importatorul insa inca nu a binevoit sa-l aduca sau poate nu-i lasa inca producatorul.... oricum importatorul este varza, dupa un an de zile de la lansare a reusit sa aduca Soul-ul. Probleme cu directia chiar nu prea sunt(ce spuneti voi problema era o bucsa care se schimba pe garantie). au fost ceva probleme cu suspensiile si s-a rezolvat/se rezolva PE garantie. Motoarele diesel sunt chiar silentiose, in ultimul timp nici numai veneau cu antifonarea de la capota motor. In articol scrie: "Compactul vine pe piata din Romania cu doua motoare diesel", nu este adevarat mai este disponibil si un disel de 2.0 140CP parca. Interesant ca tura asta Automarket nu a beneficiat de o masina bine dotata... defapt cred ca au avut cea mai slaba dotare disponibila...
    5 3
  • @automarket
    Cenzura
    Voi cum l-ati numi pe unu care se crede pe hi5 si vrea sa impresioneze cu poze facute in showroom? Da Vasi, despre tine era vorba, revino te rog la bicicleta Tohan si lasa impresiile pt altii in masura sa faca o comparatie REALISTA.
    9 0
  • Cristi
    Diesel pe kia :)))
    De cand face kia masini diesel?Din ce an?Singurul lucru atragator este pretul la cee'd.Suspensia, directia si consumul lasa de dorit dupa cum scriu majoritatea posesorilor de kia pe forumul lor.Hai pa.
    5 11
  • foto
    iar ati c-am dat-o in bara cu pozele.....cred ca cineva din redactie isi incearca valentele fotografice pe site-ul vostru. de ce alb negru fratilor? de ce toata galeria? slab...foarte slab! oare cand va dezminteti...

    eu va urez succes si sper ca intr-o zi am sa pot sa va si laud
    3 0
  • @AUTOMARKET

    nu-mi mai modificati textul ! nu-mi scrieti ce vreti voi in numele meu! am scris "probabil ca lantul e de bicicleta, ca motoarele se aud ca dracu !" pt ca asta cred ! "ca dracu" e o expresie uzuala in limba romana, iar voi ati lasat lucruri mult mai urate pe site-ul asta... ori imi stergeti comentariul de tot, ori mi-l lasati asa cum e!!!
    7 4
  • George
    consum
    @Cristi nu stiu deunde le scoti tu, eu am un ceed de 2 ani, 37.000km, 1.6 benzina SW si nici vorba de ce povestesti tu. De consum ce sa zic: viteza medie 110km/h consum 7.2. In general afara consuma cam 6.5 in oras 8-9. Am avut si 5.7 consum Brasov-Bucuresti dar singur in masina. Nu zic ca ii cea mai buna masina, nici pe departe, dar asa cum este se ridica la nivelul clasei din care face parte.
    7 3
  • Aberatii
    Astia care puneti linkuri, mai intai invatati limba engleza.

    Nu mai va umflati in pene ca sunteti varzari.

    In anul de gratie 2009 daca ceed vrea sa stea langa toti ceilalti concurenti de clasa trebuie sa aiba obligatoriu motoare Euro 5.

    Cu chiu cu vai a reusit sa faca acest lucru la benzinare.
    Drept dovada motorul 1,4 a avut de suferit si a lasat pe jos niste caluti din cauza ca este proiectat anapoda pentru capacitatea lui.
    Pentru consum si emisii cursa pistoanelor trebuie sa fie mai mare ca alezajul si nu invers.
    Dar a pastrat aproape aceleasi valori aiurea la care se atinge puterea si cuplul.

    1.6 crdi 126 cp de pe Soul este Euro 4 toata ziua.

    Performantele la diesel oricum nu se masoara in cp ci in Nm.
    Cat de jos intra si pe ce plaja de cuplu actioneaza.

    http://www.kia.de/content/brochureoverview/~/media/Files/Upload/DE/baag/pricelists/soul.ashx
    1 1
  • Arata mai bine inainte de facelift
    Sau nu sunt pozele reusite ?
    1 1
  • tedeiii
    sunteti de rasu' lumii...
    bravo dlor "profesori", nota 6 pentru un motor de 1.6 115CP/255Nm
    iar aici,
    http://www.automarket.ro/drive-test/volkswagen-polo-1-6-tdi-24570.html , pt un motor de 75CP/195Nm,dati 7 :))

    cum naibii sa nu-ti doresti un tdi!?
    5 1
  • " dar daca la mine in familie din 3 luate de noi, 3 mananca ulei cu cana la mia de km, nu cumva inseamna ca ceva nu e in regula? " ( fiind vorba de cele 3 VW Passat din familia lui Robert Adam )

    @ automarket - poate bagati o noua rubrica " Masini SH " - in care sa incercati sa testati diverse masini ce se aduc in romania. Chestii scurte, cu referiri la mecanica, impresii despre durabilitate , etc. Parerea mea este ca piata SH din romania ocupa inca un procent foarte mare din totalul masinilor trnzactionate - si cinestie, poate o sa aveti ceva vizitatori in plus :)

    @ subiect ... este o masina cinstita - prin "cinstita" vreau sa subliniez ca pretul si ce ofera sunt destul de apropiate de "realitatea" inconjuratoare , realitate unde oamenii au nevoie de masini care sa le indeplineasca nevoi curente de transport ... nu de spargere in figuri pe Dorobanti :)
    9 3
  • facelift
    si mie mi se pare ca arata mult mai bine inainte de facefilt (ma refer la exterior).
    2 1
  • Mircea
    Personal mi se pare o masina reusita, mai ales la pretul pe care il are. Totusi, mi se pare ca ati fost destul de nedrepti in notele pe care le-ati dat.
    Pentru un motor de 1.6 are performante foarte bune, de ce il comparati cu TDI-uri de 1.9?? Consider ca motorul ar merita cel putin un 7. Si la performante aceeasi problema. Poate mi se pare mie dar aveti tendinta sa fiti destul de subiectivi in notare,
    7 5
  • Marian
    Am o singura remarca de facut la adresa acestui drive test. De ce fata de testul de aici http://www.automarket.ro/drive-test/-19563.html e diferenta asta enorma la vizibilitate? Acolo a luat 5 si aici a luat 9. Ce s-a schimbat asa de radical de a crescut punctajul enorm?
    In alta ordine, legat de motorul de 1.4 i-a fost scazuta puterea pentru a indeplini mai usor normele de poluare si deja marca si-a creat un "nume" si nu cred ca mai e nevoie de aportul de marketing al calutilor pierduti, mai ales ca ei nu prea se vad ca si diferenta, cuplul a ramas acelasi iar diferenta de putere era la niste turatii de putini ajung pe acolo in mod uzual.
    In ceea ce priveste raportul dintre alezaj si cursa, e normal ca alezajul sa fie mai mare din moment ce iti doresti un motor care sa ajunga mai repede la o turatie mare, ii scurtezi cursa, si ca sa iti iasa aceeasi cilinderee nu poti decat sa umbli la celalalt parametru - alezajul.
    2 4
  • 75 ?
    nota e prea mare!
    5 2
  • cineva
    pret concurenta
    Irelevanta comparatia preturilor cu concurenta.
    De ex la fiat, unde sunt cel mai informat achizitionand recent unul, la 18000 iei varianta de echipare sport (ultima) cu motor de 2.0 multijet 165 CP. La 14000 este varianta pe benzina 1.4 t-jet 120 CP, echipare emotion (versiune pe care o detin si eu) unde primesti o multime de optionale, inclusiv ESP cu Hill Holder iar motorul este cu mult peste cel de la ceed (0-100: sub 10 sec, viteza maxima aprox 200, cuplu de diesel). Si toare astea pentru modelele noi, fiindca daca alegi ceva din stocul 2008 preturi mai scad cu inca 1500-2000 EUR.
    3 2
  • Sylver
    Pretul e un avantaj
    La Ceed atrage pretul. Chiar importatorul a spus ca 90% din modelele Ceed vandute sunt 1.4 109 cai echipare Best (acum dupa FL, 1.4 are 90 cai, deci era ridicat din soft, pur pt marketing, asa cum se suspecta; omul care nu se pricepe la auto se uita la caii putere, nu la cuplu si pe ce plaja se obtine acesta).
    Ceed e o masina bunicica, parerea mea e ca isi merita banii (acum cu criza totusi, sunt niste oferte foarte bune la concurenta, deci si-a mai pierdut din avantaj).

    O singura intrebare: daca Ceed ar fi costat cat un Golf, la motorizari relativ echivalente, si la dotari fix echivalente, cati isi luau KIA si cati isi luau VW ? Nu fiti snobi va rog, Ceed atrage mult prin pret. Un lucru perfect de inteles, KIA e un brand necunoscut, si abia de putin timp invata cum sa faca masini ce pot rivaliza cu europenii. Daca vor continua tot asa, probabil peste vreo 10 ani vor da mari batai de cap concurentei (amintiti-va ce se spunea despre japonezi acum 15 ani).
    2 3
  • vincze
    :)
    am observat ca multi dau cu presupusu si nici macar nu au vazut sau stat intr-un ceed, pacat zic eu, dupa ce am conduc ceed, megane, laguna (de care nu am avut bani), si un fiat linea am ales ceed-ul, motive?
    1. dotari
    2. siguranta 5*
    3. pret (raport pret/dotari)
    4. garantie 5(7) ani
    5. preturi mici la intretinere (prima revizie la 15k - 500 RON, cu reducere de 19% pentru membri clubKIA)

    legat de consum 1.4 SW BEST in oras in jur de 8-9, in afara 5-6

    inca o chestie: care e cea mai fiabila masina??
    R: TOYOTA
    I: Cine fabrica toyota?
    :)
    5 3
  • stelu.cocos@arond.ro
    @Automarket, departamentul de teste: greseala voastra este ca nu va pricepeti la motoare. A doua este ca in loc s-o driblati la acest capitol, lasandu-i pe userii mai capabili ca voi sa zica si ei ceva, voi ii agitati, lansati verdicte cu statut de adevar general valabil, si picati in decredibilitate. Cand vedeti ca nu stiti, dati-o si voi pe ce cunoaste orice roman: Formula 1, femei, reparatii, mersul trenurilor, acvaristica, sosuri, etc.
    1 0
  • La cautat de resurse
    "Resursele sunt suficiente pentru soferul care nu isi doreste explozii de putere, eruptii la plecarea de pe loc sau resurse nelimitate" Ce sofer nu-si doreste resurse nelimitate? Arata-mi-l si-l mananc. Mircea, tie iti las tastatura si monitorul de la comp-ul lui.

    PS: daca-ti spun ca esti patiser in replicile pe care le dai te superi pe mine, nu?
    2 1
  • augustin
    ceed
    detin o kia ceed si sunt multumit,am avut astra clasic inainte tot cu motor de 1.4 ca si comparatie ceedul e mult peste ..chiar si la consum
    5 1
  • Bogdan
    comparatie
    fanii coreenilor sa inceteze cu comparatia dintre plasticul de proasta calitate si astpectul general al Fiat Bravo....daca stati 5 minute in ceed, si apoi in fiat bravo, va blestemati zilele pt achizitionarea orezului...
    cat despre revizii si intretinere: fiat bravo revizii la 30 de mii de km (pt diesel) care costa ~ 5 mil....
    so...dream on (aici trebuie sa continue visul si vw cu pretul lor la revizii & stuff)
    2 4
  • Kia ceed sw 1.4 best
    Am cumparat kia ceed sw best in 8 aprilie 2008.Acum arata la fel ca atunci cand am cumparat-o, iti este mila efectiv sa intri in ea.Am 40000 de km, are spatiu, confort, suspensii independente, pana si USB in bord si o bijuterie tehnologica de motor pe benzina la 1.4.Merge mai bine ca atunci cand am cumparat-o.In 2012/2013 imi voi cumpara tot o masina kia dar hibrida.JOS PALARIA BRAVO KIA. Sunt prea multe de spus de bine...in peste 1000 de pagini si n-ar incapea.
    6 2
  • Aladin
    Multi prosti
    Incep prin a va spune ca va roade ciuda pe multi ca masina este cu nume asiatic-KIA- insa proiectul este complet european, mai exact a fost dezvoltat 90% in Germania. Din postura de posesor de Ceed 2007 va spun ca daca desfaceti putin masina, o sa ramaneti uimiti de cat Bosch veti vedea: majoritatea componentelor sunt bosch. Am ales aceasta masina pentru ca atunci pt 11800 euro cu taxe nu am gasit ceva mai bun. Si nu mai blamati varianta de 1.4 benzina ca nu are rost: este un motor modern, cu distributie variabila pe lant, consum bun dupa rodaj si resurse excelente pt. 1.4 aspirat. Toti comentati ca nu se simt caii numai la turatie, ca are cuplu foarte sus, etc.... Are cuplu maxim de 137 N*m la 5000 de rot, dar la 3000 de rot are in jur de 130 N*m; In cea mai mare parte a timpului se conduce normal; Iar cand vrei sportivitate, o obtii usor la peste 4000rpm. De ce sa nu ai o rezerva de putere pusa bine ca poate o sa-ti trebuiasca intr-o depasire. Sau voi preferati 80 cp ca la golf 1.4 aspirat? Cand depasesti un tir de 20m si se plafoneaza motorul la 3-4000 rpm..... si poate vine un Q7 din fata. Din cate stiu acest motoras a ramas cel mai puternic motor aspirat de 1.4 din lume(stock). Dupa aproape 3 ani, masina arata si se comporta exemplar.
    Nu vreau sa incurajez progresul asiatic, dar sa nu uitam ca Korea de Sud e o putere mondiala: Samsung, LG(primele 2 locuri mondiale la LCD), Hyundai-Kia - nr 5 mondial, etc etc;
    8 1
  • kia ceed 1,4 109cp best,2008,62000km
    am luat masina sh acum 2 saptamani!E ok,insa suspensia mi se pare cam rigida(fata de fordul ce l-am avut inainte)O alta chestie interesanta este ca nu mi se aprinde martorul in bord la frana de mina! E normal asa sau a mea are o problema ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru