Drivetest Ford C-Max (2007)

Ford C-Max (2007) zoom
de Dragoș Băltățeanu, AUTOCAR
Miercuri, 19.09.2007
Kinetic max-imizat

C-Max facea parte din familia modelului Focus. La lansare, varianta C-Max era practic prima versiune de caroserie a noului model compact Ford. C-Max a fost primul monovolum compact din gama europeana a constructorului american. Acum, oficialii marcii au decis ca numele Focus nu mai are ce cauta in denumirea modelui. C-Max devine un model independent si pentru a il face mai atragator l-au supus unui facelift estetic. C-Max intra acum in familia monovolumelor alaturi de fratii mai mari S-Max si Galaxy.

Principalele modificari au fost aduse partii frontale. Capota este acum mai plonjata, farurile au o forma mai agresiva iar spoilerul este diferit si adaposteste lumini de ceata verticale. Noile elemente de design se inscriu in linia kinetic abordata de Ford odata cu lansarea noilor generatii Focus si Mondeo. In spate, forma stopurilor a ramas identica dar au fost introduse LED-urile pentru iluminarea de noapte, ceea ce ii confera un aspect futurist.

Tehnologia LED a fost adoptata si pentru farurile Bi-Xenon unde in partea superioara a blocului optic a fost montata o linie de LED-uri care inlocuiesc becurile conventionale.

Interiorul a fost si el modificat, dar fara schimbari radicale. Pe finisarile de top, consola centrala are acum un nou sistem audio Sony, asemanator cu cel de pe modelul Mondeo. Levierul franei de parcare are un nou design la fel ca si fetele de usa. In rest, interiorul este cel familiar.

In ceea ce priveste motorizarile, Ford a pus accentul pe reducerea emisiilor.

Una din variantele disponibile la test a fost motorul de 1.8 litri Flexifuel. Acesta este, in principiu, un motor pe benzina care poate functiona, insa, si cu bioetanol E85. Acest tip de carburant este disponibil deja in vestul Europei iar emisiile de bioxid de carbon sunt reduse. Bioetanolul este produs din biomasa si reduce emisiile de CO2 cu pana la 80%. Modele Flexifuel fac parte din noua abordare Ford a problemei emisiilor de bioxid de carbon. 80% din vanzarile Ford in Suedia, de exemplu, sunt modele Flexifuel.

Am avut ocazia sa conducem in Germania un Ford C-Max 1.8 Flexifuel in specificatie pentru piata norvegiana. Performantele sunt identice cu varianta de benzina singura modalitate de a face deosebirea fiind logo-ul Flexifuel de pe hayon. In plus pentru piata norvegiana, exista o priza de curent amplasata in calandru pentru a mentine interiorul cald si bateria alimentata in zonele cu climat deosebit de rece. Ca element nou de siguranta, noul C-Max poate fi comandat cu faruri adaptive ce imbunatatesc iluminarea in curbe. Sistemul este compus dintr-un set de faruri conventionale cu halogen ce pivoteaza in functie de miscarile volanului. Gama de motorizari incepe cu propulsorul pe benzina de 1.6 litri si 100 CP si continua cu 1.6 Ti-VCT 115 CP, 1.8 125 CP si 2.0 145 CP. Gama diesel este compusa din motorul de 1.6 TDCI in doua variante de putere 90 si 110 CP, urmat de 1.8 TDCI 115 CP si puternicul 2.0 TDCI 136 CP.

La testul din Germania, am mai avut ocazia sa conducem si variantele de doi litri atat benzina cat si diesel. Ambele motoare sunt binecunoscute, iar performantele oferite se imbina excelent cu tinuta de drum exemplara a modelului C-Max. Acesta a fost atu-ul modelului inca de la lansarea initiala. C-Max este in principiu un Focus cu o caroserie mai inalta. Tinuta de drum a modelului este un etalon in clasa si acest lucru a fost transmis si modelului C-Max. Fata de Focus, pozitia de condus este mai inalta, lucru normal pentru un monovolum. Vizibilitatea este buna, cu un minus pentru montantii grosi care penalizeaza oarecum vizibilitatea in virajele stranse. Spatiul in interior este generos, cinci persoane si bagajele lor putand calatori confortabil pe distante lungi.

Pe langa nivelurile de echipare obisnuite Ambiente, Trend si Ghia, C-Max este disponibil acum si in finisare Titanium. Aceasta foloseste insertii ce imita aluminiul si oferu un interior mai hi-tech decat stilul conservator al finisarii Ghia unde insertiile sunt din lemn. Ambele nivele de finisare pot fi upgradate cu pachetul X-pack. La modelele Ghia, pachetul contine tapiteria de piele, scaun sofer reglabil electric, asistenta la parcare fata spate. Pentru Titanium, acest pachet aduce in plus plfon panoramic, scaune sport, tapiterie mixta, faruri cu xenon.

Nu ne-a placut

  • Finisarea Ghia de evitat

Ultimele teste

Comentarii (1)

  • parere despre cmax
    Eu am cumpaprat un model 2006 iulie 1,6 TDCI 110cp si vreau sa spun ca sunt foarte multumit de el si mai ales avand in vedere ca am varianta Ghia echipat cu tot ce poate oferii fabrica Ford: deschiderea usilor pe senzor si pornire la buton,clima pe doua zone ,mpr,xenon,frana de mana electrica ,acces la bordul de comanda prin voce V2O..... etc.Problema la Cmax este cu cauciucurile din fata care se tocesc pe interior foarte repede si e nevoie de reglat geometria la fiecare 2 luni. Bun in rest nici o problema.Pt cine sta pe ganduri sa-l cumpere ,eu il recomand cu toata siguranta.
    6 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru