Drivetest Mercedes-Benz GLE

GLE 450 4Matic 367 CP 9G-Tronic
Mercedes-Benz GLE zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 20.01.2020
La modă

Să construiești SUV-uri premium a devenit deja o modă. O modă pe care toți încearcă să o transfere în cât mai multe segmente. În urmă cu mai bine de 20 de ani, doar câțiva producători premium erau într-atât de vizionari încât să își imagineze că un SUV ar putea deveni un hit.

Mercedes-Benz a fost unul dintre numele care a anticipat explozia, așa că astăzi asistăm la debutul generației cu numărul patru al best-seller-ului GLE. SUV-ul nu ar trebui să aibă nici o problemă în continuarea succesului început de ML, chiar și într-un segment în care actuala generație BMW X5 are avantajul primului sosit și al afinității românilor pentru brandul bavarez.

Mercedes-Benz GLE
GLE 450 4Matic 367 CP 9G-Tronic

  • Pret de pornire 71.364 €
  • Pret model testat 95.997 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru testul din România, Mercedes-Benz ne-a înmânat cheile unei versiuni potente, dar ușor neobișnuite într-o țară în care astfel de SUV-uri sunt preferate alături de motoare diesel de 3.0 litri.

Mercedes-Benz GLE 450 poate reprezenta o alternativă pentru cei care vor să uite definitiv de diesel. Beneficiază de un motor de 3.0 litri benzină, capabil să livreze 367 de cai putere. Chiar dacă nu vorbim despre un diesel, cuplul motor are o valoare suficient de generoasă pentru SUV-ul de 2.2 tone. Sunt 500 de Nm, livrați de la 1600 de rotații. Un bagaj consistent, savuros, care face din GLE 450 o mașină cu reprize bune, cu rezerve de putere ascunse, indiferent de viteza cu care rulați.

Mai mult, la turații înalte, motorul sună foarte bine, strecurând o infuzie plăcută ego-ului.

Sunt mai multe moduri de rulare, însă, de departe, cel Sport este potrivit pentru astfel de momente. Este modul în care toate resursele sunt livrate exemplar și în care transmisia își face treaba ca la carte.

În trecut au mai existat cârcoteli privind comportamentul cutiilor Mercedes-Benz, însă unitatea 9G-Tronic instalată pe mașina mea de test a funcționat ireproșabil. Poate, uneori, aș putea spune că alternarea treptelor se face mai brusc decât te-ai aștepta într-un SUV axat pe rafinament. În cazul în care îți dorești o rulare mai sportivă, retrogradările sunt bune, iar cutia simte că trebuie să lucreze pe frânările susținute. Te aduce în treapta unde ai cuplu suficient pentru ieșirea perfectă din viraj.

Ca o scurtă concluzie, cred că motorul de 3.0 litri benzină face o echipă minunată cu GLE, oferindu-i rafinament, resurse îndestulătoare și chiar un sunet plăcut.

Consum

Aici se văd diferențe clare între versiunea GLE 450 și un eventual diesel. Dar, pentru un client care plătește aproape 100.000 pentru o astfel de mașină, consumul nu ar trebui să fie o problemă.

Culmea, după ce am exploatat mașina și în București, dar și pe drumuri naționale și autostradă, am ajuns la concluzia că nu există o diferență foarte mare între consumul urban și cel extraurban. Asta poate și pentru că GLE 450 este disponibil cu un sistem micro-hibrid de 48V, capabil să ajute mașina în oraș. Sistemul oprește motorul mai devreme (de exemplu, în vreme ce te apropii de semafor), ține în viață sistemele electrice fără ajutorul motorului convențional și chiar ajută cu ceva cuplu în fazele de accelerare.

Mulțumită acestui sistem, denumit EQ Boost pentru a sublinia înrudirea cu gama de mașini electrice, GLE 450 poate garanta un consum urban de aproximativ 14.5 litri/100 de kilometri. În afara orașului, orice exagerare o să dea consumul peste cap. După ce vă liniștiți, lucrurile o să se stabilizeze la 11-12 litri/100 km.

Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că Mercedes-Benz GLE 450 promite un consum oficial, în regim mixt, de 8.7 litri. Bineînțeles, este o valoare obținută în regim NEDC. Prin comparație, Volvo XC90 T6 promite doar 8.1 litri/100 de km, însă are și cu vreo 60 de cai mai puțin. În cazul lui Porsche Cayenne, versiunea cu motor de 340 de cai putere promite 9 litri/100 de km. Rivalul său de temut, adică BMW X5 xDrive40i, promite un consum mediu ușor mai mare, adică 8.9 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Mercedes-Benz a fost întotdeauna opțiunea elegantă a segmentului premium, lăsând, de multe ori, sportivitatea în seama rivalilor de la BMW. Cel puțin când vine vorba de modelele convenționale, pentru că atunci când vorbim despre diviziile de performanță AMG și M, orgoliile sunt uriașe.

În cazul de față, Mercedes-Benz GLE 450 promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.7 secunde, un timp foarte bun pentru un SUV de asemenea dimensiuni. Este atât de bun, încât este insesizabil mai lent decât etalonul segmentului la acest capitol: BMW X5 (5.5 secunde). Surpriza vine însă dacă ne uităm la Porsche Cayenne, iarăși o marcă cu pedigree sportiv. Sprintul modelului din Stuttgart se face în 6.2 secunde. Volvo XC90 T6 intră și el în competiție, însă este cel mai lent pentru că beneficiază și de mai puține resurse.

Interior

Mercedes-Benz a făcut din interiorul lui GLE o adevărat demonstrație de rafinament și execuție. Avem materiale foarte bune, mult inox, inserții din lemn de frasin poros, plastic lucios și piele de cea mai bună calitate. Chiar și consola centrală, de multe ori neglijată, este îmbrăcată în materiale foarte bune și capitonată cu textil.

Eu, personal, mă declar dezamăgit de forma aeratoarelor, care nu mai seamănă cu niște turbine. Dar, în același timp, mă bucur că avem un design ușor diferit la interior față de alte modele din gamă. E drept, nu cu mult.

Spațiile de depozitare sunt generoase, bine gândite, excelent fiind cel de la baza consolei centrale, dedicat telefonului mobil și prevăzut cu încărcare prin inducție. Spațiul pe locurile din spate este uriaș. Te simți ca într-un Mercedes Clasa S. Poate și pentru că toți cei 8 centimetri cu care a crescut ampatamentul se oglindesc în interior.

Dacă vrei să faci uz de spațiu la maxim și nu te zgârcești cu vreo 3000 de euro, atunci Mercedes-Benz îți pune la dispoziție și un al treilea rând de scaune, urcând capacitatea de transport la un total de 7 persoane.

Bineînțeles, apar compromisuri la nivelul portbagajului, care oricum nu excelează nici în versiunea cu 5 locuri. Are o capacitate de 630 de litri și, culmea, este mai mic cu 60 de litri decât cel al vechiului GLE. Nu mai vorbesc despre rivalii Porsche Cayenne, Audi Q7 sau, mai nou, Volkswagen Touareg. Chiar și BMW X5 promite ușor mai mult, adică 645 de litri.

Preţ de achiziţie

Prețul unui Mercedes GLE 450 4Matic pleacă de la 60.000 de euro, fără TVA. Adică puțin peste 71.000 de euro. Bineînțeles, cu opționalele pe care vi le-am descris de-a lungul testului, valoarea finală este de 96.000 de euro.

După ce am văzut că și BMW X5 și Porsche Cayenne sunt tot pe aici, e tot mai clar că un SUV din segmentul ăsta nu se lasă parcat la tine în garaj fără 100.000 de euro. De aceeași sumă depinde și experiența ta cu mașina asta. Cu cât te apropii mai mult de 100.000, cu atât primești ce e mai bun și nu o să regreți achiziția.

Raportat la rivali, prețul de pornire al noului Mercedes-Benz GLE 450 4Matic este mai mare decât cel al lui Volvo XC90 cu vreo 4000 de euro și decât cel al lui BMW X5 xDrive40i cu 1000 de euro. Porsche Cayenne este cea mai costisitoare achiziție din segment, cu un preț care pornește de la 79.000 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP a testat deja noul Mercedes-Benz GLE și barierele sale deformabile au dat verdictul: mașina asta merită 5 stele. Protecția pasagerilor a primit 91 de procente, iar protecția copiilor a impresionat cu 90 de procente. Chiar dacă este o mașină mare și nu dispune de o capotă activă, Mercedes-Benz GLE a reușit să primească 78% pentru protecția pietonilor, punctaj similar fiind atribuit și sistemelor de siguranță.

Sisteme de care GLE nu duce lipsă. Abundă în tehnologii menite să te țină pe drum și să te țină departe de accident. Ai pachetul Distronic Plus, menit să îți asigure o protecție suplimentară. Asistentul pentru păstrarea benzii de mers te ține pe traiectoria ideală, chiar dacă uneori poate deveni enervant când depășești marcajul: nu doar că trage de volan, dar și frânează roțile din exterior.

Pilotul automat adaptiv este capabil să păstreze distanța față de vehiculul anterior și să ajusteze viteza în funcție de șosea (în viraje) și de limitările de viteză. În caz de accident există airbag și pentru genunchii șoferului, precum și apelare automată a sistemelor de urgență.

Ţinută de drum

Mercedes-Benz este unul dintre producătorii care pune preț pe confortul oferit de vehiculele sale. Iar în ultimii ani, nemții au pregătit tot felul de artificii care să sporească și mai mult acest aspect.

Iar noul GLE reușește să facă din orice călătorie un drum liniștit. Cu suspensia setată pe modul Comfort, SUV-ul de 2.2 tone poate trece nestingherit peste gropile sau neregularitățile apărute la nivelul asfaltului, în timp ce pasagerii nu vor fi deranjați sub nicio formă. În modul Sport, suspensia devine ceva mai rigidă, însă chiar și așa, Mercedes-Benz GLE nu se transformă într-un SUV pe care să-l alergi tare pe drumurile virajate de munte. Ruliul își face simțită prezența, iar dacă forțezi inutil vei induce un comportament subvirator. Altfel spus, GLE 450 excelează la capitolul confort, însă pe partea de sportivitate nu se ridică la nivelul versiunilor preparate de AMG.

Pachetul opțional Off-Road propune șase moduri pentru setarea comportamentului dinamic: Off-Road+, Off-Road, Eco, Comfort, Sport și Individual. Totodată, suspensia pneumatică Airmatic (disponibilă opțional pentru 2.000 de euro) propune până la șase niveluri pentru reglarea gărzii la sol (de la -2 până la +3). În modul Comfort, garda la sol măsoară 18 centimetri, însă în funcție de viteză și de modul de rulare ales aceasta poate coborî cu 25 de mm sau poate creștere cu până la 60 de mm.

Odată cu noua generație, Mercedes-Benz introduce pe GLE 450 și un sistem de tracțiune integrală 4Matic cu funcția Torque on Demand. Acesta este capabil să transmită cuplul între cele două punți pe o plajă de la 0 la 100%, astfel încât șoferul să beneficieze de o experiență cât mai sigură în condiții de carosabil cu aderență scăzută. Totodată, sistemul va determina un comportament mult îmbuntățiti în off-road.

Odată cu bifarea pachetului Off-road, SUV-ul german beneficiază și de un reductor care poate fi controlat printr-un buton amplasat pe tunelul median. În afara drumurilor asfaltate, GLE se simte la fel de confortabil (în modul Off-Road) ca atunci când rulează pe șosea. Iar performanțele în off-road sunt susținute și de un unghi de atac de 25 de grade și unul de degajare tot de 25 de grade. 

În modul Sport, direcția este tare și oferă un feedback bun, în timp ce în modul Comfort sau în cele dedicate off-roadului vei descoperi o direcție pe care o poți controla mai ușor, astfel încât să ieși din situații dificile.

Vizibilitate

Mercedes-Benz GLE este o mașină uriașă, cu dimensiuni care pot fi intimidante pentru un novice. Cu toate acestea, oglinzile laterale sunt destul de mari, luneta este și ea bine proporționată. Poate doar montanții față să incomodeze în viraje strânse.

Toate aceste trăsături sunt compensate, obligatoriu în acest segment de lux, de către senzori de parcare și o suită de camere cu vedere la 360 de grade, care impresionează prin calitatea imaginii. La nevoie, poți comanda și un asistent la parcare.

Tehnologie

Mercedes-Benz s-a asigurat că noul GLE este un adevărat computer pe roți. Nivelul tehnologic pe care îl descoperi în mașina asta s-ar putea să te țină ocupat vreun an de zile. O să descoperi mereu funcții noi cu care poți să te joci. Prin urmare, mi-ar lua o veșnicie să le enumăr aici pe toate. O să mă rezum la elementele de confort care îți fac viața mai ușoară la bord.

Vorbim aici despre scaunele față și spate încălzite, despre funcția de ventilație sau de masaj. Nu lipsește climatizarea pe mai multe zone, capabilă să-i ajute și pe cei de pe locurile din spate să își personalizeze temperatura. Mai mult, dacă ai un pachet cu iluminare ambientală, fiecare ajustare a temperaturii (mai cald, mai rece) va atrage o colorare a LED-urilor in roșu sau albastru. Sunt alte 64 de culori prin care poți personaliza iluminarea.

De asemenea, există și o funcție Energizing, care adaptează mașina la starea ta de spirit: apatic, vesel, obosit. Este suficient să alegi starea și mașina ajustează temperatura, iluminarea, scaunele și coloana sonoră. Am lăsat la final sistemul multimedia MBUX, oglindit pe două ecrane uriașe de 12 inch, lipite, dintre care unul ține loc instrumentelor de bord. Ambele ecrane pot fi configurate și operate cu ajutorul celor două zone tactile de pe volan: câte una pentru fiecare ecran. Instrumentarul de bord are o grafică impresionantă, este ușor de citit și de personalizat. Ecranul central impresionează și el prin meniul prietenos, ușor de folosit, prin simțul tactil foarte prompt și prin capacitatea de procesare a informației.

Nu are rost să vă spun că vine cu suport Apple Carplay, Android Auto, conexiune la internet, informații live din trafic și navigație. Închei cu farurile inteligente Multibeam LED, care s-au dovedit impresionante pe timp de noapte, cu asistentul vocal „Hey, Mercedes!”, care uneori pornește din senin pentru că ai rostit ceva ciudat în română, și cu sistemul audio Burmester, o adevărată operă de artă pentru urechile fine.

Design

Mercedes-Benz GLE și BMW X5 au făcut prima plecăciune în fața publicului în cadrul aceluiași salon auto. A fost o agitație fantastică în jurul lor, fiind printre cele mai vândute SUV-uri premium din lume. Recunosc că în momentul dezvăluirii lor m-am aflat în fața uneia dintre cele mai dificile dileme din cariera mea de jurnalist.

N-am putut să răspund la o întrebare foarte pertinentă, fără de care globul nu se învârte: care e mai frumoasă? Atunci când am testat X5, am concluzionat că bavarezul este Făt-Frumosul segmentului. Acum, după întâlnirea cu GLE, m-am răzgândit și mi-am dat seama că am fost superficial. Chiar dacă are printre cele mai mici faruri instalate, este o reprezentare perfectă a masculinității pe două roți. Așa cum am tot amintit pe tot parcursul testului, se simte înrudirea cu titanul Clasa G.

Dacă vrei ca masculinitatea să capete valențe sportive și îți prisosesc 3000 de euro, atunci pachetul AMG merge la fix. Aduce o grilă distinctă, praguri și jante de 21 de inch. Pe foaie, dimensiunea aceasta, 21 de inch, pare una vulgară. Însă, ascunse sub pasajele uriașe ale roților au dimensiunea perfectă. De altfel, cred că GLE ar arăta extrem de caraghios cu jantele de 18 inch, oferite standard.

Posteriorul dispune de stopurile lui Clasa A, bineînțeles supradimensionate. Asemeni întregii caroserii, și spatele este condimentat cu o mulțime de elemente cromate, inclusiv în jurul evacuărilor false, devenite deja o modă printre modelele Mercedes-Benz de serie.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunea portbagajului în comparație cu rivalii
  • Prețul piperat
Date tehnice - Mercedes-Benz GLE GLE 450 4Matic 367 CP 9G-Tronic
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2999
Lungime mm
4924
Putere maxima CP (rpm)
367 (5500)
Latime mm
1947
Cuplu maxim Nm (rpm)
500 (1600)
Inaltime mm
1797
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2220
Acceleratie 0-100 km/h s
5.7
Ampatament mm
2995
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
85
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
630
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz GLE

Ultimele teste

Comentarii (21)

  • Putin mai scump decat XC60 hibrid.

    Singurul competitor adevarat pentru GLE, apropiat ca pret, este X5.
    14 4
  • @dan_grc
    nu uita pe Q7
    12 5
  • Un SUV Premium foarte frumos cu portbagaj urias si spatiu ca intr-o sufragerie sau ca intr-un Kodiaq care este un suv care se apropie de segmentul SUV-Full size si are portbagaj de 720 litri. O valoare impresionanta nu-i asa? Daca nu ar fi premium l-am fi putut compara cu Kodiaq. Are portbagaj de 630 de litri si din poze pare destul de spatios. Si interiorul este foarte frumos mai ales acele tablete si schimbatorul de viteze care este micut si abia il vezi. Farurile chiar sunt frumoase si aceasta masina este foarte sigura. Ce nu imi place este pretul care este un pic cam piperat in rest farurile, stopurile, interiorul, exteriorul, siguranta, spatiul, portbagajul urias, performantele si tehnologia.
    7 16
  • netam-nissan
    sau pe nissan american mai lux. infiniti parca ii zice nu kashquai ca aici de iti sucesti limba.
    16 1
  • sunt extraordinare.
    5 5
  • olteanu
    De o vreme doar teste cu Mertane BMW Volvo etc.
    Mai vrem si cu felina noastra ! stiti voi care..
    17 3
  • Asa este ! Vrem teste cu VW si grupul VAG nu mertane si bmw sau porcariile de volvo premium cu bucati low-cost dacia
    3 10
  • someone
    @ bogdan :ma alaturi celor de mai sus, dar intr-un ton serios si fara ironii subtile: un test cu ford puma varianta de 155 cu sistemul mildhybrid ar fi mai mult decat asteptat, interesant ( e primul hybrid oficial, stock fabricat in tara ) si ar arata patriotism, lucru pe care il ( sau ar trebui sa ) promovati. deci? le demonstrati ca gresim cand va acuzam in commenturile nostre? ne aratati daca cei de la autocar , whatcar, carwow au avut dreptate cand au fost superincantati de noul puma? sau ramanem la teste cu motoare de minim 3000 pe care 1% din cei ce citesc aici le vor avea vreodata luate noi din showroom.
    9 3
  • Sincer, sunt impresionat (in sensul bun) ca v-a placut transmisia. Istoric vorbind, Mercedes a fost mereu in urma BMW & Audi la raspunsul transmisiei si la sistemul infotainment. Nu mai e cazul. Ultimele generatii sunt cel putin la paritate cu concurenta.

    In rest, sunt perfect de acord cu sistemul Micro-Hybrid de 48V. Complimenteaza foarte bine resursele motorului iar consumul e unul normal pentru performantele masinii si gabaritul masinii. La C Class nu scot mai jos de 11.5 - 12.0L in regim mixt, iar masina e mult mai usoara si mai lenta.

    N-ati spus nimic de suspensia minune care te scoate din nisip, sau zapada :)

    In rest, ma bucur sa vad ca Mercedes ramane ceea ce a fost. O masina solida, confortabila si fiabila (bineinteles, atunci cand e intretinuta cum trebuie). Mai ramane proba timpului. Performantele intr-un Mercedes sunt intotdeauna o surpriza placuta, dupa ce ai auzit toate laudele posibile si imposibile la adresa celor ... de dincolo :)
    13 3
  • Daca masina, in ansamblul ei, este in ton cu vremurile (Mercedes), cele 2 tablete lipite (parca) intre ele mi se par hidoase. Efortul in designul interior s-a facut in jurul acestui "televizor" si nu invers - n.b. am crezut ca acest gen de display liniar (si foarte lung) va ramane doar la Honda e
    8 6
  • @automarket

    Un test cu Skoda Kamiq cand faceti ca exista in romania( am vazut-o pe strada in Bucuresti)
    5 3
  • e-manuela
    Buna! Nenea, iata in sfarsit o masina numai buna de dus plozii la gradinita, taman in mijlocu' satului...
    11 1
  • andrei
    nu isi cumpara nimeni, dar NIMENI motorizarea asta la noi. la noi doar tractoare. ca sa consume putin "boss". evident. ca isi putea lua o masina la juma de pret care face tot asta si sa il doara la basca de consum, nu il duce capul. in final, o masina inutila. mai si polueaza imens.
    8 5
  • hazard
    @e-manuelu taranu' are banu'! Pentru el e testul asta.
    6 0
  • Ce urat se vede display-ul cand bate soarele pe el.
    Nu prea poti vedea ce apare pe ecran in cazul in care bate soarele. Dpmdv au stricat tot interiorul cu acele tablete lipite pe bord. Arata urat asa... sunt hidoase.
    Display-ul respectiv nu se impaca mai deloc cu designul interior, pacat... ca altfel are un interior frumos.
    10 3
  • AM de ce nu faceti si filme cu drive teste pe care sa le postati pe youtube sa mai vina banii ....zic
    3 3
  • parere
    Nou record de repetitii: "promite" de 4 ori intr-un singur paragraf.
    La mai mare, AM !!! ...dar eu imi iau geamantanu' si plec.
    15 2
  • Deci pe bune, punctaj asa mare pentru o balena care consuma14-15 litri in oras???:)
    Si cand vezi pe aici ca unii comenteaza la adresa Volvo plug-in hibrid:)
    Hai ca sunteti simpatici cu testele voastre:)
    Platesc bine germanii pentru stelutele date la BMW, Mercedes,Audi? :)
    2 2
  • Marian
    Doar sa fii fixat pe Mercedes :)
    https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volvo-xc90-t8-70043.html
    Mai ietfin, mai performant, foarte bine dotat, portbagaj putin mai mare, 7 locuri, deci cam tot ce vrei de la o masina de familie :)
    Acum sa-i dai astia 4,6 stelute ... e mita (spaga luata de la dealer) pe fata :))
    2 3
  • formatic
    Daca tot e sa dai 100 de mii pe o masina , apoi domnilor cam asta am in cap nu Volvo cu spatiu de seria 3 , nu seria 3 care il aveai in cap ca e vreo 30-40 candva , masina asta este un premiu pentru intreaga ta carierafie ca esti hot sau inginer , daca ai facut banii ia ti o tati ca nu traiesti 1000 de ani , dar te rog nu mai parca pe 3 locuri , nici pe trecere si te rog eu daca stai pe telefon sau mbux pe A1 pe a doua banda cu 90 da te la o parte nu profita de statutul de cocalar pe care speram sa nu l ai la purtator.
    6 1
  • Eu prefer un Kodiaq pentruca este foarte spatios, foarte fiabil, foarte ecologic, foarte tehnologizat, foarte mare, foarte ieftin in comparatie cu acest Mercedes, se descura excelent pe off road, are 7 locuri, este foarte frumos, consuma putin, trage rulote si remorci de 2500 de kg si este mai usor. Uitati aici si niste videoclip-uri pe off road

    youtube.com/watch?v=WDXfpsqXKvQ
    youtube.com/watch?v=au9ZqXScGFY
    youtube.com/watch?v=-5Z_lbDeDi0
    youtube.com/watch?v=yWpbCVV7XhQ
    youtube.com/watch?v=J9tcdcGPIHg
    youtube.com/watch?v=vD5yWSjf42c
    youtube.com/watch?v=gaIrDKV03sY
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru