Feedback
Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

DrivetestNissan Pathfinder (2010-2015)

3.0 dCi 230CP 7 locuri LE
Test drive Nissan Pathfinder (2010-2015) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 31.10.2011
Înălţimea Sa

Vârful gamei Nissan Pathfinder şi, totodată, unul dintre cele mai înalte modele din segment, se prezintă cu o transmisie automată cu şapte trepte în standard şi un motor V6 dCi de 3.0 litri. În timp ce motorizarea mai mică, de 2.5 litri, oferea un raport bun preţ/performanţe, vârful gamei vine cu un preţ apropiat de cel al segmentului premium şi cu performanţe mai puţin impresionante. Chiar şi aşa, elementul de bază al lui Pathfinder a rămas: capacitatea off-road.

Nissan Pathfinder (2010-2015)
3.0 dCi 230CP 7 locuri LE

  • Pret de pornire 36.900 €
  • Pret model testat 54.680 €
  • Taxa auto 1.131 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Unitatea 3.0 V6 dCi a lui Pathfinder ne pune la dispoziţie 230 CP la 3.750 rpm. Nu vorbim de cel mai puternic motor din segment, titlu deţinut de Jeep Grand Cherokee - cu 241 CP, ci de un model care oferă puterea maximă la o turaţie mai joasă decât a rivalilor şi cu un cuplu maxim de 550 Nm, oferiţi la cea mai joasă valoare din segment - 1.750 rpm. Cele două valori se traduc prin reprize fără efort pe şosea, cu toate că Pathfinder 3.0 dCi nu este liderul clasamentului la sprint-ul 0-100 km/h. Cu toate acestea, motorul V6 dCi şi transmisia automată cu şapte trepte fac accelerarea să decurgă într-un mod natural, o simplă apăsare a pedalei de acceleraţie şi menţinerea sa la acelaşi nivel ducând rapid la o viteză peste pragul permis pe tronsonul respectiv de drum.

Motorul este destul de silenţios, cu toate că prezenţa sa se face auzită în habitaclu la turaţii mai mari. Spre deosebire de versiunea 2.5 dCi, şoferul versiunii de top a lui Pathfinder nu poate decupla tracţiunea integrală pentru a-şi reduce consumul de carburant. Partea bună este că a scăpat de schimbările de trepte manuale, obositoare dacă încerci să obţii un consum redus de carburant. Cutia automată este potrivită la schimbarea confortabilă a treptelor, dar pierde la capitolul rapiditate. Modul manual nu te ajută nici el foarte mult, schimbările nefiind efectuate urmărind cu stricteţe dorinţele şoferului. În unele cazuri, e o idee bună.

Urmărind masa totală a modelului, comportamentul rutier al lui Pathfinder este justificat. Vorbim de o bestie de 2.285 kilograme, care are nevoie de anumite resurse pentru a se pune în mişcare. Pentru cei care nu îşi cumpără un model din acest segment ca să "piloteze" pe şoselele mioritice din dorinţa de epatare, Pathfinder îşi face treaba cu sfinţenie.

Consum

Dacă alăturăm termenii V6 şi consum scăzut, sunt şanse mari să obţinem un oximoron. Sintagma dCi ajută într-o mare parte la reducerea rezultatului final, deşi japonezii nu au luat nicio măsură în privinţa reducerii consumului de carburant prin tehnologia micro-hibridă. Pe scurt, Pathfinder nu vine cu niciun ”truc” de reducere a consumului de carburant, singurul responsabil fiind cel din spatele volanului.

Consumul mixt declarat de constructor este de 9.3 litri la sută, în timp ce valoarea pentru mediul urban este de 12.5 la sută, iar mediul extraurban prezintă un consum declarat de 7.5 litri la sută. În raport cu rivalii, situaţia nu este tocmai roz, cei de la Volkswagen beneficiind de cel mai economic model din segment - Touareg V6 TDI Bluemotion.

În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban situat între 12.8 şi 13.6 litri la sută, care s-a stabilizat la 13.1 la sută după aproape 200 de kilometri parcurşi în oraş. Pe autostradă, Pathfinder rulează relaxat în treapta a şaptea la 2.000 rpm şi 120 km/h şi obţine un consum de 9.7 litri la sută. În regim extraurban, Pathfinder a consumat puţin peste 8 litri la sută, apropiat de valoarea anunţată de constructor.

Performanţe

Pathfinder 3.0 dCi are nevoie de 8.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă a modelului este de 200 km/h, la fel ca în cazul lui Hyundai Veracruz cu o motorizare comparabilă. În timp ce modele mai scumpe precum Land Rover Discovery 4 şi Toyota Land Cruiser rămân în urma lui Pathfinder la acceleraţia de la 0 la 100 km/h şi pierd şi la capitolul viteză maximă, un model mai ieftin îi este superior la capitolul performanţe dinamice. Vorbim de Volkswagen Touareg 3.0 TDI, care poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7.8 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 218 km/h, mult peste ce pot unele modele din acest segment.

Jeep Grand Cherokee marchează o bilă albă la capitolul surprindere, fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8.2 secunde şi să atingă 202 km/h, deşi este mai lung, mai greu şi mai lat decât Pathfinder şi are două trepte în minus. Oricum, în acest segment contează mai mult capacităţile off-road decât performanţele în linie dreaptă.

Interior

Pathfinder nu prezintă un interior schimbat faţă de versiunea testată în vara anului trecut, deci beneficiem tot de şapte locuri şi spaţiu berechet pentru primii cinci pasageri. Pasagerii de pe ultimul rând de scaune nu sunt la fel de răsfăţaţi, cele două locuri din portbagaj fiind mai potrivite pentru persoane cu o înălţime mai mică. De asemenea, procesul de desfacere a celor două scaune este destul de complicat, fiind nevoie de două persoane ca să scoţi capacul hayon-ului şi să ridici scaunele. Operaţiunea nu ar fi la fel de uşoară dacă ar fi realizată în viscol, ploaie sau vânt, dar situaţia este valabilă şi pentru alte modele din segment, cu toate că respectiva protecţie a hayon-ului necesită ceva mai multă atenţie la manevrare.

Locurile din faţă, în schimb, ne amintesc de un turism prin forma lor şi prezintă un suport lateral corespunzător, alături de o husă din piele de calitate superioară. Poziţia la volan nu este prea înaltă şi îţi permite să urmăreşti cu uşurinţă tot ce te înconjoară. Urcarea la bord necesită ceva atenţie din lipsa unui mâner amplasat pe montantul A, cum este cazul locului din dreapta, şoferul fiind nevoit să se strecoare cu atenţie dacă are pragurile murdare sau este o maşină parcată în stânga sa.

Portbagajul oferă 515 litri, puţin în comparaţie cu Jeep Grand Cherokee sau cu Veracruz, dar suficient. Touareg este foarte apropiat de nivelul acesta, cu ai săi 520 de litri. Toareg nu oferă şapte locuri, însă, deci cei de la Nissan sunt în avantaj din acest punct de vedere.

Preţ de achiziţie

Cea mai ieftină versiune a lui Pathfinder oferită pe piaţa din România are un preţ de pornire de 36.900 euro cu TVA inclus. Versiunea testată de Automarket pleacă de la 54.680 euro cu TVA inclus. Contra sumei respective, vă puteţi orienta şi spre un Land Rover Discovery 4 sau un Toyota Land Cruiser, în caz că eraţi pasionaţi de off-road. Mitsubishi Pajero are un preţ situat între 36.471 şi 48.314 euro cu TVA inclus, dar respectivul model are un motor cu patru cilindri în linie, care dezvoltă doar 200 CP în iterarea de top şi nu intră în comparaţia noastră din acest motiv.

Hyundai Veracruz pleacă de la 33.356 euro cu TVA inclus şi versiunea de top costă 35.581 euro cu TVA inclus, dar modelul din Coreea de Sud îi este inferior lui Pathfinder la capitolele materiale interior, tehnologie şi performanţe dinamice, cu toate că obţine un consum apropiat de cel al lui Pathfinder (pe hârtie) şi este mai spaţios (portbagaj, lungime şi lăţime mai mari).

Jeep Grand Cherokee este un alt off-roader apropiat de Pathfinder. Preţul de pornire în România este de 43.000 de euro cu TVA inclus, iar versiunea de top costă 54.000 de euro. Toate vin cu aceeaşi motorizare şi cu o transmisie automată cu cinci trepte. La capitolul trepte de viteză, Touareg conduce, având în dotarea standard un ZF-8HP cu opt trepte. Cel mai ieftin Touareg costă 43.996 euro cu TVA inclus, iar versiunea 4.2 V8 TDI pleacă de la 55.590 euro cu TVA inclus. Oferta din acest segment este tentantă pentru un client care are în jur de 50.000 de euro pentru un SUV nou cu motor diesel de 3.0 litri, decizia finală urmând să fie orientată în funcţie de priorităţile clientului.

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat versiunea facelift a lui Pathfinder, iar modelul pre-facelift a fost analizat în 2007. La momentul respectiv, modelul a primit doar patru stele pentru protecţia pasagerilor, trei stele pentru protecţia copiilor şi o singură stea pentru protecţia pietonilor. Modelul este echipat în standard cu ESP, ABS, EBD, patru airbag-uri şi tetiere faţă active. Rămâne de văzut ce rezultat va obţine acest model în timpul testărilor independente ale inginerilor EuroNCAP.

Ţinută de drum

În raport cu versiunea 2.5 dCi a lui Pathfinder, vârful gamei prezintă un plus de 300 de kilograme. De vină sunt, deopotrivă, motorul V6 de 3.0 litri şi transmisia automată cu şapte trepte. Comportamentul rutier al modelului nu se schimbă foarte mult, Pathfinder păstrând o ţinută de drum relaxată, potrivită unui drum plin de gropi, abordat cu o viteză corectă. Dacă începem să facem vitejii fără rost pe serpentine, modelul începe să ne pună beţe în roate, în special în "roata" amplasată în faţa şoferului, demultiplicarea casetei de direcţie necesitănd mai mult efort din partea şoferului pentru abordarea unei "şicane". Prin efort nu ne referim la forţă, direcţia fiind corectă din acest punct de vedere, ci la numărul de ture pe care trebuie să le facă şoferul pentru a roti volanul de la "maxim dreapta" la "maxim stânga".

Aşa cum este cazul multor modele cu transmisie automată, pedala de frână necesită ceva mai multă "hotărâre" la apăsare. Mai precis, pedala de frână necesită o mică perioadă de acomodare cu nivelul de forţă pe care trebuie să îl aplici ca să obţii rezultatul dorit, cu toate că eficienţa sistemului de frânare în sine este la un nivel bun.

Pathfinder are o suspensie independentă cu braţe triunghiulare duble şi bară stabilizatoare pe faţă, în timp ce puntea spate beneficiază de o suspensie multilink. După cum vă povesteam mai sus, modelul se simte cel mai bine pe teren accidentat. Am abordat un traseu prin noroi alături de acest model, iar off-roader-ul japonez şi-a făcut datoria fără să pară că s-a chinuit în niciun moment al aventurii, de parcă eram la bordul unui bulldozer. Cât timp eşti în noroi, nisip, praf sau zăpadă, n-ai treabă cu nimic la volanul lui Pathfinder.

Vizibilitate

Oglinzile laterale imense şi oglinda centrală de dimensiuni mari îl ajută foarte mult pe şoferul unui Pathfinder. Poziţia înaltă de la volan a acestui model îţi permite să vezi tot ce te înconjoară, iar manevrele de parcare sunt ajutate foarte mult de camera video amplasată în uşa hayonului. Fără o cameră video şi oglinzi laterale atât de mari, nu ştim cum am fi ieşit din parcarea unui mall bucureştean în timp util. Camera video îşi face toţi banii când conduci un model de aproape cinci metri lungime. Degeaba ştii cât de lungă e maşina ta dacă începătorul care a parcat în spatele tău a încălcat liniile de demarcare între locuri şi ţi-a "invadat" spaţiul dobândit prin naştere în România - Sfântul Loc de Parcare. Sigur, camera respectivă este bună şi când nu eşti în parcare la mall şi vrei să afli cât de departe este copacul ăla din spate când vrei să întorci maşina în pădure, spre exemplu. În ciuda grosimii deosebite a montanţilor A, vizibilitatea pe viraje nu este îngreunată, singurele elemente deranjante fiind montanţii B, în situaţiile în care te asiguri ca să te înscrii în circulaţie pe un drum aglomerat.

Tehnologie

Cei de la Nissan au reuşit să integreze foarte multe facilităţi tehnologice la bordul lui Pathfinder. Singurul lucru în plus pe care l-am găsit la rivali a fost sistemul de camere video care monitorizează roţile faţă - vezi Toyota Land Cruiser LC150 - şi poate un sistem de entertainment cum era cel din echiparea modelului mai sus amintit. În rest, Pathfinder oferă tot ce îţi trebuie ca să conduci cât mai confortabil, incluzând aici un sistem de asistenţă la urcarea în pantă sau de coordonare a activităţilor în off-road. Chiar dacă nu eşti un împătimit al muzicii, sigur vei aprecia sistemul Music Box, prin faptul că nu mai trebuie să schimbi CD-urile ca să asculţi mai multe albume într-o călătorie şi că poţi găzdui până la 30 de GB de muzică, suficienţi pentru cineva care "nu este pasionat".

Design

Pathfinder şi-a păstrat, înainte de toate, aspectul masiv. Ornamentele cromate ce ne arată că vorbim de o versiune de top se potrivesc pe acest model, cu toate că îi conferă o tentă americană. Nissan Pathfinder este cel mai înalt model din segment - 1.858 mm, cu peste cinci centimetri mai mult decât următorul la rând - Hyundai Veracruz şi cu peste zece centimetri mai mult decât un Touareg. Nu o să întorci multe capete la volanul lui Pathfinder şi dacă vei circula cu el doar prin oraş s-ar putea să fii privit cu dispreţ de membrii Greenpeace. În schimb, dacă îl umpli de noroi în weekend, poţi să fii sigur că arată de milioane şi să te duci cu mândrie la spălătorie, nu înainte de a-ţi imortaliza opera cu o fotografie, chiar şi mentală, a "operei" pe care ai trasat-o pe caroseria lui Pathfinder în praf, noroi, apă şi un amestec al acestor elemente..

Nu ne-a placut

  • Preţ de achiziţie prea apropiat de segmentul premium
  • Consum ridicat în raport cu unii rivali
  • Cele două locuri din spate nu sunt potrivite pentru adulţi de statură medie
  • Demultiplicare casetă direcţie
  • Răspunsul transmisiei automate
Date tehnice - Nissan Pathfinder (2010-2015) 3.0 dCi 230CP 7 locuri LE
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
7
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4813
Putere maxima CP (rpm)
231 (3750)
Latime mm
1848
Cuplu maxim Nm (rpm)
550 (1750)
Inaltime mm
1858
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
2285
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Ampatament mm
2853
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
A7
Volum portbagaj litri
515
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Pathfinder (2010-2015)

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • DrivetestNissan Pathfinder
    ce retinem din acest drive test ca Touareg e mult mai bun la toate capitolele fata de Pathfinder (de parca nu stiam)
    17 58
  • *****
    Rusine domnilor pentru nota pe care ati dato !!!!!
    54 22
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • zarnesteanu
    Ai dreptate antoane
    Nota e foarte indulgenta pentru o masina urata, proasta si necompetitiva.
    17 57
  • Patrol
    o masina pentru cunoscatori
    Daca nici Nissan nu stie sa faca 4x4, atunci nimeni nu stie... Pathfinder e un 4x4 plin de atitudine, robust, impunator si foarte capabil in infruntarea naturii... e o masina buna la toate... distractie maxima in offroad, motor puternic si spatiu berechet catsa-ti cari tot familionul din Maramures la Constanta in deplina siguranta
    58 15
  • Aprox 55000 Euro!!
    Costa un pic pentru nivelul nostru de cumparare!!Dar e si calumea mai ales ca are 7 locuri!!
    25 7
  • Cristy
    pt marii experti de mai sus
    kum draq sa zici ca nissan pathfinder e proasta si necompetitiva?!?!?

    poate ca e urata da pentru Dumnezeu e o masina facuta special pt off-road !!!

    cand mai comentati aiurea makar ganditi ce scrieti!!! si daca nu stiti NU COMENTATI sau INFORMATIVA!!!
    43 16
  • asti sunt fanii vag, sau ia bani de la vag, cum d..ku, dai lui Pathfinder 3.9
    25 26
  • nissan
    e o nota cam mare pt o masina inutila. nu ati trecut punctele care v-au placut si care nu.
    16 58
  • sa fim realisti
    Fata de un Touareg, e mult mai spatioasa si mai capabila in off-road. Pentru asta dau banii.
    54 11
  • Nea Gogu
    Cam scump! La banii astia iei Jeep Grand Cherokee care arata mai bine si este mai potent.
    16 33
  • Cum sa mai fie nissan pathfinder?, mai bine spus, renou pathfinder ...
    8 37
  • Anonim
    Am avut la firma doua masini de acest tip pentru accesul in teren greu. Dar baietii din teren tot cu Aro mergeau, pentru ca Nissan-ul consuma mult (tot diesel). Masina iesea din parcare doar cand veneau sefii de la Bucuresti, in rest era jale la consum. Interorul- tipic aliantei Renault- Nissan: plasticul sa traiasca!
    5 35
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • luciano79
    vw off-road ?!!!!! o mare eroare
    touareg e o masina care se apropie de un SUV premium, dar care nu se pune problema sa se compare cu Pathfinder la capitolul off-road. Aici meseriasi sunt Land Rover , Land Cruiser, Pathfinder. touareg mai are de invatat in seg. 4x4.
    28 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru