Drivetest Nissan Qashqai (2009-2013)

1.6 dCi 130CP Visia 4WD S/S
Nissan Qashqai (2009-2013) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 17.05.2012
Economat

L-am cunoscut pe Qashqai în urmă cu cinci ani, în showroom-ul unui dealer din Bucureşti. Clasica lansare românească, cu câţiva biciclişti meniţi să anime atmosfera şi o sumedenie de jurnalişti interesaţi de premiera japonezilor.

Nu vedeam în crossover-ul compact de atunci un best-seller. Cred că nimeni nu vedea. Poate doar oficialii Nissan. SUV urban? Ce glumă bună. O alăturare neinspirată pentru că maşinile mari sunt o adevărată pacoste într-un oraş aglomerat ca Bucureşti. Sau nu.

Qashqai a ţinut să ne contrazică din nou şi a făcut-o. Samuraiul se încăpăţânează să ne arate că este la fel de economic ca un model mic în mediul urban şi că un crossover poate obţine maxim de eficienţă. Am acceptat provocarea şi ne-am suit la volanul celei mai noi versiuni diesel: 1.6 dCi.

Nissan Qashqai (2009-2013)
1.6 dCi 130CP Visia 4WD S/S

  • Pret de pornire 17.990 €
  • Pret model testat 31.590 €
  • Taxa auto 266 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Faceţi cunoştinţă cu cel mai puternic motor 1.6 diesel din lume. Este o performanţă cu care japonezii se laudă pe bună dreptate. Şi dacă ar fi doar caii putere, dar mai e şi cuplul motor, care atinge o valoare extrem de generoasă, 320 de Nm, încă de la 1750 de rotaţii.

Pe hârtie motorul promite mult. În realitate... reuşeşte să se ţină şi de cuvânt. Resursele sunt generoase şi mişcă bine crossover-ul. Motorul imprimă un spirit dinamic, dă senzaţia de resurse câtă vreme te păstrezi în zona de cuplu maxim şi chiar reacţionează bine la impulsul acceleraţiei în treptele superioare sau la viteze mari.

Este şi ceva mai guraliv după 3000 de rotaţii, amintind celui de la volan că stă de vorbă cu un diesel locvace. Transmisia este plăcută, cursa este suficient de precisă, iar etajarea a fost gândită pentru un consum redus.

Consum

Motorul 1.6 dCi vrea coroana segmentului atunci când vine vorba de consum. Şi ar putea să o primească foarte uşor, având în vedere că noi am fi putut face aproximativ 900 de kilometri cu un plin, folosind mereu instalaţia de aer condiţionat.

În fişa tehnică se arată că dCi-ul consumă doar 6.1 litri în oraş şi 4.6 litri în afara lui. Noi am scos un 8 în oraş, fără menajamente, şi doar 5.7 litri/100 de km în afara lui, în condiţiile în care am folosit climatizarea şi am rulat cu până la 120 km/h.

Raportat la concurenţă, Qashqai şi a sa medie de 5.1 litri/100 km depăşeşte fără drept de apel rivali ca Mitsubishi ASX, Skoda Yeti, Dacia Duster şi Ford Kuga.

Performanţe

La capitolul performanţe, Qashqai nu aprimit gena sportivă de care s-au bucurat fraţii săi Nissan GTR şi 370Z. Chiar şi aşa, crossover-ul promite un sprint de la 0 la 100 de km/h decent, realizat în 10.9 secunde şi o viteză maximă de 190 km/h, suficientă pentru orice şosea din România.

Raportat la performanţele celorlalţi rivali, care, trebuie s-o recunoaştem, au şi ceva mai mulţi cai sub capotă, Qashqai pierde în faţa lui ASX, Yeti şi Kuga.

Interior

Odată cu faceliftul, Qashqai a câştigat mult la capitolul confort interior. Habitaclul a devenit ceva mai animat, culorile sunt plăcute, iar materialele au devenit parcă ceva mai prietenoase, chiar dacă pe alocuri se mai simte prezenţa unui plastic dur.

Dacă optaţi pentru scaune îmbrăcate în piele nu veţi regreta alegerea. Senzaţia de calitate creşte. Ergonomia este bună, chiar dacă uneori poţi avea senzaţia că butoanele climatizării sunt înghesuite acolo jos.

La capitolul spaţiu interior, Qashqai continuă să impresioneze în varianta cu cinci locuri. Loc berechet pentru pasagerii faţă şi spate la nivelul capului şi al picioarelor. Ba mai mult, spaţiu suficient şi în portbagaj, unde au încăput multe acareturi. Asta în condiţiile în care Qashqai are 410 litri şi nu este chiar cel mai încăpător din segment.

Preţ de achiziţie

Nissan Qashqai propune un preţ de pornire de 17.990 de euro cu TVA, valabil pentru versiunea pe benzină de 116 cai putere. Pentru cei care vor să se bucure de serviciile dieselului testat de noi, Nissan cere 22.790 de euro cu TVA. Dacă vă doriţi un nivel de echipare ceva mai generos, poate chiar cel superior, preţul unui Qashqai poate ajunge chiar şi la 31.590 de euro.

Un Mitsubishi ASX cu motorizare apropiată este cu aproape 1500 de euro mai scump, adică 24.090 euro cu TVA. Cehul Skoda Yeti în versiunea 2.0 TDI 140 CP percepe un preţ de pornire de 24.466 de euro, adică cu aproape 2000 de euro mai mare decât cel al lui Qashqai. Ford Kuga este de departe cea mai scumpă alegere a segmentului, preţul său de pornrie fiind de 27.150 de euro.

Deşi pare a fi cea mai bună alegere în materie de preţ, iar fanii Nissan îşi frecau mâinile de bucurie, trebuie să aducem în discuţie încă pe cineva. Dacia Duster. Etalonul segmentului când vine vorba de preţ de achiziţie.

Siguranţă

Evident, datele problemei rămân aceleaşi la capitolul siguranţă. Nissan oferă pe Qashqai, începând cu versiunea standard, şase airbag-uri. Oferta de sisteme de siguranţă creşte însă proporţional cu nivelul de echipare. Qashqai a cules fără probleme cinci stele la capitolul protecţia ocupanţilor adulţi, ADN-ul siguranţei Renault fiind transmis cu succes şi sub caroseria modelului Nissan.

Elementele de siguranţă activă însumează sisteme ca ABS şi ESP, în timp ce protecţia pasivă îşi trece în cont, aşa cum am mai zis, şase airbaguri (frontale, laterale şi cortină), centuri cu pretensionare pentru toate cele şapte locuri şi puncte de fixare Isofix.

Ţinută de drum

Gândit în primul rând ca un model destinat familiei, Qashqai era obligat să abordeze o ţinută de drum foarte confortabilă, lucru pe care l-a şi făcut. Imperfecţiunile suprafeţelor de rulare vor fi resimţite foarte puţin de ocupanţii celor cinci locuri, iar senzaţia de confort va fi asociată automat cu una de siguranţă. Chiar şi pe porţiunile de drum accidentat imperfecţiunile sunt absorbite foarte bine.

Când vorbim însă de drum virajat, ruliul îşi face simţită prezenţa. Senzaţia poate fi diminuată atunci când folosiţi tracţiunea ambelor punţi. În modul 4x2, Qashqai tinde să fie ceva mai predispus la a pierde aderenţa pe porţiuni de drum cu succesiuni de curbe. În modul 4x4 cuplul se transmite inteligent între cele două punţi şi acest efect este evitat.

Chiar dacă pe consola centrală veţi găsi modul Lock al tracţiunii integrale să nu vă treacă prin cap acte de bravură în teren accidentat. Qashqai se mişcă bine pe drumuri forestiere, şleauri puţin adânci, văi, denivelări, însă nu poate aborda trasee dificile din cauza unghiurilor de atac destul de pământeşti. Rămâne însă perfect pentru a urca borduri.

Vizibilitate

Qashqai nu ne-a pus probleme la capitolul vizibilitate. Oglinzile sunt atât de mari încât poţi vedea elicoptere. Practic nici nu e nevoie de ajustarea lor atunci când schimbi volanul cu altcineva.

Atunci cand am fost puşi în situaţia de a parca cu spatele am fost ajutaţi de noul Around View Monitor, sistem introdus de Nissan în premieră în segmentul compact. Tehnologia dispune de patru camere video, două amplasate în oglinzile laterale, una sub logo-ul de pe grila frontală şi una deasupra numărului de înmatriculare. Cele patru camere pot crea o proiecţie reală, la 360 de grade a maşinii, uşurând astfel orice manevră de parcare.

Şi pentru ca totul să fie perfect, habitaclul are mereu şansa de a fi inundat de lumină, graţie acoperişului panoramic.

Tehnologie

O maşină de familie trebuie să îşi câştige respectul pe piaţă cu o gamă generoasă de dotări standard, gata să ia ochii oricui. Maşina noastră dispunea de întregul arsenal tehnic şi tehnologic pe care cineva l-ar putea accesa în lista de opţiuni a lui Qashqai.

De la sistemul de navigaţie cu card SD şi până la ecranul tactil de 5 inch care se transformă de acum în monitor pentru Around View Monitor, linia noutăţilor tehnologice oferite de Qashqai nu poate decât să ne indice faptul că tehnologia devine din ce în ce mai accesibilă. Daca adaugam in ecuatie si sistemul audio Bose cu 7 boxe si posibilitatea conectarii unui intreg arsenal de gadgeturi electronice care iau locul deja expiratelor CD-uri, tabloul se completează.

Un alt element care subliniază aceasta deschidere spre protejarea accesului la tehnologie din partea celor de la Nissan este includerea unui sistem Bluetooth în standard încă de la prima versiune de echipare. Ne-am fi dorit şi o comandă cu impuls pentru fiecare geam în parte, însă doar şoferul este cel răsfăţat.

Design

Schimbarea la faţă, consemnată acum mai bine de un an, i-a adus lui Qashqai ceva mai multe linii noi, care au fluidizat aspectul general. Din crossover-ul butucănos pe care îl ştiam, Qashqai a devenit acum o apariţie dinamică, ce poate impresiona uşor, mai ales atunci când alegeţi modelul potrivit de jante şi o vopsea pretenţioasă, aşa cum am avut şi noi.

Per total, ecuaţia de design a actualului Qashqai pare să dea rezultate bune, simetria formelor şi combinarea detaliilor reuşind să dea o faţă extrem de comercială şi populară SUV-ului urban.

Nu ne-a placut

  • Ruliu
  • Performanţe
Date tehnice - Nissan Qashqai (2009-2013) 1.6 dCi 130CP Visia 4WD S/S
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4330
Putere maxima CP (rpm)
130 (4000)
Latime mm
1780
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1615
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1562
Acceleratie 0-100 km/h s
10.9
Ampatament mm
2630
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
65
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
410
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Qashqai (2009-2013)

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • eu place
    47 18
  • @ren
    "eu place"...banuiesc ca asa vorbesc cei care se horarasc sa dea 32.000 de euro pe asa ceva...
    11 44
  • allez renault
    Inginerii de la toyota si mazda se uit acum si se dau de ceasu mortii la ei fara 2litrii si 2 sute nu pisti 120 de cai. :)) in schimb are VAG 2 litri si 90 de cai :)))

    au ajuns nemtii ( mb ) sa ia ce arunca Renault adica motoru de 1.5 si 110cp. lol
    32 17
  • o ador !
    E o masina completa din toate punctele de vedere. O masina de referinta!
    73 12
  • George
    A fost declarat cel mai bine vandut si mai fiabil SUV japonez din Europa... asta spune multe.
    58 9
  • 1.6
    Cu toate că îmi plac nemţoaicele gen Tiguan facelift, cred că acest Nissan este cu adevărat referinta clasei, mai ales cu noul motor de 130 CP ideal pt. România, mai ales datorită taxelor şi a impozitului reduse. Consumul este super OK, designul la fel. Consider că e cel mai reuşit dintre multe facelifturi făcute de alţi constructori.
    P. S. HAI STEAUA!!!
    57 13
  • kim_vl
    Taxa auto 1.6 dCi
    Nu stiu de unde ati scos voi taxa auto de 266 Euro.. Eu am platit saptamana asta pt. 1.6 dCi 4x4 763 RON (179 Euro).
    30 4
  • QASHQAI
    Mie mi se pare foarte interesanta, mai ales pe un gri metalizat ce creaza un contrast placut cu trapa panoramica. Jantele de 18" in doua nuante, nervurile de pe capota si intregul look dinamic se potrivesc perfect unui suv urban :) intotdeauna intorc capul dupa ea pe strada.
    41 2
  • Renault a facut treaba buna cu acest motor din cate se "vede". Mai ramane sa nu scoata fum dupa 50000km si este material de "motorul anului".
    43 6
  • Mihai29
    Masina buna, n-am ce zice.
    Am un Qashqai 2.0 dci cu 81.000 km la bord acum.
    40 8
  • Masina buna,exterior frumos,interior urat. In segmentul asta prefer Kuga.
    7 32
  • :)
    Nu o comparati cu alte modele ca e deranj! Comparaţi-o doar cu ASX, DUSTER si alte petarde!
    6 34
  • OK
    Imi place!
    E un SUV bun si pentru oras, nu foarte mare, dar suficient cat sa te duca in concediu cu familia. Designul e printre cele mai bune din segment, insa bordul ma cam duce cu gandul la materialele folosite la Dacia :p
    Motorul pare bun (cel putin pe hartie), insa timpul va fi cel care va trage concluziile aici. Ca si consum, nu mi se pare extraordinar... e cam insetat pt un motor de 1.6. Cred ca in varianta cu trectiune doar pe fata, va fi mai ok la capitulul asta.
    Oricum, daca vrei 4X4 adevarat, mergi pe Pathfinder sau Navara ;)
    7 20
  • Qashqai - pionierat in industria auto
    Nissan Qashqai nu se compara cu nimic, are un concept unic. A fost si este primul in multe privinte (primul crossover urban prin design, atitudine si performante dinamice, primul model din segmentul C dotat cu sistemul Around View Monitor etc). Qashqai e original, util si diferit.
    30 5
  • @Automarket
    bravo....un test drive ...CORECT."motorasul" 1.6dci este in schimb o "inginerie" interesanta si de succes(revizii 30.000km /1an,distributie lant).
    sper sa gasiti info despre acest 1.6 dci -merita un "story".cele bune:)
    30 3
  • cultura auto online
    Consum excelent
    Consumul e foarte bun. Trebuie sa luam in calcul ca la nivelul asta de putere are 5.1% consum mixt. Daca mai adaugam masa de 1562 kg, faptul ca e 4x4 si ca la condus prin Bucuresti (cel mai aglomerat oras din Romania) cu climatizarea pornita non-stop, scoate in test 8% , atunci chiar e perfect justificat si admirabil.
    La drum intins consumul din carte poate fi scos la 90 km/h intr-a 6-a. Tot ce trece peste 100 e clar ca-ti mananca in plus. Oricum, sunt o multime de variabile pt consum: stilul de condus, trafic, temperatura de afara etc.

    Una peste alta, consumul e super! Mult mai bun decat la concurenta cu ~ acelasi nivel de putere.

    Interiorul e cu bord tip slush, moale la atingere in partea superioara. Deci n-are nimic in comun cu Duster (in afara de sistemul 4x4), pt ca vine ca o prelungire a ofertei SUV-ului romanesc. Masinile sunt gandite la nivel de grup auto, de oameni mult mai destepti decat steff si altii ca el.
    28 5
  • este o masina frumoasa, foarte buna, spatioasa si faptul ca e japoneza spune totul
    2 2
  • la banii astia tot o masina getmana e mai buna
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru