Test de anduranta Opel Corsa (2014-prezent)

1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Color Edition
3025
Opel Corsa (2014-prezent) zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 29.03.2016
Test de consum cu Opel Corsa 1.0 Turbo 115 CP

De aproape șase luni înverzește diminețile mele sau ale colegilor mei. Le înverzește pentru că are genul acela de culoare pe care o mănâncă vaca și pentru că folosește pentru prima dată un motor pe benzină supus trendului de downsizing.

Opel-ul Corsa verde crud pe care îl găzduim în garajul Automarket este o soluție urbană convenabilă, cu un motor de numai un litru, extrem de fâșneț. Are 115 cai putere și un cuplu motor de 170 Nm, disponibil încă de la 1800 de rotații. Dincolo de energia și dinamismul pe care le degajă, motorul de un litru trebuie să fie și economic.

Dacă în oraș ne-am convins cum stau lucrurile în episoadele anterioare, a venit vremea unui test extraurban pe traseul nostru devenit deja clasic: București-Sinaia-București. În total peste 220 de kilometri parcurși pe un drum cu provocări variate. 220 de kilometri pe care i-am parcurs de multe ori în ultimii ani, cu ocazia unor diferite teste de consum.

Anul testului
de consum
Mașina testată
2008 Volkswagen Polo BlueMotion
2009 Opel Insignia EcoFlex
2010 Toyota Prius
2011 BMW Seria 1
2013 Ford Fiesta
2013 BMW 520d xDrive
2014 Mazda3
2014 Renault Clio
2014 Porsche Cayenne
2015 Honda CR-V
2015 Opel Ampera
2015 Honda Civic
2015 Renault Kadjar
2015 Mini Cooper D

Am plecat de la Aeroportul Otopeni cu un computer de bord resetat și fără cifre prea mari în primii kilometri. Așadar, premize bune pentru a bate cei 4.3 litri/100 de kilometri, anunțați în fișa oficială a constructorului german.

Cutia manuală cu șase rapoarte avea să ne ajute în ecuație. Flexibilitatea unității pe benzină s-a simțit rapid și, după primele localități înșirate pe DN1, deja eram aproape de consumul oficial. Până la Ploiești am căutat scuze pentru un eventual eșec: motor tânăr, care încă mai are de mâncat kilometri pe pâine pentru a ajunge să devină o pipetă, și consum oficial deja utopic.

Scuze inutile. Pentru că mașina a sărit de 3000 de kilometri, iar computerul de bord indica 3.9 litri/100 de kilometri la intrarea pe centura Ploieștiului.

Următorii kilometri sunt de coșmar. În fiecare test de consum. Începe urcarea și asta se simte în pedala de accelerație și în valorile computerului de bord. Cei 3.9 litri s-au pierdut aproape instant. Din fericire, vremea a ținut cu noi, iar soarele a făcut ca ziua de test să fie una de primăvară târzie. Prin urmare, nu aveam nici un motiv să credem că testul nostru de consum va fi meteosensibil.

La începutul virajelor și a pantelor cu procentaj ridicat am menținut o presiune constantă asupra accelerației, chiar dacă presiunea celor din spate creștea proporțional cu grija noastră. Am profitat de faptul că motorul pe benzină nu bolborosește mofturos ca în cazul unui diesel atunci când îi aplici o rulare subturată. La Comarnic nu erau semne de aglomerație, doar câteva încetiniri. Prin urmare, traficul a fost de partea noastră și am ajuns fără probleme de fluiditate la Sinaia.

Am trecut pe lângă celebrul cazino cu un consum de 4.4 litri/100 de kilometri. Urcasem aproape de valoarea din fișa tehnică, iar de aici ne aștepta coborârea. A fost prima mașină care ne-a adus un asemenea sentiment de relaxare încă de la Sinaia. Orice am fi făcut, știam clar că vom bate consumul oficial. Era ca și cum am fi câștigat campionatul încă din tur. Atât de bine jucase noul motor de un litru.

Ne-am luat însă provocarea în serios și ne-am înscris repede la vale, uitând complet de faptul că mașina fusese echipată și cu o pedală de accelerație.

Revenirea pe două benzi a coincis și cu revenirea la acel 3.9 litri înregistrat la dus, la Ploiești.

Am continuat să alegem treapta a șasea și o viteză de deplasare care nu a sărit de 80 de km/h. Antifonarea motorului pe benzină ne-a făcut de câteva ori să credem că cineva a oprit propulsorul pentru a ne ajuta. Am trecut agale pe lângă echipajele de poliție amplasate pe drumul național în cascadă, cu cea mai curată conștiință. Un test de consum face oricând bine carnetului de conducere: stă în buzunar și nu acumulează puncte de ”fidelitate”.

București. Sau mai bine zis intrarea în Otopeni. Computerul de bord a ținut cu noi sau mașina asta chiar consumă incredibil de puțin. Am reușit un 3.5 litri/100 de kilometri, cu mult sub cifra indicată de Opel. În plus, viteza medie pe cei 221 de kilometri a fost de aproape 70 de km/h, ceva mai mare decât în testele anterioare.

Prin urmare, Opel Corsa poate obține un consum demn de un motor diesel, asta numai dacă vreți să supuneți la cazne unitatea 1.0 turbo și dacă aveți suficientă răbdare. Altfel, în condiții normale de rulare, Corsa 1.0 turbo va consuma între 4.7 și 5.5 litri/100 de kilometri, în funcție de cât de tare apăsați pedala de accelerație și de cât de lungă e autostrada.

Comentarii (13)

  • - turatie optima 2000-2200
    - viteza ce nu trebuie sa depaseasca 90km/h
    - viteza medie 70km/h (???) e mai mult decat ok

    tragand linie _ motorul nu e supus nici unor fel de cazne

    clar trebuie sa dati niste cursuri de condus economic pentru ca va cunoasteti lectia la perfectie

    PS AC functional? eu cred ca nu.
    10 1
  • acum vad....temperatura lichidului de racire ~100*C. nu e cam mult? sau e doar o eroare de afisare...
    7 0
  • @vianu Mulțumim pentru apreciere. AC nu a fost funcțional, însă ventilația da. Indicatorul lichidului de răcire e la 90 de grade. Ar putea să te inducă puțin în eroare afișajul Opel.
    7 1
  • andrei
    mie nu mi se pare relevant. pe dn1 e favorizat consumul mic pt ca poti merge cu 70-80 in localitati fara probleme, fiind limita 70 si avand 2 benzi pe sens. sa imi fie cu iertare, dar si eu cu un g6 122cp scot sub 5% pe drumul asta, desi el are 5.2 oficial. drumul ala mi se pare de departe cel mai bun de scos cifre mici la consum. dar nu mergem toti pe drumul ala des.

    as fi preferat sa fi facut si voi un valcea-sibiu, de exemplu, un sibiu-brasov, unde nu mai poti merge asa si unde nu ai 2 benzi.
    9 1
  • F. bine scris si... descris testul, dar am o intrebare pt stimatii redactori AM: credeti ca motorasul Opel consuma mai putin decit EcoBoost-ul Ford (100 CP) in viata reala? (asta-i impresia mea cel putin.)
    N-o pun oricum din simpla curiozitate abstracta, fiind intr-o faza concreta de ezitare intre cumpararea uneia din astea doua variante de citadina (Corsa 115 CP / Fiesta 100 sau poate 125 CP.)

    Nu-s f. lamurit fiindca rezultatul de 5,7 l/100 km (extraurban) obtinut in mai vechiul test cu Fiesta pare sa nu fi fost circumscris vreunei... hai sa-i zicem semi-tentative de "record la minim" cum este actualul.
    Nici postarile de pe diverse forumuri nu-s prea elocvente, din cauze evidente tinind de stilurile diverse de conducere.
    13 0
  • Super interesant articolul
    2 0
  • hazard
    iata consum la 70kmh pentru un 0.9tce:

    https://www.youtube.com/watch?v=2mYB6uGE5lE
    5 1
  • @bogdanm...:), ar fi fost ciudat daca mergeati fara ventilatie.

    @hazard, asa si?
    4 1
  • @hazard Sandero are 162 kg in minus fata de Corsa si persoanele alea doua in plus probabil ca nu au mai mult de 130 kg. Tot e mai usoara cu 32 kg fata de Corsa din test si redactorul de la volan. Plus ca un motor mic va consuma mai putin...e o diferenta de 25 cp totusi. Insa in Sandero n-ai nici reprizele/acceleratia/viteza maxima/siguranta/confortul din Corsa...Deci oricum comparatia e aproape ca intre mere si pere. Sandero e low-cost pe cand Corsa e de volum.
    5 2
  • zau ca am sa postez si eu un filmuletz cu un consum instant la 70km/h sa vedem care pe care

    @Andy..cert e ca Sandero are si o "aerodinamica" care sa-l ajute :))

    motoarele mici consuma rezonabil. Cat timp nu te infingi in ele.
    4 0
  • hazard
    @vianu Ca si comparatie, mere vs pere, nu mi se pare ca Corsa are un extraordinar consum. Informatia e pentru toti, nu numai pentru tine. Nu-ti convine, nu te uita :)
    "
    motoarele mici consuma rezonabil. Cat timp nu te infingi in ele" e tare asta, putzul gandirii ti-a sugerat-o?
    Da si tu consum la 70kmh,dar nu bate prea tare calul!
    0 1
  • @hazard

    vorbesc din experienta altfel nu mi-as fi permis

    voi posta un consum abia dupa WE, nu ies pana atunci incarcat in afara orasului si pe un drum mai drept

    ok?
    0 2
  • Cam uratica.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru