Vineri, 17.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Francezii de la Peugeot încearcă să fure clienţi de la Passat şi Insignia atât prin design, cât şi prin spirit practic. Vorbim de o maşină franţuzească construită să fie pe placul celor care sunt atraşi de nemţoaice, dar să nu uităm că este gândită şi făcută de francezi. Spiritul Peugeot încă există, dar trebuie să îl cauţi mult şi bine ca să-l poţi "gusta".
Peugeot 508 (2011-2014)
2.0 HDI 140CP Active
- Pret de pornire 21.783 €
- Pret model testat 25.014 €
- Taxa auto 382 €
Motor / Transmisie
Am testat o versiune diesel de putere medie a lui 508 - 2.0 HDi de 140 CP. Motorul vine în compania unei transmisii cu rapoarte lungi, optimizată pentru călătorii la fel de lungi, dar pe bani puţini. Unitatea este optimizată pentru confort, iar transmisia renunţă la deja-celebra timonerie încăpăţânată de la Peugeot în favoarea unei curse mai scurte şi a cuplării mai uşoare a treptelor de viteză.
Date fiind rapoartele lungi ale treptelor mai sus menţionate, 508 nu te va pune în pericolul lovirii cefei de scaun de la o acceleraţie prea brutală. Nicidecum. În schimb, modelul preferă să accelereze elegant, după cum îi dictează şi suspensia când atacă virajele.
Deşi antifonarea este bună, propulsorul prezintă un nivel de vibraţii simiţitor la rularea la turaţii joase chiar şi fără să încercăm să accelerăm. În cazul în care am fi dorit accelerarea de la turaţii joase într-o treaptă superioară, vibraţiile ar fi fost justificate.
Consum
Peugeot anunţă un consum mediu de 4.8 litri la sută pentru această versiune a lui 508. Consumul urban este declarat la 6.8 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este cotat la 4.0 litri la sută. La nivelul consumului urbanse simte lipsa unui sistem Start-Stop dacă facem o comparaţie cu motorizarea comparabilă a lui Passat echipată cu tehnologiile BlueMotion, care integrează şi un sistem de acest gen.
În mediul urban, conducând într-un stil economic prin trafic normal de Bucureşti, am obţinut un consum de 8.5 litri la sută cu aerul condiţionat pornit.
Rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h se traduce printr-o turaţie de 2.000 rpm în treapta a şasea şi cu un consum de 4.8 litri la sută.
În regim extraurban, cu aerul condiţionat în funcţiune dar cu şoseaua goală în faţă şi un picior drept foarte uşor, obţinem un consum de 4.0 litri la sută. Consumul de mai sus creşte odată ce depăşim viteza de 80 km/h şi nu mai circulăm atât de constant.
Performanţe
În timp e Seat Exeo este liderul plutonului diesel în acest segment la capitolul ”acceleraţie 0-100 km/h”, Peugeot 508 reuşeste o clasare pe locul trei, alături de Volkswagen Passat 2.0 TDI, ambele modele având nevoie de 9.8 secunde pentru a atinge 100 km/h. Exeo necesită 9.3 secunde, în timp ce Ford Mondeo 2.0 TDCi şi Renault Laguna 2.0 dCi au nevoie de 9.5 secunde pentru aceeaşi manevră.
Tot Exeo este lider şi la capitolul viteză maximă, în timp ce Peugeot 508 2.0 HDi merge pe urma lui Passat, cu o viteză de top de 210 km/h. În comparaţie cu rivalii din segment pe care i-am testat până acum, 508 nu impresionează la capitolul reprize, dar oferă un nivel bun de silenţiozitate prin prisma faptului că atinge aceeaşi viteză ca rivalii săi la o turaţie ceva mai joasă. Elasticitatea motorului nu este la fel de bună precum la un motor TDI CR de ultimă generaţie, în timp ce vibraţiile sunt mai pronunţate, iar nivelul de zgomot este foarte apropiat.
Interior
Peugeot 508 marchează o îmbunătăţire la nivelul interiorului. Francezii şi-au "făcut de cap" când au desenat interiorul acestui model şi au integrat o serie de elemente noi în gama Peugeot - cum ar fi comenzile pe volan, nu pe coloana de direcţie, dar şi o serie de elemente mai puţin atrăgătoare. Scaunele, volanul şi cotiera sunt elemente pe care cei de la Peugeot le-au "nimerit", toate trei fiind potrivite pentru scopul lui 508 şi segmentul din care face parte acest model.
Spaţiul este şi el un capitol la care inginerii Peugeot au pus osul la treaba, diferenţele faţă de generaţia anterioară fiind evidente în faţă, în spate şi în portbagaj. De altfel, 508 este mai lung decat vechiul 407 şi ampatamentul este mai mare cu nu mai puţin de 9.2 centimetri, iar rezultatul tradus în spaţiu interior este oarecum normal. Problemele vin atunci cand ieşi din peisajul general şi treci la analiza fiecărui element în parte. Deşi Peugeot a lucrat la materiale, acestea urcând un nivel în clasamentul calitaţii percepute, plasticele şi soluţiile - pentru unii inedite, pentru alţii ciudate - se observă imediat la o analiză mai atentă. Astfel, versiunea de echipare medie testată de Automarket.ro se prezenta la raport cu un plastic de calitate inferioară în zonele ascunse din jurul volanul şi în jurul pasagerilor din spate, care vor fi inconjuraţi de acest material regăsit pe spatele scaunelor din faţă şi pe feţele uşilor. Nu veţi găsi locuri pentru pahare pe consola centrală, acestea putând fi aşezate exclusiv pe suporturile speciale de tip sertar amplasate pe bord.
Preţ de achiziţie
Peugeot 508 nu este cel mai ieftin model din segmentul său. Din contră, versiunea 2.0 HDi Active testată de Automarket are un preţ de pornire de 25.246 de euro cu TVA inclus. Analizând fişa tehnică a exemplarului testat, am descoperit că vehiculul respectiv a primit un discount de 2.089 de euro, dar i-au fost aplicate opţionale de 1.501 euro, de unde şi preţul de 25.014 euro cu TVA inclus afişat în căsuţa dedicată de mai sus.
Dacă aplicarea respectivului discount îl aduce pe 508 la preţul unui Passat 2.0 TDI BMT de 140 CP în versiunea M6 Comfortline (23.871) situaţia nu este favorabilă per anamblu. Practic, îţi poţi cumpăra un Mondeo, un Citroen C5, un Opel Insignia, un Mazda6, un Renault Laguna, un Seat Exeo şi multe altele pentru mai puţin de 25.000 de euro, toate având TVA inclus şi o motorizare comparabilă. Preţul de intrare în gama Peugeot 508 este de 21.783 de euro cu TVA inclus, sumă în schimbul căreia primeşti o versiune pe benzină a lui 508, în timp ce Seat iţi oferă un Exeo 2.0 TDI de 143 CP pentru doar 21.721 de euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Dotările de bază ale modelului francez includ toate elementele care ar trebui să garanteze maximum de puncte la testele de siguranţă. Avem la dispoziţie, încă din versiunea standard denumită Access, ABS, EBD, ESP cu Hill Assist sau şase airbag-uri pentru pasagerii din faţă. Eficienţa acestora a fost testată de organismul independent EuroNCAP, care i-a acordat lui 508 maximum de stele la testele de siguranţă pe care le efectuează.
Ţinută de drum
Capitolul ţinută de drum este unul sensibil pentru 508. Asta pentru că este clar încă de la începutul testului cu modelul francez că ideea de bază a inginerilor francezi a fost să se axeze pe confort sporit. În aceste condiţii, puteţi să fiţi siguri că noul Peugeot 508 nu vă va pune probleme atunci când veţi trece cu viteză mică sau mare peste gropile româneşti, peste canale sau linii de tramvai. În oraş, 508 se va dovedi în încântare pentru cei care vor alege modelul francez, fiind unul dintre cele mai confortabile modele existente pe piaţă în acest segment.
Dacă veţi aplica o abordare ceva mai sportivă pe şoselele virajate, Peugeot 508 îşi va atinge rapid limitele. Agilitatea Peugeot-urilor de clasă medie s-a încheiat odată cu epoca 406, iar ruliul şi comportamentul subvirator îţi calmează pornirile dinamice accentuate. Direcţia oferă un nivel potrivit de feeling, în timp ce nu necesită prea mult efort pentru a fi manevrată. Chiar dacă suspensia îţi sugerează un iz de sporitivitate, te vei calma după prima succesiune de viraje, deoarece modelul va subvira destul de mult în situaţii limită. În schimb, dacă nu te grăbeşti nicăieri şi vrei să te relaxezi la volan, 508 este potrivit pentru tine, dacă nu ţi-ai ales deja un Citroen C5 cu suspensie hidraulică.
Vizibilitate
Peugeot 508 nu pune probleme de vizibilitate în partea posterioară, eventualele semne de întrebare legate de adaptarea la dimensiunile modelului francez fiind uşurate de senzorii de parcare posteriori. În faţă, montantul din stânga al parbrizului penalizează punctajul pe care l-ar putea primi 508, dar nu este un factor decisiv deranjant.
Tehnologie
Modelul francez se prezintă în faţa clienţilor cu un pachet tehnologic mediu pentru clasa din care face parte. Vorbim de acces keyless şi buton de pornire (amplasat ciudat, în partea din stânga) pentru versiunile superioare de echipare, de un sistem de climatizare cu patru zone de acţiune, de reglaj al şezutului. Acestor sisteme li se adaugă Smart beam - sistemul care cuplează automat între faza scurtă şi cea lungă, cruise control cu limitator de viteză şi, cam atât. Versiunea testată nu beneficia de sistemul de acces fără cheie, iar pornirea era efectuată în stilul clasic - prin rotirea cheii în contact.
În mod inexplicabil, comenzile pentru dezactivarea ESP-ului, a senzorilor de parcare şi pentru reglarea farurilor au fost integrate într-un "sertar" amplasat lângă genunchiul stâng al şoferului, deşi cei de la Peugeot aveau loc suficient în partea stângă a bordului. În plus, deschiderea acestuia facilitează contactul vizual cu firele electrice din bord, privelişte neplăcută dacă nu cumva sunteţi mecanic sau electrician şi aveţi treabă cu 508.
Design
Se spune că primul contact cu o maşină contează extrem de mult atunci când un client îşi alege viitorul model din garaj. Iar Peugeot 508 se apropie cu brio de nevoile estetice ale unui client de segment mediu. Cu o alură elegantă şi dinamică, cu un "bot" ceva mai scurt decât al lui 407, dar mult mai bine proporţionat şi cu un spate care aduce aminte de partea posterioară a unui Jaguar, noul Peugeot 508 îşi exprimă vitalitatea în mod exemplar. Cea mai interesantă parte a cadrului lui 508 este cea frontală, unde un amestec de stiluri face ca modelul francez să îţi arate clar că face parte din familia mărcii din Sochaux, dar că prezintă un design nou, atractiv, o evoluţie firească şi lumească a conceptului 5 by Peugeot, primit cu urale de public şi de presă. 508 devine, astfel, modelul care ne prezintă linia pe care va merge Peugeot în continuare în gama sa, una promiţătoare pentru fanii mărcii.
Ne-a placut
- Suport lateral scaune
- Spaţiu interior
- Aspect exterior
- Antifonare
- Consum de carburant
Nu ne-a placut
- Preţ piperat în raport cu liderii tradiţionali ai segmentului
- Reprize inferioare în comparaţie cu motorizările similare ale rivalilor
- Comportament pe viraje
- Motor mai puţin rafinat decât al unor rivali - vibraţii şi zgomote neplăcute la turaţii joase
Date tehnice - Peugeot 508 (2011-2014) 2.0 HDI 140CP Active | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Vive la France -
Hyundai Bayon
Dulce și sărat -
Mercedes-Benz SL
Remarcabil -
Grand Tourer
Ştiri despre Peugeot
-
Constructorul francez de automobile prezintă noul E-5008, un SUV electric care vine în standard cu 3 rânduri de scaune. Modelul poate fi comandat și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. (Miercuri, 20 Martie)
-
Peugeot anunță introducerea tehnologiei ChatGPT, cu inteligență artificială, pe anumite modele din gamă. Inițial, serviciul va fi disponibil în Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. (Luni, 19 Februarie)
-
Noul Peugeot 3008 poate fi comandat la noi în țară. SUV-ul francez este disponibil în 3 versiuni, adică mild-hybrid, plug-in hybrid și pur electric, iar prețurile pornesc de la 33.000 de euro cu TVA inclus. (Joi, 08 Februarie)
-
Constructorul francez de automobile a lansat oficial noul E-3008. SUV-ul cu zero emisii este disponibil în 3 versiuni, cu până la 320 de cai putere și 700 de kilometri. (Marti, 12 Septembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. SUV-ul cu zero emisii va debuta oficial în data de 12 septembrie. (Vineri, 08 Septembrie 2023)
@ontopic - nu stiu cine ar da banii astia pe aceasta masina...
Tu?
Daca nu aveam contact cu aceste masini si cele de la rivali as fi crezut cuvant cu cuvant ceea ce ati scris insa uneori faceti niste afirmatii foarte tendentioase. Nu stiu cine e in spatele vostru dar in multe articole puneti punctul pe i unde nu trebuie. De exemplu, in orice articol despre un Opel cu motor diesel testat de voi, scrieti ca Opelul are un motor diesel foarte silentios, atipic de silentios chiar...si ca sunt foarte elastice si tot asa, cand orice roman din tara asta care a condus un CDTI fie 1.7 sau cele de generatie noua 2.0 stie ca CDTI-urile de la Opel sunt zgomotoase, puturoase la turatii mici si nu au nimic in comun cu elasticitatea.
Acum, faceti aceiasi chestie cu Peugeot. Cand toti, dar toti stim ca singurul capitol la care exceleaza un Peugeot sunt motoarele diesel, care sunt foarte rafinate, silentioase, fara nici o vibratie, mai ales astea de 2.0...voi spuneti ca nu, din contra, vibreaza si la relanti cum nici un Logan taxi nu o face...ca tdi-ul cr de la vw e mai bun si mai silentios. Am mers cu un Tigaun 2.0 TDI CR multi km, cat nu ati mers voi cu toate tdi-urile CR la un loc si pot spune ca numai e brutal ca vechiul PD, e mai rafinat dar in orice caz nu este silentios si nici mai bun ca un HDI.
Este foarte urat ceea ce faceti voi, cu toti trebuie sa traim, e adevarat, dar unii aleg sa o faca cu demnitate, dar voi....
PS: Nu sunt fan Peugeot nici VW, sunt doar impartial si intrigat de astfel de articole...
Rusine.
La a 3 a parca mai face figuri cand schimbi repede tot asa tre sa fortezi putin dar nu ma deranjeaza. Ma bucur ca la banii care i-am dat pe el nu am luat vreo duda frantuzeasca.In rest ce sa zic este o masina cinstita.
Am avut insa ocazia sa il vad si sa stau la volan cu ocazia unei expozitii de masini.
Am vazut de asemenea si cateva teste cu acest model realizate de publicatii straine si romanesti, in diverse conditii, de la orase supraaglomerat la ore de varf, pana la autostrazi sau drumuri virajate de munte.
Ei bine, din cat imi amintesc acum, nu cred sa fi vazut vreun test in care jurnalistii sa nu fi laudat directia precisa si tinuta de drum...
Hmmm... Sa fie cei de la Automarket cei mai exigenti jurnalisti...?
De asemenea, motoarele HDI sunt foarte laudate de toata lumea si sunt folosite de multi producatori de masini (Ford, Mazda, BMW sau Volvo); iar acest lucru am putut sa il testez direct si personal in cazul 1,6 HDI si 2,0 HDI cu care am facut destui kilometri. Aici... ce sa vezi? Din nou surpriza!
In cazul testului facut de Automarket, motorul "prezinta vibratii la rularea la turatii joase"!
Mentionez ca nu sunt un carcotas din fire, dar experienta personala si testele facute de alte publicatii ori site-uri de specialitate ma fac sa imi pun intrebari cu privire la "realismul" acestui drive test.
Apoi...Exeo nu se poate compara cu 508, chiar daca ca dimensiuni se apropie, dar in rest exeo isi tradeaza varsta.. aia veche a lui A4.
Referitor la pret, nu uitati ca masina asta trebuie sa acopere doua segmente, mediu si mare, adica sa fie urmasul lui 407 si 607.
Si mie mi se pare cam scumpa, insa nu cred ca e chiar asa de slaba cum zice AM.
http://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
acum iati clio-ul symbol cu sasiu de logan si motor de logan si plimba-te si tu, aici se vorbeste de masini, de psa, al 2-lea producator din europa, chestii de oameni mari...etc.
In alta ordine de idei, asa cum a spus si LauCalin, 407 nu a fost tocmai o referinta in clasa sa; insa cele mai multe critici i s-au adus la ergonomie si spatiu interior si nicidecum la motoare (in special cele diesel).
In primul rand trebuie sa va enumar piesele schimbate la 407:
4 vane EGR, pompa de la servodirectie, conducta de inalta presiune de la servodirectie, pompa de injectie, turbina, volanta, 2 rulmenti (al doilea dupa 5 luni de la schimbare) comanda de climatizare automata si bateria si alte reglaje."
............
"E un pic funny ca o masina sa inghita in 65 mii km 2 pompe de directie ,fara sa mai pun la socoteala alte 'maruntisuri' cum ar fi o turbina , o pompa de inalta , un COM2000 si lista nu e incheiata nici pe departe . "
.... si multe altele... toate le gasiti aici:
http://www.peugeotclubromania.ro/forum/threads/8995-Probleme-Peugeot-407/page48
Ce masina ai tu?
Spre deosebire de 407, renault laguna 3 chiar e o masina fiabila. O dovedesc nenumaratele topuri de fiabilitate
PS: vorbim de motoare in cazul in care nu te-ai prins. Eu zic sa te mai odihnesti putin. :p
Chiar nu aveti alte treburi.
Cui ii place masina asta si are bani pt ea si-o cumpara si gata. Nu sta sa se uite in gura unor "mari cunoscatori", "testului" de pe AM sau cine stie ce altceva.
Merge la dealer, face drive test si daca ii place o cumpara. E simplu.
Restu lumii comenteaza de pomana.....precum babele la marginea drumului din sat.
"Succesuri ! "
Si acum, o nota chiar asa de mica?!? Un 4.1 eu zic ca ar merita. Cel putin
chiar si asa batran tot dau clasa la plecarea de pe loc la un golf sau un passat.
de 140 de cai.
in concuzie motoarele hdi sant bune.
am avut si passat si nu prea am fost multumit.
508-ul cu motor de 2.0HDI merge frumos, nu tremura, din punctul meu de vedere o masina reusita pentru familie.