Actuala generație Peugeot 308 a debutat în 2021 și s-a impus ca fiind unul dintre cele mai atrăgătoare modele din segmentul compact. Acum, 308 a primit un facelift și poate fi comandat, în continuare, atât în variantă hatchback cât și break, sau 308 SW cu alte cuvinte.
AU DISPĂRUT "GHEARELE", A APĂRUT SIGLA ILUMINATĂ
Înainte de toate, partea frontală a fost redesenată complet, iar cele trei "gheare" au dispărut. Blocurile de lumini frontale au fost împărțite în două: luminile de zi LED se regăsesc în partea superioară, iar farurile propriu zise au fost integrate în spoiler.
Luminile de zi nu sunt unite de o bandă LED continuă, așa cum se întâmplă la alți producători, ci de un set de linii iluminate. În centrul grilei frontale regăsim sigla mărcii franceze, iluminată în premieră. Versiunea de bază vine cu faruri LED încă din standard.
Prizele de aer din spoilerul frontal au fost revizuite și nu au doar un rol estetic. Potrivit francezilor, acestea ghidează fluxul de aer și îmbunătățesc aerdinamica.
Mai departe, noul 308 facelift propune jante noi, de 17 și 18 inch, pentru nivelurile de echipare Allure, GT și GT Exclusive. De asemenea, paleta de culori exterioare a fost extinsă cu două nuanțe noi: Albastru Lagoa pentru 308 și Albastru Ingaro pentru 308 SW.
Partea din spate a rămas, în mare parte nemodificată, dar regăsim, totuși, un spoiler ușor revizuit, dar și o semnătură luminoasă nouă pentru stopurile LED.
DISPLAY CENTRAL DE 10 INCH ȘI GRAFICĂ NOUĂ PENTRU CEASURILE DE BORD
Pentru habitaclu, Peugeot a pregătit o grafică nouă pentru instrumentarul de bord digital 3D, dar și un ecran central de 10 inch pentru sistemul multimedia.
Nu lipsesc cele cinci comenzi i-Toggle, integrate într-o bandă neagră, imediat sub display-ul central.Opțional, clienții pot bifa un sistem audio Focal cu 10 incinte, iluminate ambientală cu 8 culori, dar și funcție de masaj pentru scaunele față. De asemenea, sistemul multimedia suportă actualizări over-the-air.
Varianta break, sau 308 SW, are un portbagaj cu un volum cuprins între 598 și 1.487 de litri, în funcție de poziția banchetei. De asemenea, hayonul este cu acționare electrică.
Gama de motorizări este diversificată. Intrarea în gamă se face cu unitatea diesel, de 1.5 litri BlueHDi, care oferă 130 de cai putere și care vine în compania unei transmisii autoamte cu 8 rapoarte. Avem apoi unitatea pe benzină, mild-hybrid, de 1.2 litri care propune 145 CP.
Motorul electric este integrat în transmisia automată cu șase rapoarte și dublu ambreiaj, în cazul său. Deși vorbim despre un sistem mild-hybrid, Peugeot susține că 308 facelift poate acoperi până la 50% din distanță în modul electric, în oraș.
Urmează apoi motorizarea plug-in hybrid, bazată pe motorul de 1.6 litri. În total, ansamblul oferă 195 de cai putere, iar bateria de 17.2 kWh promite o autonomie pur electrică de până la 85 de kilometri.
AUTONOMIE DE 450 KM PENTRU VERSIUNEA ELECTRICĂ
Nu în ultimul rând avem versiunea pur electrică e-308 și e-308 SW.
Motorul electric, poziționat pe puntea față, dezvoltă 156 CP, iar bateria are o capacitate de 58.4 kWh. Autonomia electrică a crescut cu 37 de kilometri, la 450 de kilometri, față de versiunea pre-facelift.La o stație rapidă de 100 kW, acumulatorul se încarcă de la 20 la 80% în 32 de minute. Funcția V2L este și ea disponibilă opțional.
Noile Peugeot 308 facelift și 308 SW facelift vor fi disponibile în România începând cu anul 2026.
via Peugeot
Comentarii (1)