Feedback

DrivetestBMW Seria 8 Gran Coupe

Seria 8 Gran Coupe 840d xDrive
4.6
Test drive BMW Seria 8 Gran Coupe zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 14.02.2020
Goana după popularitate

În anul 2012 îmi făceam un prieten celebru. Un prieten care atrăgea toate privirile atunci când ieșeam împreună pe stradă. Atunci l-am asemuit cu Hagi, din punct de vedere al celebrității. Era imposibil să nu sucească gâtul trecătorilor, femei sau bărbați. Însă, anii au trecut, iar celebritatea s-a disipat ușor, poate și pentru că BMW Seria 6 Gran Coupe devenise deja o apariție obișnuită pe străzile din România.

Episodul de atunci s-a repetat recent, dar s-a consumat la o intensitate ceva mai redusă. Deh, probabil că nici Hagi nu mai e atât de popular ca acum opt ani. Așa că, dacă Seria 6 Gran Coupe mi-a adus atunci o baie de mulțime, noul Seria 8 Gran Coupe mi-a adus un... duș de mulțime.

Foarte multe priviri, însă parcă mașina nu mai era așa insolită. Cumva, și segmentul a devenit și mai competitiv, cu modele din ce în ce mai spectaculoase, ca Porsche Panamera, Audi A7 Sportback, Mercedes-Benz CLS sau Mercedes-Benz AMG GT 4-door Coupe.

BMW Seria 8 Gran Coupe
Seria 8 Gran Coupe 840d xDrive

  • Pret de pornire 99.722 €
  • Pret model testat 133.322 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Chiar dacă românii nu prea văd dincolo de diesel atunci când vine vorba de achiziția unui BMW, Seria 8 Gran Coupe se cere a fi comandat alături de un motor pe benzină. Poate chiar în versiunea de performanță M8. Există însă și excepții, ca cea pe care am condus-o eu prin România, vreme de aproape trei săptămâni: versiunea 840d xDrive.

Este eternul motor de 3.0 litri, bi-turbo, care livrează 320 de cai putere și un gâlgâit frumos, care suplinește urletele unei benzine cu pedigree. Antifonarea este foarte bună, iar vibrațiile sunt estompate cu succes, adică fix așa cum ar trebui să fie în orice mașină premium din categoria aceasta.

Chiar dacă vorbim despre o mașină care cântărește două tone, motorul diesel imprimă o dinamică excelentă și nu-l face să se simtă prea cuminte. E drept că pentru unii clienți, obișnuiți cu alte „rachete” din curtea BMW, s-ar putea ca 840d să nu le ofere explozia dorită.

Totuși, dacă nu ești atât de cârcotaș, cei 680 sunt suficienți și te izbesc plăcut cu capul în tetiere la fiecare accelerare bruscă. Cuplul maxim este livrat între 1750 și 2250 de rotații, ceea ce înseamnă că plaja nu este extrem de generoasă. Din fericire cuplul este generos, iar cutia este suficient de inteligentă pentru a administra cum trebuie resursele. Vorbim despre o transmisie automată cu 8 rapoarte, care schimbă foarte bine și răspunde prompt la impulsurile accelerației, chiar dacă ești în modul Comfort. Liniaritatea sa, atunci când nu vrei să storci potențialul maxim, este foarte bună, iar schimbarea treptelor se face pe nesimțite.

Ca o scurtă concluzie, BMW Seria 8 Gran Coupe, în versiunea 840d, este o alegere echilibrată, capabilă să-ți ofere suficiente resurse pentru a-ți mângâia ego-ul, dar și pentru a obține autonomii confortabile.

Consum

Și dacă tot a venit vorba despre autonomie, pot să vă spun că un plin al rezervorului de 68 de litri vă poate ajuta să parcurgeți aproximativ 700 de kilometri, dacă rezistați tentației de a merge ca un descreierat.

În cazul meu, consumul urban, testat în preajma sărbătorilor de iarnă, când toate arterele mari s-au transformat într-un șir inert de luminițe roșii, a fost de 11 litri/100 de kilometri. O valoare bună, obținută și datorită unui sistem start-stop foarte insistent.

La drum lung am încercat, vreme de 60 de kilometri, modul EcoPro, care îți taie resursele, favorizând un consum redus. Această rulare, în regim de drum național, cu mici puseuri de adrenalină, mi-a adus un incredibil 5.5 litri/100 de kilometri. Bineînțeles, după ce am revenit la normal, consumul extraurban a urcat până aproape de 8 litri/100 de kilometri.

Germanii anunță o valoare oficială a consumului mediu de 6.2 litri/100 de kilometri în regim NEDC. În segment, nu toți rivalii oferă motorizări diesel, fiind unii care au declarat război acestui tip de motorizare. Dacă ne raportăm însă la Audi A7 Sportback 50 TDI, vedem că valoarea de consum medie este de 5.5 litri. E drept, aici vorbim de numai 285 de cai.

În gamele Mercedes-Benz și Porsche, principalii rivali ai lui Seria 8, adică AMG GT 4-door Coupe și Panamera, nu oferă opțiuni diesel.

Performanţe

După cum vă spuneam și mai sus, poate că 840d xDrive nu oferă explozia nebună a unui benzinar, însă garantează suficiente resurse pentru a face din grand tourer-ul de peste 5 metri o mașină dinamică.

Dovadă și timpul scurs de la 0 la 100 de km/h: 5.1 secunde. E o valoare foarte bună, care va derula cu repeziciune decorul ori de câte ori vei călca accelerația la fund. Viteza maximă este limitată la 250 de km/h.

Dacă ne uităm din nou la puținii rivali din segment, înțelegem de ce BMW continuă să creadă în dieselurile sale. Mercedes-Benz AMG GT 4-door Coupe în versiunea 43AMG 4Matic+, cu 367 de cai putere, are nevoie de 4.9 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h. Nu e cu mult mai rapid decât Seria 8, deși are mai multă putere și motor pe benzină.

Panamera nu impresionează, întrucât versiunea sa de bază, cu 330 de cai putere benzină, accelerează de la 0 la 100 de km/h în 5.5 secunde. Ajungem și la Audi A7, care are un diesel, însă e ceva mai modest decât al modelului bavarez. De aici și sprintul de la 0 la 100 de km/h în 5.7 secunde.

Interior

Când îți dorești ca viitorii tăi clienți să plătească cel puțin 100.000 de euro pentru un Seria 8 Gran Coupe, trebuie să le propui, pe lângă performanțe foarte bune, și un interior seducător. Iar aici BMW trebuie să se ridice la ștacheta fixată de Mercedes-Benz. Calitatea materialelor este foarte bună. Îmbinarea lor de asemenea. Avem mult zone unde aluminiul rece al butoanelor sau al inserțiilor te va face să te simți în al nouălea cer. Nu mai vorbesc despre tapițeria din piele bej, perforată, care are un singur dezavantaj: se poate murdări foarte repede.

Vechile modele BMW erau recunoscute pentru ergonomia perfectă a sistemului de climatizare. Chiar dacă a fost repoziționat odată cu noua generație de modele, acesta rămâne ușor de folosit. Ca și butoanele de pe volan. Pe consola centrală regăsim deja celebrul schimbător din sticlă, realizat împreună cu Swarrovski, precum și câteva butoane din același peisaj artizanal. Toate aceste detalii fac din Seria 8 Gran Coupe o mașină atrăgătoare, gata să îți tragă banii din cont.

Însă, interiorul nu pare a fi la fel de spectaculos ca în cazul propunerilor Mercedes-Benz. În plus, mai sunt și unele zone tactile de pe consola centrală care nu răspund așa cum ar trebui. Așadar, chiar dacă levierul schimbătorului te va cuceri de la prima atingere, e bine să judeci cu atenție interiorul lui Seria 8 Gran Coupe.

Ca să permită adăugarea celui de-al doilea rând de uși, BMW a trebuit să crească lungimea mașinii, care a depășit astfel pragul de 5 metri. Din fericire pentru pasagerii spate, această creștere în dimensiuni are un corespondent și la nivelul ampatamentului, care măsoară 3.02 metri, față de 2.82 metri în cazul coupe-ului. Asta înseamnă, în sfârșit, mult spațiu la picioare pentru pasagerii de pe locurile din spate. E recomandat să transportați doar doi pasageri aici, chiar dacă bancheta are trei locuri, pentru că tunelul central este mare și înalt, iar locul din mijloc devine aproape inutilizabil.

Accesul în în mașină se face destul de greu, având în vedere înălțimea mică a mașinii (doar 1.41 metri) și poziția la volan foarte coborâtă. Dar, până la urmă, vorbim de un segment unde primează look-ul.

Portbagajul are o capacitate de 440 de litri, suficientă pentru cum a fost gândită mașina asta. Din păcate, gura de încărcare nu e foarte generoasă și va fi foarte greu să ajungi în fundul portbagajului. S-ar putea să te alegi chiar și cu unele dureri de spate.

Aici, Audi A7 Sportback este mult mai versatil, grație deschiderii sale cu tot cu hayon și a unei capacități net superioare: 535 de litri. Și Porsche Panamera și Mercedes-AMG GT 4-door Coupe au portbagaje mai încăpătoare.

Preţ de achiziţie

În acest segment, banii nu sunt o problemă. Așa că discuțiile și configurările încep dincolo de pragul de 100.000 de euro, deși toate modelele încearcă să aibă un preț de pornire sub această valoare psihologică. Este și cazul lui Seria 8. 

Surprinzător pentru acest model este faptul că dieselul are un preț mai mare decât motorizările benzină mai puternice. Socotelile încep de la 99.700 de euro cu TVA inclus. Un Mercedes-AMG GT 4-door Coupe are un preț de pornire de sub 100.000 de euro, însă, dacă adaugi tracțiunea integrală 4Matic, valoarea urcă ușor la 101.500 de euro.

Și Porsche Panamera este o mașină scumpă, întrucât socotelile pornesc de la 103.000 de euro pentru versiunea de bază. În acest context, Seria 8 pare un chilipir. Nu și dacă ne uităm la adevăratul „chilipir” al comparației, adică Audi A7 Sportback. Cea mai puternică versiune diesel ajunge la 72.200 de euro.

Siguranţă

Vă puteți imagina că EuroNCAP nu a îndrăznit încă să izbească de barierele sale deformabile noul Seria 8. BMW este însă foarte sigur că gran tourer-ul ar putea obține cinci stele.

Mai ales că dispune de o mulțime de sisteme de asistență, cum ar fi: frânare automată de urgență, avertizare la depășirea benzii de mers, avertizare la coliziunea din spate, pilot automat adaptiv, reglarea vitezei de deplasare în funcție de semnele de circulație, monitorizarea unghiului mort, detectarea pietonilor cu posibilitate de frânare și o mulțime de alte funcții comandate de radarele și camerele instalate de către BMW.

Ţinută de drum

Chiar dacă este o mașină foarte lungă și destul de greu de manevrat în zonele urbane, BMW a ținut să facă din Seria 8 Gran Coupe o mașină dinamică. Și-a asumat chiar și faptul că mașina nu e tocmai ușoară și a rezultat un pachet care te implică de fiecare dată când treci în modul Sport.

Fiecare Seria 8 Gran Coupe este disponibil în standard cu amortizoare adaptive, ceea ce înseamnă că o să ai mai multe fețe ale suspensiei. Cu toate acestea, trebuie să spun că și atunci când alegi Comfort o să resimți unele denivelări sau gropi. Modul EcoPro mi s-a părut și el destul de rigid. Nu mai vorbesc despre modul Sport, în care mașina se lipește de asfalt și comunică mai bine cu suprafața de rulare.

Aici devine coupe-ul cu patru uși o mașină cu apucături pantagruelice în fiecare viraje mai strâns, încercând să-l înfulece pe nerăsuflate, ajutată și de tracțiunea integrală xDrive, perfect echilibrată pentru a alterna cuplul între cele două punți.

La ecuație se mai adaugă, opțional, o suspensie M Professional, cu bare stabilizatoare active. Și, colac peste pupăză, pentru ca traiectoria să fie ideală, puntea spate virează și ea. În același sens cu puntea față până la 72 de km/h (pentru a îmbunătăți manevrabilitatea aia urbană despre care vă vorbeam) și în sens opus peste această valoare.

Direcția integrală este oferită standard pe versiunile echipate cu xDrive. Direcția este și ea foarte precisă, însă nu comunică foarte multe despre suprafața de rulare.

Vizibilitate

BMW Seria 8 Gran Coupe face din lucruri banale, cum ar fi ieșirea de pe o străduță îngustă fără vizibilitate sau asigurarea într-o intersecție aglomerată, adevărate aventuri. În prima situație vorbim despre o capotă lungă, de aproape doi metri, care nu-ți permite să vezi dacă se apropie cineva pe drumul cu prioritate.

Noroc cu sistemul de camere, absolut genial. Apeși un buton pe consola centrală și camera frontală îți mută imediat câmpul vizual chiar în fața capotei. Ai și un sistem care te avertizează dacă se apropie mașini din ambele sensuri.

Cu montanții față, însă, e altă poveste. Sunt uriași, forțându-te să te apleci. Nici luneta nu ajută foarte mult, fiind foarte înclinată, iar ultimul rând de montanți este mare și incomodează manevrele în marșarier.

Din fericire, sistemul de camere cu vedere la 360 de grade are o calitate foarte bună și îți oferă imagini extrem de utile, din aproape orice unghi. Seria 8 Gran Coupe este dovada că, acolo unde formele nu ajută deloc vizibilitatea, carențele pot fi suplinite de tehnologie.

Tehnologie

Aș vrea să încep acest capitol cu o referire la afișajul digital de 12.3 inch, care ține locul instrumentelor de bord. Are o grafică foarte bună, este ușor lizibil și garantează livrarea unor informații esențiale. Spre exemplu, în câți kilometri se termină porțiunea de drum cu lucrări (în țări ca Germania, nu în România).

Cu toate acestea, nu este atât de personalizabil ca cel disponibil pe Audi A7 sau Mercedes-Benz CLS. Probabil faceliftul ne va aduce o complexitate mai mare.

Sistemul multimedia, oglindit pe un ecran central de 10 inch, păstrează o navigare ușoară prin meniu, însă grafica pare cu o generație în urmă dacă îl comparăm cu MBUX-ul de la Mercedes-Benz. Din fericire, BMW lansează un nou sistem iDrive pe toate modelele din gamă. 

Este intuitiv, nu te rătăcești prin meniu, navigația 3D arată foarte bine, însâ îi lipsesc culorile și acuratețea MBUX. Ce îi lipsește în schimb MBUX-ului? O recunoaștere a gesturilor ca în cazul modelelor BMW. Chiar și la 5 ani de la debutul acestei tehnologii, nici un alt producător nu a reușit să se apropie de nivelul atins de BMW și de complexitatea gesturilor recunoscute. Curios, având în vedere că rivalii au făcut eforturi considerabile pentru a prinde din urmă Head-Up Display-ul BMW, recunoscut și el ca un etalon în segment.

Pe lista de opționale care merită luate în seamă se numără scaunele încălzite și ventilate (funcțiile pot fi activate în același timp), farurile de tip laser (cu o vizibilitate fantastică pe timp de noapte), sistemul audio Bowers&Wilkins (care nu doare se aude spectaculos, ci și arată impresionant, cu boxele sale din aluminiu), sistemul soft-close pentru închiderea portierelor și ansamblul de camere despre care am vorbit mai sus.

Design

Spatele lui BMW Seria 8 a semănat mereu cu o sculptură complicată, plină de forme agresive, care sugerează sportivitatea. Iar varianta Gran Coupe nu face excepție. Sunt multe unghiuri linii și o creionare ireproșabilă a liniei de coupe.

Rețeta aceasta a fost atuul germanilor în fața unor rivali care au devenit din ce în ce mai conservatori. Iar curajul trebuie apreciat. Nici partea frontală nu se lasă mai prejos, însă parcă nu dispune de aceeași nebunie estetică, încercând să se supună mai mult normelor clasice BMW.

Una peste alta, Seria 8 Gran Coupe este o apariție. Mai ales dacă aveți curaj și optați pentru orice altă culoare în afară de negru, care nu i-ar pune formele prea bine în valoare.

Nu ne-a placut

  • Gura de încărcare a portbagajului
  • Primul rând de montanți
Date tehnice - BMW Seria 8 Gran Coupe Seria 8 Gran Coupe 840d xDrive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
5082
Putere maxima CP (rpm)
320 (4400)
Latime mm
1932
Cuplu maxim Nm (rpm)
680 (1750)
Inaltime mm
1407
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2000
Acceleratie 0-100 km/h s
5.1
Ampatament mm
3023
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
68
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
440
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 8 Gran Coupe

Ultimele teste

Comentarii (32)

  • Andrei
    Trebuia sa se numeasca Serie 6, e construita pe sasiu de 5 si nu are nimic special daca o comparam cu concurenta. In interior este o masina inghesuita, cu loc la cap foarte mic si e o masina prea rigida pentru a fi un GT. Mercedes arata mult mai spectaculos si este mult mai confortabil, de Porsche nici nu mai are rost sa spun. In spate abia incap doi adulti, e drept ca la Coupe incap doar persoane fara picioare, daca soferul are mai mult de 1.6m. BMW si-a pierdut mojo-ul cu ultimele modele, nu mai au nimic special.
    18 9
  • fan skoda
    Masina este frumoasa. Are performante bune, este frumoasa. Iar forma de coupe este fabuloasa. Si interiorul este frumos. Chiar daca grila tot ca doi rinichi arata, ei au mai restilizat-o si imbunatatit-o, iar acum este foarte agresiva.
    11 7
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • fan skoda
    Dar daca as avea nevoie de o masina de performanta si sportivitate si frumusete as alege Skoda Superb Scout 2.0 TDI 272 cp si 0-100 km/h in 5.7 secunde.
    2 33
  • @ fan skoda
    Vezi ca nu exista TDI de 272 de cai, fanule skoda...
    24 1
  • fan skoda
    @@ fan skoda
    .
    Scuze, stiu este TSI. Am apasat pe tastatura D in loc de S. Mersi ca mi-ai spus.
    6 11
  • fan skoda
    @automarket

    Cand puneti preturile pentru noua Skoda Octavia? Tocmai au fost comunicate preturile in configurator si se poate configura.
    4 22
  • Corocsenie Adrian
    Tot mai bine arata in versiunea COUPE ! Si daca e si M8 e si mai bine.
    8 3
  • Ontopic
    Ne-ai terminat cu Skoda ta! Exista vreun test la care sa nu comentezi si sa nu compari cu Skoda? Serios acum, esti de-a dreptul enervant si ridicol. Ma astept sa citesc opiniile oamenilor vizavi de masina testata, nu balariile tale de frustrat cu Skoda care incearca sa convinga pe toata lumea ce tare este Skoda. Multumim, nu e cazul.
    20 1
  • Ce Seria 5 scump. Dar hey, are control prin gesturi!
    7 1
  • fan skoda
    @ontopic

    Compar aproape orice cu Skoda pentru ca Skoda intotdeauna are o optiune mai buna in orice segment
    2 24
  • Rama "boacelor de fasole" este horror; bine marcar ca este neagra, ca daca era argintie era grav...
    3 3
  • Nu poti compara Bmw cu Skoda. Superb este o masina foarte buna, dar cine se gandeste sa cumpere un seria 8 nu cred ca o compara cu vreo skoda, cu alte marci premium poate. Marca ceheasca are optiuni bune in majoritatea segmentelor dar nu in cele premium. Comparam mere cu pere.
    7 1
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • O masina extraordinar de frumoasa. Este una dintre putinele masini la care m-am uitat la fiecare poza din galerie!
    1 1
  • Înainte de a deschide pagina, am decretat prea sigur pe mine: trebuie să fie stilul lui Bogdan. Doar să citesc prima propoziţie şi deja ştiu cine…

    Am parcurs articolul, dar îmi menţin părerea că, în lumea auto, dacă a=b, atunci b≠a! Consideraţi a calitatea şi b preţul.

    Rămân fidel “americanelor” (desigur, acelora “get-beget”, adică made in USA) tocmai datorită nebuniei conştiente de a dispreţui “corectitudinea”, de a înşela aşteptările (dresate de sistemul educaţional standardizat), de a emana iz de sălbăticie prin toţi porii maşinii (menită a fi înţeleasă ca un ansamblu conservatorism-primitivism), de a stârni mereu semne de întrebare pe faţa ta, de a te invita la plonjon în abisul necunoscutului…

    Cât despre “asiatice”, ele întotdeauna te vor reţine la sol. Limita lor nu este cerul, ci mentenanţa, pardon, liniştea.

    În continuare “statul” român poartă blestemul handicapului mintal…Toţi cunoscătorii autohtoni ai maşinilor ar vrea să încerce marile (inclusiv la propriu) motoare, indiferent de care – germane, italiene sau americane – dar se vor poticni întotdeauna de schizofrenia fără rival cu care echivalează impozitul pe cilindree. Şi nu fiindcă unii dintre ei nu şi-ar permite financiar, dar această idioţenie înseamnă o plată inutilă, nejustificabilă, care te-ar “râcâi pe creier”…Ai putea investi acei bani (deloc puţini) în beneficiul achiziţiei. Dar ce să le ceri celor de la Fisc…Pur şi simplu dânşii nu posedă “simţul” pieţei (în maniera actuală nu încasează mai nimic la buget…un impozit rezonabil însă ar da semnalul curgerii banilor). Cel puţin în zona în care locuiesc eu deja am observat…Challenger, Camaro (ca să nu mai pomenesc de Mustang). Cinste temerarilor! Iar de acum încolo va fi şi mai greu să speri, odată cu păşirea, volens nolens, în (e-)BNW.
    5 7
  • Tembelus Rex
    @ Moș Inexo......era o melodia acu ceva timp " pensionarii fața la perete" RACLA ceva de genul......îmi spui că sunt mândru.....părerea ta......nu sunt cu nimic mai bun decât alții.....din contră sunt josnic și jos de tot din aproape toate punctele de vedere.....dar tu prietene te consideri sau nu mândru? Nu cumva vrei să epatezi, să ieși în relief, să arăți că ești cineva, că nu ești cu turma, că te distingi, că EȘTI CU STEA ÎN FRUNTE de vrei mașini rare, "exotice"? ......ce să-ți spun ....bravo lor.....cinste autorităților de doi lei pe care le avem că vă încalecă cu impozitele.....ar trebui mărite și mai mult, dublate, triplate plus alte impozite și pe cai putere ca in Olanda să vă iasă mustangii pe nas , nărăvașilor :). Plus pe norma de poluare impozitul progresiv....așa cumulate toate trei să iasă ceva frumos.....să te usture in assus draga Inexo când bagi cheia în contact! Bașca încă un impozit pe tipul de combustibil să-ți iasă rolling coal -ul din cap! Motorina taxată drastic! Să rămână doar la transportul greu, construcții, agricultură nu pentru utilizare casnică! Vrei sa fii boss plătești! Ah ce mă bucur că le-a făcut-o Porsche doritorilor de diesel!! ....... și ca să citez din oamenii politici " să geamă ăia cu Q7"
    8 4
  • Regele Tembelilor
    bine ti-ai zis
    Ai grija cu ura. Ura semeni, ura culegi.
    1 0
  • Rexule, ţii tu morţiş să mă “prinzi în ofsaid” cu ceva, astfel încât să rămân cu riposta suspendată în aer (curat şi uscat).

    Nu-ţi dai seama că oricine poate “decupa” toată fraza ta care începe cu “nu cumva” şi se termină cu “exotice” şi s-o lipească pe fruntea unor cluburi de pasionaţi precum saabiştii, de pildă? Însă majoritatea mizează pe motoare precum 2.0 Triumph/Ecotec şi 1.9 JTD, deci ce legătură au cu motoarele mari pe care le stigmatizezi?! Dar cu certitudine ei se închipuie diferiţi de “mase”, ba chiar exclusivişti foc.

    În definitiv, după “logica” ta, toţi constructorii şi adepţii “monştrilor” mecanici ar musti de orgoliu (şi nu de oricare, ci “stupid”, nu?).

    Hei, dar ştii ce “capitalist”, “pro-occidental” şi “de Dreapta” eşti? Mmm, pilduitor chiar :D De fapt, recomanzi mişcarea vehiculului drepturilor omului cu frâna de mână trasă.

    Rexule, nu ţi-a ieşit pasienţa nici de data asta. Hai, cântă la nai, dragă (mănâncă scoarţă de copac) – replică din B.D.
    3 7
  • PS. Multe sunt bijuteriile trecutului (inclusiv ale celui recent) care mă încântă paroxistic, dar parcă special pentru liniştea şi plăcerea ta, Rexule, mi-aş procura un Camaro Z/28 7.0 V8! Aspirat, “hand-built”…Să îmbătrânesc cu el, dar poate că l-aş lăsa şi moştenire, în pofida turbatei opoziţii eco-marxiste, pardon, democratice.
    Şi, ori de câte aş asculta la bord Spike-“Salcâmii”, m-aş gândi la tine, căci ţi-o dedic pe viaţă :)
    4 8
  • Erată: ori de câte ori.
    2 5
  • fan skoda
    revin cu o precizare

    compar orice cu Skoda, inclusiv cu un sul de hartie igienica, pentru ca la fel ca si hartia are aceeasi utilitate, fiind chiar si mai buna decat aceasta

    si se poate configura pe site
    4 6
  • fan skoda
    Taci din gura ! Ratatule ! La munca !
    2 4
  • Ahahahaha, fiecare cu ce-l doare: @fan se confruntă cu @pseudo-fan, iar eu nu vreau să te descurajezi, Rex, dar îmi trebuie adversar de calibru…Totuşi, te poţi înscrie la cursurile unei “şcoli” excelente şi renumite: vianu & asociaţii (afinii). Urmează, deci, formula de succes reliefată în filmele chinezeşti cu subiect şablon: unui om oarecare îi este ucisă (pe nedrept) o persoană dragă (sau mai multe), dar, dominat şi chinuit de dorinţa răzbunării, se duce la un “vraci” sau “maestru”, după care, antrenat cum se cuvine, se întoarce şi îl bate măr pe “nemernic”, dacă nu cumva dobândeşte chiar mai mult decât atât. Iar la “şcoala” respectivă sigur vei învăţa cum să (încerci să) îl nimiceşti pe “obraznicul” inexo: de exemplu invocând “vremurile de altădată”, când AM ţinea capul de afiş şi strălucea prin conversaţii “la subiect”, “avizate”, "relevante" şi, desigur, “civilizate”, implicit “plăcute”.

    Spor!
    3 6
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • @fan skoda
    azi dimineata mi s-a spart oglinda din baie

    stie cineva de ce? ca pe forumul skoda nu stie nimeni sa-mi raspunda
    6 0
  • netam_nissan
    nu prea inteleg popularitate la 133 mii euro alfel frumoasa balena beamve fara acoperisu turtit de la coupe cu 2 usi care ii place lu scorpion.negru.
    normal ca gusturile nu cresc odata cu portofelele.
    12 0
  • fan skoda
    @@fan skoda

    La ce sa iti raspunda ?
    0 0
  • @netam_nissan
    iti explic eu cum de e foarte populara masina: toti pustanii isi trag selfie cu masina cand o vad in parcare la mall, unde merg de obicei sa haleasca o gogoasa si eventual un suc, daca le mai raman 3 lei dupa achizitia gogosii.

    selfie-urile ajung pe fb, se distribuie si se tot redistribuie si astfel masina ajunge la zeci de mii , sute de mii de oameni, deci e foarte foarte populara, foarte recognoscibila si foarte la moda.

    aaa, tu cumva te gandeai la cati si-o permit...hai ca esti amuzant :))
    4 0
  • Tembelus Rex
    @inexo .....nu am și nici nu pot și nici nu vreau să te prind in offside.....nu sunt nici capitalist, nici pro occidental..... nu-mi amintesc să mă fi întrebat cineva prin referendum dacă vreau in UE sau NATO.....din contră îmi plac dictaturile, ordinea, liniștea, disciplina...... să nu crezi că mie nu îmi surâde o bijuterie V8 din "triada americană" de ponei Mustang/ Camaro / Challenger de acum NOI cu 0 km sau de aicea din anii '70 ..... eventual un GTO....salivez......dar pe mine mă inebuneste Jeep-ul G.C. ZJ cu motor V8 .....au devenit foarte rare.....e când auzeam accelerația la motorul ăla mi se ridică părul pe mâini și mi se face pielea găină! Dar ce te faci că am un salariu net de 700 de euro!? Insuficient pentru vădește bijuterii.....mintea spune "vreau" ....buzunarul țipă "șezi cu tata mânzuleț, stai calm nu-i de tine" .......și atunci mă limitez.....
    2 0
  • Da, te înţeleg omeneşte, Rexule…Repede însă o paranteză…crucială: cea mai oribilă (şi, totodată, cea mai ridicolă) tâmpenie pe care o poţi comite în viaţa trupească este să fii “absolut” sigur pe tine în privinţa unei probleme care depăşeşte – în complexitate metafizică şi multidisciplinară – biata raţiune umană şi anume: să crezi (chiar şi preot sau monah să fii!) că ştii cine va ajunge în Rai şi cine în iad “pe baza” observaţiilor/cercetărilor/constatărilor tale personale (a se vedea excesiv de mediatizatul caz Dincă). Excepţia de la regulă (a incertitudinii discursive native proprie omenirii) ar reprezenta-o sfinţii…mucenici şi prooroci, care au ceva “prea” dumnezeiesc în ei ca să li se cuvină altă destinaţie veşnică decât cea care li se deschide încă de pe pământ şi la tot pasul…

    Mărturiseşti că nu eşti “de Dreapta” ? Dar, la urma urmei, cine…este? Eu, unul, nu (mai) admit teoria Dreptei prin prismă politico-ideologică, dar voi sublinia întotdeauna că trebuie (este chiar imperios!) să nădăjduim neîncetat că ne vom trezi la Dreapta…Mântuitorului, adică în “mrejele” singurei Drepte care contează cu adevărat! De ce? Are cuvântul…Cuvântul: “Când va veni Fiul Omului întru slava Sa şi toţi sfinţii îngeri cu El, atunci va şedea pe tronul slavei Sale. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile (n.m. : inclusiv înviaţii din morţi) şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte păstorul oile de capre. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga. Atunci va zice Împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii […] Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui” (selecţie din Matei 25).

    Revenind la…maşini, mda, văd eu că-ţi sunt dragi “operele nemuritoare”. Da’ ce crezi? Tot afurisitul de buzunar mă “obstrucţionează” şi pe mine! Ca să te parafrazez: şi atunci iau şi eu decizii pe care, în mod NORMAL, nu le-aş lua…Adică relativ neinspirate. De obicei, acţionăm sub imperiul clipei sau, mai precis, ca sclavi ai impulsului de moment; de “boala” asta nu se ocupă nimeni. Fiindcă toţi o au “în sânge”. Aşa că n-are rost să invocăm sau să ne plângem de vicisitudini obiective/subiective. De fapt, nu rareori mi s-a întâmplat să mă străfulgere “mintea cea de pe urmă”, de pildă să reflectez cât se poate de…rece: “Nimic altceva să nu-mi reţină atenţia şi să nu-mi consume aiurea timpul nepreţuit al mântuirii, cu atât mai puţin nişte fiare”…Şi, totuşi, acesta este misterul (sau calvarul?) vieţii: putem să stăm de vorbă, la masa conştiinţei, cu “mintea cea de pe urmă”, dar numai când vrea ea…

    PS. Indiferent că suntem angajaţi la “stat” sau la “privat”, salariile noastre ne sunt hărăzite doar pentru subzistenţă invariabil minimală…Aşa vom şi intra în groapă. De ce oare? Deoarece – este la mintea cocoşului! – EMOL mănâncă parcă cu un miliard de guri. N-o mai satură pământul de avere, putere şi samavolnicie…Desigur, prostimea planetară “trebuie” să muncească în continuu (şi, de cele mai multe ori, din greu) pentru a trăi (mai precis, ca să-şi târască zilele, dar câte un pic de frişcă cu aspect comercial irezistibil – recte mirajul consumerist – o motivează întotdeauna să-şi strângă singură laţul nevăzut şi să-şi înăbuşe pe buze firescul, instinctivul gest de a protesta); însă preaputernicii (din umbra) zilei doar pocnesc din degete şi slugile/cerberii lor le aduc Globul pe tavă în doi timpi şi trei mişcări (şi ştiai că sunt singurii oameni din lume şi din istorie cu privilegiul aparte de a emite însemne monetare sub formă de bancnote şi monede…fără acoperire, dar care au puterea de a cumpăra TOTUL? – desigur, băncile lor “naţionale” şi “oficiale” derulează operaţiunile tehnice în cauză; ele le furnizează stăpânilor masa monetară “gheaţă”, iar ei pur şi simplu contactează, prin intermediari, producătorii de bunuri şi prestatorii de servicii, pe oricâţi ar pofti…iată toată “afacerea” lor…iar pentru cine pretinde “dovezi” : logic, n-are cum să dobândească un pâlc de fiinţe în carne şi oase 99 % din imensa, chiar incomensurabila avere a lumii datorită meritocraţiei considerate d.p.d.v. intelectual, profesional şi managerial…să tranşăm tărăşenia şi matematic: dacă averea respectivă s-a realizat fizic – adică graţie strădaniilor “fraierilor” – cu consum de x calorii, atunci profitorii cu pricina indiscutabil că n-au depus eforturi nici măcar de valoarea lui x/y calorii; y=10 la puterea n; n>10; şi încă în mod cumulat, de la ei toţi laolaltă!).
    Ooo, da, numai “prostii” am debitat aici (mă adresez “prietenilor” mei). Şi vi se par “aberaţii” cu atât mai insuportabile cu cât…frişca pomenită mai sus voi o savuraţi cu mai mult patos decât ar fi acceptabil…duhovniceşte.
    0 3
  • @fan skoda
    Skoda e un rebut auto si asa va ramane mereu. Asa cum BMW ramane o bijuterie inginereasca, Skoda ramane un rebut / tigaie / cotet etc. !
    0 0
  • fan skoda
    @BMW de cocalari

    Skoda este o minuntatie, o extraordinara si mirifica masina. Este o masina senzationala.
    0 0
  • Din păcate nu exagerez când spun ca peste 90% din șoferii BMW nu știu ce e aia semnalizare, sau bun simt în trafic. Nu mai zic câți tembeli cu " biemveu" tureaza motorul de parca ar fi la nascar, sa arate ei ce tarzani, pardon țărănoi sunt de fapt. Dacă ai un bebe care doarme în scoică, ferească Dumnezeu sa treacă un cocalar cu BMW pe lângă tine, ca se trezește instant de la turațiile oligofrenilor. Îmi cer scuze pt ceilalti 10%,, rectific 5% ca nu greșesc, care or fi altfel. Oare de ce o fi un brand asa de preferat pt cei cu tenul mai bronzat?
    1 0
  • Acum 20-25 de ani urmăream BMW ca orice alt brand, astăzi însă devine tot mai reprezentativ pentru cocalari, snobi, grandomani, și dacă ne uitam și prin lumea interlopa cam astea predomina la mașinile lor. Asta e o simpla realitate, nu am nimic cu acest brand, dar când vad cine e la volan.... În cele mai multe cazuri, ca mai sunt și foarte mici excepții.
    0 0
  • Lefterciprian: Am un Ford focus 2008dimineata când am pornit mi sa aprins in computerul... Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru