Drivetest BMW X4 (2014-2017)

2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Aut8
BMW X4 (2014-2017) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 17.07.2015
Noul val

BMW a inventat SUV-ul coupe cu patru portiere. La lansarea din 2008, modelul X6 părea o ciudățenie a naturii. Dar publicul a fost de altă părere. BMW X6 avea să fie apreciat de către foarte mulți clienți cu stare, iar în Europa de Est a ajuns să fie un simbol al opulenței. BMW a dorit să profite de acces succes, iar acum, când X6 se află la a doua generație, a lansat pe piață și un frate mai mic. Așa s-a născut BMW X4.

Așa cum BMW X6 este strâns înrudit cu BMW X5, BMW X4 își are originile în modelul BMW X3. Are o gamă completă de versiuni și motorizări și poate satisface orice client. Datorită dimensiunilor ceva mai reduse, X4 este mai adecvat pentru folosirea în mediul urban, dar BMW nu a ignorat nici segmentul clienților raționali care își doresc un motor economic și eficient.

Dacă la întâlnirea anterioară cu modelul X4 am putut testa versiunea xDrive35i de 306 CP, astăzi punem la încercare mai economul xDrive20d de 190 CP. 

BMW X4 (2014-2017)
2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Aut8

  • Pret de pornire 47.430 €
  • Pret model testat 67.527 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul turbodiesel de 2.0 litri este o cunoștință mai veche. L-am avut în varianta de 218 CP sub capota unui X5 cu care am parcurs drumul dintre București și Budapesta și, deși are doar patru cilindri, s-a dovedit a fi un propulsor capabil. L-am regăsit acum cu plăcere în dotarea modelului BMW X4, cu care face o pereche interesantă.

Nu oferă perfomanțe flamboaiante, dar are suficientă putere și cuplu pentru a mulțumi un client rațional. Cei 190 cai putere sunt dezvoltați la 4.000 rot/min, iar cuplul maxim de 400 Nm este disponibil între 1.750 și 2.500 rot/min. Capacitatea exactă a motorului este de 1.995 cmc. 

Motorul pare cumva leneș la primul contact, dar trebuie să ținem cont că a fost gândit pentru eficiență. Dacă insistăm și urcăm ceva mai hotărât în ture, se trezește la viață, iar sunetul emis este unul plăcut. La turații joase este silențios, devenind mai vocal atunci când îi solicităm puterea maximă.

În mod normal, acest motor este asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Modelul nostru de test a venit însă echipat cu transmisia automată cu opt trepte, o opțiune de aproape 2.500 euro. Motorul de 2.0 litri face echipă bună cu cutia automată, schimbările de treaptă fiind aproape imperceptibile, iar cutia ajută la exploatarea corectă a acestui propulsor de 190 CP. Puterea este transmisă către toate cele patru roți.

Consum

Așa cum era de așteptat, motorul de 2.0 litri tubodiesel de 190 CP este cel mai eficient propulsor care poate fi ales pentru modelul BMW X4. Nu este foarte însetat pentru cei aproape 200 de cai putere, consumul mediu oficial fiind de 5.2 litri/100 km. Este unul dintre cele mai eficiente modele din acest segment, fiind întrecut doar de noul Mercedes-Benz GLC (fostul GLK) cu motor de 2.2 litri de 170 CP, ce consumă în medie 5 litri/100 km, și de Volvo XC60 D4 cu motor de 2.0 litri de 181 CP, care declară un consum mediu de 4.7 litri/100 km.

În timpul testului nostru, modelul BMW X4 a consumat 9.5 litri pe un traseu exclusiv urban. În momentul în care l-am scos la drum lung, consumul de motorină a scăzut la 7.4 litri/100 km.

Performanţe

Deși este relativ atent cu buzunarul proprietarului atunci când vine vorba de vizitele la pompa de carburant, BMW X4 xDrive20d își păstrează și renumele dat de logo-ul de pe capotă. Cifrele de la capitolul performanțe dovedesc acestu lucru. Este cel mai rapid SUV din segmentul său raportat la concurența directă. BMW X4 cu motor turbodiesel de 190 CP accelerează de la 0 la 100 km/oră în 8 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 212 km/oră.

Toate modelele concurente cu motoare similare sunt mai lente. Land Rover Discovery Sport cu motor de 2.2 litri de 190 CP are nevoie de 10.4 secunde pentru același sprint, iar concurența de la Mercedes, Audi și Volvo au cifre de accelerare ce variază între 8.3 și 8.5 secunde.

Interior

BMW nu vrea să riște atunci când vine vorba de interiorul modelelor sale. A găsit o formulă riguroasă și germană și o aplică conștiincios pe toate segmentele. Sunt puține lucruri de reproșat la nivel de calitate a materialelor folosite, dar poate puțină imaginație nu ar strica.

Posibilitățile de configurare la achiziționare sunt multiple, dar în ultima vreme am întâlnit doar modele cu interior negru, ceea ce conferă un aer sobru și rece. În cazul exemplarului testat de noi, inserțiile din aluminiu au salvat ziua, înveselind întrucâtva interiorul. Am apreciat și volanul M, ceva mai gros decât unul normal. În rest, toate comenzile sunt acolo unde BMW ne-a obișnuit. 

BMW X4 este suficient de spațios atât în față cât și în spate, patru pasageri putând călători în cel mai deplin confort atât timp cât nu depășesc 1.80 metri. La nevoie, se poate alătura și un al cincilea pasager.

Volumul portbagajului este suficient de mare, 500 litri, iar deschiderea hayonului cu acționare electrică este amplă. Totuși, BMW X4 plătește un mic tribut designului de coupe cu patru portiere. Volumul portbagajului este mai mic față de cel al concurenților cu siluete clasice, iar atunci când cineva se așează pe bancheta din spate trebuie să avem grijă la cap dacă înălțimea pasagerului depășeste 1.80 metri.

Preţ de achiziţie

Prețul de pornire pentru BMW X4 xDrive20d este de 47.000 euro. La această sumă trebuie să mai adăugăm 2.500 euro dacă dorim și cutia de viteze automată cu opt trepte și astfel ajungem la 49.500 euro fără nici un fel de altă opțiune.

Prețul este ridicat, fiind comparabil cu cel al modelului Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 în echipare de top HSE: 50.200 euro. Un Mercedes-Benz GLC 220d are un preț de pornire de 45.800 euro, iar Audi Q5 2.0 TDI 190 CP are un preț similar cu cel al modelului Mercedes. Doar Volvo este ceva mai accesibil, prețul de pornire pentru un XC60 D4 fiind de 38.600 euro.

În plus, trebuie menționat că exemplarul testat de noi a venit echipat cu pachetul M Sport, ce contribuie serios la imaginea agresivă pe care o proiectează. Acest pachet plus o serie de dotări opționale care se înșiră pe două pagini A4 duc prețul total al exemplarului testat la 67.500 euro.

Siguranţă

BMW X4 încă nu a ajuns la testele EuroNCAP, dar a facut-o fratele său de platformă, modelul X3. La sesiunea de teste din 2011, acesta a obținut scorul maxim de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 88%, iar cel pentru pasagerii copii de 83%. Criteriile de testare au fost înăsprite între timp, dar chiar și așa este foarte probabil ca modelele X3/X4 să obțină același scor maxim. Vorbim, totuși, de o marcă premium și de un model foarte popular în care sunt investite milioane de euro la dezvoltare.

Ţinută de drum

Deși este un SUV, BMW X4 nu va vedea prea mult noroi și macadam în cursul vieții sale. Cei mai mulți dintre clienții acestui model nu vor părăsi niciodata asfaltul, iar garda la sol ceva mai mare va fi folositoare doar la negocierea bordurilor și la eventualele excursii pe drumuri de munte neasfaltate. 

Altfel spus, BMW X4 are o ținută de drum exemplară pentru orice tip de drum asfaltat. Este dinamic și agil, abordând cu încredere orice drum virajat. Datorită faptului că este mai mic față de modelul X6, BMW X4 aduce și un plus de dinamism față de fratele său mai mare.

Comportamentul rutier este similar cu cel al modelului X3 și, deci, este unul dintre cele mai bune din acest segment. Un plus și pentru direcția asistată exemplar, în ciuda faptului că folosește un sistem electro-hidraulic. Este comunicativă și precisă, ajutându-l pe cel de la volan să se bucure din plin de calitățile acestei mașini. Singura observație ar fi asupra durității suspensiei la trecerea peste denivelările comune din oraș. Chiar și în modul confort, suspensia rămâne suficient de fermă pentru a simți fiecare șină de tramvai traversată.

Vizibilitate

Designul spectaculos are și neajunsurile sale atunci când ajungem la capitolul vizibilitate. Montanții față sunt destul de groși pentru a jena vizibilitatea pe viraje, iar luneta foarte înclinată face uneori dificile manevrele cu spatele. Pentru a contracara aceste efecte, BMW și-a dotat modelul cu senzori de parcare și cameră pentru mersul cu spatele. 

În plus, camerele video pot crea o imagine 3D a automobilului, iar aceasta poate fi proiectată pe display-ul central pentru a ușura manevrele de parcare.

Tehnologie

Ca de obicei, BMW nu dezamăgește atunci când vine vorba de tehnologie. Chiar și pe acest exemplar, lista de echipamente standard este generoasă: sistem Start-Stop (unul dintre cele mai rafinate sisteme de acest fel pe care le-am întâlnit), anvelope run-flat, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, patru moduri de rulare, faruri Xenon și aer condiționat automat.

Cutia de viteze automată cu opt trepte și clapete pe volan este o dotare opțională, dar care merită din plin investiția, la fel și jantele M de 19 inch. De pe lista de dotări opționale mai spicuim farurile adaptive, lumini de ceață LED, cameră pentru mersul cu spatele, scaune electrice și încălzite, head-up display și sistem de navigație profesional.

Design

La lansarea lui BMW X6, nimeni nu a crezut că această formă va prinde în segmentul SUV-urilor premium. Nu numai că a devenit un succes global, dar ce formă mai mare de apreciere poate exista atunci când și concurența de copiază? Mercedes-Benz a lansat un model similar cu BMW X6, iar dacă acesta va avea succes, nu ne vom mira dacă și BMW X4 va fi copiat la rândul său.

X4 atrage deja clienți de sex feminin, dat fiind faptul că acesta este mai compact și mai ușor de folosit în oraș. Ca și fratele său mai mare, este în același timp și o mașină de statut. Însă va fi apreciată și de cei care sunt atrași pur și simplu de designul aparte de SUV coupe sportiv.

Nu ne-a placut

  • Spațiul la cap în spate
  • Preț
  • Suspensie fermă
Date tehnice - BMW X4 (2014-2017) 2.0 Diesel Turbo (20d) 190CP 4x4 Aut8
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4671
Putere maxima CP (rpm)
190 (4000)
Latime mm
1881
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1750)
Inaltime mm
1624
Viteza maxima km/h
212
Greutate kg
1820
Acceleratie 0-100 km/h s
8.0
Ampatament mm
2810
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
67
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
500
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X4 (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • BMW v-ati transformat in vitrina snobilor.Incercati sa mai faceti o data o masina cu sase in linie,propulsie si mai ales fara turbo.O sa aveti surpriza ,impotriva sofisticatului marketing,ca are mai mult succes decat toate smecheriile facute pentru a insela clientul.
    18 9
  • Interiorul nu imi place absolut deloc. Este batranesc, parca nu s-a mai schimbat din 1995 iar materialele sunt...mediocre (sa fiu elegant).
    7 16
  • @WMB
    Ce pretentii sa mai ai de la ei....se dau mari ca sunt premium si mai au putin si pun materiale de low cost in ele ! Halal BMW ! Nu merita nici pe jumatate pretul cerut de ei.
    3 8
  • wmb, esti prea obisnuit cu seria 7 si au avut parte de experienta oribila din x4? hai sa fim seriosi, opreste-te din visat
    12 2
  • Daca noua hidosenie pe nume X6 am vazut-o pe drum accesorizand 2 cefe late care se uitau la mine de zici ca vroiam sa le fur masina, uite ca noul X4 nu am vazut inca, nu cred ca o persoana mondiala o sa doreasca un X4 mai scund ca un Duster.
    18 0
  • Cata frustrare pe metru patrat pe acest site! Cati ofuscati ca aceste masini sunt conduse de ,,cefe late'' si nu de catre bibliotecari sau violonisti, de parca BMW si Mercedes isi bazeaza vanzarile pe cocalarii din Europa de Est!
    Reveniti-va din starea de invidie si comentati caracteristicile masinii lasand la o parte persoane intalnite in traficul din Romania.
    14 1
  • "Nu oferă perfomanțe flamboaiante, dar are suficientă putere și cuplu pentru a mulțumi un client rațional..."

    perfomanțe flamboaiante ??? cred ca ati vrut sa spuneti fulminante. flamboaiant inseamna altceva :)
    6 0
  • Slava Domnului ca nu are numar B xx JOY
    2 0
  • Masina arata prea bine. E mai frumos ca X6. E mai finut mai discret. E chiar mai frumos ca un X5. Bvo BMW: Ai reusit sa faci cel mai frumos X din istorie ! Chiar imi place masina. Dar obligatoriu cu pachet M !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru