Drivetest BMW X7 facelift

4.4 M60i MHEV Steptronic Sport xDrive
4.6
BMW X7 facelift zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 15.09.2023
Deliciu Bavarez

Dezvăluit oficial acum mai bine de 4 ani, BMW X7 este răspunsul natural al producătorului din Munchen la tendințele din industrie. După ce Mercedes-Benz GLS a evoluat ani de zile singur în acest segment, iată că rivalii se trezesc la viață și încep să riposteze.

Un astfel de interval de timp de la lansare cere și un mic update pentru modelul cu 7 locuri din Bavaria, un așa-numit Life Cycle Impulse, cum îi mai spun specialiștii. Așadar, la sfârșitul lui 2022 aflam că BMW X7 are un nou design pentru partea frontală, dar și ceva modificări din punct de vedere tehnic.

Din moment ce SUV-ul bavarez s-a bucurat de un succes nesperat de la debutul său din 2018, am decis că ar fi cazul să verificăm la prima mână ce s-a schimbat odată cu faceliftul. Mai mult, am avut ocazia să conducem un motor complet nou, un V8, care va fi folosit pe o multitudine de modele BMW de aici încolo. Puneți-vă centura! Decolăm!

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O

BMW X7 facelift
4.4 M60i MHEV Steptronic Sport xDrive

  • Pret de pornire 128.000 €
  • Pret model testat 150.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

BMW X7 este disponibil, chiar și în versiunea facelift, cu motoare sănătoase. Vorbim de minim 6 cilindri, iar pe versiunea de top, chiar de noul motor S68, de care aminteam mai sus.

Practic, gama începe cu noul X7 xDrive40i, care are acum cea mai recentă versiune a motorului B58 (de 3 litri cu 6 cilindri în linie, benzină) sub capotă. În această configurație, puterea dezvoltată este de 381 CP, iar cuplul de 540 Nm. Ajută în acest sens și un mic motor electric de 12 CP și 200 Nm, încastrat în cutia de viteze. De altfel, toate motorizările noului X7 sunt mild-hybrid.

Includem aici și versiunea diesel, xDrive40d. Cu un motor de 3 litri, cu 6 cilindri în linie și același motoraș mild-hybrid, noul xDrive40d livrează un maxim de 352 CP și 720 Nm cuplu.

Vârful piramidei de performanță este BMW X7 M60i. Este chiar modelul pe care îl testăm noi astăzi, cu motorizarea S68 sub capotă, adică un V8 de 4.4 litri, twin-turbo, care dezvoltă 530 CP și până la 750 Nm cuplu.

Sună familiar? E normal, valorile nominale sunt aceleași ca în cazul lui N63, motorizarea de pe versiunea pre-facelift, dar în ciuda acestei coincidențe, motorul este complet nou.

După numele său de cod ați realizat deja că vorbim de un propulsor dezvoltat de divizia M, care va fi folosit pe o varietate uriașă de modele în viitor. Același motor, dar cu o putere mărită, va fi folosit, cel mai probabil, pe viitorul M5 și este deja utilizat și pe XM, modelul PHEV dezvoltat de divizia M de la zero.

Acesta primește ajutor de la un mild-hybrid. Cuplul instant, de 200 Nm umple orice posibil gol de performanță în timpul exploatării.

Accelerația se simte fantastic în acest BMW X7 M60i. Adaugă și transmisia cu 8 rapoarte, perfect calibrată de inginerii germani, și ai la dispoziție un tanc care îți dă impresia că poți conduce oriunde, peste orice, oricând, fără niciun fel de problemă.

Schimbările treptelor au loc extrem de liniar. În momentul retrogradării, transmisia nu se "bâlbâie" în niciun fel. Cu toate acestea, în modul Sport, orice schimbare de raport în zona înaltă a turometrului aduce și o ușoară smucitură, iar acesta nu e un defect, ci o setare făcută special pentru a crește nivelul de adrenalină din organism.

Nici sunetul motorului nu e rău deloc, o notă guturală, observabilă mai ales de către pasagerii din spate. Sigur, s-ar fi putut ceva mai mult volum, dar filtrul de particule nu permite asta. Oricum, în interior ai sistemul Active Sound Design, care aduce notele V8-ul în urechile pasagerilor prin intermediul boxelor. Sună ciudat, dar e un sistem calibrat corect, care se simte foarte natural în exploatare.

Consum

Înainte să vorbim despre consum, trebuie să vorbim despre dimensiuni. Dacă te aștepți ca inscripția „hibrid” din talonul acestui monstru cu masă de aproape 2.7 tone și 530 CP sub capotă să aducă și un consum redus de combustibil, poate că ai probleme cu realitatea.

Pe parcursul celor trei zile de exploatare, X7 M60i a afișat un consum mediu de 20 litri/100 kilometri. Mixt. Sigur, asta în condițiile în care am exploatat mașina pe mai multe tipuri de drumuri. Au fost și ocazii în care am ajuns la 30 litri/100 kmm dar atunci era vorba de un stil de mers ceva mai alert.

În fișa tehnică, BMW a trecut un consum mediu mixt cuprins între 12.1 și 13 litri/100 de kilometri. Faceți voi calculele și spuneți cât de departe sunt estimările oficiale față de numerele reale.

Cu noul X7, BMW atacă noi teritorii în segmentul SUV. Astfel, producătorul bavarez țintește direct către Mercedes-Benz GLS. Pentru ca această comparație să fie corectă, trebuie să ne uităm la un GLS cu motor V8, dar care nu este un model AMG. Iar asta ne aduce în dreptul lui GLS 600 EQ Boost, tot un mild-hybrid. Modelul german are 558 de cai putere la dispoziție și un total de 730 Nm cuplu. Iar consumul oficial este estimat la 12 litri/100 kilometri.

Pe lista rivalilor îl putem trece și pe noul Range Rover în versiune LWB (long wheelbase), dotat cu un motor V8, împrumutat de la BMW, dar nu același S68, ci modelul vechi, N63. Puterea e aceeași, însă: 530 CP și 750 Nm. Acesta are un consum estimat la 12 litri/100 kilometri.

Performanţe

Privind la dimensiunile lui BMW X7 te-ai putea gândi că inginerii germani nu au avut neapărat performanța pe lista de priorități. Apoi, s-ar putea să observi sigla M din grila frontală și să te pui un pic pe gânduri.

Ei bine, BMW X7 M60i este înșelător de rapid. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 4.7 secunde, adică mai rapid decât 90% dintre mașinile de pe stradă. Viteza maximă este, totuși, limitată la 250 km/h.

Mercedes-Benz GLS 600 EQ Boost are nevoie de 4.9 secunde pentru același sprint și are viteza maximă limitată la aceeași valoare. Range Rover P530 este egalul lui X7 M60i, cu un timp de accelerație până la 100 km/h de 4.7 secunde, dar cu o viteză maximă mai mare, de 261 km/h.

Interior

Interiorul lui X7 facelift mizează pe o rețetă deja cunoscută. Imediat ce urci la volanul noului SUV vei descoperi un set de scaune gata să te îmbrățișeze confortabil pe tot parcursul drumului. Volanul sport, îmbrăcat în piele, este oferit standard, iar în spatele acestuia vei descoperi un nou instrumentar de bord digital, așa cum am mai văzut pe toate modelele nou-lansate de BMW, de la iX încoace.

Practic, e vorba de un ecran curbat, alcătuit din două unități, una pe post de instrumentar de bord, una pentru sistemul multimedia. Integrarea lor ar fi putut fi mai bună în schema generală a lucrurilor. Așa cum arată acum, planșa de bord a lui BMW X7 facelift pare prinsă între două lumi: cea a modelelor vechi BMW, din 2018, și cea a modelelor noi, care sunt lansate chiar acum.

Tot planșa de bord a câștigat și un element ornamental în fața pasagerului, o inscripție a modelului, care e iluminată pe timp de noapte. Încă nu m-am hotărât dacă îmi place sau nu.

Materialele alese de nemți pentru interiorul lui X7 sunt dintre cele mai bune. Singurele zone în care plasticul s-ar putea să-ți ofere senzații mai puțin plăcute se află în partea de jos a portierelor. În rest, totul este fin, moale și plăcut la atingere. Poți alege o serie de pachete care să condimenteze interiorul cu accesorii din piele, lemn și chiar cristal (selectorul de viteze și butonul pentru pornirea motorului).

BMW X7 va fi disponibil atât în variantă cu șase locuri (opțional), cât și în varianta cu șapte locuri. Indiferent de alegere, al doilea rând de scaune va veni cu reglaje electrice. Cu o simplă apăsare de buton, scaunele de pe rândul al doilea vor executa o mișcare lină și se vor poziționa în așa fel încât accesul pe al treilea rând de scaune să devină o joacă de copil.

Și pentru că am amintit de ultimul rând de scaune, vă pot spune că acolo pot călători chiar și adulți, spațiul oferit fiind unul bun. Nemții propun suporturi pentru pahare, cotiere și chiar un mic plafon panoramic, gândit pentru a elimina complet sentimentul de claustrofobie. Controlul scaunelor poate fi realizat și de pe un panou aflat în partea laterală a portbagajului. În plus, BMW a introdus pe portiera șoferului și o funcție pentru controlul poziției celui de-al doilea rând de scaune, funcția fiind ușor asemănătoare cu cea întâlnită în cazul lui Seria 7.

Al doilea rând de scaune poate culisa pe o lungime de 14.5 centimetri, iar asemeni versiunii pre-facelift, pasagerii care vor călători aici pot fi răsfățați cu ajutorul unor ecrane montate pe spătarul scaunelor față.

Funcția pentru încălzirea scaunelor a fost extinsă și pentru cotieră și zona superioară a fețelor de uși, adică acele zone unde ți-ai putea sprijini din când în când coatele. Sistemul de climatizare cu patru zone este oferit standard, însă BMW oferă opțional un astfel de sistem și pentru ultimul rând de scaune, mașina având, în acest ultim caz, climatizare pe 5 zone.

Atunci când toate cele trei rânduri de scaune sunt în poziție verticală, portbagajul lui X7 poate "înghiți" doar 322 de litri. Prin rabatarea celui de-al treilea rând de scaune, volumul crește până la 750 litri, iar prin înclinarea completă a celui de-al doilea rând de scaune, portbagajul poate "găzdui" bagaje cu un volum de 2.121 de litri.

În cazul lui Mercedes-Benz GLS 600, cu rândul trei de scaune pliat, ai acces la 520 de litri de spațiu în timp ce pe Range Rover LWB P530 ai acces la 725 de litri, foarte aproape de ce oferă BMW X7.

Preţ de achiziţie

Doar nu te așteptai ca cel mai mare și mai spațios SUV de la BMW să fie ieftin, nu? Prețurile pornesc de la 98.354 de euro în România, pentru modelul xDrive40i. Pentru versiunea X7 M60i, cea pe care am condus-o noi, prețurile încep de la 126.140 euro. Dar, bineînțeles, nu se opresc aici.

Modelul testat a avut ceva opționale în plus, precum: culoarea Tanzanite metallic de la exterior (parte din catalogul Individual) de 2.500 euro, pielea albă Merino, cu inserții gri Atlas de 2.900 euro, jantele de 22 de inch din aliaj ușor de 2.675 euro, sistemul audio Bowers & Wilkins de 4.561 euro, pachetul Exclusive de 4.715 euro (include trapa panoramică Sky Lounge, scaunele față ventilate, ornamentele din cristal, planșa de bord îmbrăcată în piele și masaj pentru scaunele față), și capitonajul plafonului din Alcantara de doar 359 euro, printre altele. În total, dotările opționale au dus prețul la 150.632 euro.

Calculele pentru un Mercedes-Benz GLS, în versiune de bază (GLS 350 4Matic) pornesc de la 102.590 euro, în timp ce un Range Rover în versiune lungă, cu 7 locuri, începe de la 148.964 euro. Dacă vrei și V8, britanicii vor minim 162.000 euro.

 

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat BMW X7 și, având în vedere costurile implicate, nici nu o va face prea curând. Încă nu știm dacă organizația independentă va primi un exemplar pentru a-l izbi de pereți, însă, suita de sisteme pregătită de constructorul german ar trebui să-i garanteze succesul de cinci stele.

În echiparea standard, SUV-ul bavarez dispune de Cruise Control cu funcție de frânare și de Collision and Pedestrian Warning cu funcția City Braking. Pe lista de opționale, BMW a pus sistemul Cruise Control cu funcție Stop&Go, sistemele care avertizează sau asistă șoferul atunci când părăsește banda de rulare sau când în unghiul mort se află un alt vehicul.

Funcțiile disponibile pe noul X7 fac din SUV-ul german un model semi-autonom. Pentru a exclude complet situațiile în care șoferii teribiliști decid să nu mai acorde o atenție deosebită drumului, BMW a introdus și o cameră video care monitorizează starea celui aflat la volan (dacă mai este sau nu atent la drum).

Pachetul de siguranță pregătit de constructorul german include și sistemele Crossing traffic warning, Priority warning și Wrong-way warning.

Ţinută de drum

Când vine vorba de ținuta de drum, BMW ne-a obișnuit ca, indiferent de clasa în care activează, să propună un comportament orientat către dinamism. Nici noul X7 nu face rabat de la această regulă, însă în cazul celui mai mare SUV din gamă, poate că te-ai aștepta ca accentul să fie totuși pe confort.

Este, așadar, foarte interesant mixul de confort și spirit sportiv oferit chiar și pe versiunea M Performance. Noul X7 este dotat, în standard, cu suspensie pneumatică, iar acest lucru garantează un plus de confort, indiferent de suprafața de rulare. Mai poți simți o mică urmă de rigiditate, dar nimic care să-ți deranjeze simțurile. Suspensia pregătită de nemți lucrează fără încetare pentru ca tu să ai parte de o călătorie confortabilă, iar pe parcursul celor 500 de kilometri parcurși la bordul său nu am sesizat zgomote ciudate în momentul trecerii peste denivelări.

În schimb, în modul Sport, X7 M60i devine o altă specie. Suspensia este clar mai rigidă, transmisia schimbă mai alert și smucește dacă duci motorul până în zona roșie a turometrului. Bineînțeles, direcția reușește să-ți comunice toate informațiile necesare pentru ca tu să poți rula alert.

Te vei implica într-un mod în care nu ai mai făcut-o până atunci și vei deveni una cu mașina. Vei avea încredere atât în mișcările pe care le faci, dar și în mișcările pe care X7 le va executa cu atâta finețe.

Cum a reușit BMW să transforme un SUV de 2.7 tone într-un vehicul capabil să muște cu putere dintr-un drum virajat de munte?

O parte a răspunsului stă în sistemul de direcție integrală, disponibil standard pe versiunea M60i. La viteze mici, roțile de pe puntea spate vor vira în direcția opusă celor de pe puntea față, iar astfel vei reuși să parchezi mult mai ușor. La viteze mari, roțile de pe puntea spate vor urmări direcția impusă de cele de pe puntea față, iar astfel, pe virajele rapide vei obține o stabilitate și un control mult mai precise.

Adaugă aici și diferențialul blocant de pe puntea spate și obții un monstru care îți permite să faci alunecări controlate în viraje, în timp ce îți cari familia și bagajele cu tine. Iar tu te vei simți cu adevărat ciudat pentru că poți face asta în timp ce saluți de la același nivel șoferii de dube și microbuze.

Nu te gândi că X7 este SUV-ul perfect. Ruliul își face și el simțită prezența, însă nu atât de repede pe cât te-ai aștepta de la o mașină de 2.7 tone. Un lucru mai puțin plăcut l-am simțit în momentul frânării: inerția mare face ca senzația oferită să nu fie una dintre cele mai plăcute.

În modurile Confort sau EcoPro, X7 devine cel mai confortabil SUV al nemților, chiar dacă versiunea M Performance are o suspensie ceva mai rigidă, per total. Fie că pleci în concedii lungi peste hotare, fie că îți duci copiii în vacanță la bunici, totul se desfășoară ca pe un covor zburător. Denivelările sunt înghițite fără probleme, iar roțile urmează cu foarte mare încredere traseul impus de cel aflat în spatele volanului.

Dacă vrei să ieși în off-road, poți să o faci, dar nu aș recomanda asta cu versiunea M60i. Asta pentru că, în teren accidentat, ai nevoie de pachetul off-road care aduce protecții suplimentare pe sub caroserie, dar și moduri speciale de rulare: xSnow, xSand, xGravel și xRocks.

Altfel, X7 are o gardă la sol de 221 de mm, un unghi de atac de 25 de grade, un unghi de degajare de 22.2 grade și poate traversa un vad cu adâncimea maximă de 500 de mm. În funcție de modul de rulare ales, garda la sol își poate modifica valoarea. Aceeași "reacție" o vei primi și în funcție de viteza de rulare.

Vizibilitate

Un SUV cu o lungime de peste 5 metri nu are cum să-ți facă viața mai ușoară atunci când încerci să abordezi cu atenție spațiile înguste. Asta e valabil mai ales pe străduțele aglomerate de mașini parcate anapoda, în București.

Suprafețele vitrate sunt generoase, iar vizibilitatea în toate direcțiile impecabilă. Singura excepție apare atunci când toate cele 7 locuri sunt ocupate, tetierele locurilor de pe ultimul rând obturând mare parte din suprafața lunetei.

Dar, așa cum era de așteptat, BMW mizează pe tehnologii pentru a-ți ușura munca. Unul dintre cele mai interesante sisteme oferite de nemți pe versiunea pre-facelift se numea Parking Assistant Plus cu funcție Reversing Assistant.

Ei bine, acesta a fost îmbunătățit pentru versiunea nouă. Astfel, asistentul pentru mersul cu spatele memorează ultimii 200 de metri parcurși, dacă viteza de rulare nu a trecut de 50 km/h. În momentul activării sale, tu vei controla accelerația și frâna, iar sistemele mașinii se vor ocupa de direcție. Același sistem poate funcționa acum și cu fața, pe aceleași coordonate de distanță și viteză. Deși poate părea o funcție mai puțin importantă, o consider utilă în momentul în care te întâlnești cu o mașină din sens invers pe străduțele înguste.

Tot la acest capitol menționăm și sistemul de camere video cu vedere la 360 de grade, dar și pachetul de lumini BMW Laserlight.

Tehnologie

Aici s-au făcut ceva modificări importante pe noul BMW X7. Pe lângă asistentul de mers înapoi (sau înainte) de care menționam mai sus, vorbim de noi sistem de asistență la rulare, dar și de un sistem complet nou de infotainment.

Numit iDrive8, acesta are un design deja familiar, iar hardware-ului nu prea avem ce să îi reproșăm. Ecranul arată impecabil, rezoluția este înaltă, iar culorile și designul sunt demne de un brand premium.

De cealaltă parte, nu am fost complet satisfăcuți de timpul de răspuns al ecranului, care mai are unele întârzieri pe alocuri. La fel, am dori un meniu mai simplu pentru toate aplicațiile incluse în sistemul multimedia. Odată ce treci de meniul principal, alcătuit din widget-uri, meniul de setări e un pic alambicat și complicat. Mai mult, seamănă prea mult cu ce găsești pe tabletele cu Android la prima vedere. Apropo de asta, dacă nu îți place sistemul nativ, poți folosi Android Auto sau Apple CarPlay în schimb. Ambele se conectează fără fir și ambele sunt afișate pe întreaga suprafață a display-ului.

Ecranul din spatele volanului, care are rol de instrumentar de bord, este un pas înainte comparativ cu cel precedent. Ai mai multe opțiuni în ceea ce privește afișarea informației, dar și o grafică mai bună. Personal, aș fi preferat un turometru clasic pe un model dotat cu V8 sub capotă.

Asistentul vocal al celor de la BMW este și el îmbunătățit. Acum acceptă mai multe comenzi în limbaj liber și știe și cine i-a dat comanda, acționând în consecință.

Tot pe parte de tehnologie trebuie să menționăm faptul că poți folosi telefonul pe post de cheie, poți oferi altcuiva acces la mașină prin intermediul telefonului său, de la distanță, iar aplicația MyBMW oferă mai multe posibilități acum, inclusiv conducerea mașinii de la distanță.

Design

Spre deosebire de BMW Seria 8 Gran Coupe, despre care vă povesteam acum ceva timp, noul X7 nu poate fi confundat pe stradă cu vechiul model.

Dacă prima versiune a fost criticată pentru grila prea mare și farurile prea înguste, faceliftul va pune și mai mult gaz pe foc în această dispută. Da, noul X7 urmează noul Seria 7 în adoptarea noului trend din industrie, care, aparent, „cere” ca mașinile să aibă blocuri optice din două segmente.

Pe X7 avem aceeași rețetă ca pe i7, cu luminile de rulare pe timp de zi poziționate aproape deasupra barei frontale și blocul optic pentru luminile de rulare pe timp de noapte ceva mai jos. Grila a fost și ea schimbată și este acum ceva mai pătrățoasă. Modelele M Sport au și ele o bară frontală cu mai multe nervuri, mai agresivă.

Zona din spate nu a fost schimbată prea mult, stopurile câștigând câteva elemente noi, subtile, însă cam atât.

Cert este că un X7 va atrage atenția, fie și doar grație dimensiunilor sale generoase. Adaugă un set de jante negre de 22 de inch și o culoare specială la exterior și nu ai cum să nu fii observat.

Nu ne-a placut

  • Designul exterior controversat
  • Noul sistem de infotainment
  • Integrarea ecranelor pe planșa de bord

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Hai că nu are de ce să fie controversat designul exterior, doar e printre puținele suv-uri ce nu sunt coupe : )))
    4 2
  • Cosmin
    Mi-e nu-mi place deloc designul nou, îl preferam pe cel anterior.
    Dar îmi place că articolul este foarte corect și obiectiv!
    10 2
  • O Fatza pe care doar o Mama o poate iubi
    3 1
  • manole taica, struguri-s acri. Tu ai impresia ca aia care isi iau masina asta se uita la consum cum te uiti tu la Loganul sh unu cinci decei, cum te uiti tu? Ha ha ha, naivule. Ia autobuzul.
    3 9
  • manole-fasole
    @bula cu accente grave: nu era vorba de struguri, dar daca pana acolo ai putut, esti ok. chiar foarte ok. continua sa scrii ca nu faci rau nimanui.
    4 2
  • Mircea Badea
    asa hidosenie...
    2 1
  • Banditos
    Genul de masina pe care o vezi pe strazile londoneze la volanul careia il identificam pe soferul cu ascendenta coloniala devenit britanic acum cel mult ...o generatie
    1 0
  • Andrei
    Cum ati dat 5 stele tinutei de drum e de neinteles. Cu toata directia integrala inertia e brutala pe viraje. Pana si X5 cu aceeasi directie, suspensie si 500kg in minus e mai slab ca o compacta mai acatarii pe viraje.
    3 1
  • Andrei
    @Vali Corect. Si noi avem o mașină de familie și exista opțiuni mult mai practice și la preturi mult mai bune. E drept, cam dispar opțiunile astea.

    La banii ăștia sunt convins ca viitorul Volvo EM90 va fi o mașină mult mai bună. Iar dacă vrei musai un SUV mare, ICE, puternic, exista Range Rover - mult mai elegant decât BMW.
    1 1
  • @Andrei da, e logic sa compari un SUV de segment F cu o compacta, nu? (sunt IRONIC) Notele se dau in functie de rivali si segment. Nu compari un X7 cu un Type R, ci cu restul masinilor din segment si tii cont de dimensiunile masinii atunci cand o conduci si notezi. Nu ti se pare logic? Ca nu compari X7 cu toata industria auto. Si atunci, da, ai 5/5 la tinuta de drum, IN CONDITIILE DATE.
    4 3
  • Andrei
    Si atunci de ce puneti 5 stele unui interior vizibil mai slab decat al noului Range Rover? Foarte ciudata notarea si fara sens.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru