Drivetest Ford Kuga facelift

2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP 4x4 Aut6 Titanium
Ford Kuga facelift zoom
de Mircea Meşter
Joi, 03.11.2016
Un nou asalt

În mod normal, drumul lui Kuga în viață ar fi trebuit să fie unul lin și fără prea multe probleme. Până la urmă, vorbim despre un SUV compact bazat pe platforma lui Focus, deci de un model care pornește din start cu un avantaj la nivel dinamic în comparație cu rivalii din segment. 

Doar că socotelile de acasă nu se potrivesc cu cele din showroom. Kuga se vinde bine, însă în fața sa stau cifrele amețitoare ale lui Nissan Qashqai și VW Tiguan, modele care fie au reușit să vină pe piață cu un cocktail de avantaje care le-au scos în față. Și e cumva contra naturii să se întâmple asta, mai ales în cazul lui Qashqai, care a abordat strategia "oul sau găina", fiind lansat pe fondul unor eșecuri de piață în zona compactă cu care Nissan se cam obișnuise în ultimii ani. 

Problema celor de la Ford este că Kuga nu are confortul unei mașini oarecare în gamă și este nevoită să se impună pe piață, pentru că celelalte SUV-uri ale gamei au avut fie un start fals - cazul lui EcoSport - fie complet necunoscute și au nevoie de timp pentru a se evidenția într-un fel sau altul pe piață. Cum e cazul noului Edge.

Primul pas spre un nou asalt: un facelift interesant prin care cei de la Ford încearcă să reanimeze competiția dintr-un segment în care Tiguan a primit recent o nouă generație, iar Qashqai așteaptă la anul la rândul său un facelift. L-am testat în regim extraurban și vă spunem la ce să vă așteptați după un prim contact mai degrabă sumar cu mașina. 

Ford Kuga facelift
2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP 4x4 Aut6 Titanium

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Marea noutate tehnică la nivelul motorizărilor în gama Kuga este motorul TDCi de 1.5 litri și 120 de cai putere care îl înlocuiește pe cel de 2.0 litri și aceeași putere pe care îl puteam regăsi până acum pe SUV-ul celor de la Ford. Până să testăm însă noul motor, care promite un consum mediu mixt de doar 4.4 litri/100 km, primul test realizat pe autostradă între Viena și Cracovia ne-a făcut cunoștință cu o versiune formatată a motorului TDCi de 2.0 litri și 180 CP în variantă cu transmisie automată Powershift cu șase trepte și tracțiune integrală.

Primul lucru pe care-l observi pe cel mai potent diesel din gama Kuga este că este extrem de silențios. Deși uzina de sub capotă scoate 180 de cai și par toți la purtător, Ford a reușit o adevărată performanță fonică pe facelift-ul SUV-ului său. În varianta superioară de echipare Vignale, nou intrată în gama Kuga alături de "sportivul" ST Line, motorul se aude mârâind înfundat abia pe la 3500 de turații, deci mult peste regimul normal de utilizare a unui diesel în viața de zi cu zi. 

În rest, motorul de 180 CP și 400 Nm (cuplu maxim atins de la 2000 rpm) dezvoltă îndeajuns de multă putere încât să nu-ți ofere probleme la viteze legale de autostradă, "mediul" în care a avut loc 95% din testul nostru de prim contact cu Kuga facelift.

Știm, nu e foarte relevant pentru România, însă a fost vorba de un test organizat în care nu am avut prea multe alternative în ceea ce privește traseul care trebuia urmărit prin Austria, Cehia și Polonia. Promitem însă un test în care să combinăm extraurbanul de șosea cu orașul în momentul lansării mașinii în România, adică în decembrie.

În cele câteva "exerciții" efecutate pe excelentele excelentele ceho-poloneze, am notat însă un comportament acceptabil spre bun al cutiei la kickdown și în reprize, cu schimbări fluide de trepte care nu-ți vor oferi motive să te autoblamezi pentru alegerea unei transmisii Powershift în fața celei manuale. Nu te aștepta însă la accelerații explozive, pentru că Kuga pune puterea pe șosea liniar. Kilometru pe oră cu kilometru pe oră.

Consum

După o primenire tehnică în care inginerii Ford ne-au jurat cu mâna pe inimă că au umblat implicit la controlul mult mai atent al emisiilor în lumina problemelor apărute în peisajul motoarelor diesel, cel mai puternic motor diesel disponibil pe Kuga a pus 0.2 litri/100 km în plus față de varianta pre-facelift.

În noua versiune, Kuga 2.0 TDCi de 180 CP anunță un consum mediu mixt de 5.2 litri/100 km măsurat în regim NEDC, ceea ce înseamnă că, în ciuda creșterii, vorbim de cel mai economic model diesel de peste 175 CP din segmentul SUV-urilor compacte. 

Rivalii reali ai acestei versiuni nu sunt mulți și pot fi numărați pe degetele unei mâini. Cel mai apropiat la nivel de consum este Mazda CX-5 facelift, care în versiune 2.2 Skyactiv-D de 175 CP scoate 5.5 litri/100 km, în timp ce Hyundai Tucson se așează de cealaltă parte a scării și oferă 6.5 litri/100 km în versiune 2.0 CRDI de 185 CP.

În testul nostru, cei aproape 500 de kilometri parcurși pe autostradă în inima Europei ne-au oferit un consum mediu de 6.9 litri/100 km în condițiile în care am rulat în limitele vitezei legale. Probabil că rularea pe șosea apropie Kuga de 6.0 litri, în timp ce orașul urcă consumul spre 8-9 litri. De confirmat în testul intern.

Performanţe

Dacă de obicei găsim modificări de parametri care transformă o motorizare măcar la nivelul cifrelor în urma unui facelift, în cazul celui mai puternic motor diesel din gama Kuga nu avem de-a face cu schimbări la nivelul performanțelor, care au rămas identice odată cu apariția operației estetice.

Cu 10 secunde pentru 0-100 km/h și fix 200 de km/h viteză maximă, Kuga stă în coada clasamentului la aceste capitole atunci când compari modelul Ford cu versiunile echivalente 4x4 cu automată ale concurenților.

Noul VW Tiguan este de departe cel mai performant model din această zonă de putere, cu 7.9 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce toți ceilalți trei concurenți, Tucson, Sportage și CX-5, se încadrează între 9.4 și 9.9 secunde.

La capitolul viteză maximă, Kuga este din nou ultima poziție între cei cinci concurenți direcți, care ating între 201 și 214 km/h.

Interior

Dacă tehnic nu vorbim de modificări apăsate între versiunile pre și post facelift, interiorul oferă câteva schimbări pe care fanii Ford le vor recunoaște cu siguranță din gama Mondeo. 

Cea mai importantă apariție este cea a display-ului central ci diagonala de 8 inch care găzduiește a treia generație a sistemului multimedia Sync, o versiune mult mai apropiată de epoca actuală a telefoanelor mobile decât ceea ce oferea Kuga până acum. Display-ul este ușor de utilizat și intuitiv, grafica este net superioară oricărui astfel de sistm oferit de Ford până acum, iar posesorii de telefoane cu sisteme de operare iOS și Android vor putea să-și lege gadget-urile prin Apple CarPlay și Android Auto pentru a se simți în mașină ca-n propria tabletă.

Cu ocazia apariției noului display central, Ford a reușit să renunțe la o mână de butoane redundante de pe bord, iar odată cu acestea au dispărut și alte elemente care făceau parte din ADN-ul lui Kuga, precum frâna de mână clasică, înlocuită cu una electronică. Volanul este unul nou (și încălzit în versiunile superioare) și vine cu padele dacă alegi cutie automată Powershift, iar aeratoarele au trecut și ele printr-un refresh de formă.

Cel mai interesant aspect legat de noul Kuga este însă faptul că SUV-ul celor de la Ford primește în premieră o versiune Vignale, care aduce un iz premium în gama modelului mărcii americane. Scaunele din piele perforată sunt principala atracție a acestei variante, în timp ce spuma moale de pe bord este acoperită în variantă Vignale cu o imitație de piele. Per total, ambianța bate înspre zona ocupată de BMW, Mercedes și Audi, însă nu reușește să se ridice la nivelul oferit de mărcile germane. În cel mai bun caz putem să vorbim despre o verigă lipsă între SUV-urile compacte de volum și cele cu pretenții superioare.

De notat că în Kuga încap cinci pasageri atât timp cât cel de pe locul central spate nu are buletin. Portbagajul este cel mai mic din segment (456 de litri), însă diferențele nu sunt foarte mari față de principalii concurenți. Cel mai încăpător SUV compact este de departe Tiguan, care poate găzdui 615 litri în portbagaj.

Preţ de achiziţie

Prețurile pentru noul Ford Kuga facelift vor fi disponibile abia în luna decembrie, astfel că singurul reper pe care-l avem este actuala versiune a SUV-ului compact. În mopd tradițional, Kuga s-a încadrat perfect la nivel de preț între grupul SUV-urilor "de jos", cum sunt Qashqai, Sportage sau noul Kadjar, și SUV-urile care urcă în preț, precum "japonezele" sau VW Tiguan. Ne așteptăm ca aceste repere să rămână neschimbate și după facelift, chiar dacă Kuga va crește probabil ușor la nivel de preț.

Dacă veți versiunea Vignale, probabil că Kuga va crește peste versiunile de top ale concurenților direcți, ceea ce înseamnă că varianta diesel de 2.0 litri și 180 CP se va apropia de 40.000 de euro. 

Siguranţă

Nimic de comentat la nivelul siguranței active și pasive, acolo unde Kuga stătea excelent și înainte de facelift. 

SUV-ul Ford a obţinut la EuroNCAP scorul maxim de cinci stele, adunând cifre respectabile: 94% grad de protecţie pentru pasagerii adulţi, 86% pentru pasagerii copii, 70% pentru pietoni şi un scor de 100% pentru Safety Assist. 

De altfel, noul Kuga vine cu şapte airbaguri în dotarea standard a maşinii, inclusiv airbag pentru genunchii celui de la volan. Mai trebuie menţionat că sistemul Sync oferă posibilitatea de a suna automat la serviciile de urgenţă în caz de accident. Trebuie doar să ai telefonul conectat prin Bluetooth la sistemul maşinii.

Conform celor de la Ford, modificările estetice aduse de designeri la nivelul capotei odată cu apariția facelift-ului sunt dublate de o îmbunătățire a scorului pe care l-ar reuși Kuga în testul de impact cu pietonii. Cum este puțin probabil ca EuroNCAP să mai testeze acest SUV până la generația viitoare, nu putem decât să-i credem pe cuvânt pe cei care se ocupă de dezvoltarea mașinii. 

Ţinută de drum

Din păcate, caracterul testului organizat de Ford, în care șoselele și virajele au lipsit cu desăvârșire, nu ne-a permis să analizăm la standarde ridicate caracterul dinamic al mașinii. Ce putem însă să confirmăm este fatul că noul Kuga facelift este o mașină la fel de bine așezată precum precursorul său, modelul Ford trădând înrudirea cu Focus încă de la prima generație, apărută pe piață în 2008.

Cert e că Kuga s-a dovedit a fi o mașină excelentă de cruising, cu un tren de rulare care nu generează zgomote intruzive și cu un grad ridicat de confort perceput la viteze ridicate. Kuga în versiune facelift pare setată mai spre confort decât prima generație și sunt extrem de curios să simt mașina pe un drum virajat care să-mi ofere o imagine clară asupra capacităților dinamice ale mașinii. Mai ales că Kuga oferă sisteme precum controlul vectorial al cuplului și  Amânăm verdictul pentru testul intern.

Notăm totuși faptul că modelul de test a beneficiat de aportul unui sistem de tracțiune integrală care calculează în fiecare moment tracțiunea la nivelul fiecărei roți. 

Vizibilitate

Modificările estetice nu au afectat radical vizibilitatea frontală, laterală și posterioară pe care ți-o oferă Kuga atunci când stai pe scaunului șoferului. 

Oglinzile laterale sunt generoase, iar cea retrovizoare încadrează bine luneta. O lunetă proporţionată decent, care ar fi putut să beneficieze de dimensiuni ceva mai mari. Sunt momente în care primul rând de montanţi incomodează şoferul, mai ales în viraje strânse, dar este o caracteristică generală a modelelor din segment.

Tehnologie

Bineînțeles, principala apariție tehnologică de pe Kuga pare a fi Sync 3, sistemul multimedia pe care Ford îl îmbunătățește constant deja de 8 ani și care a ajuns într-un moment în care a devenit foarte prietenos cu utilizatorul la nivel grafic și al ușurinței în utilizare.

Ecranul răspunde în timp acceptabil la comenzi, iar sistemul găzduiește acum Android Auto și Apple CarPlay, adică se transformă într-un soi de prelungire a telefoanelor posesorilor săi. Chiar dacă mie personal, ca posesor al unui iPhone, mi se pare că Apple CarPlay e inutil în condițiile în care nu poți folosi pe ecranul mașinii aplicații non-native precum Google Maps.

Ford a introdus și o nouă generație a pachetului care facilitează comenzile vocale pe Sync 3, ceea ce înseamnă că mașina îți poate răspunde la întrebări complexe precum "Cum va fi vremea mâine?" cu ajutorul aplicațiilor de smartphone dedicate. În acest caz, AccuWeather.

Kuga poate parca acum automat paralel sau perpendicular în timp ce tu apeși accelerația și frâna în funcție de ce-ți dictează mașina, astfel că scapi de bătăile de cap pe care le ai atunci când ți se pare că spațiul de parcare e prea scurt. Și dai de cele pe care le primești încercând să convingi mașina să detecteze locul de parcare perfect. Iar dacă ai parcat cu fața la bordură pe un bulevard, pachetul Cross Traffic Alert te ajută să "simți" dacă poți mișca mașina în marșarier în siguranță.

Sistemul de frânare automată în oraș are acum o limită de viteză superioară (50 în loc de 30 km/h, ca până acum), iar noaptea e mai confortabilă pentru că Ford a integrat lumini adaptive Bi-Xenon care oferă șapte setări ale fasciculului de lumină, în funcție de trafic și condițiile meteo.

Ce lipsește? Nu avem încă faruri LED pe Kuga, tehnologia fiind rezervată exclusiv pentru luminile de întâlnire. La fel, nu avem deloc opțiunea de a alege un sistem head-up display. Instrumentarul de bord oferit de Ford este complex și ușor de utilizat, însă ușor cam aglomerat, iar cititorul de indicatoare e izolat într-un colț al ecranului rectangular înghesuit la rândul său între vitezometrul și turometrul în format analog.

Design

Într-o lume în care facelift-urile au devenit în ultimii ani o simplă metodă pe care constructorii o utilizează pentru a atrage atenția din nou asupra unui model atunci când acesta începe să pice în umbră, o schimbare estetică precum cea suferită de Kuga poate juca fără probleme rol de generație nouă. Dacă pui față în față Kuga pre și post facelift, ți se va părea că între cele două modele există vreo 5-6 ani diferență, nu o săptămână, atât cât le ia dealerilor să schimbe stocurile existente cu unele noi.

Una peste alta, Kuga s-a maturizat vizibil, transformându-se din adolescentul care gustă din viața de noapte într-un familist responsabil care e respectat atît în viața privată, cât și în cea profesională. 

Cu luminile de zi LED și cu stopurile în forma literei C, Kuga va fi ușor de recunoscut pe stradă atât pe timp de noapte, cât și ziua. Au ieșit din schemă artificiile estetice din zona farurilor, care sunt mai "curate", în timp ce spatele oferă acum o variațiune pe aceeași temă. 

De notat că versiunile ST Line și Vignale sunt ușor de recunoscut atât prin badge-urile dedicate, cât și prin câteva elemente stilistice dedicate, cum ar fi grilele frontale diferite în funcție de echipare.

Nu ne-a placut

  • Performanțe modeste
  • Prețul prognozat pentru versiunea Vignale
  • Unele materiale la interior
  • Portbagaj mediocru în segment
  • Calitate medie a pielii pe versiunea Vignale
Date tehnice - Ford Kuga facelift 2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP 4x4 Aut6 Titanium
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1997
Lungime mm
4524
Putere maxima CP (rpm)
180 (3500)
Latime mm
1838
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2000)
Inaltime mm
1701
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1716
Acceleratie 0-100 km/h s
10.0
Ampatament mm
2690
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
456
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Kuga facelift

Ultimele teste

Comentarii (26)

  • Daca tot e Vignale, niste leduri la luminile de pe spate picau chiar bine...
    21 2
  • Un model ce trebuie apreciat. Nu pot sa nu observ multitudinea de insertii de piele de la interior acompaniate cu un sistem Sync 3 nou . Ca performante, cum zice si redactorul : slabe pt un cuplu de 400Nm.
    16 9
  • FixitOrRepairDaily
    Design urat (parere subiectiva), performante slabe, mult plastic prost, ergonomie deficitara, pret de clasa premium. De ce as cumpara un Ford, care si asa nu sta bine nici la capitolul fiabilitate?
    20 26
  • @FixitOrRepairDaily

    Daca Kuga Vignale are pret mare, atunci ce zici de anostul Tiguan de vreo 50 mii care nici macar nu ofera finisajele lui Kuga ? Te-ai uitat la poza 33 ? De insertiile de piele Nappa cu care sunt acoperite toate suprafetele : bord, zona usilor superioara nu doar zona cotierei, scaunele stil romb, etc . Ford Kuga Vignale este cel mai bine finsat din clasa sa in acest moment. Plastic gasesti si in S class daca stai sa-l cauti.
    30 11
  • Nu prea am inteles aliniatul asta

    ''Per total, ambianța bate înspre zona ocupată de BMW, Mercedes și Audi, însă nu reușește să se ridice la nivelul oferit de mărcile germane''

    Mai baieti voi in ce SUV compact fie el de la marcile enumerate mai sus ati gasit piele pe bord si alte finisaje de acest gen ? Eu nu-mi amintesc ca BMW x3 sau Audi Q3 sa ofere asa finisaje , nici macar in variante de top.
    24 11
  • mircea
    @bob.sincle
    Nu l-ai înțeles pentru că nu ai citit fraza dinainte: "Scaunele din piele perforată sunt principala atracție a acestei variante, în timp ce spuma moale de pe bord este acoperită în variantă Vignale cu o imitație de piele". Deci în niciun caz "piele nappa" sau alte artificii scumpe și de calitate superioară.
    13 14
  • @mircea

    Multumesc pt raspuns .Dar gandind logic, BMW X3 sau Audi Q3 ofera macar piele ecologica in zonele unde la Vignale este omniprezenta in diferite cusaturi ? Multumesc anticipat.
    14 7
  • Stau si ma gandesc, legat de bord ce e mai bine: plastic/spuma moale sau imitatie de piele (aka piele ecologica)? Ma uitam de exemplu ca in SUA, noul Cruze foloseste piele ecologica pe bord in echiparile de top, in timp ce in Europa varul Astra mizeaza pe o combinatie de plastic moale si plastic tare (prin spatele volanului e un plastic gen inceput de anii 2000).

    In ziua de azi si la scaune se foloseste pielea ecologica. Cam la toti producatorii de volum. Nu e un lucru rau, pentru ca feeling-ul e acelasi si rezista mult mai mult in timp fata de piele normala. Plus ca nu tai o cireada de vaci la fiecare masina :-)

    Masina are un design ok, insa are un aer de Hyundai/Kia (de obicei coreeni se inspirau de la altii...) mai ales privita din fata.

    Personal as merge Sportage si viitorul 3008 (va avea 4x4 in varianta de top). Deja au aparut pe net teste (vezi canalul youtube carwow) si interiorul e super laudat si comparat cu calitatea prezenta la marcile premium.
    11 7
  • pt bobita
    my friend , daca nu are piele si pe teava de esapament degeaba

    in alta ordine de idei, masina e calare pe o platforma de pe vremea lui tata mare in comparatia cu concurenta, de aici si perf dinamice slabe si spatiu interior cel mai mic

    dar daca are piele pusa pe antena radio, nu mai conteaza in accpetiunea lui bobby...
    12 10
  • Kuga Vignale ofera spuma poliuretanica acoperita de insertii de piele.

    @pt bobita

    Chiar nu stiu ce-i mai anost. Sa folosesti o platforma MQB low-cost sau una moderna ca Kuga ? Tiguan vine cu plastic dintr-o bucata la fel ca Jetta si Passat B8 , doar in zonele de constact vine cu poliuretan moale acestea fiind doar bordul si manerele usilor. In rest, nu stiam ca iti cumperi Kuga sa te dai cu el pe circuit. 10 sec sunt mai mult decat decenti pt un SUV compact de familie care va sta numai in oras in coloana si rar vei pleca in tromba de la semafor escaladand multitudinea de gropi si canale puse aiurea pana la urmatorul semafor cu rosu ...penibili mai sunt unii. Evident, cand ne referim la performantele dinamice ale masinii, automat ne referim la o cugetare ilegala pe care unii o digera punand in pericol alti participanti la trafic.
    15 9
  • @@Andy
    platforma moderna pe kuga zici tu model de acuma 8 ani, lansat 2008, piele pe bord, aha so crezi tu ca-i piele aia, de piele ecologica ai auzit adica musama,
    aduci in discutii masini in care nu te-ai urcat in viata ta, decat ca le-ai privit prin geam in parcare la kaufland in timp ce savurai o portie consistenta de mici,,,,,
    mai bine povesteste-ne de suspensii MEDELINE ca la aia esti tare esti priceput.....
    7 8
  • babacloanta
    Impresionanta "locatia". Ce randuiala, ce drumuri, ce peisaje...si un Kuga>))
    6 4
  • @@@Andy
    Mai bine platforma de 8 ani cu o suspensie moderna Multi-link decat osie de caruta pe o platforma modulara. ''Musamaua''' aia Volzvagan nu o pune nici pe varianta de top fiindca costa bani suplimentari...... de fapt ce tot vorbesc ? ei nu pun macar o suspensie independenta ( o tehnologie aparuta acum zeci de ani ) pun osie ca-i mai ieftin. Reduc costurile de unde se poate. Daca eu care nu-s fan Ford, am inceput sa imi placa Ford in detrimetul jafurilor germane, ce sa mai zic.... De unde stii ca m-am urcat sau n-am condus masini ? Crede-ma ca daca m-ai cunoste ti-ai baga toate unghiile de la picioare in gat de invidie :)))))
    9 9
  • @@@Andy
    De fapt nici SUV-urile premium compacte nu ofera ''musamaua'' de pe Kuga pe versiuni de top, tocmai ca costa suplimentar iar pe ei ii intereseaza doar sa le vanda la spalatii pe creiere masini cat mai ieftine. Nu m-ar mira ca Volzvagan sa isi prajeasca carnatii in uleiul folosit de la TEDEIU-ri , ar reduce costuri si aici .
    3 12
  • Parere
    Decat un Ford, mai bine o Skoda sau Renault. Sunt masini mai corecte, la bani corecti. Auzi, 40k euro pe un jaf de Ford...
    10 19
  • @Parere
    Acelasi lucru am zis si eu......50 mii pe o coaja de Tiguan non-euro ?
    15 11
  • Andrei
    Kuga nu are suspensie multilink, are o independenta clasica (ei ii spun Control Blade).
    Suspensia multilink este cu totul si cu totul altceva, ea este rezervata masinilor sportive. Uite, BMW are suspensie multilink, ghici de ce?
    9 9
  • @Andrei
    Multi-link-ul este tot o suspensie independenta cu mai mult de doua brate , si face parte din categoria suspensiilor independente. Asadar ori ca e una ori ca e alta, este o solutie mult superioara a ceea ce folosesc ''ghermancii'' -osie de caruta spate. BMW foloseste suspensie independenta pe motorizari care sar de 150CP , nu toate. Audi pe motorizari de peste 180CP , iar Mercedes pe motorizari de 150 CP ( ca si VW ) . Se reduc costurile de unde se poate. Nemtii nu ofera calitate , ci cantitate.
    14 8
  • @Andrei
    Sa spui cu atat inversunare ca BMW are Multi-link cand pt o marca premium trebuia sa aibe Quadri-link inca din entry-level ( ca Acura TLX ) si alte suspensii mai scumpe. Si Daewoo Gentra are Multi-link , nimic wow ca are BMW pe variante superioare ca motorizare cand trebuia sa vina cu ceva mult mai superiora inca din entry-level care sa atace marcile de volum, doar vb de ceva premium nu ?

    Citez inca odata :

    '' Daewoo Gentra te va face să zâmbeşti. Nuuu! Maşina asta nu are cum să aibă o bară de torsiune pe puntea spate la o asemenea manevrabilitate! Trag pe dreapta, cobor şi mă aplec spre pământ, dedesubtul maşinii. Sunt uluit de ceea ce descopăr! Daewoo Gentra vine cu o suspensie multilink pe puntea spate! În zilele noastre producătorii „eficientizează” într-atât de mult costurile încât ne tot vând bare de torsiune rudimentare pe post de substrat tehnic avansat, şi am uitat cu desăvârşire că în anii ’90 toţi producătorii care se respectau trecuseră la suspensii multilink, întrucât erau considerate un etalon al manevrabilităţii şi confortului. Şi Gentra aplică astăzi aceeaşi reţetă! Asta chiar dacă se vrea a fi un sedan, hai să o spunem pe şleau, ieftin! Prin abordarea asta Gentra le dă o palmă peste obraz multor modele accesibile de pe piaţă... ''
    6 11
  • Scrooge
    E relativ misto masina, dar din pacate la pret se apropie mult de noul X1 care e cam bestial :)
    7 9
  • @Scrooge
    Te cam inseli. Si mie imi place noul X1 dar crede-ma ca e muuult mai scump.
    O Kuga Titanium 2.0 tdci PowerShift poti sa o iei cu un pret de maxim 30k.
    Un X1 xDrive 18d trece lejer de 40k avand dotari mai putine. E adevarat e BMW, nu prea le poti compara.
    Tiguan-ul este insa o varianta foarte ok daca nu te arunci in optionale care umfla pretul. Chestia cu Tiguan de 50k de mai sus este falsa. Trebuie sa fii idiot sa dai peste 40k pe un Tiguan. Atunci intr-adevar te poti uita la un X1.
    10 5
  • @@Scrooge
    Eu m-am oprit in configurator cu Tiguanul pe benzina la Noul Tiguan
    Highline 2,0 TSI 4Mot DSG la 48.297,20 € asadar aprox 50 mii cat s-a discutat mai sus. Iar versiunea diesel Highline 2,0 TDI DSG 4Mot
    49.150,40 € .Deci se pare ca e adevarat . Cel mai anost lucru este ca Tiguanul nu se ridica la nivelul de calitate premium al lui Kuga Vignale.

    Kuga Vignale pret de nou in Germania 38.800 € in versiunea 2,0 l TDCi, 132 kW (180 PS) Ford PowerShift-Automatikgetriebe, Allradantrieb. Adica cea testata de AM . In RO pretul va fii mai jos decat in Germania.
    12 6
  • @@@ Scrooge
    Vezi ca te-ai uitat gresit la Tiguan, nu mai dezinforma. E 36k euro in varianta de 220 CP benzina, automata si nivelul de top si 34,6k euro in varianta diesel 190 CP, automata si nivelul de top. Si are dotari pe care Ford nu le viseaza in clasa asta, nu doar musamaua aia pusa sa dea impresia de premium.
    5 10
  • Scrooge
    @@Scrooge.....aloo, vorbeam de varianta Vigniale nu cea Titanium simpla care stiu cat costa, si ziceam ca se apropie nu ca e la acelasi pret. Ce-i drept, in functie de buzunar, cuvantul "apropie" poate avea intelesuri diferite :)
    2 2
  • Lasand la o parte cioba de mai sus, zilele trecute am condus un Mondeo Vignale 2.0 TDI AWD Powershift. Adica ce a condus AM, doar ca eu am avut varianta de 210 CP. Mi s-a parut un simplu Mondeo cu dotari mai misto. Da, piele aia arata bine, finisajele sunt bine facute, dotarile sunt multe... mai mult sau mai putin utile. Iar amianta interioara e una de lux.
    In rest... un Mondeo cu aceiasi tinuta de drum buna, o suspensie care absoarbe bine denivelarile, o cutie automata care schimba rapid si un diesel cu un mic lag turbo. Per total o masina care nu se apropie de sarmul unui Seria 3 sau Clasa C, desi Ford se jura ca e asa. Dar la 40000 de euro, e o alternativa buna (in continuare) la Passat. Cel putin eu asa o vad si asa vad si acest Kuga vs. X3. Si la fel ca si Mondeo vs. Passat, cred ca acest Kuga este o alternativa la versiunile mai dotate si nivelurile de echipare mai bune de la Tiguan. O masina premium nu inseamna multe dotari intr-un ambalaj luxos... asa cum incearca marca de volum Ford cu gama Vignale.
    9 3
  • @@@@Scrooge
    Din nou aberezi doar sa te afli in treaba. Prietene, Tiguan in varianta de top costa aprox 50 mii euro, intra pe configurator si selecteaza-i tot ce trebuie.Ce spui tu acolo ala e pretul unuia "chel" in dotari, nu-ti ofera nici macar scaunele acelea cu sprijine multiple , ai doar un motor mai mare. Nu stiu ce fel de dotari are Tiguan si Foard nu are , un lucru e sigur : Ford ofera cea mai buna suspensie la nivel de baza , iar Vignale cel mai bine finisat interior din segment , chiar mai bine decat rivalii premium, aia care nu au nici un fel de insertii pe bord sau pe fetele de usi. Sigurul din segment este Lexus NX , care este intr-adevar premium si DA asta este singurul la care vezi insertii de piele pe bord si usi, inclusiv pe suportul "remote touch" .In rest nu prea mai stiu , probabil doar GLC dar la el e optiune de vreo 600 euro care ti-o baga pe gat cu alt paket de vreo 7.800 euro ..



    @LauCalin. Dar ce inseamna o masina premium pt tine daca nu dotari multe si finisaje de top ? Cumva un ansamblu low-cost ca Audi TT 2016 sau alte modele gen A160 astea cu osie de caruta pe spate ?
    11 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru