Feedback

DrivetestMercedes-Benz GLB

GLB 220d 2.0 diesel 190 CP Aut8 4x4
4.2
Test drive Mercedes-Benz GLB zoom
de Bogdan Mirică
Miercuri, 04.12.2019
Mini GLS

Isteria SUV-urilor a făcut ca gamele unor producători auto să se suprapopuleze cu astfel de modele. Nici Mercedes-Benz nu a stat degeaba și, atunci când credeam că nu mai e loc de altceva în gama lor de SUV-uri, a apărut GLB.

Chiar dacă oferta lor de SUV-uri pare la fel de aglomerată ca un metrou bucureștean la ora 8 dimineața, oamenii de marketing au considerat că e loc pentru încă unul. GLB se naște pe platforma compactă, cea care găzduiește deja Clasa A, Clasa B, Clasa A Sedan, CLA și viitorul GLA. Este platforma care le-a adus germanilor milioane de clienți și cea care ar putea să facă din GLB un model popular printre familiile tinere, după cum susțin cei de la Mercedes.

Poziționat între GLA și GLC, noul GLB este o raritate: un crossover compact premium, disponibil cu șapte locuri. Am căutat să mă conving de calitățile noului GLB în cadrul testelor internaționale desfășurate la Malaga, în Spania.

Mercedes-Benz GLB
GLB 220d 2.0 diesel 190 CP Aut8 4x4

  • Pret de pornire 36.675 €
  • Pret model testat 47.005 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul GLB este disponibil cu trei motoare pe benzină, dintre care unul de 306 cai putere pentru versiunea de top GLB35 AMG. Există însă și un diesel de 2.0 litri, cu două versiuni: una de 150 și alta de 190 de cai putere. În testul internațional mi-a revenit aceasta din urmă și n-am fost dezamăgit. Traseul de 200 de kilometri parcurs pe Costa del Sol nu mi-a dat senzația că GLB este submotorizat. Ba chiar pot spune că GLB s-a mișcat foarte bine, cu rezerva că fiecare accelerare dincolo de 2500 de rotații a atras și ceva mai mult zgomot din partea motorului.

În timp ce antifonarea poate fi îmbunătățită, vibrațiile au fost bine estompate și nu creează neplăceri la repornirea motorului de către sistemul start-stop.

Agregatul de 2.0 litri dispune și de un cuplu generos, responsabil pentru comportamentul dinamic. Este vorba de 400 de Nm livrați pe o plajă de turații care începe la 1600 de rotații și se termină destul de devreme, la 2400 rpm. Din fericire, cutia automată cu opt rapoarte este bine calibrată și exploatează inteligent plaja de cuplu maxim. Este destul de liniară, iar retrogradările sunt foarte bune. Pot fi ajutate și de un set de padele din aluminiu instalate în spatele volanului.

Resursele motorului pot fi livrate diferit, în funcție de modul de rulare. Chiar dacă anesteziază reacțiile dieselului, modul Eco poate rămâne destul de alert dacă o să cauți un kick-down.

Consum

Dieselul oferit pe noul Mercedes-Benz GLB este echipat cu cele mai noi tehnologii de reducere a consumului. L-am testat mai mult în afara orașului și am obținut un consum de 7.3 litri/100 de kilometri. În fișa oficială, Mercedes-Benz anunță un consum mediu calculat în regim NEDC de 5.5 litri. Însă, după calcule simple, valoarea este ușor utopică și presupune anumite restricții, implicit folosirea modului Eco.

Dacă ne uităm în segment, vedem că Audi Q3, BMW X3 și Jaguar E-Pace au valori de consum mai mari. Volvo XC40 este campionul de consum, cu jumătate de litru mai puțin decât GLB. Și Land Rover Discovery Sport este mai eficient, în vreme ce fratele acestuia de concern, Range Rover Evoque, e la egalitate cu GLB.

Performanţe

Vă spuneam că motorul de 2.0 litri are o dinamică bună, iar asta se oglindește și într-un timp mulțumitor pentru sprintul de la 0 la 100 de km/h, realizat în 7.6 secunde. Este o valoare care îi va mulțumi nu doar pe familiști, ci și pe cei care caută un SUV sportiv. Bineînțeles, pentru excese există GLB 35 AMG. Viteza maximă a versiunii testate de mine este de 217 km/h.

Faptul că GLB este o mașină ceva mai ușoară decât multe dintre SUV-urile compacte din segment reprezintă un avantaj. Performanțele la accelerare sunt mai bune decât cele ale lui Audi Q3 și chiar BMW X3, care promit 8 secunde până la 100 de km/h.

Bineînțeles, este și mai rapid decât Discovery Sport, Jaguar E-Pace și Volvo XC40. Abia acesta din urmă se mai paropie de GLB cu 7.9 secunde până la 100 de km/h.

 

Interior

Atunci când mă uit la planșa de bord a noului GLB, mă gândesc la o piesă de mobilier de lux. E o "etajeră" frumos lucrată, cu inserții din lemn și din aluminiu și cu cele mai frumoase guri de ventilație din lume. Însă, ca pe orice etajeră, se pune praful. Și chiar se adună  impurități în colțul din dreptul șoferului, la îmbinarea ecranului cu bordul. 

Materialele din partea superioară sunt admirabile, planșa de bord este moale, însă imediat ce cobori mâna o să fii dezamăgit. Plasticul e tare și neprietenos. Inclusiv pe consola centrală și în jurul cotierei.

Sunt suficiente spații de depozitare la nivelul portierelor față și spate, cotiera este și ea generoasă, iar spațiul pentru telefonul mobil este bine gândit și vine cu încărcare prin inducție (una chiar foarte eficientă).

Pe locurile din spate o să fii uimit de spațiul disponibil pentru picioare. Este uriaș. Mai ales pentru un model compact. Este rezultatul celor 10 centimetri în plus câștigați de GLB la nivelul ampatamentului comparativ cu Clasa B.

Ai o banchetă care poate glisa pe o distanță de 14 centimetri pentru a garanta mai mult loc în portbagaj. Aici, capacitatea maximă este de 570 de litri. E chiar mai mult decât ce oferă Mercedes-Benz GLC, nu mai vorbesc de alte modele din segment. Pentru cei care își doresc un GLB cu șapte locuri, trebuie spus că pe ultimul rând de scaune nu pot călători decât copii sau adulți mai mici de înălțime. Și destul de subțirei.

De altfel, Mercedes-Benz susține, cu mult optimism, că înălțimea maximă a celor care pot călători acolo este de 1.68 metri. E nevoie de compromisuri și din partea celor de pe al doilea rând de scaune, care trebuie să gliseze bancheta mai în față. Cu toate cele 7 locuri ridicate, portbagajul devine unul foarte mic, de numai 170 de litri.

Raportat la concurență, GLB cu 5 locuri are un portbagaj mai mare cu peste 100 de litri decât majoritatea modelelor enumerate mai sus. Doar BMW X3 se apropie suficient de tare cu o capacitate de 550 de litri. 

Preţ de achiziţie

Deși noul Mercedes-Benz GLB ajunge pe piața de la noi în primăvara lui 2020, avem deja prețurile. Socotelile încep de la 36.700 de euro pentru versiunea GLB200. Însă, când vine vorba despre modelul testat de mine în Malaga, adică GLB220d cu 4Matic și cutia automată cu opt rapoarte, prețul pornește de la 47.000 de euro. Bineînțeles, peste această valoare se mai adaugă câteva mii de euro rezultate din adăugarea unor opționale. Prin urmare, nu ar fi exclus să ajungeți la o valoare finală de cel puțin 60.000 de euro. Mult pentru un crossover compact.

Este suficient să ne uităm în gama Mercedes-Benz și să observăm că un GLC, fratele său mai mare, este cu numai 1000 de euro mai scump dacă este configurat fix cu aceeași motorizare diesel, cutie automată și 4Matic. Așadar, o apropiere periculoasă. 

Dacă vrem să ne uităm și în segmentul în care activează GLB, ne va fi greu să îi găsim un rival potrivit. Mai ales un rival care să garanteze tot 7 locuri. Poate doar Land Rover Discovery Sport să fie pe măsura lui GLB. Acesta costă începând cu 42.000 de euro, echipat cu 4x4 și motorizare asemănătoare.

Și Audi Q3 pare să aibă un preț mult mai accesibil pentru versiunea 35 TDI, cu automată și quattro: 42.000 de euro. BMW X3 este mai scump decât GLB în versiunea cu motor de 190 CP, pentru că pleacă de la 48.000 de euro. Jaguar E-Pace și Volvo XC40 cer aproximativ 43.000 de euro pentru versiuni comparabile. Chiar și Range Rover Evoque, care este printre cele mai piperate alegeri din segment, este mai ieftin decât GLB, la numai 45.500 de euro. 

Siguranţă

Mercedes-Benz GLB a ajuns deja pe bancul de testare al celor de la EuroNCAP și a primit cinci stele. Folosirea aceleiași platforme cu cea a Clasei A ne garantează un comportament exemplar. GLB a primit 92% pentru protecția pasagerilor adulți, 88% pentru protecția pasagerilor copii și 78% pentru protecția pietonilor.

De altfel, SUV-ul vine cu o mulțime de sisteme de siguranță, capabile să te țină departe de probleme. Printre ele se numără frânarea automată în situații de urgență cu posibilitatea detectării bicicliștilor și pietonilor, sprijin pentru manevrele de evitare a pietonilor, monitorizarea unghiului mort și păstrarea benzii de mers.

Aceste două funcții sunt disponibile și cu un sistem care frânează roțile din exterior atunci când depășești banda sau când schimbi direcția și din spate se apropie un alt vehicul. Împreună cu un pilot automat adaptiv, toate aceste sisteme pot garanta o rulare semi-autonomă pentru Mercedes-Benz GLB.

Ţinută de drum

Un SUV cu 7 locuri își propune să fie prietenos cu ocupanții săi și să le garanteze un confort deosebit. Iar suspensia este croită după această idee. GLB este un crossover extrem de confortabil, care pare că plutește fără probleme peste gropi sau denivelări. Este oferit cu o suspensie standard care presupune arhitectură McPherson pe față și multi-link pe spate. Opțional, clienții pot comanda și amortizoare adaptive, care îndulcesc ținuta de drum și o personalizează.

În modul Comfort, GLB a fost excelent, foarte rar fiind sesizabile mici imperfecțiuni la trecerile peste limitatoare de viteză.

În modul Sport, mașina s-a simțit destul de bine pe viraje, fără un ruliu deranjant sau care să presupună nesiguranță. Direcția a devenit și ea mai rigidă, însă nu a mai câștigat în feedback. Ea nu oferă foarte multe informații despre suprafața de rulare.

Ținuta de drum este ajutată și de un sistem de tracțiune integrală 4Matic, capabil să asigure o aderență foarte bună pe viraje și chiar în teren accidentat. Contrar aparențelor, GLB este un SUV care își propune să iasă și în afara asfaltului. Pentru asta a fost gândit cu o gardă la sol de 20 de centimetri și cu unghiuri de atac și de degajare de aproximativ 18 grade.

În plus, orice versiune comandată cu 4Matic și cu cele două ecrane mari, de 10.2 inch, primește standard și un mod de rulare off-road. Acesta permite ca valoarea cuplului să fie distribuită în mod egal pe ambele axe. Tot în modul Off-road există o ajustare diferită a intervenției ABS-ului și un asistent pentru coborârile abrupte.

În modul Comfort și Eco, 80% din cuplu merge către puntea față pentru a favoriza eficiența. În modul Sport, tracțiunea integrală trimite 70% din resurse către puntea față.

Vizibilitate

Mercedes-Benz GLB își propune să fie un SUV compact practic, prin urmare nu se complică cu artificii de design. Tocmai asta face ca formele sale să fie simple și să nu ridice probleme de vizibilitate. Luneta este generoasă și ultimul rând de montanți este suficient de îngust pentru a nu incomoda manevrele în marșarier. Însă primul rând de montanți este ceva mai mare și poate incomoda în viraje strânse.

Pentru cei care găsesc dificilă parcarea unui SUV care măsoară totuși 4.6 metri lungime, Mercedes-Benz oferă și un sistem de camere cu vedere la 360 de grade. Calitatea imaginilor oferite de camere este foarte bună.

Aș vrea să amintesc și despre geamurile laterale, foarte bine creionate atât pe locurile din față, cât și pe cele din spate. Sunt mari și oferă un sentiment de habitaclu aerisit. Suprafața vitrată laterală se prelungește mult spre partea din spate pentru a oferi vizibilitate chiar și celor de pe al treilea rând de scaune.

Tehnologie

Mercedes-Benz GLB vine cu același volan futurist și multifuncțional preluat de pe Clasa S. Are zone tactile și, prin acestea, șoferul poate comanda cele două display-uri. Dacă există suficienți bani pentru o configurație de top, atunci GLB dispune de un ecran de 10.25 inch pentru instrumentele de bord și de un altul de aceeași dimensiune pentru sistemul multimedia MBUX.

Afișajul din spatele volanului are o grafică foarte bună, poate fi ușor personalizat și promite chiar navigație. Grafica navigației nu pare însă la fel de bună și spectaculoasă ca în cazul modelelor Audi, de exemplu.

Sistemul multimedia MBUX, oglindit pe ecranul central, este însă unul dintre cele mai bune din lume. Simplu de utilizat, cu un răspuns tactil foarte bun și cu o putere senzațională de procesare a informațiilor. Aici, navigația are o grafică bună, cu informații din trafic și chiar indicații de realitate augmentată. Asta presupune proiectarea unor indicații de virare pe imaginile generate de camera față. E o funcție futuristă, dar și foarte utilă.

Bineînțeles, sistemul multimedia MBUX vine cu aplicații pentru vreme și știri, dar și cu o conexiune Apple CarPlay și Android Auto. Nu lipsește nici asistentul vocal „Hey, Mercedes!”. Pe lista de opționale se mai regăsesc un sistem audio Burmester și un Head-Up Display generos, color.

Cei care aleg farurile inteligente Multibeam LED primesc și o funcție de iluminare specială în Off-road, care aprinde și proiectoarele la viteze de până la 50 de km/h. Mulți români vor fi fericiți cu această funcție.

Design

Atunci când l-am văzut prima oară pe Mercedes-Benz GLB, mi s-a părut că mă uit la un GLS în miniatură. Și nu m-am înșelat. Mi-a confirmat-o și un oficial Mercedes în cadrul unei discuții. Formele sale pătrățoase te trimit cu gândul imediat la cel mai mare SUV din gamă.

O capotă cu nervuri discrete, o grilă generoasă (cromată atunci când alegi un pachet AMG și Panamericana atunci când optezi pentru GLB 35 AMG) și blocuri optice pătrățoase, cu o semnătură luminoasă similară celei întâlnite pe GLC facelift.

Profilul este cel specific unui SUV, însă nu neapărat unui SUV de familie, dacă ne gândim că dimensiunea jantelor poate ajunge până la 21 de inch pe versiunea GLB 35 AMG. Un oficial Mercedes mi-a mărturisit că acolo s-ar putea insera chiar și jante de 22 de inch. Loc ar mai fi.

Posteriorul este dominat de stopuri full LED și, dacă optezi pentru pachetul AMG, de un difuzor cromat fals, care include două evacuări false. Doar pe versiunea GLB 35 AMG ele sunt reale.

Nu ne-a placut

  • Calitatea anuitor materiale din partea inferioară a bordului
  • Prețul piperat
Date tehnice - Mercedes-Benz GLB GLB 220d 2.0 diesel 190 CP Aut8 4x4
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
7
Cilindree cmc
1950
Lungime mm
4634
Putere maxima CP (rpm)
190 (3800)
Latime mm
1834
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1600)
Inaltime mm
1658
Viteza maxima km/h
217
Greutate kg
1735
Acceleratie 0-100 km/h s
7.6
Ampatament mm
2829
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
570
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz GLB

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • ecosportivu
    60k euro pt tineri hehihaha
    afumatoristi non-ecologici in plus
    cosmar clar greto
    uratel in orice caz si de neales vs glc la fel de scump.
    stele verzi led pe cai verzi premium ambele oricum
    pariez ca apare si o cutie d-asta amg45 cu 421 cp
    normal, familistii tineri cu 5 copii tre'sa-i ameteasca pa circuit
    38 8
  • Nu prea are concurent in clasa "de lux", in afara de Discovery. Totusi, din cate inteleg, la partea de 'lux" nici Mercedes nu mai e ce a fost. Cel putin la clasele A si B.
    Asadar, daca vrei 7 locuri, te poti uita si la Kodiaq sau Tiguan Allspace, cu aceleasi puteri, cutii automate destul de bune, aceleasi dotari (se pot configura full option) si cu vreo 20k euro ramasi in buzunar.
    25 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • ecosportivu
    bine bre m-am sucit, e frumos
    si ieftin
    si rational cu 306 cp sau mai ales cu viitorii 421 cp
    badge snobizmu sa traiasca sa manance si marketo-gurile megaprofit
    31 4
  • 4134165
    Mie mi se pare extrem de reusita masina, ar fi prima mea alegere din clasa ei, segmentul premium, daca mi-as permite, usor peste modelele echivalente de la Audi si BMW in opinia mea. As alege diesel de 150 sau 190 cp, cu automata. Singura alternativa viabila la cele 3 ar mai fi Volvo-ul XC40, o masina interesanta si bine conceputa. Orice altceva ar insemna bani stricati.
    14 26
  • GLK 20 20

    Acesta e de fapt adevaratul urmas al GLK-ului ... (chiar daca unii ar zice ca acela ar fi GLC-ul).
    10 10
  • Ca sa inteleg, luxul, mai nou, inseamna plastic de Logan (Logan din prima generatie) acoperit cu niste chinezarii de ecrane si pret de pornire de minim 30-40 de mii?
    17 4
  • Bag de seama ca d-ra pozata pe scaunul din spate (unul dintre cele +2) nu "sare" de 1,68m; profilul lateral si spatele masinii mi se par nereusite.
    Plasticul, recte PVC-ul, nu l-am testat, nu comentez.....cat despre pret, revin "nu e prost cel care cere,.."
    12 3
  • Masina e bestiala.

    Bine-nteles, DIESEL! :)
    4 10
  • Din profil, ca si la Land Rover Discovery, de la usile din spate inapoi este din alt film. Parca este desenata de doua persoane diferite. Deci, partea din spate este urata cu spume. Dupa GLE Coupe nu credeam ca vor reusi sa dea, din nou, cu mucii-n fasole. Se pare ca au reusit...
    7 4
  • GLE e ala cu stopuri de Hyundai?
    6 3
  • Mie imi place foarte mult masina. Are performante de top in clasa ei. Literalmente. Consumul? Ha-ha-ha. Pai daca ai bani de Benz nou, consumul, in majoritatea covarsitoare, e secundar. Te uiti la el sa nu fie ceva gen Lamborghini, dar altfel, sa fim seriosi :)

    Ma amuza cand masina e comparata cu firma X care e 10 - 20,000 mai ieftina. Dar cati din cei care fac comparatii de genul asta s-au urcat in ambele masini si le-au condus cel putin 3-4 luni, sa-si faca o impresie pe termen lung. Cand comparatia se intinde pe ani de zile, deja lucrurile devin foarte clare :)

    La fel de amuzante mi se par si citatele: "Mercedes incepe de la clasa E in sus" sau " La A si B Mercedes nu e Mercedes". Serios? Aveti idee ce ofera concurenta premium la clasa mica? La un moment dat m-am uitat la un A3 si din poze, am lasat-o balta. Deci despre ce vorbim?

    Strict vorbind despre noua generatie A Class, CLA, GLB, etc, si toate masinile facute pe platforma asta ... chiar nimeni nu vede saltul calitativ enorm dintre generatia asta si precedenta? Motorizari? Nimic? Toata lumea se agata de motorul Renault, ca inecatul de paie, doar sa mai aiba ceva de comentat. Dar nimeni nu vede restul ofertei de motoare? Elasticitate, putere, performante, totul trece pe planul 7.

    La infotainment, Mercedes erau ultimii din triada acum 4-5 ani. Astazi au rupt totul. Si parerea mea (subiectiva) este ca n-au concurent la ora actuala, cu ce exista pe piata. Interioarele sunt brici, ergonomice, elegante, simpliste si totusi extrem de luxoase,

    Pe mine ma socheaza nivelul de mofturi si pretentii cand de fapt, foarte putini sunt cei care au 10,000 de euro dispnibili la orice ora din zi si din noapte. Nu vorbesc de sume mai mari. Ce ieftin e sa fii cu mot cand nu trebuie sa scoti banul :):):) Sa pretinzi tehnologii de top la pret de Dacie.

    Eu cred ca GLB o sa fie un succes fenonmenal pentru ca se adreseaza celor care nu-si permit un GLC dar viseaza la steaua in trei colturi. Si cu cat cobori in zona de preturi "mai accesibile" cu atat sunt mai multi cei care au banul pe ei. Iar in ziua de azi, orice Mercedes facut pe platforma asta, e foarte foarte aproape de calitatea unui E sau S Class.
    4 8
  • Adrian
    Nu inteleg ce cauta BMW X3 aici. ? Comparatia ar trebui facuta cu X1. (X3 e in clasa lui Mercedes GLC / Audi Q5)
    5 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Ce zici @mip? E pe gustul tau? :):)

    https://www.youtube.com/watch?v=mYGir_ny-FI

    De Mos Nicolae :)
    2 4
  • ecosportivu
    urata masina dar si mai urat prezentatorul
    tot e bine ca fiind obez si de 6 ft.2 adica 1.88m ne arata cum incape in cutia cu stea pe undeva
    si util ca aflam pretu de 38 mii dolari la ei asa mai merge
    6 3
  • Ca-i urata, ca-i frumoasa, asta e in ochii privitorului. Important e ca masina are sens la banii aia si la ce ofera.

    Poate sa mearga pe un drum suficient de distrus, precum se vede in clip, acolo unde doar Jeep Wrangler si camionetele babane se avanta. Vroiam doar sa-i arat lui @mip ca si GLB-ul poate duce un off road mai salbatic.

    Cat despre fiizicul prezentatorului, in 2019 credeam ca am depasit mentalitatile de acum 50 de ani si este mai importanta informatia pe care ti-o ofera cineva decat aspectul exterior. Probabil tu @ecosportivule esti manechin la Gucci si iti permiti sa te uiti de sus la altii. Desi n-ar trebui s-o faci nici in situatia aia.

    Daca masina il poate primi pe tipul ala, pentru tine nu ar trebui sa fie nici o problema. Atata doar, ca n-o sa-ti incapa ego-ul si infumurarea, nici macare cu scaunele rabatate. Dar exista speranta. In ziua de azi, cu o camera video de $40 poti sa-i dai drumul la un canal pe youtube si sa ne demonstrezi ca poti face o treaba mai buna. Sa nu uiti sa ne pui link-ul.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru