Feedback

DrivetestMercedes-Benz CLA Shooting Brake (2013-2016)

CLA220 CDI 2.2 177CP Aut
Test drive Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2013-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 17.08.2015
Arta frumosului

Au spus că este cea mai frumoasă mașină compactă din lume, cel mai reușit design Mercedes din ultimul deceniu și chiar o adevărată mostră de curaj.

Eu nu l-am considerat niciodată așa. L-am considerat o mașină aparte, desprinsă de monotonia industriei auto și departe de a fi încorsetat într-un segment, inspirată de curajul diferitului și desenată după definiția frumosului.

Mercedes CLA Shooting Brake este o rețetă estetică perenă, un design fără termen de valabilitate stabilit.

Pornind de la această premiză am trecut dincolo de revoluția estetică pentru a vedea ce surprize mai rezervă familia de modele cu tracțiune față a constructorului din Stuttgart.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2013-2016)
CLA220 CDI 2.2 177CP Aut

  • Pret de pornire 30.380 €
  • Pret model testat 39.965 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a da viață formelor elogiate mai sus, am primit versiunea CLA220 CDI Shooting Brake, echipată cu deja tradiționalul propulsor de 2.1 litri diesel, cu patru cilindri.

Puțin gutural, un comportament specific dieselului, și cu ușooare vibrații la pornire, propulsorul germanilor promite să fie cu adevărat intruziv în habitaclu abia la turații înalte.

Cei patru cilindri generează 170 de cai putere și un cuplu motor de 350 de Nm. Acesta din urmă este livrat foarte devreme, încă de la 1400 de rotații, ceea ce face ca break-ul coupe să se simtă foarte vioi. Resursele sunt suficiente chiar și pentru o mașină în care au intrat patru pasageri adulți și bagajele lor.

Transmisia automată cu șapte trepte oferită de Mercedes primește și bile albe și bile negre. Ea urcă liniar în rapoarte, dar are o ușoară întârziere la retrogradare, aspect care ar putea deveni enervant dacă nu te obișnuiești cu comportamentul mașinii, iar uneori ai nevoie urgentă de rezerve de putere. Așadar o alegere bună pentru cei comozi, dar perfectibilă.

Selectarea celor trei moduri de rulare va avea însă puternice influențe și asupra transmisiei, și asupra răspunsului accelerației. Modul eficient va anestezia funcțiile și te va răsplăti cu un grafic care îți răsplătește răbdarea cu statistici eco, iar modul Sport va anima puțin lucrurile și va trezi la viață cutia automată cu șapte rapoarte.

Consum

La capitolul consum, un motor diesel ar trebui să ofere satisfacții multiple pentru cei strânși la pungă sau cei care urăsc drumurile dese la benzinărie. Și o face.

CLA220 CDI Shooting Brake promite un consum mixt de 4 litri/100 de kilometri, de care eu nu m-am apropiat, dar pe care l-am simțit posibil dacă te înarmezi cu mult tact.

Cei 3.6 litri anunțați de constructorul german pentru consumul extraurban nu au părut așa utopici, având în vedere că traseele din afara orașului, pe care am rulat cu maxim 130 de km/h, ne-au adus un consum de 4.8-5 litri/100 de km/h.

Asta în vreme ce climatizarea tragea din greu să transforme cele 38 de grade de afară în doar 20 în habitaclu.

Performanţe

Știm deja că, dacă vă doriți adrenalină și senzații tari pe circuit trebuie să bateți la ușa diviziei AMG. În rândul mașinilor standard trebuie să vă mulțumiți cu valori decente, care ajung la 8.3 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 de km/h al lui CLA Shooting Brake.

Este o valoare bună pentru orice familist, o valoare care dovedește încă o dată că break-ul cu alură de coupe este o mașină dinamică. Dacă mai luăm în calcul și cei 228 de km/h pe care îi poate atinge mașina, atunci fără îndoială distanțele se scurtează văzând cu ochii.

Interior

Dincolo de portiera fără ramă a coupe-ului, Mercedes a căutat să le ofere clienților același sentiment premium cu care ne-a obișnuit în ultimele decenii. Pe de o parte a reușit. Pe de altă parte însă, rămân la părerea personală că noul val de modele cu tracțiune față (CLA, CLA Shooting Brake, GLA, A-Klasse și B-Klasse) sunt departe de spiritul opulent pe care îl emană frații mai mari, consacrați.

Sunt multe detalii la nivelul interiorului care dau impresia de compromis, dar care pot fi ușor trecute cu vederea. Calitatea materialelor este punctul de start, însă putem continua cu finisajele. Aparențele sunt salvate de pielea care îmbracă bordul, de inserțiile cromate și de gurile de ventilație circulare, prezente pe aproape toate modelele din gamă, inspirate din aviație și gândite cu un sunet plăcut de închidere și deschidere.

Designul este destul de simplist, iar ergonomia trece dintr-o extremă în alta: de la foarte simplu la un amalgam de butoane cu utilitate îndoielnică. Esta cazul comenzilor numeroase de pe planșa de bord. Din fericire, la nivelul climatizării lucrurile sunt clare, ca și în cazul butoanelor de pe volan.

Spațiul interior este decent, dar nu excelează în cazul banchetei din spate, acolo unde pot sta doi adulți cu o înălțime medie. Spațiul la nivelul picioarelor este și el decent. Scaunele pasagerilor față arată foarte bine, sunt profilate corespunzător, au o susținere laterală bună, însă sunt ceva cam tari și pot afecta confortul deplasărilor pe distanțe lungi.

Portbagajul lui CLA Shooting Brake însumează 495 de litri, un volum suficient pentru nevoile unei familii și un spațiu de încărcare facilitat de deschiderea generoasă a hayonului.

Preţ de achiziţie

Mercedes a gândit noua sa gamă de modele compacte pentru a-și atrage clienți noi, aflați în căutarea unui automobil premium, dar cu posibilități financiare ușor limitate. Rețeta a dat roade, pentru că noile modele au adus foarte mulți clienți în showroom-urile Mercedes.

Prețurile acestor modele sunt accesibile, însă nu va imaginați că sunt chiar atât de ușor de abordat, mai ales în configurația preferată.

Prin urmare, CLA Shooting Brake pleacă de la numai 30.000 de euro, însă versiunea diesel testată de noi ajunge la 40.000 de euro. La această sumă se pot adăuga și destule opționale.

Prețul este ușor mai mic decât cel al fratelui din segmentul superior, Mercedes C-Klasse Estate, în versiune similară, care pleacă de la 42.000 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP a testat în anul 2013 comportamentul și nivelul de siguranță al actualului CLA, prin urmare, rezultatul acestuia va putea fi transferat și fratelui său Shooting Brake.

Cinci stele a obținut modelul german, ceea ce înseamnă că mașina testată de noi oferă un nivel ridicat al siguranței. Nici nu se putea altfel, având în vedere echiparea generoasă în acest sens.

CLA Shooting Brake vine cu frânare automată în situații de urgență, avertizare la depășirea benzii de mers, pilot automat adaptiv, monitorizarea unghiului mort și o mulțimea de alte soluții ingenioase care te ajută în situații limită.

Ţinută de drum

Mercedes CLA Shooting Brake se vrea a fi, pe lângă o alternativă familistă a gamei compacte, și o propunere sexy și sportivă. Prin urmare, suspensia nu va fi tocmai pe placul celor din prima categorie.

Mai ales dacă alegeți cu inima și nu cu mintea, jantele din ofertă. Dacă veți merge pe varianta unor roți de 18 sau 19 inch, cu un talon foarte mic, ar fi bine de știut că imperfecțiunile asfaltului vor fi resimțite din plin. În plus, suspensia rigidă este și destul de zgomotoasă, ceea ce înseamnă alt disconfort pentru cei din interior.

Pe segmente de drum virajat însă, Mercedes CLA Shooting Brake este o surpriză plăcută, cu o ținută de drum fermă, cu o aderență păstrată bine, însă cu o direcție care nu transmite foarte multe.

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate lucrurile sunt evidente chiar de când analizele formele exterioare. Silueta de break coupe vine cu limitările sale, limitări care se simt atunci când urci la volan.

Luneta este destul de îngustă, iar grosimea ultimului rând de montanți va pune ușor în dificultate șoferii care se obișnuiesc mai greu cu proporțiile mașinii. Poate de aceea este recomandată o cameră pentru marșarier sau măcar senzori de parcare.

Din fericire, dimensiunea oglinzilor laterale este bine proporționată.

Tehnologie

Mercedes CLA Shooting Brake beneficiază de un număr generos de tehnologii disponibile în gama Mercedes, însă păstrează oferta la un nivel pământesc, fără a promite revoluții în industria auto.

Clienții vor beneficia de senzori de lumini și ploaie, de scaune încălzite, climatizare automată pe două zone și de comenzi pe volan. Sunt dotări decente, la care se adaugă un sistem audio profesional, semnat de Harman Kardon, gata să garanteze o fidelitate bună chiar și atunci când asculți muzica la volum ridicat.

Sistemul de navigație este unul fidel problemelor infrastructurii actuale, oferind o perspectivă 3D bună. De asemenea, utilizarea întregului sistem multimedia nu necesită o acomodare îndelungată, funcțiile fiind intuitive și ușor de accesat.

Rămâne însă puțin învechit și monoton modul în care sunt afișate informațiile pe ecranul instalat nenatural în mijlocul planșei de bord.

Design

Se pot aduce numeroase elogii noului CLA Shooting Brake la capitolul design. De altfel, până în prezent, la adresa break-ului coupe nu au exista decât ode, aplauze și epitete pozitive. Nu o să mă înscriu întru totul în această linie.

E clar că vorbim despre o mașină frumoasă din orice unghi ai privi. O să mă refer însă la modul în care designerii Mercedes au reușit să facă dintr-un sedan atrăgător, un break și mai atrăgător. Se întâmplă foarte rar ca varianta familistă să fie mult mai plăcută retinei decât cea în patru uși.

Cu toate acestea, CLA Shooting Brake reușește să fie o apariție mult mai frumoasă, insolită și magnetică decât fratele sedan, cu care publicul deja s-a obișnuit.

Nu ne-a placut

  • Ușoare vibrații ale motorului
  • Calitatea anumitor materiale
Date tehnice - Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2013-2016) CLA220 CDI 2.2 177CP Aut
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2143
Lungime mm
4630
Putere maxima CP (rpm)
177 (3600)
Latime mm
1777
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1400)
Inaltime mm
1435
Viteza maxima km/h
228
Greutate kg
1555
Acceleratie 0-100 km/h s
8.3
Ampatament mm
2699
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
495
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Boggdan
    Mercedes CLA întotdeauna a fost cunoscut ca un model cu alura sportiva, iar această calitate nu este o excepție nici pentru varianta shooting brake.
    22 5
  • Scorpionul_negru
    Un singur cuvant pot spune. DRIC !
    15 29
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Mie personal nu imi place masina. Din lateral pare cocosata, materialele interioare nu fac cinste MB si anumite tuse de design par fortate, as spune chiar stridente. Clasa A (nu conteaza ca e A, CLA, GLA) NU este un MB adevarat, sunt facute din materiale mai slabe calitativ pentru a nu se spune ca MB nu are modele in aceasta clasa. My 5 cents...
    16 23
  • De acord cu tine MB. Clasa A nu e un Mercedes. Dupa parerea mea Mercedes ar trebui sa fie doar clasa S si poate, poate clasa E si un SUV mare. Restul sunt intr-adevar jucarii de facut bani si de imagine (atat pentru Mercedes cat si pentru client). My 2 cents ...
    Spre deosebire de tine insa, mie imi plac si clasa A, si C, si restul.
    5 18
  • Scorpionul_negru
    @Tibi
    E class ? Glumesti ! Poate CLS ! Ala da. E-ul sa nu uitam ca in anumite tari e masina de pus pe taxi !
    Mercedes-uri adevarate sunt CLS, S, AMG GT, SL, G, poate si GL. Restu sunt restu !
    2 15
  • De acord cu cei doi de sus, Mercedes ar trebui sa insemne : S class E si cateva suv-uri, asa cum procedeaza cei de la Lexus. Chiar ei au zis ca nu vor crea un rival pt CLA .
    3 14
  • Mercedes e mercedes
    Bine că nu sunteți voi directori pe la Mercedes. Auzi cică doar S e mercedes. Ați mer sîn E Clasee ăla nou, de e taxi ”pe afară”? Sau c-klasse ăla de ”nu are treabă cu mercedes”. Vă uitați l aniște cifre pe hârtie/ecran și comentați aiurea. Mercedes e mercedes indiferent că e a,b,c,e sau s, când conduci unul, simți asta
    12 2
  • @Scorpionul-negru
    Pai tocmai de aceea E-class-ul este taxi in tarile civilizate, pentru confort si siguranta. Asa spui ca e taxi parca ar fi ultima categorie de din lumea auto. Nu comparam lumea civilizata la acest domeniu cu Romania.
    7 0
  • andrei
    Nu o fi el Mercedes dar e departe de a fi VW sau Ford sau orice altceva de felul ăsta. Și e păcat că șefii de la Mercedes nu citesc comentariile de pe Automarket că sigur ar urca firma pănă la cer.
    8 1
  • hazard
    de mult timp nu am mai vazut o masina asa de frumoasa si inutila ca asta...
    2 5
  • ideea mea era ca oamenii cumpara Mercedes A, B, C si toata puzderia de modele pentru imagine, pentru ca se viseaza in S-class. La fel cum cumpara unii Mitsubishi Lancer de exemplu (exceptand STI), ca poate ii duce pe strada ca pe circuit. e o chestie pus snoaba si de orgoliu.
    Un mercedes mic nu are calitatea unuia mare (materiale, mecanica, inovatii). Si chiar de le-ar avea, o masina de lux e o masina mare. Bine, nu la fel de mare cat un Rolls Royce pentru ca aia e deja boala psihica.
    E amuzant cum se infoiesc toti in sustinerea unei marci auto pe care nu o detin.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru