Drivetest MINI Cooper Cabrio

4.3
MINI Cooper Cabrio zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Miercuri, 03.09.2025
Deschis spre aventură

Mini este mai mult decât o mașină. Este, fără nicio exagerare, unul dintre cei mai buni ambasadori ai industriei auto britanice. Iar însemnele regale, în special celebrul drapel Union Jack, sunt purtate, cu mândrie, de toate modelele din portofoliu.

De-a lungul anilor, modelele Mini au crescut în dimensiuni, au devenit din ce în ce mai tehnologizate, au primit chiar și sisteme de propulsie pur electrice, dar au păstrat, în mare, aceeași rețetă care le-a consacrat. Arată, mai mult sau mai puțin, la fel ca strămoșii lor și impresionează, în continuare, cu comportamentul lor de cart.

Noua generație Mini Cooper, cu motoare termice, a debutat în 2024 și este, dacă vrei, o evoluție a iterației anterioare. Propune un design revizuit, cu multe elemente împrumutate de la versiunea pur electrică, și poate fi comandată și într-o variantă Cabrio.

Pe aceasta am testat-o și noi, în versiunea Cooper S. Înainte să trecem mai departe, te invităm să urmărești un video cuprinzător cu mașina noastră de test.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

MINI Cooper Cabrio

  • Pret de pornire 32.900 €
  • Pret model testat 46.011 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Mini Cooper Cabrio este disponibil în trei versiuni și anume Cooper C, Cooper S și JCW. Partea bună este că, indiferent, de alegerea făcută primești un motor de 2.0 litri turbo, cu patru cilindri, și o transmisie Steptronic Sport cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte.

Noi am condus versiunea de mijloc, adică Mini Cooper Cabrio S și chiar dacă avea mai multe embleme JCW la exterior, nu era un JCW veritabil. Acestea fiind spuse, în dreptul lui Cooper Cabrio S sunt trecuți 204 cai putere, dezvoltați între 5.000 și 6.500 de rotații pe minut, și un cuplu maxim de 300 Nm atins între 1.450 și 4.500 de rotații pe minut.

Nu este un JCW veritabil pentru că acesta din urmă oferă 231 de cai putere și o mapare ceva mai agresivă a motorului de 2.0 litri.

Pentru o mașină care cântărește 1.455 de kilograme, cei 204 cai putere nu sunt de ici de colo, dar nici nu impresionează cu reprize explozive de accelerație. Chiar și așa, sunt de ajuns pentru a simți puțin din farmecul unui Mini.

Performanțele motorului puteau fi puse mult mai bine în valoare de transmisia Steptronic care, chiar dacă are Sport în denumire, întârzie destul de mult în cazul unui kickdown. Astfel, există un turbo lag pe care îl simți, mai ales în modul de rulare standard.

Că tot veni vorba, chiar dacă nu te apuci să cauți prin modurile de rulare, atunci când tragi pentru câteva secunde de padela din stânga, activezi funcția Boost. Asta înseamnă că, pentru următoarele 10 secunde sau până iei piciorul din accelerație, toate sistemele relevante ale mașinii trec în cea mai brutală setare.

Această funcție ajută, în special, în cazul depășirilor, dar și atunci când vrei să abordezi mai sportiv virajele, fără să treci de tot în modul Go-kart (sport).

Consum

Datorită dimensiunilor compacte, Mini Cabrio poate fi condus fără probleme în oraș. În acest scenariu, într-un trafic destul de aglomerat, noi am obținut un consum de 13.1 litri/100 de km.

Dar îți cumperi un Mini decapotabil pentru a te bucura de drumurile virajate, pe care le poți parcurge cu vântul în plete. Noi am ales un traseu care a inclus și porțiuni de autostradă, pentru a obține o valoare cât mai relevantă de consum. La final, computerul de bord indica 8.1 litri/100 de km.

Rezervorul are o capacitate de 44 de litri, ceea ce înseamnă că la drumuri mai lungi vei fi nevoit să oprești la benzinărie.

Pentru această motorizare, Mini declară un consum mediu de 6.6 litri/100 de km, în ciclul WLTP. Dacă facem un calcul simplu, observăm că noi nici nu ne-am apropiat de această valoare, dar nici nu putem spune că am vrut acest lucru.

Am scotocit puțin prin sacul cu rivali și am găsit trei modele care se apropie de acest Mini Cooper Cabrio S. Mazda MX-5 are un consum de 6.3 litri/100 de km, Abarth 124 Spider se laudă cu un consum de 6.4 litri/100 de km, iar BMW Z4 sDrive20i consumă 7.4 litri de benzină la fiecare 100 de km parcurși.

Performanţe

Așa cum spuneam, ai la dispoziție 204 cai putere pe o mașină care cântărește 1.455 de kilograme. Repriza 0-100 km/h durează, în acest caz, 6.9 secunde, iar viteza maximă este de 237 km/h.

În prezent, Mazda MX-5 poate fi comandată numai alături de motorul de 1.5 litri Skyactiv-G, care oferă 132 de cai putere, alăturat unei transmisii manuale. Modelul nipon ajunge la 100 de km/h în 8.3 secunde, iar viteza de top se oprește la 204 km/h.

Mai departe, Abarth 124 Spider vine echipat cu un motor de 1.4 litri turbo, care dezvoltă 170 CP și 250 Nm, suficient pentru a sprinta până la 100 de km/h în 6.8 secunde și până la o viteză maximă de 232 km/h.

Dacă te ține portofelul, poți opta pentru un BMW Z4 sDrive20i. Cei 197 de cai putere, dezvoltați de motorul de 2.0 litri turbo, propulsează mașina în 6.8 secunde până la 100 de km/h. Viteza maximă se oprește la 250 km/h.

Interior

Odată cu lansarea noii generații de modele, Mini a dus minimalismul habitaclului la un alt nivel. De pildă, în spatele volanului nu mai ai un instrumentar de bord, iar majoritatea funcțiilor au fost preluate de către display-ul central. Dar despre acesta vom vorbi, pe larg, mai încolo.

Butoane fizice regăsești pe volan și trebuie să spun că sunt grupate intuitiv. Câteva butoane mai există și sub display-ul central: motorul îl pornești/oprești în continuare de la un buton care imită o cheie, iar prin diversele experiențe Mini (acestea includ și modurile de rulare) treci cu ajutorul unui buton.

O veste bună, pentru că nu trebuie să stai să cauți aceste moduri în meniul sistemului multimedia, așa cum se întâmplă la părintele BMW.

În general, materialele și finisajele din habitaclu sunt calitative, dar prin părțile inferioare regăsești destul de mult plastic. Meniul include o serie de materiale reciclate, inclusiv piele ecologică și inserții din material textil. De exemplu, bordul și portierele sunt acoperite, aproape în totalitate, cu material textil.

A treia spiță a volanului este, de asemenea, o curea din material textil. Noi am testat nivelul de echipare JCW, ceea ce înseamnă că interiorul a fost garnisit cu o serie de accente roșii, dar și cu embleme specifice.

Tunelul central a fost redesenat complet. Cotiera centrală nu include un spațiu de depozitare, acesta fiind regândit sub forma unei cutii separate. Desigur, capacul este îmbrăcat în material textil. În fața ei ai două suporturi pentru pahare, dar și un spațiu de depozitare pentru telefoanele mobile.

Acest spațiu integrează și o zonă de încărcare prin inducție. Partea bună este că telefonul stă în poziție verticală, însă există și un dezavantaj: atunci când plafonul este coborât, această zonă va fi, mai tot timpul, scăldată de razele soarelui, astfel că telefonul tău se va supraîncălzi.

Spațiile de depozitare nu sunt extrem de generoase, dar sunt decente pentru o decapotabilă de dimensiunile acestui Mini.

Plafonul retractabil, din material textil, este piesa de rezistență a noului Cooper Cabrio. Acesta se poate deschide în două feluri: fie ca o trapă, fie retras complet. Prin apăsarea unui buton, deschiderea plafonului durează 18 secunde, iar acesta poate fi acționat în mers până la viteze de 30 km/h.

În spate poate fi instalat un deflector de vânt, foarte important atunci când vrei să circuli, fără stres, cu plafonul coborât. De menționat că acest deflector își face bine treaba, dar la viteze de autostradă devine cam ineficient.

De asemenea, atunci când îl utilizezi, scaunele spate devin, logic, spații de depozitare. Apropo de spațiu, pasagerii din față nu au motive de îngrijorare, dar cei din spate, ei bine, spațiul limitat le cam va da bătăi de cap. De vină este și unghiul de înclinare al spatarului, care te forțează să ai o poziție anormală și incomodă.

Cu plafonul deschis, portbagajul are o capacitate de 160 de litri, iar cu acesta închis, spațiul este mărit până la 215 litri.

Modelul britanic stă mai bine la acest capitol decât Abarth 124 Spider și decât Mazda MX-5 care au un portbagaj de 140, respectiv 140 de litri. De departe, cel mai mare portbagaj, dintre cele 4, îl are BMW Z4: 281 de litri.

Preţ de achiziţie

Mini Cooper Cabrio S pornește în România de la 32.900 de euro, cu TVA inclus. În plus față de echiparea standard, mașini din imagini are câteva dotări opționale, inclusiv culoarea exterioară Gri Legend, jantele de 18 inch, pachetul John Cooper Works și pachetul XL.

Acesta din urmă costă 5.065 de euro, dar include, printre altele, deflectorul de vânt, scaunele reglabile electrice, funcție de încălzire pentru scaunele față, sistem audio Harman Kardon, Head-up Display și zonă de încărcare wireless.

În consecință, prețul final al mașinii testate de noi s-a ridicat la 46.011 euro cu TVA inclus.

Mazda MX-5 costă de la 30.690 de euro în sus, dacă bifezi nivelul de echipare Prime-Line. Pentru un Exclusive-Line plătești 34.390 de euro, pentru un Kazari 35.190 de euro, iar dacă vrei nivelul de echipare de top, Homura, plătești 38.390 de euro.

Oferta lui Abarth 124 Spider este mult mai simplă. Ai la dispoziție un singur nivel de echipare, Officine Abarth, care costă 43.190 de euro cu TVA inclus.

Pentru un BMW Z4 trebuie să bagi mai adânc mâinile în buzunar. Versiunea sDrive20i pornește de la 51.289 de euro cu TVA inclus.

Siguranţă

Belgienii de la Euro NCAP au testat doar versiunea electrică Mini Cooper E. A obținut punctajul maxim de 5 stele, iar traducerea este următoarea: 89% protecție pentru adulți, 87% protecție pentru copii, 77% protecție pentru bicicliști și pietoni, iar eficiența sistemelor de asistență a fost notată cu 79%.

Revenind la modelul testat de noi, decapotabila britanică vine în standard cu pachetul de sisteme Driving Assistant, însă pachetul XL de care pomeneam mai sus include sistemele Driving Assistant Plus și Parking Assistant Plus.

Ţinută de drum

Primele modele Mini erau destul de mici și aveau avantajul că se conduceau ca un cart. Adică aveau o direcție foarte precisă, care îi oferea celui de la volan toată încrederea de care avea nevoie pentru a aborda un stil de condus sportiv.

Cu timpul, Mini a crescut în dimensiuni însă nu și-a pierdut această trăsătură de caracter. Acum se conduce ca un cart mai mare, iar greutatea în plus (adusă de mecanismul plafonului retractabil) nu influențează foarte mult ținuta de drum.

Suspensia este destul de rigidă, astfel că după câteva sute de kilometri te vei resimți.

Pentru că puntea față primește multă putere, vei avea un fenomen de torque steer destul de pronunțat atunci când calci pedala de accelerație dintr-o dată, la viteze reduse. Reprezentanții companiei susțin că asta face parte din caracterul Mini, iar dacă vrei o livrare mai fluidă a puterii, există un asistent la demaraj, care reduce acest fenomen de torque steer.

Mie mi se pare doar un artificiu de marketing.

Vizibilitate

Nu ar fi rău ca oglinzile laterale să fie puțin mai mari, dar, chiar și așa te descurci, mai ales că integrează și un asistent pentru unghiul mort. Atunci când plafonul este ridicat, vei avea un unghi mort destul de mare pe diagonală, iar atunci când este coborât vei observa că afectează vizibilitatea prin oglinda retrovizoare.

Din fericire, pentru manevrele de parcare ai un sistem de camere video cu vedere la 360 de grade.

Tehnologie

Așadar, în spatele volanului nu ai un instrumentar de bord, dar poți bifa un Head-up Display care îți proiectează toate informațiile necesare condusului.

Toate funcțiile, inclusiv cele ale instrumentarului de bord, sunt preluate de display-ul central rotund, cu tehnologie OLED și un diametru de 240 de milimetri. Grafica este foarte bună, integrează multe animații, dar, la prima vedere, poate părea o aglomerare de informații care te copleșesc.

După ce te obișnuiești, vei găsi mai rapid câtă benzină mai ai în rezervor sau de unde modifici temperatura din habitaclu.

Noile modele Mini nu mai au modurile clasice de rulare, ci au așa numitele Experience Modes, care schimbă atmosfera din habitaclu. Primele trei moduri sunt și moduri de rulare, adică Go-Kart (Sport), Core și Green. Apoi urmează modurile de ambianță Personal, Vivid, Timeless (ai un afișaj retro) și Balance.

Sistemul de lumini ambientale este diferit, în sensul că lumina este proiectată pe suprafața bordului sub diferite forme și culori, în funcție de modul selectat.

Conexiunile Apple CarPlay și Android Auto sunt wireless. Mi-ar fi plăcut ca aceste funcții să fie afișate pe întreg ecranul. Practic, dacă alegi să folosești o aplicație terță ca Google Maps sau Waze, afișajul navigației este restrâns într-un pătrat mai mic.

Farurile și stopurile LED au o semnătură luminoasă personalizabilă. În sensul că poți alege, din meniul sistemului multimedia, una dintre cele trei semnături disponibile.

Despre zona de încărcare wireless am menționat deja. Dacă nu vrei să o utilizezi, din varii motive, poți oricând să îți încarci dispozitivile prin intermediul porturilor USB-C.

Design

Atunci când a debutat, noul Mini Cooper electric a stârnit destul de multe controverse din cauza designului ales pentru stopuri. Nici grila frontală nu a primit foarte multe laude.

Celelalte versiuni, inclusiv cea Cabrio, vin cu forma "obișnuită" a stopurilor. Partea frontală este, însă, aproape identică cu cea a versiunii electrice. Deci aceeași grilă supradimensionată, separată pe două zone de o bară centrală. Până la urmă, vorbim despre același limbaj de design Charismatic Simplicity.

În funcție de nivelul de echipare ales primești spoilere mai mult sau mai puțin agresive.

Comparativ cu vechiul model, noul Mini Cooper Cabrio a crescut în dimensiuni. Măsoară 3879 milimetri în lungime (+4 mm), 1744 milimetri în lățime (+17 mm) și 1431 milimetri în înălțime (+16 mm).

Indiferent de nivelul de echipare ales, ai câte trei sau patru modele de jante specifice. Culorile exterioare sunt aceleași și, crede-mă, ai de unde să alegi. Poți bifa chiar și clasica nuanța Verde British Racing.

Nu ne-a placut

  • Ezitările transmisiei
  • Vizibilitatea limitată în spate
  • Suspensia rigidă

Ultimele teste


  • Deschis spre aventură

  • Seducție

  • Ce-am fost și ce-am ajuns
  • Mazda CX-60
    Suflu nou

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru