Feedback

DrivetestOpel Corsa (3 usi)

1.6 Benzina Turbo 207CP Man6 OPC
Test drive Opel Corsa (3 usi) zoom
de Sebastian Toma
Luni, 04.05.2015
Compilaţie

Dacă vacum trei zile am văzut împreună într-un test Automarket cum se simte Corsa cu noul motor 1.0 Turbo de 115 CP, astăzi lărgim cadrul şi analizăm noul Corsa OPC, o maşină care promite mult din punctul de vedere al cifrelor şi pe care am testat-o în Spania în primul test european dedicat presei.

Opel a aşezat în acelaşi loc mai multe componente de top pentru a oferi ceea ce ei numesc cel mai performant model din segmentul B. A ieşit o propunere foarte interesantă în bătălia constructorilor de volum.

Nemţii au montat pe noua Corsa OPC cel mai puternic motor disponibil în prezent în clasa mică pe un model de serie al unui constructor de volum: 1.6 turbo de 207 CP. Pentru ca propunerea lor să fie şi mai greu de refuzat, au echipat maşina cu o suspensie specială, realizată de compania Koni, specializată în acest tip de subansamble, alături de un set de frâne semnat de specialiştii de la Brembo. În plus, scaunele sunt, încă de la echiparea standard, Recaro. Până la un punct, pare că Opel nici nu s-a uitat la buget când a creat maşina asta, pentru că pe Corsa OPC găseşti tot ce-i mai bun pe un Hot Hatch de clasă mică.

Opel Corsa (3 usi)
1.6 Benzina Turbo 207CP Man6 OPC

  • Pret de pornire 19.340 €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Unitatea 1.6 turbo de pe Corsa OPC, revizuită semnificativ, respectă acum normele Euro 6 şi asigură 207 CP. În regim de overboost, cuplul maxim este de 280 Nm. Pentru că situaţia cu overboost-ul este valabilă doar preţ de cinci secunde la fiecare apăsare hotărâtă a acceleraţiei, cuplul maxim în restul timpului este de 245 Nm, disponibil între 1.900 şi 5.800 rpm. Iar tot la 5.800 rpm este atinsă şi puterea maximă, ceea ce este o realizare deosebită în segmentul acesta.

Sistemul de evacuare este realizat alături de Remus, o companie specializată în domeniu, fiind reglat să atingă nivelul maxim de decibeli permis de Uniunea Europeană. Sunetul motorului nu este deranjant în habitaclu, dar se face auzit de la 3.000 rpm încolo, aşa cum te-ai aştepta de la un model sport. Spre deosebire de rivali, nu există niciun sistem artificial care să imite/complementeze sunetul motorului. Ce auzi, aia ai sub capotă.

Motorul lui Corsa este cuplat cu o transmisie manuală cu şase trepte, optimizată pentru schimbări cât mai rapide de treaptă. Opţional este oferit un pachet sport care include şi un diferenţial autoblocant mecanic Drexler, cum are şi fratele său mai mare Astra OPC, pe care vi-l recomandăm cu multă căldură dacă tot vă orientaţi spre o astfel de maşină.

Să trecem la treabă. Cum se comportă Corsa OPC cu pachetul de performanţă pe şosea? Motorizarea livrează într-un mod docil, fără explozii neaşteptate de forţă, dar tot te înfige bine în scaun până schimbi viteza. Fenomenul torque steer este aproape inexistent, iar Corsa nu-ţi smulge volanul din mână când apeşi pedala cu sete.

Schimbările de treaptă sunt într-adevăr rapide, cu toate că am fi vrut ca mecanismul să fie perfecţionat şi mai departe. Etajarea treptelor de viteză permite atât o rulare "civilizată" prin modul urban, cât şi o fugă pe serpentine, fără să uite de o rulare confortabilă la viteze de autostradă.

Consum

Cel mai puternic motor din segmentul B oferit în prezent pe un model de volum este şi cel mai însetat din comparaţia noastră. Vorbim despre o comparaţie directă cu Volkswagen Polo GTI, Ford Fiesta ST, Seat Ibiza Cupra, Peugeot 208 GTi, Renault Clio RS şi subiectul testului nostru. În ciuda faptului că Renault Clio RS are cinci uşi şi transmisie cu două ambreiaje, l-am integrat în comparaţie pentru că există încă pe piaţă şi reprezintă o propunere validă în segment. Modelele din segment care dezvoltă mai puţin de 170 CP nu au fost incluse în nicio comparaţie.

Modelul german anunţă un consum mixt de 7.5 litri la sută, mai mult decât oricare dintre concurenţii săi.

În cadrul testului nostru din Spania, Corsa a afişat un consum de 10.2 litri la sută după o rulare pe autostradă şi după trecerea pe o secţiune virajată în care am folosit ocazional toată capacitatea motorului. Într-un regim mai calm de conducere, consumul afişat de computerul de bord a scăzut la 9.5 litri. La polul opus, la rularea cu acceleraţia la podea de fiecare dată când am avut ocazia pe o secţiune virajată, consumul a urcat la 16.0 litri la sută.

Performanţe

În ciuda celui mai puternic motor din segment, Opel Corsa OPC nu anunţă cel mai bun timp 0-100 km/h din segment şi nici cea mai ridicată viteză maximă.

Astfel, modelul german "face" 0-100 km/h în 6.8 secunde şi are o viteză maximă de 230 km/h. Valorile sunt mai ridicate decât la generaţia predecentă, dar nu le depăşesc pe cele 6.7 secunde ale lui Polo GTI şi Clio RS până la sută. De nedepăşit rămân şi cei 236 km/h ai rivalului său direct din Wolfsburg, care are 15 CP în minus. Francezii de la Peugeot oferă şi ei o variantă GTi a lui 208 (200 CP), încă nedisponibilă pe piaţa din România, care anunţă un timp 0-100 km/h de 6.8 secunde şi o viteză maximă de 230 km/h.

În apărarea lui Corsa, faptul că are cel mai puternic propulsor de pe piaţă în această nişă este sublat de prezenţa unui diferenţial autoblocant mecanic şi a unei transmisii manuale, lucru din ce în ce mai rar în lumea modernă.

Apropo de performanţe, Corsa are trei moduri de rulare: Standard, Competition şi Competition fără ESP. Acestea se comută doar de la butonul de control al tracţiunii.

Pe modul Competition maşina se simte cel mai bine. ESP-ul este parţial dezactivat, dar totuşi gata să intervină dacă ”îşi dă seama” că ai pierdut controlul şi nu doar glisezi uşor. Interesant este faptul că e dezactivat complet controlul tracţiunii, lucru care îţi permite să savurezi toate resursele din dotare chiar dacă aderenţa nu este neapărat ideală în momentul respectiv. Iar autoblocantul mecanic ajută aici cum nu va putea niciodată un sistem electronic.

Dacă tot vorbim de performanţe, sistemul de frânare Brembo aferent pachetului Performance face toţi banii şi oferă tot ce aştepţi de la el, inclusiv cu o pedală suficient de moale pentru folosirea zilnică fără efort exagerat.

Interior

Opel Corsa OPC se bucură de habitaclul noii generaţii a surorii sale standard şi vine în plus cu dotările variantei de vârf şi cu un set de scaune sport Recaro. La fel ca la o Corsa normală, majoritatea materialelor de la bord sunt destul de moi şi plăcute la atingere. Excepţie face plasticul lucios de pe consola centrală.

Recunoaştem la bordul lui Corsa OPC şi câteva elemente de la Adam, afişajul central al unităţii multimedia fiind cel mai evident. Ceasurile de bord nu debordează de sportivitate, dar arată ok, în timp ce afişajele digitale ale temperaturii lichidului de răcire şi al nivelului de carburant sunt integrate plăcut în planşa de bord. Fiind vorba despre un motor turbo şi despre un Hot Hatch în general, am fi dorit să găsim la bord şi un indicator al temperaturii uleiului, al presiunii uleiului şi, dacă nu cerem prea mult, un indicator care să-ţi arate presiunea asigurată de turbosuflantă.

Spaţiul asigurat de habitaclu este suficient pentru doi adulţi, iar Corsa OPC poate chiar să transporte un total de cinci pasageri adulţi dacă aceştia nu sunt tocmai corpolenţi. Locurile din faţă sunt excelente şi asigură un nivel foarte bun de suport lateral şi confort, fiind superioare celor găsite în modelele rivale. Pe bancheta din spate, spaţiul este ceva mai limitat, mai ales dacă şoferul este mai înalt. Am fi dorit ceva mai multe accente sportive în habitaclul lui Corsa OPC, cum ar fi fost un plafon vopsit în negru, nu acel gri deschis de care ne-am plictisit rapid. Portbagajul asigură 285 de litri, ca la o Corsa normală, fiind depăşit doar de Clio RS, cu ai lui 300 de litri.

Preţ de achiziţie

Pentru că utilizarea de zi cu zi devine un factor din ce în ce mai important în segmentul Hot Hatch-urilor de segment B, fiecare producător se adaptează la această tendinţă. Aşadar, fiecare maşină ajunge să aibă şi o latură practică, oricât de sportivă ar fi ea, pentru că puţini vor fi consumatorii care îşi vor permite şi un Hot Hatch şi o maşină "normală", de zi cu zi.

Privind situaţia dintr-un punct de vedere pragmatic, se pare că nu mai vrea nimeni să dea vreo 20.000 de euro pe o maşină care este dificil de condus în vacanţă, greu de parcat şi paguboasă la consum. Aşa că producătorii s-au adaptat.

Una dintre cele mai scumpe propuneri din segment vine acum de la Renault. Dacă în trecut, un Clio 3 RS costa vreo 18.000 de euro, Clio 4 RS costă 22.000 de euro şi are doar automată, echivalentul fluieratului în biserică pentru purişti. Urmează Ford Fiesta ST, cu 20.650 de euro cu TVA inclus. Ei bine, sub 20.000 de euro ni se aşterne un duel magic şi 100% nemţesc: Volkswagen Polo GTI 3 uşi cu manuală 6 trepte şi Opel Corsa OPC în aceeaşi configuraţie. Menţionăm că la Corsa vă recomandăm cu inima deschisă pachetul Performance, pe care îl aveau toate exemplarele prezente la lansarea internaţională din Spania. Acesta aduce suspensii mai ferme, jante de 18 inch care sunt mai uşoare decât cele de 17, sistem de frânare mai performant şi diferenţial autoblocant mecanic Drexler. Cu acest pachet, Corsa OPC este un candidat serios la vârful acestui segment.

Pentru Seat Ibiza Cupra şi Peugeot 208 GTI nu există preţuri pentru piaţa din Româina.

Siguranţă

Noul Opel Corsa a fost testat la finalul anului trecut de specialiştii independenţi de la EuroNCAP şi a primit patru stele. Punctajul variantei standard i se aplică fără doar şi poate şi versiunii OPC.

La vremea respectivă, Corsa a fost una dintre primele maşini care a fost supusă testelor de impact conform noilor norme, ceva mai aspre, ale organismului de testare. La nivel de punctaje, testul a concluzionat un nivel de protecţie de 79% pentru pasagerii adulţi, de 77% pentru copii şi de 71% pentru pietoni.

La fel ca varianta standard a lui Corsa, versiunea OPC are airbag-uri frontale, laterale şi cortină.

Ţinută de drum

Corsa OPC se bucură de un set de amortizoare de la Koni care a fost realizat special pentru a nu creşte masa maşinii (1.293 kg cu tot cu şofer) şi pentru a asigura un echilibru între confort şi performanţă fără a necesita elemente hidraulice sau electronice suplimentare. 

Suspensia faţă este de tip MacPherson, pe când puntea spate este tot semirigidă, cu bară de torsiune. Tot ce ţine de bucşe şi de setare a suspensiei a fost schimbat de la vechea Corsa la noul model, iar proiectanţii au plecat de la zero pentru a asigura un model mai manevrabil şi mai rapid pe circuit, dar care să fie în acelaşi timp ceva mai confortabil.

Corsa OPC stă bine pe drum, chiar şi când rulezi pe o secţiune virajată, ai cuplat modul Competition şi îţi încerci talentele cu drumurile relativ denivelate ale spaniolilor. În tot acest timp, confortul asigurat de varianta testată de noi, echipată cu cea mai rigidă configuraţie posibilă, ne-a impresionat. 

Direcţia lui Corsa OPC a fost singura noastră nemulţumire la adresa acestui model. Am avut ocazia să fim însoţiţi la drum de Volker Strycek, singurul pilot care a câştigat vreodată un titlu de campion în DTM fără să fi câştigat vreo cursă în acel an. Volker este actual şef al diviziei de performanţă Opel ;i am avut ocazia de a discuta în detaliu despre direcţia celui mai mic şi mai popular model sportiv din oferta mărcii.

Nemulţumirile noastre se refereau la cele 1-3 grade cu care brachezi volanul dinspre poziţia centrală, atunci când direcţia nu îţi opune cine ştie ce rezistenţă şi nu simţi imediat care e poziţia roţilor pe asfalt. Mai departe, pe viraje şi la acţionări mai ample ale "covrigului", senzaţiile sunt cele aşteptate, iar direcţia răspunde corect în orice situaţie.

Volker Strycek mi-a confirmat faptul că direcţia nu este la fel de "directă", să spunem, ca la Renault Clio 3 RS şi mi-a explicat şi de ce se întâmplă asta. Diferenţialul autoblocant şi servodirecţia au fost reglate special să aibă un răspuns apropiat de cel al unei maşini mai obişnuite la mişcările foarte subtile ale volanului, pentru ca şoferul să nu fie mereu "on the edge" când este la volan şi să poată conduce relaxat până la birou sau în vacanţă. 

Vizibilitate

În ciuda montanţilor A, B şi C destul de groşi, Corsa nu impune probleme majore în materie de vizibilitate la volan. Ca de obicei, montanţii parbrizului pot jena uneori vizibilitatea în viraje, dar nu e nimic ieşit din comun.

Tehnologie

Opel Corsa OPC se bucură de toate dotările tehnologice ale suratei sale standard, proaspăt înlocuită în 2014 cu o generaţie nouă.

Vedeta este sistemul Intellilink, care foloseşte smartphone-ul utilizatorului pentru a reda muzică şi a oferi un sistem de navigaţie. 

Disdplay-ul din dotare şi software-ul ataşat sunt uşor de folosit, singurul minus fiind butoanele pentru controlul volumului şi faptul că orice modificare a volumului audio înnegreşte afişajul pentru afişarea unei bare grafice pe care o poţi modifica cu degetul pe ecran. Corect dacă foloseşti un smartphone, foarte greşit când eşti la volanul unei maşini, caz în care îţi recomandăm să te rezumi la comenzile de pe volan cât timp eşti în mişcare.

Tot la capitolul minusuri actuale notăm şi faptul că navigaţia funcţionează exclusiv printr-o conexiune de date şi prin aplicaţia BrinGo, ceea ce înseamnă că, dacă nu ai un abonament cu pachet de date generos, utilizarea GPS-ului în afara ţării îţi va da o mare durere de cap.

Corsa OPC punctează şi o premieră în segmentul Hot Hatch: volan încălzit, pe lângă opţiunea scaunelor încălzite. Spre deosebire de Renault, Opel nu a trecut la sistemul keyless, păstrând cheia de contact tradiţională pentru cei care apreciază bătrâna rotire a cheii în contact.

Design

Corsa OPC poate fi comandată acum în şase nuanţe de culoare şi este disponibilă în compania a două tipuri de eleron. Jantele sunt de 17 inch în versiunea standard sau de 18 inch opţional. Dacă optaţi pentru pachetul Performance, jantele sunt incluse în acesta.

La nivel de aspect, Opel Corsa OPC punctează bine în segment, pentru că arată mai ”supărată” decât o Fiesta ST sau un Polo GTI. Putem să afirmăm acelaşi lucru şi când îl comparăm cu noul Clio RS, care are bosajele umflate ca la varianta standard a modelului, fiind prea uşoară confuzia de la distanţă între cele două variante ale subcompactei franţuzeşti.

Din punctul meu de vedere, designul este unul dintre aspectele cheie ale unui Hot Hatch. Trebuie să se vadă clar că maşina respectivă e ceva diferit de standard, că e mai puternică şi mai specială şi acest lucru să se vadă şi de la distanţă, nu doar când te apropii să vezi o grilă de altă culoare şi câteva steme suplimentare.

Opel Corsa OPC punctează cu suces aici, cu toate că designerii puteau oricând să umfle puţin mai mult aripile, barele de protecţie şi eleroanele. Că doar au în dotare cel mai puternic motor din segment şi îşi permit să se laude.

Nu ne-a placut

  • În ciuda celui mai puternic motor din segment, performanţele asigurate nu sunt cele mai ridicate în materie de acceleraţie şi viteză maximă
  • Amplasarea butoanelor din stânga afişajului sistemului multimedia
  • Lipseşte un mod OPC care să facă direcţia mai rigidă
Date tehnice - Opel Corsa (3 usi) 1.6 Benzina Turbo 207CP Man6 OPC
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
3999
Putere maxima CP (rpm)
207 (5800)
Latime mm
1713
Cuplu maxim Nm (rpm)
280 (1900)
Inaltime mm
1488
Viteza maxima km/h
230
Greutate kg
1.293
Acceleratie 0-100 km/h s
6.8
Ampatament mm
2510
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
285
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Corsa (3 usi)

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • Fiind fan GM, imi place enorm de mult masina asta. Arata foarte fain, motorizare faina, performante bune. Pun pariu ca ar fi destul de distractiva in viata de zi cu zi. Dar, totusi, ii mai grea ca un Duster 1.6 benzina in versiune 4x2. Bahahhahah, sa mor io de stiu cum Opel reuseste sa faca masini stupid de grele. On the plus side, masa ridicata iti ofera in avantaj in cazul unui impact cu o masina mai usoara si de dimensiuni similare.
    13 3
  • Cel mai puternic motor din segment? Entuziasm de scurta durata ptr Opel.
    Din iunie 2015 discutam de Clio RS Trophy 220
    16 6
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Sam93
    Cum poti fi fan GM in Romania? Explica-mi si mie, te rog.

    Buick, GMC, Cadillac? Serios?
    11 9
  • Pai in primul rand in Romania exista foarte multe masini clasice GM care pot fi vizionate la paradele Retromobil. Din ele fac parte (ca sa dau cateva exemple mai interesante) un Cadillac De Ville din 59, un Chevrolet Corvette Stingray decapotabil din 64, un Chevrolet Corvair de la inceputul anilor 60 (una din putinele masini americane cu motorul racit prin aer, motor ampasat in spate).

    In al doilea rand pana acum cativa ani a existat si Chevrolet in Europa. Inclusiv cu noua linie globala introdusa dupa 2009-2010 cand au renuntat la modelele bazate pe Daewoo si care au venit inclusiv cu platforme noi impromutate ulterior si de alti membrii ai grupului: Cruze, Spark, Aveo (Sonic in America), Trax, Malibu. Personal detin un Aveo My 2012 de care sunt foarte multumit.

    In al treilea rand si probabil cel mai important: Opel. Tine de GM din anii 20...Probabil ca urmatorul brand spre care ma voi indrepta cand voi schima actuala masina prin 2022...

    Asa ca intrebarea ta, predecesorul meu, e ciudata ca sa fiu finut.

    P.S. N-am mai zis de Cadillac si de Chevrolet Camaro si Corvette care inca pot fi achizitionate in Europa Vestica si vor continua sa vina pe batranul continent. Camaro are un succes foarte mare in Europa Vestica (au vandut mii de bucati anual - mai multe decat Mustang) si luna asta lanseaza generatia urmatoare :-)
    9 7
  • @@Sam93 De ce sa nu pot fi fan GM in Romania? Nu stiam ca romanii au voie sa fie fanii numai unor anumite marci. Sunt fan GM pentru ca imi plac masinile care le-au facut si le fac, imi place istoria lor si tot asa. Imi plac masinile Americane in general.

    Imi place si Opel destul de mult. Mai sunt si fan Mopar pe deasupra, si de obicei incerc sa nu ostracizez nici o marca anume (in afara de alea chinezesti, pentru ca merita). Iubesc masinile britanice de lux. Iubesc Mercedes si BMW, si chiar si Audi pe alocuri. Iubesc supercarurile italiene. Iubesc Mazda si alte masini japoneze pline de caracter. Is o gramada de chestii faine in industria auto, inclusiv la GM. GM ii o companie cu multe defecte, dar de asta o si iubesc. Are un caracter anume.

    Plus, masinile americane clasice sunt superbe. Si in prezent, Cadillac, Chevy, Buick, GMC, toate au modele grozave. Mi-ar placea la nebunie un Escalade pentru vacantele cu familia, sau un CTS-V, un Corvette sau Camaro pentru condusul sportiv, and so on. Deci da, sunt fan GM.
    11 8
  • masina este o bomba sexy pe roti , am mers cu varianta nur' edition si mi a placut extrem de mult . Este clar zic eu ca ok nu are cele mai bune performante din segment dar e diferenta de 1,2 sutimi fata de alti concurenti deci nu conteaza decat pe foaie - este clar ca au lasat -o mai moale putin pentru a face o diferenta notabila fata de varianta nurburgring ce va aparea !
    6 2
  • Claudiu
    @Sam93 @Andy

    Sunteti fani al unor masini din postere pe care nu le-ai atins niciodata?
    Super! Cati ani aveti? 15 , 20?
    7 9
  • @Claudiu You know what they say, you should never meet your heroes. Serios acuma, de unde stii tu ca nu le-am atins niciodata? Am atins destule Opel-uri la viata mea ca sa fiu fan GM :)) Cat despre unele modele mai exotice, in gen Corvette, Camaro, Cadillac-uri, unele le-am atins iar altele nu. Asta nu inseamna ca nu pot fi fanul lor.
    5 4
  • @Sam93 poti fi fanul a ce vrei tu, fie ca le-ai atins, fie ca nu.
    Insa nu cred ca realizezi cat de proaste sunt majoritatea masinilor Americane. Stai linistit ca si eu am facut greseala asta, si am crezut cu tarie pana la 25-26 de ani, ca toti jurnalistii, toate revistele, toti posesorii sunt de fapt niste prosti, sigur legendele astea Americane sunt printre cele mai bune masini din lume. Ei bine... nu-i asa.

    Ti-am mai spus, cauta documentariul facut de Clarkson in SUA: the good, the bad and the ugly. Cat despre Escalade, iti dau cuvantul meu ca mai mult mi-as dori un Duster.

    Incearca aici https://www.youtube.com/watch?v=sRYNZ1o9ryM
    7 3
  • @Claudiu Si tu cati ani ai? 5? Cred ca 5 pentru ca daca citeai comentariul meu nu puneau o intrebare stupida legata de postere.

    P.S. Daca Aveo-ul meu poti zice ca e made in Coreea desi e model global identic cu Sonic-ul american - difera doar motorizarile - si apartine unui brand american, tin sa te anunt ca am condus si Opel Corsa (stiu, e made in Germany si firma are origini nemtesti insa e tot GM) si Chevrolet Astro si Van 20 (2 modele get beget americane de la mijlocul anilor 90).
    3 2
  • @Mowgli Pot fi enorm de proaste ca mie tot imi plac. Ca sa fiu clar, mie imi plac masinile Americane in general si GM-urile in special din motive total subiective. Nu imi pasa ca nu se conduc foarte bine, ca au defecte grave, ca unele modele nu-s cele mai fiabile. Nimic nu conteaza. Ii pura pasiune si atat. Asta in primul rand. In al doilea rand, masinile Americane chiar nu sunt atat de proaste precum zici tu, si nu cred ca poti sa-ti sustii afirmatia cu dovezi obiective.
    5 2
  • newsflash
    Chevrolet NU MAI EXISTA pe piata europeana!
    3 3
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @Sam93 pot sa-mi sustin afirmatia cu zeci de teste comparative care releva cam acelasi lucru. Tu ce dovezi obiective ai ca nu este asa ?
    4 3
  • @mowgli Testele comparative sunt foarte subiective. Mai ales cand sunt facute de britanici, care toata lumea stie ca sunt biased impotriva masinilor americane. Oricum, eu n-am observat faptul ca pierd asa de mult. Defapt, de multe ori castiga. De exemplu, anul trecut Chevy Camaro Z28 o castigat driver's car of the year. De obicei prefer sa ma uit la date concrete. Statistici, numere, chestii cuantificabile. Asta cand incerc sa decid ce ii mai bun din punct de vedere obiectiv. Asa personal pentru mine, nu prea conteaza astea. Chiar daca ar fi mai proaste, tot as fi fanul lor. Dar nu cred ca masinile americane sunt in general mai proaste. Nici neaparat mai bune. Toata modelele au punctele lor forte si slabe.
    2 1
  • Roswell
    F subiective? Daaa...CONSPIRATIE ! are cineva ceva cu masinile americane. Pleaca mah de aici !
    1 4
  • Testele auto sunt prin natura lor subiective pentru ca exprima parerile si concluziile personale are celui care face testul. Cand un reviewer britanic face un comparativ intre un Jaguar si o masina care nu-i britanica, intotdeauna o sa se incline in favoarea masinii britanice. La fel si la germani sau americani. Asa ca, better STFU !
    2 0
  • @Sam masinile americane intotdeauna au avut cifre foarte bune la toate capitolele, problema apare la primul ac de par, iar pentru asta nu exista cifre prea relevante, care sa-ti spuna cum se comporta masina.
    Nu stiu cat de biased e Clarkson care a avut un Ford GT si lauda Corvette-ul in repetate randuri.
    1 0
  • wolferin0
    Da, sunt destul de proaste Opel-urile.
    Cu Corsa mea am ajuns la 200.000, fara sa schimb altceva decat lamelele stergatoarelor fata si intercooler-ul. In 8 ani.
    Si cand ma gandesc la faptul ca a fost lovita de 3 ori in spate si cu ocazia unui imprumut catre un coleg a ajuns cu rotile in sus ....... Noroc cu CASCO.
    Da, nu am atins cu ea 200 km/ora, nu am ajuns la 100 km/ora in X secunde, insa am vazut intreaga tara si multe altele cu ea.
    Fara surprize si fara consumuri exagerate (inca pot sa scot cu ea in anumite conditii sub 4 litri / 100 km.
    Scuze, am uitat ca am inlocuit si acumulatorul + bobina demaror.
    O noapte minunata va doresc.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru