Voteaza:
1 vot | 27 comentarii

Ford Fiesta şi Peugeot 308, impact frontal la testul ADAC (update)

ADAC a pus la punct un nou test de impact frontal, de această dată cu două modelele populare în Europa: Ford Fiesta şi Peugeot 308. Organizaţia germană încearcă astfel să demonstreze că rezultatele EuroNCAP nu sunt întotdeauna concludente.

Comentarii (27)

  • cris
    la 01.11.2010, 10:48
    adac
    si care au fost concluziile? putini vorbesc fluent germana........
    -
  • hmm
    la 01.11.2010, 10:57
    Din ce vad Peugeot 308 a iesit mai nasol din impact, dar tot nu inteleg de ce rezultatele EuroNcap nu sunt întotdeauna concludente. Ce spun nemtii, ca nu inteleg nimic
    -
  • la 01.11.2010, 10:58
    idee e ca Peugeot-ul a avut un scor marginal mai bun la EuroNCAP decat Fordul fiesta, insa intr-un test mai real, se descurca mult mai prost decat Fordul... vedeti cum se deformeaza conturul usii. Pentru masini cu aproape acelasi scor, se comporta destul de diferit.

    aici sunt scorurile celor 2 modele la NCAP:
    http://www.euroncap.com/tests/peugeot_308_2007/295.aspx
    http://www.euroncap.com/tests/ford_fiesta_2008/333.aspx
    -
  • test
    la 01.11.2010, 11:28
    As vrea un test intre Peugeot 308 si Megane 3 ca sa le inchida gura unora care afirma ca peugeot e peste toate
    -
  • cris
    la 01.11.2010, 11:51
    teste
    scor impact frontal:
    peugeut 308 - 14.3
    fiesta 2008 - 14.9
    conform euroncap. deci e normal ca si in testul adac de impact frontal fiesta sa se comporte mai bine ca 308! diferenta de 0.6 puncte a contat enorm...
    -
  • Donau
    la 01.11.2010, 12:29
    Nenea ala poveste de structura Fordului Fiesta care intra paractic sub structura Peugeotului.In testu Euro NCAP masinile au aceleasi puncte,dar platforma Fordului e un pic mai joasa!
    -
  • calin
    la 01.11.2010, 12:54
    se vede ca peugeot e mai distrus decat ford fiest .
    -
  • la 01.11.2010, 13:47
    tari nemtii astia
    de ce nu au testat masini nemtesti intre ele sau cu frantuzesti, englezesti etc... E neconcludent pentru daca am un Fiesta asta nu inseamna ca ma ciocnesc de un 308. In functie de cele 2 masini implicate rezulta si avariile.
    -
  • neamtu'
    la 01.11.2010, 13:59
    limba
    Dupa cum spunea si Cris, poate si o subtitrare ne-ar ajuta sa intelegem ce ne povesteste testerul din imagine... Pentru mine ambele masini arata la fel dupa impact.
    -
  • la 01.11.2010, 14:32
    ...
    Peugeot 308 - 1312 kg - 14pct ncap*
    Ford Fiesta - 1054 kg - 14.9 pct ncap*

    *punctajul pentru protectia soferului in caz de inpact frontal.

    Din pct de vedere al EuroNcap-ului Peugeot-ul 308 ar fi trebuit sa aiba un avantaj datorita greutatii superioare, in conditiile in care punctajul obtinut este foarte apropiat.

    Cat despre ADAC, deoarece nu inteleg limba nu-mi pot da cu parerea. Ar fi fost profesionist din partea celor de la Automarket, daca tot au pus filmuletul si germana nu este o limba de circulatie internationala ca engleza, sa ne traduca si cateva pasaje mai importante astfel incat sa ne dam seama despre ce se vorbeste acolo. Nu stiu de ce am impresia ca nici subtitlul "Organizaţia germană încearcă astfel să demonstreze că rezultatele EuroNCAP nu sunt întotdeauna concludente" nu este tocmai cel mai potrivit.
    Nici imaginile nu sunt concludente deoarece nu sunt captate imagini din toate unghiurile (nu exista vizualizare cu interiorul 308-ului), astfel este greu sa ai o parere obiectiva.
    +1
  • la 01.11.2010, 14:58
    @ C-G-C @neamtu @cris
    Sper că update-ul făcut va lamureste asupra testului desfăsurat de ADAC. Pentru alte nelămuriri va astept tot aici. Multumesc!
    -
  • Leni
    la 01.11.2010, 17:14
    pentru cei care nu inteleg germana, fac un mic cuprins:
    ADAC-ul a constatat ca desi (aproape) toate masinile noi au sisteme multe de siguranta si au multe stele NCAP, datorita faptului ca unele modele nu sunt compatibile cu altele din punct de vedere al structurii care ar trebui sa se deformeze controlat, pasagerii sunt mult mai "sifonati" decat ar trebui teoretic sa fie. Aici zicea tipul, ca structurile(partile de caroserie) care ar trebui sa se deformeze controlat pentru a proteja pasagerii se "ocolesc" una pe alta, masinile se deformeaza necontrolat si puternic(nu se mai deschid usile etc.), si in fond tot sistemul e practic ineficient. Ideea lor e ca aceste sisteme sa fie modificate astfel ca indiferent de tipul(si aici e vorba mai ales de inaltime) masinii, ele sa functioneze cum ar trebui.

    Interesant video...la asa ceva chiar nu ma asteptam sa se poata intampla...
    -
  • ursus
    la 01.11.2010, 18:37
    sa vad test intre PET(pejo) sau Fiesta si un Granada sau Cobra
    -
  • la 01.11.2010, 18:54
    @ toti care s-au plans ca nu inteleg germana:
    Se vede ca voi nu cititi textele articolelor.

    Revenind la subiect:
    Foarte interesant!
    Cu aceasta ocazie poate se pun baietii pe proiectat cum trebuie, adica sa se aduca la acelasi nivel de impact toate masinile (sau marea lor parte). Adica, un fel de USB sau HDMI pentru toti constructorii de autovehicule.
    Ideal ar fi daca s-ar gasi o organizatie care sa elaboreze aceste prescriptii / specificatii, iar constructorii sa fie nevoiti sa le respecte cu strictete.
    -
  • la 01.11.2010, 18:59
    Opinie
    Nemtii le dau la gioale francezilor. Subtil. Pentru Europa, Fordul construieste cele mai multe masini in Germania. Ca sa nu sara tuturor in ochi au luat un Ford, un Fiesta. Insa pentru a impresiona l-au ciocnit de un 308, nu de 207. E un test interesant insa nu cred ca trebuie sa tragem concluzii pripite. Ar fi fost interesante vreo 6-7 astfel de ”confruntari”. Ma astept la o ”reactie” a francezilor.
    -
  • io
    la 01.11.2010, 19:39
    @dor3l
    articolul a fost scris la insistentele cititorilor tantalaule
    -
  • @Bethurbazal
    la 01.11.2010, 20:39
    ma faci sa rad baiatule... si tu esti unul din copiii aia care cred ca ford fiesta e masina germana?! hahaha pai la fel de bine poate sa fie spaniola in Europa ca se fabrica si acolo... sau chineza, sau thailandeza
    -
  • jelibon
    la 01.11.2010, 21:16
    ADAC...tot aia care faceau loganu de kko ca sa nu le scada nemtilor vanzarile la SH-uri....
    Sa ii credem???

    Apoi oricat de bine gadesti o masina, tot nu va fi perfecta. Indiferent de marca, fiecare model poate reusit sau nu dpdv al conceptiei asa ca testul este neconcludent.
    Dupa cum scria Bethurbazal, daca faceau mai multe teste in care sa exemplifice variate situatii care pot aparea in realitate ......si atunci ar putea zice ca testele euroncap sunt "neacoperitoare" si ca s-ar cere si altele si apoi o revzuire a modului de a concepe masinile.

    Pana la momentul ala ramanem la euroncap. :)
    -
  • LUCCI
    la 01.11.2010, 22:10
    pt baron si altii
    Baroane,daca faceau testul finlandezii,ce mai comentai? Daca-l fac nemtii cu masini frantuzesti ,nu-i bine; daca-l fac englezii cu masini germane ,la fel; daca erafacut in China,toata Europa protesta.Mai ,voi nu aveti idei si o dati pin gradina.
    -
  • la 01.11.2010, 22:37
    @bogdanm
    Spune-mi te rog, daca Fiesta este in aceiasi clasa cu 308, atunci care este corespondentul lui 207 la Ford? Ka?
    Multumesc
    -
  • la 01.11.2010, 23:09
    ADAC
    Interesant ca aceasta organizatie pune in evidenta anumite aspecte. La un test facut cu ceva timp in urma, care studia impactul frontal dintre Golf 5 si Kia Sorento, s-a intamplat ceva surprinzator. La Kia s-a indoit o rama frontala, Golf-ul reusind sa patrunda mai adanc in partile ceva ''mai moi'' ale lui Sorento, ceea ce a crescut riscul de ranire in zona picioarelor la ocupantii ambelor masini. Totusi, plansa de bord s-a deplasat numai 8 cm spre interior in cazul Golf-ului, fata de 23 cm cat s-a deplasat in cazul impactului frontal dintre acesta si Volvo XC90. Se pare ca Volvo este ceva mai dur cu partenerul de impact, ducand chiar la ruperea traversei fata la Golf, cu posibile raniri ceva mai serioase pentru cei din VW, decat in cazul impactului dintre Golf 5 si Kia Sorento...
    ADAC a solicitat atunci construirea de caroserii cu stabilitate uniforma (un termen foarte interesant...) pe toata durata socului frontal, caroserii care sa prezinte 2 zone : mai moale, pentru protectia partenerului de impact, respectiv mai tare, pentru protectia ocupantilor.
    Probabil este ceva mai bine proiectata structura de rezistenta de care beneficiaza Fiesta... Se observa o deformare ceva mai ''uniforma'' a masinii in zona frontala, ceea ce cred ca a dus la o disipare ceva mai buna a fortelor. De aceea si usa a necesitat o forta ceva mai mica pentru a fi deschisa. Cu toate ca Fiesta ar avea lonjeroanele amplasate intr-un plan situat ceva mai jos decat planul in care se gasesc lonjeroanele de la Peugeot. Deci Peugeot (teoretic) ar fi ceva mai avantajat la capitolul disiparea fortelor, dar totusi se vede (la 1:41) cum se deformeaza caroseria acestuia, pana la coltul din stanga sus al parbrizului...
    Foarte interesant test, care arata ca una este sa se loveasca o masina de un bloc de metal deformabil la 64 km/h, alta este un impact frontal intre 2 masini aflate in miscare. Cred ca fiecare constructor ar trebui sa ia in calcul cat mai multe teste de acest gen.
    -
  • la 02.11.2010, 09:27
    in test se vede ca 308 e ( putin ) mai sifonat iar la EuroNCAP zice ca e cu putin mai sigur , numai ca Fiesta are putin peste 1000 kg iar 308 in jur de 1300 kg
    -
  • la 02.11.2010, 10:30
    @octav71
    Octav nu am scris nicăieri in text ca 308 si Fiesta ar fi din aceeasi clasa. Am scris doar ca sunt de talie apropiata, nicidecum din aceeasi clasa. Speram ca pana acum ai inteles ca stim sa facem diferenta intre segmentul C şi B, intre clasa compacta si cea subcompacta. Multumesc ca ne urmaresti.
    -
  • cris
    la 02.11.2010, 10:35
    teste
    interesante comentarii, si multumesc AM pt update la articol. As avea niste nelamuriri. Stiu ca la structurile monococa(automobilele de azi) sunt cu atat mai rezistente cu cat aliajul din care sunt facute au coef de rigiditate torsionala mai mare(de ex golf 5 are in jur de 25, subaru outback 19). care sunt valorile la modelele prezentate in videoclip?
    -
  • Marian
    la 03.11.2010, 11:20
    Concluzia testului cred ca este urmatoarea: producatorii de masini stiu cum se desfasoara un test EuroNCAP si isi pregatesc masinile sa dea cat mai bine la test, adica zonele de deformare pe masina sunt calculate pentru acel test. Daca masina ar intra in zid in alta pozitie sunt sigur ca scorul va fi cu totul altul. De ce nu fac si ce de la ENCAP mai multe teste cu acelasi model si sa il loveasca aleator cu fata de un zid? Nu in acelasi punct sa dea cu ea de pereti la toate masinile.
    -
  • ccp
    la 05.11.2010, 00:24
    unde-s expertii?
    hai ma unde sint profesorii aia care tot explica ei pe aici ca daca masina se deformeaza f.tare inseamna de fapt ca se absoarbe socul si ca ''ioi ''ca ''te''...nu de alta da am si eu un 308 si daca apare un comentariu de genu asta mi se mai aseaza si mie inima la loc dupa ce vazui mai sus
    -
  • Paul
    la 25.11.2010, 18:32
    Testul este irelevant!
    Masinile sunt facute din materiale diferite, in moduri diferite! Concluziile sunt ca astfel de teste sunt inutile. Daca Peugeot-ul era facut din alte materiale atunci Fordul ar fi fost mai avariat (situatia este valabila si invers)!
    -1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru