Drivetest Ford Focus (2011-2014)

1.6 EcoBoost 180CP Sport S/S
Ford Focus (2011-2014) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ford
Vineri, 25.02.2011
Unul pentru toţi

Sunt un fan al segmentului compact. Probabil însă că statutul de fan este însă dictat - atunci când vine vorba de maşinile de zi cu zi - mai ales de nevoi. În aceste condiţii, simplul fapt că aş avea la dispoziţie o maşină mai mare nu-mi spune decât că am mult spaţiu pe care nu-l folosesc. Ca fan al compactelor, sunt fericitul redacţiei atunci când vine vorba de teste în premieră cu modelele de acest tip. În ultimii ani, am ratat doar testul cu noul Citroen C4, dar recuperez în weekendul care stă să înceapă. În rest, am făcut cunoştinţă primul cu noul Golf, cu noul Astra, cu Fiat Bravo sau cu Renault Megane. Adică, în principiu, cu tot ce înseamnă spuma segmentului. Ei bine, acum a venit rândul noului Focus. O maşină diferită de celelalte din clasă, care a reuşit să-mi spună multe în cele două zile de teste desfăşurate în sudul Spaniei. Iar o caracterizare foarte scurtă a noului Focus spune că avem de-a face cu o maşină care a pierdut unele avantaje ale vechii generaţii, dar care a recuperat la alte capitole în raport cu aceasta. Iar "electrocardiograma" cu suişuri şi coborâşuri a vechiului Focus, cu plusuri pe dinamică şi minusuri la calitatea materialelor şi eventual la tehnologie, s-a transformat într-un grafic ceva mai liniar, în care echilibrul este cuvântul de bază. Da, Focus este ceva mai "nemţesc" acum.

Ford Focus (2011-2014)
1.6 EcoBoost 180CP Sport S/S

  • Pret de pornire 16.000 €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am avut în mâini la Jerez cele două vârfuri de putere ale noului Focus. Vorbim de motorul diesel de 2.0 litri şi 163 de cai cu transmisie automată PowerShift şi de benzina EcoBoost de 182 de cai putere cu transmisie manuală care va reprezenta, probabil, un procent mic din vânzările noului Focus. Dar cum balanţa se înclină în mod evident înspre motorul pe benzină atunci când vine vorba de dinamică şi prestaţii, voi analiza unitatea de 183 de cai putere în compania căreia am petrecut câteva zeci de kilometri în jurul oraşului spaniol Jerez de la Frontera. Linia motoarelor pe benzină care se opresc în buza barierei de 200 de cai - acolo unde începe segmentul hot hatch-urilor - este, de altfel, destul de subţire în România, iar Ford vrea să profite de acest lucru prezentând un model care poate duce mult şi cere puţin din partea celui de la volan. Practic, alternativele existente la această oră pentru versiunea 1.6 EcoBoost a noului Focus se rezumă la Opel Astra 1.6 Turbo 180 de cai şi - parţial - la Golf 6 1.4 TSI 160 CP şi la Seat Leon 1.8 TSI 160 CP. Renault Megane ar fi intrat şi el în discuţie dacă Renault România ar fi ales să includă în ofertă versiunea TCe de 180 CP disponibilă pe alte pieţe. În cazul lui Focus, vorbim de un motor interesant, cu valenţe sportive evidente, cu un răspuns foarte bun în treptele inferioare şi cu o abordare plăcut dinamică în cele superioare. Cutia cu şase trepte îşi face treaba mai bine decât şi-o face transmisia Powershift testată pe versiunea diesel, inconvenientul fiind legat de un element fizic, nu de unul tehnic: din cauza faptului că planşa de bord este bombată pentru ca şoferul să aibă acces facil la comenzi, levierul cutiei este aşezat puţin cam în spate pe consola centrală, ceea ce duce la o poziţie oarecum nefirească a braţului. Partea bună este că nu agaţă, iar schimbările de trepte se fac uşor şi intuitiv, ceea ce reduce disconfortul. Foarte bun comportamentul unităţii EcoBoost la turaţii joase, mulţumită cuplului ridicat (240 Nm/1600 rpm co Overboost de 270 Nm/1900 rpm). În rest, benzina turbo a celor de la Ford reuşeşte să scoată scântei în treptele 3, 4 şi 5 la turaţii ridicate (puterea maximă este atinsă la 5700 rpm), acolo unde maşina s-a comportat admirabil pe şoselele virajate de munte pe care a avut loc testul. Dacă doriţi ca noul vostru Focus să scoată maximum din ce oferă noua generaţie a modelului Ford înainte de lansările versiunile ST şi RS, acesta e motorul spre care trebuie să vă îndreptaţi.

Consum

Deşi vorbim de motorul cu cea mai mare putere din zona sub-200 CP în segmentul compact şi de un cuplu depăşit (datorită cilindreei) doar de Renault Megane 2.0 TCe de 180 CP, Focus afişează un consum mediu mixt de doar 6.0 litri, de departe cel mai scăzut din segmentul său de piaţă. Şi când spun "de departe" mă refer la faptul că următorul în listă este VW Golf 1.4 TSI, motor care vine cu 6.3 litri/100, dar şi cu 20 de cai mai puţin. Secretul este funcţia Start/Stop disponibilă standard pe noul Focus, aceasta deviind mai ales consumul urban - pe care nu am avut ocazia de a-l testa - înspre un derizoriu 7.7 litri/100 km. Evident, la fel ca în cazul tuturor motoarelor cu pedigree dinamic, socoteala din târg nu se potriveşte cu cea de acasă, iar ritmul susuţinut în care am împins motorul lui Focus pe şoselele din munţii sudului Spaniei ne-a dus la un consum de 10.5 litri/100 km. Nu veţi atinge însă această barieră foarte des decât dacă aveţi de gând să lasaţi maşina în parcare de fiecare dată în miros de frâne încinse. La o rulare liniştită, de croazieră, consumul indicat de comupterul de bord arăta 7.5 litri.

Performanţe

Nu veţi găsi în România un motor pe benzină sub 200 CP pe o compactă de volum care să accelereze mai repede de la 0 la 100 km/h. Focus 1.6 EcoBoost 183 CP reuşeşte să atingă suta în 7.9 secunde, cu 0.6 secunde mai rapid decât o face motorul turbo de pe Opel Astra. Doar versiunea Megane de care vorbeam mai sus trece mai jos de această barieră, dar cele 0.1 secunde în minus aduc un plus de 1.7 litri/100 km la capitolul consum, deci raportul îi este net superior lui Focus. Pe de altă parte, Seat Leon 1.8 TSI de 160 de cai are aceleaşi cifre la capitolul acceleraţie, iar Golf 1.4 TSI atinge suta în 8.0 secunde. Vorbim, iată, de modele care au 20 de cai mai puţin, dar performanţe asemănătoare. Performanţele de pe hârtie sunt bine transpuse pe şosea, ritmul susţinut de rulare demonstrându-ne că este uşor să treci de 120-130 km/h pe şosele virajate fără a-ţi da seama de acest lucru.

Interior

Focus s-a schimbat complet. Iar interiorul este locul în care simţi cel mai bine asta. Dacă vechile generaţii se bazau pe un interior care ducea Focus înspre rigurozitatea germană şi care pigmenta apoi peisajul cu pete de culoare, noul Focus vine cu un interior mai degrabă artistic decât clasic. Planşa de bord preia liniile generale de la Fiesta şi le transpune într-un design mult evoluat, cu materiale, butoane şi comenzi plăcute la atingere. Gurile de aerisire au forme fluide, centrul planşei de bord fiind reprezentat de butonul imens care îţi dă ocazia să selectezi meniul disponibil. Scaunele versiunii testate erau aplecate spre confort, suportul lateral fiind mediu. Foarte plăcut meniul computerului de bord, care îşi oferă acces simplu şi intuitiv la funcţiile de care dispune maşina ta şi care îţi arată grafic ce trebuie să faci pentru a economisi cât mai mult carburant la rulare. Există şi elemente care ar fi putut fi ceva mai lucrate, cum ar fi poziţia schimbătorului (plasat puţin cam în spate în raport cu zona normală de acţiune a braţului), butoanele de sub coroana volanului, care nu pot fi accesate ţinând mâinile normal pe volan decât dacă ai norocul de a avea un deget mare opozant imens, sau lipsa unor spaţii în care poate să stea un telefon în siguranţă. Un alt inconvenient este legat de mărimea displayului central, care ar fi putut fi ceva mai mare pentru a facilita accesul la funcţiile monitorizate de acesta. Nu am avut probleme cu spaţiul oferit de modelul Ford, iar portbagajul se înscrie cu succes în linia segmentului compact hatch european: 363 de litri (cu 7 litri mai puţin decât la Astra şi cu 13 mai mult decât la Golf).

Preţ de achiziţie

Preţurile noului Ford Focus în România vor fi anunţate oficial în 15 martie, moment în care vom afla şi preţul versiunii testate în Spania. Singurele repere pe care le avem în acest moment sunt, însă, etichetele de pornire ale motorizării de bază (1.6 105 CP), care ajung la 16.000 de euro pentru varianta de echipare Ambiente şi la 16.750 de euro pentru Trend, versiune care vine în plus cu aer condiţionat manual, radio CD, proiectoare de ceaţă şi computer de bord. Deşi preţurile pe care le vedem sunt mai mici decât cele ale motoarelor echivalente ale concurenţei, echiparea de bază este destul de săracă, iar Ford nu se bazează decât pe 5% dintre comenzi pe versiunile Trend. Recomandarea Automarket este să alegeţi versiunea de echipare Sport, care deşi costă cu 1750 de euro în plus faţă de Trend, vă oferă implicit suspensii sport, scaune sport, jante din aliaj de 16 inch, climă bi-zonă, geamuri spate acţionate electric şi un pachet de vizibilitate. Echiparea superioară, Titanium, costă cu 1000 de euro în plus faţă de Sport. Vom reveni asupra acestei categorii de notare în momentul în care Ford va afişa preţurile oficiale ale modelului în România.

Siguranţă

EuroNCAP i-a acordat cinci stele lui Focus la cea mai recentă sesiune de teste de siguranţă. De altfel, nivelul de siguranţă pe care l-a oferit generaţia anterioară (cinci stele pentru pasageri şi patru din cinci stele pentru copii) poate fi cosiderat o bază solidă pentru noua generaţie a modelului compact Ford. Partea bună este că, pe lângă clasicele ESP, ABS, airbag-uri şi centuri cu pretensionare, noul Focus dispune de o serie de elemente de siguranţă care îşi fac debutul în segmentul compact. Vorbim mai ales de Active City Safety (maşina frânează automat dacă se apropie de o alta până la 30 km/h, iar şoferul nu racţionează), de un Collision Warning care te anunţă că viteza ta e prea mare faţă de cea a celor din faţa ta atunci când rulezi pe şosea iar linia continuă nu îţi dă voie să depăşeşti sau de sistemele active de monitorizare a unghiului mort, care nu doar că îţi indică faptul că o altă maşină se apropie, dar îţi învârte uşor volanul în direcţia opusă dacă treci peste liia de demarcaţie a benzii pe care rulezi.

Ţinută de drum

Trecem la un capitol sensibil pentru noul Ford Focus. Până acum, Focus ţinea steagul sus la capitolul ţinută de drum şi manevrabilitate în segmentul compact, modelul Ford fiind considerat de mulţi vocea supremă la aceste capitole. Aşa cum am spus în introducere, însă, Ford a decis să niveleze punctele forte ale modelului său şi să ridice punctele slabe, iar ţinuta de drum a suferit pe baza acestei alegeri. Evident, nu vorbim de o maşină care se comportă prost, departe de a putea spune acest lucru, însă Focus nu mai poate fi atât de sigur de poziţia sa dominantă. Suspensiile au devenit mai moi, element care probabil este pe placul americanilor şi pe gustul celor care îşi doreau ceva mai mult confort, dar care taie din comportamentul de top al vechii generaţii în viraje. Direcţia este un alt cui în talpa lui Focus, comportamentul dinamic al compactei Ford având de suferit din cauza unui volan care în unele cazuri părea legat artificial de roţi. Probabil că aceste critici sunt subiective, probabil că totul are loc prin prisma comparaţiei cu generaţia anterioară, însă este clar pentru oricine că Focus şi-a pierdut din caracter în favoarea confortului. Depinde ce aleg şi ce preferă clienţii.

Vizibilitate

Focus este unul dintre puţiele modele compacte care au transformat montantul C într-unul în care îşi găseşte loc un geam de dimensiuni mici, acest mic artificiu de design reuşind să aibă un efect masiv în ceea ce priveşte vizibilitatea posterioară pentru care preferă să nu utilizeze oglinzile la manevrele în marşarier. În faţă, montanţii nu pun probleme serioase, iar senzorii de parcare disponibili opţional îţi oferă siguranţa suplimentară de care ai nevoie la manevrele pe spaţii restrânse. Aceştia ilustrează poziţia maşinii în raport cu obstacolele din jur atît acustic, cât şi grafic, pe display-ul central.

Tehnologie

Tehnologia este punctul forte al noii generaţii Ford Focus. Iar echipa europeană a constructorului american nu putea să nu profite la maxim de aceste avantaje în primul test oficial, toate maşinile disponibile la Jerez fiind burduşite cu tehnologie. Focus este cel mai complet model din segment la acest capitol, oferindu-le clienţilor orientaţi spre acest model pachete care până acum erau disponibile exclusiv pe versiunile superioare ale modelelor de segmente mai mari. Vorbim mai ales de sistemele de monitorizare a benzii de mers (maşina poate rula singură pe bandă pe autostradă "citind" liniile de demarcaţie), de sistemul Active City Safety descris puţin mai devreme sau chiar de sistemul care utilizează o cameră montată în zona oglinzii pentru a "citi" semnele de circulaţie de pe traseu şi care le afişează pe ecranul dintre cele două ceasuri de bord. O altă inovaţie interesantă este legată de un sistem inovator de îmbunătăţire a coeficientului aerodinamic: un senzor "închide" şi "deschide" grila frontală la rulare, în funcţie de situaţie, pentru ca maşina să consume mai puţin atunci când este nevoie. Celelalte pachete disponibile pe noul Focus (cruise controlul adaptiv, farurile automate adaptive sau pornirea keyless a motorului) nu fac decât să completeze peisajul foarte colorat al noului model.

Design

Noul Focus este al doilea model după Fiesta care intră în strategia One Ford a constructorului american. Pe scurt, Focus va fi vândut în aceeaşi formă atât în Europa, cât şi în celelalte pieţe importante pe care activează compania americană, implicit pe cea americană. Designul lui Focus nu a putut să nu fie afectat de această strategie, unele elemente definitorii pentru modelul compact al celor de la Ford fiind înlocuite de altele, mai puţin inspirate. Dacă profilul lui Focus este în continuare acelaşi, cu linii dinamice care plonjează înspre zona posterioară, faţa şi spatele s-au schimbat radical. Stopurile pe montant - o "ştampilă" a lui Ford Focus - au dispărut fără urmă, acestea fiind înlocuite de stopuri ciudate, cu o formă neregulată. Partea din faţă este complexă, încărcată, cu linii care au rolul de a crea un design pe placul unor culturi pe cât de diferite, pe atât de conservatoare atunci când vine vorba de propriile valori. Rezultatul final este însă destul de armonios, departe de a fi un Frankestein pe roţi, dar îşi pierde din coerenţa şi din simplitatea estetică afişate de Focus până acum în Europa.

Nu ne-a placut

  • Dinamică
  • Direcţie
  • Lipsa spaţiilor mici de depozitare
Date tehnice - Ford Focus (2011-2014) 1.6 EcoBoost 180CP Sport S/S
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1595
Lungime mm
4358
Putere maxima CP (rpm)
180 (5700)
Latime mm
1823
Cuplu maxim Nm (rpm)
270 (1900)
Inaltime mm
1461
Viteza maxima km/h
222
Greutate kg
1333
Acceleratie 0-100 km/h s
7.9
Ampatament mm
2648
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
316
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Focus (2011-2014)

Ultimele teste

Comentarii (75)

  • ... ???
    Peugeot 308 1.6 benzina 200cp. = naspa, NU?
    22 107
  • "Dar cum balanţa se înclină în mod evident înspre motorul pe benzină atunci când vine vorba de dinamică şi prestaţii"

    nu uita ca esti in romania si o asemenea fraza este blasfemie !! ;)


    frumusel motorul.. si incredibil pretul la care o sa fie disponibil pe meleagurile carpato-danubiano-pontice . . . dar nu o sa iasa din zona de pret medie ceruta de ceilalti producatori.
    23 3
  • design
    Din pacate vad ca nu pomeniti nimic de designul care zici ca e MADE IN COREEA amestecat cu influente de europa pe care le gasesti si pe chevrolet
    43 17
  • mircea
    @unckle
    Blasfemie e dacă asculţi vocile răguşite. În România, motorizările care se cumpără în segmentul compact sunt aşa:

    26% diesel
    74% benzină

    @dan
    Citeşte mai atent. Şi mai departe de titlu.

    @ax
    308 nu este disponibil în România în aceasta versiune de motorizare: http://peugeot.com.ro/pdf/308.pdf

    Chiar şi aşa, vorbim de 200 CP. Citeşte mai atent textul şi vei vedea de ce spun asta.
    19 4
  • Road Warrior
    slab articol, nu ma mira faptul ca sunteti asa de jos vazuti.
    8 50
  • Mircea, nu ma intelege gresit, in primul rand este o gluma ( posesorii de tedeiuri stie de ce :P ) .... in al doilea rand ... procentul mare de cumparatori de benzinare contine vre-o 80-90% insi care isi doreau logan dizel dar n'au avut bani ;)
    Asa sta piata de masini noi, care este dominata clar de Golan . . . dar te invit intr-o dimineata geroasa in targ la vitan sa ne uitam la masini.. in afara de dacii si ocazional cate un matiz nu cred ca vei gasi un benzinar (evident mai apare cate un hamar sau cinestie ce bemveu sau audi . . . dar avem degete suficiente la o mana pentru aceste exceptii). Sa nu uitam ca, desi se incearca din rasputeri ( si anul asta s-a cam reusit ) sa se stopeze importul de SH, piata de automobile noi este destul de afectata de cea de SHuri.. iar sehasurile sunt in marea majoritate dizele iar in mica majoritate fumigene ;)
    10 17
  • Focus al III-lea
    New Focus
    NU trebuie sa fiti de acord cu mine. Eu doar imi spun parerea (dupa cum imi dicteaza ochiul ;) )

    Design exterior:
    -partea frontala, ceva mai reusita decat partea posterioara, dar duce a un ceed la care s-a aplicat un facelift. Oricum, versiunea anterioara arata mai impunator, mai dinamic, mai frumoasa (desi nu era printul compectelor)

    -partea posterioara, ceva nedefinit. Au pus stoprile mari, in contrast cu farurile, prea multe chestii rotunjite care nu dau bine. Intr-adevar seamana cu un design korean de acum vreo 10 ani (as putea sa merg mai departe si sa spun ca designerii s-au inspirat din Rio break de prin anii 2000). Mult sub modelul anterior.


    Design interior
    -aici s-au facut clar progrese atat calitativ (din ceea ce se vede in poze), cat si vizual. Pacat ca e prea incarcat habitaclul (la fel e si la Astra, dar e desenat mai simplu, si mai elegant si nu pare ca te sufoaca). Anumite componente prea mari si prea "badarane" in raport cu altele. Daca le-ai luat separat pe fiecare in parte, constati ca sunt intr-adevar frumoase, dar, puse impreuna, iti dau senzatia de sufocare. Nu stiu cum se vad si cum se simt in realitate, dar, dupa poze, asta simt. Si aici, s-au "insipirat" de la fratii coreeni i30 si ceed (plasarea ceasurilor in alveole separate, gurile de aerisire atat de pe consola centrala cat si cele laterale), si putin de la rivalul (germano-american) Astra I, in pozitionarea display-ului de pe consola centrala.

    Per ansamblu, au castigat la calitatea materialelor, dar, la design, au pierdut. Nici vechea generatie nu era o referinta in clasa la design, dar avea mai multa personalitate si parca iti inspira sportivitate. Dupa cum arata, modelul acesta, ai impresia ca s-ar rasturna dupa primele viraje.
    27 3
  • drivetest
    Cota de piata va avea de suferit
    Prevad ca Ford Romania va trebui sa se multumeasca cu o felie de tort mai mica pe segmentul asta...
    27 6
  • Design
    Sunt un mare fan Focus, insa spatele asta oribil de Kia Cee'd ma streseaza groaznic. E pacat, spatele de Focus in recunosteai dintr-o mie de hatch-uri si acu l-au stricat...
    30 6
  • Bogdan
    Nu se precizeaza daca modelul testat venea echipat cu suspensie sport.
    Daca si in aceste conditii ii lipseste feedback-ul directiei si al sasiului si mai ales stabilitatea pe viraje, atunci este o mare pierdere pentru focus.
    In ce priveste designul, este discutabil, noul focus este genul de masina care ori o iubesti de la prima vedere ori nu iti va place in veci.
    9 3
  • Anonim
    Ghia
    Am un Focus facelift 1,6 TI VCT (115 CP) Ghia din 2008. Cu excepţia noilor motorizări, sincer generaţia anteriorară mi se pare mai reuşită.
    21 5
  • tedeiu ma**i
    Nu stiu cum o dati sau cum o nimeriti dar orice prezentare de masina trebuie sa aiba comentarii legate de VW, de 1.9 TDI.

    FRATILOR, TREZITIVA ODATA. ESTE CEL MAI BUN MOTOR DIN ROMANIA LA ACEST MOMENT. NU MAI VENITI CU ALUZII GEN CA TOTI "astia cu tedei" sunt niste analfabeti.

    Uitati-va pe cifrele de la APIA si haideti sa terminam odata.

    M-am saturat de aluzii de tot felul, legate de un motor puternic, economic, nepretentios la intretinere, deci calitati pe care nu cred ca are vreo masina in prezent.
    14 32
  • mircea
    @Bogdan
    Da, era echipat cu suspensia sport disponibilă opţional.
    8 2
  • Consum???
    Parca e nota cam mare la consum. 7.5% am scos si eu pe autostrada si datele sunt din alta lume: Impreza WRX 2001, motor de 2l, 220cai, tractiune integrala, o suta si multe mii de km, break si nu scrie nicaieri eco, green sau alte nebunii.
    5 12
  • WTF ?! It's a Ford ?!

    Nota 10 pentru interior !
    Bravo Ford !
    13 8
  • god bless america!
    are loc de palarie?
    Avem o masina americana pentro cowBOII din Romania... yupieee
    13 6
  • noul Focus
    Cine spune ca noul Focus e mai putin reusit decat modelul anterior nu stie ce spune;
    Vor fi diferente foarte mari, antifonarea mai buna, motoare mai puternice, consumuri mai mici, materiale mai bune la interior, oglinzi mai mari, cutie automata Powershift cu dublu ambreiaj, sistem Bliss (asistent unghi mort), sistem Start-Stop, camera video pt mers inapoi, Hill launch-assist, Active park assist (parcheaza singura), Torque Vectoring Control (distributia cuplului catre roata care are mai multa nevoie in curbe), vreo 6-7 airbaguri standard, Active city safety, Collision warning etc
    18 21
  • cosmin
    BMW 120i
    "Nu veţi găsi în România un motor pe benzină sub 200 CP pe o compactă care să accelereze mai repede de la 0 la 100 km/h. Focus 1.6 EcoBoost 183 CP reuşeşte să atingă suta în 7.9 secunde"
    Domnule redactor, BMW 120i este ceva mai rapid la performantele 0-100 Km/h.
    3 18
  • yacc
    e urata cu crengi. un fiesta mai mare si mai urat..........yaccccc
    14 16
  • nu te grabi ca fata mare la... asteapta sa vezi masina
    poa' sa-i puna si head-up display sau ventilatie in scaune ! vor fi foarte putini dispusi sa dea banii astia pt o compacta stearsa... daca vreau chestiile astea scumpe imi cumpar o limuzina de clasa mare si am terminat balciul...

    Legat de cutie... Mircea Mester recomanda cutia manuala in locul celei automate Powershift. Nu i-a placut Powershift si-l inteleg.
    Oricum sper sa nu mai agate cum facea de obicei Focus-ul...
    18 9
  • tomita
    pana nu vine in romania si nu o vad fizic nu ma pronunt pro sau contra.
    la prima vedere la exterior este mult prea naspa. nu are un stil coerent. nu are linii care sa se lege. nu are aer statornic.
    pot sa spun ca seamana a masina coreeana de acum 3-4 ani cu intentii de modernizare.
    parcarea singura a masinii e o aberatie, care oricum nu o vom vedea pe strazile noastre.
    remarc totusi ca prima echipare de 16k euro nu are nici macar AC. (din ce scrie in articol). pai la banii astia poate sa isi dea foc, mai ales pe timp de criza, cand lumea isi cam dramuieste banii,
    17 5
  • DUMNEZEULE!!
    CE DESIGN EXECRABIL !!!!
    prizele de aer arata oribil , iar spatele... iiiiihhhhhhh
    34 9
  • "Nu veţi găsi în România un motor pe benzină sub 200 CP pe o compactă care să accelereze mai repede de la 0 la 100 km/h" -atunci giulietta 1,4 multiair unde se incadreaza si de ce nu este inclusa tot in clasa compacta?
    10 9
  • Vasilica
    inteleptii ****i
    In partea frontala au cam zbarcit-o este adevarat dar in rest este ok masina la facelift sigur va arata mai bine.Oricum este mult peste multe tepe de pe piata cum mai ales modelele frantuzesti nu mai zic de chinezarii.Masina lupta foarte bine cu Golful care este etalon in domeniu si dupa cum si vanzarile arata nu prea are cine sa il detroneze.
    4 20
  • @Vasilica
    pana la fecelift ii manaca cainii (cu tot cu cacofonie)!

    n-o sa egaleze nicicand masina asta americana , sarmul si eleganta frantuzeasca!
    20 13
  • Cornel
    Observatii
    1. Designul este o chestie prea subiectiva si n-ar trebui inclusa in notatie. 2. N-ati spus nimic despre antifonare, calitatea sistemului audio, etc, in schimb ati enumerat despre tot felul de optionale exotice fara sa precizati care vin standard in orice echipare si care nu...adica omu nestiutor citeste si se gandeste ca isi ia ambiente (desi nu stiu cine ar lua fara AC) si gata nu mai face poc in oras. 3. 363 litri cica cu kite de reparatie. Daca luati roata de rezerva de dimensiuni reduse cica e 316 litri sau asa ceva iar cu una normala si mai rau. 4. Punctajul la consum este prea mare. Probabil pt ca va luati dupa cifre oficiale despre care oricine care habar cat de cat stie ca, mai ales in cazul benzinei sunt cam departe de realitate. Ori, pe noi ne intereseaza realitatea. Faptul ca ati scos 7.5 la un drum lejer extraurban (nu?) spune destul.
    6 2
  • cris.g
    Concurenti: Alfa Romeo Giulietta
    "Practic, alternativele existente la această oră pentru versiunea 1.6 EcoBoost a noului Focus se rezumă la Opel Astra 1.6 Turbo 180 de cai şi - parţial - la Golf 6 1.4 TSI 160 CP şi la Seat Leon 1.8 TSI 160 CP. "

    Ati uitat de Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multi-air 170CP, care la capitolul dinamica este peste noul Focus, cel putin din punctul de vedere al celor de la autocar.
    7 8
  • Vasilica
    Sunt americani FORD astia din Europa ca si OPEL.Fiti siguri ca daca nu le faceau nemtii erau de mult plecati din EU.Vezi ce se intampla cu Daihatsu.Eleganta frantuzeasca sa o cumpere cine vrea si se pare din ce in ce mai putini or sa fie.
    2 15
  • In privinta designului nu mi se pare prea reusit... exteriorul imi aminteste de masinile coreene iar interiorul de masina americana. Poate ca asta s-a si urmarit, in State coreeni sunt vazuti mai bine ca in Europa si pentru ca se doreste a fi un produs global s-a dorit pastrarea unui aspect... global (ma refer aici la interior).
    Faptul ca tinuta de drum a fost modificata mi se pare o bila neagra. Candva Focus mi s-a parut ca a avut cea mai buna tinuta de drum si suspensii din segment. Asta s-a intamplat cu prima generatie. A doua generatie a pastrat cam la fel tinuta de drum, iar acum spuneti ca e mult diferita.
    Cand a aparut Focus 2 Jeremy Clarkson a zis ceva de genul "cumparati prima generatie de Focus pana cand Ford nu are de gand sa-l strice". Mi s-a parut tampit, dar a cam avut dreptate. Sunt curios ce o sa spuna acum de noul Focus, preferata lui din clasa compacta.
    11 2
  • mircea
    @cris.g, @cosmin, @dey
    Am vorbit aici de compacte de volum. Compactele premium (Alfa, BMW, Audi, Mercedes, Lexus, Infiniti, Volvo) se bat unele cu altele, testele cu aceste modele subliniază de fiecare dată acest lucru.
    9 8
  • @Vasilica, k bine zici tata!
    Cati or sa se mai pacaleasca cu turcismele de Renault care dai 10.000 pe ea si pe piesein 3 ani inca pe atat, Citroen are vanzarile care le are, pana si Tariceanu a renuntat la ei iar Peugeot mult prea scump pt ceea ce ofera asa ca mai bine un Astra, Focus sau Octavia....Numai bine!
    11 30
  • tomita
    Infiniti NU are compacta. Momentan nici conceptul nu e oficial lansat, si asteptam Show-ul auto pt asta.
    Ati uitat si de Lancia :>
    Voi ati testat o masina care oficial nu este in Romania, nici macar preturi nu avem pt ea, si voi faceti analize cu ce este prezent la noi in tara la ceilalti competitori. Dar acest Focus va fi prezent in Romania cu aceasta motorizare? Si cat timp
    Deoarece si alti importatori aveau oferte bogate in primul an doi al unui model dupa care au disparut "subit" unele motorizari si chipari.
    Intr-adevar daca discutam si de segmente de piata se schimba treaba, dar cand faci un articol si te referi la motorizari si alternative, si nu specifici nimic, atunci totul merge. Adica clasa compacta cu motorizari benzina intre x si y cai putere, si necontand 2.0 aspirat, sau 1.4 turbo (ca de aceea ai intervalul de putere)
    Daca o dam la intors ajungem in marketingul individual, cand fiecare isi lauda produsul si isi segmenteaza clientela in diverse aspecte astfel incat produsul lui sa para cel mai bun. Si aici deja miroase a....reclamaaa, platitaaaa. ;;)
    5 2
  • mircea
    @tomita
    Eşti un cititor fidel al Automarket.ro, deci nu cred că e cazul să îţi exprimi nemulţumirile astfel. Ştii bine că pe Automarket nu există articole plătite care să nu fie anunţate astfel.

    Nu au existat niciodată şi nu vor exista niciodată.

    În rest, segmentele şi rivalii sunt stabilite de noi. Aşa au fost întotdeauna, nu prea dăm importanţă impresiilor pe care la au unii producători care vor să inventeze segmente.
    6 8
  • premium my ass
    @Mircea Mester
    alfa romeo giulietta si volvo c30 NU SUNT masini premium!
    15 16
  • cultura auto nexam...
    Megane 3 e o masina de calitate si e asamblata in Spania si Franta
    22 7
  • Sunt din clasa premium, deci sunt premium.
    5 7
  • Masina e jos palaria - interior, motorizri, exterior ... pana ajungi la partea posterioara.

    Acolo s-a taiat, era tot managementul beat sau drogat cand au acceptat asa ceva.
    6 4
  • bling bling america
    sa nu ne mai ascundem dupa deget
    focus e mai americana ca niciodata
    9 3
  • alfa si volvo se vor premium ...
    6 10
  • Voi chiar ne luati de prosti la foc continuu?
    Iar ati bagat articol ca si pt X1 2.8 ???

    Ce ati testat, fratilor?? Ati venit cu pozele oficiale si cu niste impresii dupa ureche cam cum ar fi fost daca? Sau ce ati citit de ici de colo...


    Ma fratilor voi sunteti normali??/ Chiar nu-si da seama nimeni??
    Am crezut ca a fost o greseala atunci, da voi din asta traiti...
    Sa va fie rusine Automarket!!!
    2 12
  • mircea
    @GT-R
    Ce vă mai place să vorbiți și să acuzați fără să analizați situația înainte!...

    E destul? http://twitpic.com/42y0tm
    8 1
  • Octav72
    Focus III
    Am preferat mereu un model hatcback, mi se pare ca daca se da mana libera celor care raspund de design, poate rezulta o masina interesanta. Asa cum sunt primele doua generatii Ford Focus. Faptul ca tinuta de drum a primelor doua generatii le recomanda ca o referinta in clasa, cred ca lasa aspectul modelelor (lucru de altfel discutabil la multe masini si care tine de gusturile fiecaruia) undeva pe locul 2. Directia precisa de care beneficiaza primele doua generatii si modul in care acestea se comporta in viraje, au facut din conducerea unui Focus o placere pentru cei care apreciaza o tinuta de drum foarte buna. Chiar o reclama de acum cativa ani, difuzata la posturile de radio, facea referire la comportamentul de care da dovada Focus in abordarea virajelor. Nu cred ca vom mai auzi asa ceva despre viitorul model, desi as fi preferat... Primul model a fost atat de reusit, incat generatia a doua a venit cu putine imbunatatiri, dar cel putin a continuat povestea de succes a predecesorului.
    Focus III pare ca a facut un compromis in ceea ce priveste tinuta de drum si sufera de pe urma faptului ca este un produs global. Suspensiile mai moi nu cred ca vor fi pe placul celor care apreciaza primele doua generatii. Iar daca noul model a pierdut din calitatile trenului de rulare, nici asta nu cred ca este ok.
    In privinta aspectului, sa asteptam totusi sa vedem masina de aproape, apoi vorbim si de controverse. Nici eu nu agreez forma stopurilor si grila frontala cam prea mare, am vazut poze si schite foarte interesante inainte de lansare si pot sa spun ca speram la un aspect exterior peste ceea ce vad acum. Interiorul pare si el destul de incarcat.
    Jeremy Clarkson a spus ca a avut un Focus din prima generatie, care nu s-a stricat niciodata. Vom vedea daca tehnologia, confortul si desigur pretul noului model, vor convinge sa fie ''trecute cu vederea'' calitatile consacrate ale generatiilor anterioare.
    Sunt si diverse alte aspecte, care au contat la vremea lor. De exemplu, Focus II este mai lat cu 3 cm decat generatia anterioara Mondeo. Stopurile generatiei a doua au dezamagit putin, considerandu-se la vremea respectiva ca au pierdut din farmecul stopurilor de pe prima generatie, dar totusi al doilea model Focus reprezinta o maturizare. Ca o paranteza, actuala generatie Impreza este considerata de multi ca are suspensiile mai moi decat modelul anterior. Jeremy Clarkson a spus candva despre actualul Leon ca proiectantii Seat i-au stricat imaginea... Nu sunt comparatii, sunt doar exemple ale altor lucruri care nu s-au schimbat dupa cum ne-am fi asteptat noi... In privinta lui Focus III, e posibil sa asistam la o situatie asemanatoare. Iar in lupta din segment, este nevoie de pachetele tehnologice anuntate, dar si de preturi competitive.
    Ca o parere personala, cred ca si-au asumat un risc cam mare sa ''uite'' de caracterul masinii, de liniile simple si sa mizeze pe confort, avantaje tehnologice si un design complicat. Dar despre asta vor vorbi cel mai bine cifrele de vanzari, intrucat fiecare este liber sa aleaga ceea ce prefera.
    10 1
  • Vasilica
    F....i Clarksonu masi zici ca e etalon in domeniu
    Eu nu mai pot cu Clarkson asta. La sfasitul leasingului voi vinde masina pt. ca a avut si el.
    1 2
  • @Vasilica
    Te referi cumva la Fodul GT-40? :)) :p
    6 1
  • Marius
    Ford Focus
    1.Nu inteleg filosofia de design aplicata de americani acestui model. Eu as concedia intreg departamentul de design. Chiar nu se mai poate, sau nu se mai vrea, sa se construiasca masini frumoase. Ori, ce e frumos, si lui Dumnezeu ii place :P

    2.Interiorul e prea aglomerat, prea "zgomotos". Fel si fel de briz-brizuri iti iau ochii. Oamenii astia chiar nu inteleg ca cel mai bine te simti intr-o masina cu interior simplu, functional si cu mult staif? Iar aici puncteaza cel mai bine nemtii si japonezii. Cinste lor.

    3.Motorizarea trebuie sa fie de exceptie. Cei de la Ford au punctat intotdeauna la capitolul benzinare. Aceste motoare turbo cu functie stop-start reprezinta ultima vitrina tehnologica a producatorilor auto. Adica motoare "verzi", performante si cu consumuri minime. In 10-20 ani vor fi insa piese de muzeu, adevarate opere de arta.
    5 4
  • tomita
    @LauCalin
    bwahahahahah =))

    @Mircea Mester
    fidel, mda. poti sa spui asta ca de atatia ani tot colind pe la voi.

    "În rest, segmentele şi rivalii sunt stabilite de noi. Aşa au fost întotdeauna, nu prea dăm importanţă impresiilor pe care la au unii producători care vor să inventeze segmente."

    Segmentarea poate fi aleasa de voi intr-adevar, dar nu tot timpul. Acum avem de-a face cu un nou model de clasa compacta si referitor la motoare trebuia totusi prezentata toata plaja de alternative. De asemenea ideea in care nu dati importanta la ceea zic producatorii e cu dus si intors. E bine sa luam aminte la ce zic dar comparativele sa fie obiectiv facute.

    Si de final. Sincer, am citit multe articole la voi care sa inspire un aer partinitor respectivului. Prin notare, sau prin comentariu, nu conteaza. Nu justific acum, ca puteti gasi in istoricul articolelor.
    2 0
  • @Mircea Mester -- PHOTOSHOOOOOP !!!!

    frumoasa viata cand mai ai si deplasari catre zone insorite ;) ... si te mai si dai cu masinute care nu-s disponibile publicului
    1 1
  • daniel
    focus
    da, ford o sa piarda f mult din clientela cu noul model. cu designul au dat-o in bara. e urata si la interior si la exterior. prea multe plastice, zici ca e de jucarie.
    la ford ramane doar fiesta masina de baza a lor, dar si ea pierde teren din cauza motorizarilor invechite. acum la moda sunt motorizarile turbo
    9 7
  • @Mircea Mester
    Apropo de ce spune GT-R, de ce nu s-au postat pe site poze facute in Spania? Chit ca nu ieseau prea artistic cred ca era o simpla dovata de respect fata de cititori. Ca daca vrei sa vad poze artistice (oficiale) cu masina, intri pe Google, tastezi new Ford Focus si gasesti zeci de poze.
    In plus pozele mai simple se apropie mai mult de aspectul real al masinii, nu e nevoie sa reglezi foarte precis aparatul, lumina etc (cine se pricepe cate de cat la fotografie intelege la ce ma refer)
    4 3
  • focus
    Mie personal imi place (cel putin fata e faina ..mai ales pe varianta galbena).
    Si spatele e ok ..doar atat.
    In schimb interiorul e f. reusit . Cineva mai sus spunea ca masiniile germane (sunt de acord) si japoneze au interior simplu.
    Cred ca nu a vazut un bord de honda civic.

    Per total eu zic ca o sa aiba succes. cel putin la fel ca modelul actual.
    9 12
  • ovidiu
    focus
    aspectul exterior interesant
    interiorul reusit
    motor deosebit
    tinuta de drum inteleg buna
    nu o sa fie un succes dar se v-a vinde
    6 5
  • marius.it
    focus
    Oameni buni, eu lam vazut ieri la torino intrun show-room si nu este ca in poze, e o masina ok ca exterior, era 1.6 diesel titanium 23k euro. sa o vedeti in realitate si sa si faceti un test drive dupa aceea sa veniti sa comentati aici masina daca are plusuri sau minusuri. la interior din ce am vazut poze pe net era mai mereu doar bordu , dar masina are si alte elemente ascunse. dupa am fost la shoow-room nissan-renault. nissan juke 1,5 dci 2wd 22k euro si cam putine optionale si un porbagaj mai mare un pic ca la smart. Oameni cand cumparati o masina ganditiva ca nu calatoriti cu imaginea ei ci cu ce are pe ea(motor, interior si tecnologie).salutare si sa speram ca se ieftineste carburanti(aici e 1,45 motorina si 1,55 benzina euro)
    4 3
  • asta-i masina americana
    8 4
  • LauCalin - trebuie sa ai in vedere ca producatorii pot interzice publicarea de fotografii "oficiale" inainte de intrarea pe piata a unui model

    prin "interzicere" intelegem un "le pui pe site dar pe urma nu ma mai cunosti" ... pentru ca producatorii de masini nu stau in baza unei singure publicatii .. sau a 30 ... si pot oricand sa ii invite sa urmareasca aceste evenimente de acasa....
    1 0
  • @Marius
    Motoarele ford
    La punctul 3, nu prea pot sa fiu de acord cu tine pt. ca, din cate stiu eu, Ford a folosit pana la vanzarea Volvo catre chinezi, motoarele pe benzina fabricate de acestia. Cele diesel proveneau de la grupul PSA Peugeot-Citroen.
    Acum si motoarele diesel si cele pe benzina provin tot de la grupul PSA (cel putin in Europa), insa sunt modificate in sensul accentuarii caracterului sportiv. De exemplu motorul testat aici este de fapt THP-ul ce a fost montat si pe noul Citroen C4 sau Peugeot 308 GTI (in varianta de 200 cp).
    2 2
  • magnum
    focus
    Sunt sigur ca in realitate masina asta arata mai bine ca in poze . Interiorul e superb si incarcat de tehnologie. Oricum arata mai bine ca un Golf.
    13 8
  • @magnum
    Frustrare
    Un mare filosof spunea ca oamenii mari discuta idei, oamenii mediocri discuta fapte, iar cei mici ii ataca pe ceilalti. Pentru unii frustrarea e mare cand Ford scoate o chinezarie de masina fata de clasicul si imbatabilul (deocamdata) Golf.
    2 11
  • @ adevaratul frustrat
    Golful este o masina stearsa,defapt toata gama WC e asa.
    11 2
  • andrei
    @motoarele ford
    Motoarele Ford, sunt facute de Ford. Ce-i drept, destule sunt dezvoltate impreuna cu cei de la PSA dar nu vad ce e rau in asta. Mai mult, nu inseamna deloc a nu sunt facute de Ford. Si daca nu crezi ca sunt facute impreuna, poti sa intri pe site la PSA sa vezi ce parere au ei. Oricum, interesant ar fi de vazut cat de bune sunt motoarele respective, nu de dezbatut cine le face sau le cumpara. Din punctul meu de vedere, motarele Ford pe motorina sunt foarte bune, la fel si transmisiile. Motoarele pe benzina, in schimb, nu mi se pareau a fi stralucite, dar poate cele noi sunt mai bune.
    1 4
  • @magnum
    de-a dreptul hidoasa
    Mircea Mester de la Automarket nu sustine ca ar arata diferit in realitate. Tocmai de aia i-a dat doar 3 stele la design. Parerea mea e ca merita o singura stea.
    10 6
  • Robert Adam
    Focus
    Nu am avut placerea de a merge cu noul Focus, insa de cateva zile ma invart cu noul C-Max 1,6l TDCi si daca Focus are tinuta de drum si directia macar ca la C-Max, totul e in regula. Tren de rulare silentios si incisiv, completat cu o directie impecabila, eu ma indoiesc ca Focus poate fi undeva sub primele 3 in segment. Ce e clar gresit la Focus este design-ul, da, asa este, nu vom vedea prea des efectul Focus 1, stopurile sunt oribile si nici fata nu pare a fi opera unui designer nonalcoolic. Eu am fost pur si simplu incantat de C-Max, respira calitate si finete, nu cred ca Focus poate fi mai rau. Pacat insa de designul ales pentru exterior, cineva zicea coreean ca stil - imi pare rau - studiati noile modele Kia si Hyundai (Optima sau i40) si o sa intelegeti ca stilul coreean e cam nr.1 la ora asta... Focus e mult in urma aici.
    3 9
  • Mai ce de specialisti .

    1.6 ecoboost e relizat 100% de Ford si are 1596 cmc

    1.6 thp e relizat de PSA (10 %) impreuna cu BMW (90 %) si are 1598 cmc.

    Avand in vedere diferenta de cilindree trebuie sa fi prost ca sa nu-ti dai seama ca sunt doua chestii diferite

    De ce doar 10% la PSA ? Simplu..

    Pt ca motorul are incorporat sistemul valvetronic si foloseste injectie directa.
    Injectia directa de benzina + turbo era SF pt PSA pana mai acum 2-3 ani.

    Dpmdv cel de la Ford e de preferat pentru ca are raportul de compresie mai mic.
    6 2
  • @Robert Adam
    In afara de mass-media, nimeni n-a avut "placerea" de a conduce ultimul focus pentru ca n-a fost lansat oficial in Romania!

    La fel si pentru coreenele Optima/i40... tu nu vbi din reviste ba baiatule! Design-ul e o chestiune de gust. Sunt foarte multi care nu inghit kitsch-urile coreene nici cu o tona de miere... Eu sunt unul dintre ei.
    7 1
  • Robert Adam
    Focus
    @ baiatul cu mierea Nu fac parte dintre aia care vorbesc din reviste (in general, faceam reviste auto, dar asta e altceva...), din contra. Cauta "turatii" cu unchiul Google sau Youtube si o sa pricepi care din noi vorbeste din reviste si care din masina. Daca designul e o chestie de gust, am dreptul sa nu imi placa, nu? Sau sa inteleg ca te dai in vant dupa noul Focus (care pun pariu ca e o masina foarte buna) si nu suporti coreenele, ca sunt naspa, da fac furori in piata?
    1 5
  • George
    @andrei
    Am intrat pe site-ul PSA, insa e exact cum ma asteptam eu. Nici vorba de colaborarea cu Ford! Se mentioneaza doar colaborarea cu BMW. Iar unul dintre motoarele rezultate in urma acestei colaborari este cel pe benzina de 1.6 l Ti-VCT. Acest motor se afla atat pe noul C-MAX, cat si pe actualul si pe viitorul Focus.
    In plus, intre timp, am avut o discutie cu un cunoscut care e mecanic auto si care m-a informat ca Ford nu mai produce motoare de ani buni.
    Am mai spus-o si o repet: vechile motoare pe benzina erau de provenienta Volvo (inclusiv motorul de 2.5 litri in cinci cilindri de pe Focus RS), iar acum se folosesc motoare de provenienta PSA, modificate pt. a raspunde unor cerinte de sportivitate.
    Insa nu vad de ce acesta folosire a motoarelor PSA ar fi un lucru rau. De altfel cei de la Ford nu sunt singurii care le folosesc; aceste motoare se mai afla si pe BMW (seria 1, 3 si X1), MINI, Mazda, Volvo si Land Rover.
    4 2
  • andrei
    @ george
    si totusi mentiunile exista: http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_espace/press_releases_details_d1.php?id=1168
    sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/cooperation_b2.php sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/cooperation_ford_b2.php sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/industrial_infrastructure_b1.php cred ca e suficient.
    1 0
  • andrei
    @ george
    Si nu ziceam ca ar fi rau daca motoarele ar fi ale PSA si le-ar folosi si Ford, pentru ca motoarele sunt bune. Pe mine unul chiar nu ma intereseaza prea tare producatorul motorului cata vreme sunt multumit de el. Doar ca un pic de informatii reale nu strica.
    4 0
  • cris.g
    @Mircea Mester:
    "Am vorbit aici de compacte de volum. Compactele premium (Alfa, BMW, Audi, Mercedes, Lexus, Infiniti, Volvo) se bat unele cu altele, testele cu aceste modele subliniază de fiecare dată acest lucru."

    Pai daca ati mentionat VW Golf, eu zic ca si Giulietta e in aceeasi categorie din toate punctele de vedere, si in special ca pret si performante.
    0 4
  • @ george
    Spune-i mecanicului ala al tau "mare priceput" ca nu are nici o treaba !!!!
    Motoarele diesel sunt dezvoltate impreuna cu PSA, dar sunt produse de ford in uzinele sale de motoare.
    Motoarele pe benzina (majoritatea) sunt dezvoltate de ford impreuna cu mazda, volvo , yamaha ..etc si sunt produse de ford.

    Mie imi pace f. mult sintagma asta ...am vorbit eu cu un mecanic si mi-a zis ca ...

    http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=21718
    8 1
  • George
    @ktm
    Ei-ei prietene spiritual, e destul de greu cu logica asta, bat-o vina! E mult mai usor sa dai un copy-paste de pe Internet. Numai ca, vezi tu, motoarele de pe Peugeot si Citroen sunt aceleasi ca si cele de pe Ford, Mazda sau Volvo (ultimele doua au apartinut de Ford pana de curand). Dar probabil ca daca ai fi deschis atatea capote de masini cate copy-pasteuri ai dat, ai fi stiut acest lucru.
    Iar fatul ca Ford nu este un dezvoltator de motoare rezulta dintr-o evindenta foarte simpla: pe masinile Ford nu exista nici un motor dezvoltat de ... Ford. Cel putin in Europa, Ford foloseste motoare rezultate din "colaborarea" sa cu alte companii gen PSA sau Volvo.
    2 9
  • Transmisie, motor si sasiu
    Eu sunt posesor de Focus si imi iubesc masina.

    Sunt extrem de dezamagit de suspensia mai moale la noul focus, pentru ca speram exact opusul.

    Ce stim despre suspensie? Ramane cu brate independente pe ambele punti? :D
    2 1
  • claudiu
    consum
    nu stiu de unde consumul ala in oras, eu am focus 2 1,6l 100 cai pe benzina si conducand ca un pensionar am scos spre 10l/100km in oras, sa nu vorbesc daca o calc ceva mai viguros schimband la peste 3000 de ture urca spre 12-13.
    5 0
  • Ford Forever
    Degeaba frate.. tot comentati aiurea pe aici.

    Ford - cea mai buna marca, cele mai bune masini.

    Cum se zice: Ford si restul

    Nici o marca n-o bate! Go FORD!
    10 4
  • visezi? somn usor!
    "Cum se zice: Ford si restul"

    hahahahhahha

    cand s-a zis vreodata asa ceva?!!
    4 7
  • Obiectiv
    FORD = Fixed Or Repaired Daily

    Muhohahahahahahahahah:)))))))))
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru