Ferrari confirmă înlocuirea lui Domenicali cu Marco Mattiacci în funcţia de şef al echipei

de Daniel Popescu
Luni, 14.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a confirmat luni că Stefano Domenicali şi-a dat demisia din funcţia de şef al echipei. Italianul va fi înlocuit de Marco Mattiacci, CEO-ul filialei Ferrari din America de Nord.

Este momentul potrivit pentru a face o schimbare importantă. Ca şef, îmi asum responsabilitatea pentru situaţia prin care trecem.

Stefano Domenicali
Fost sef Ferrari
Speculaţiile apărute luni dimineaţă în presa italiană cu privire la o restructurare la vârf a departamentului tehnic al celor de la Ferrari au fost confirmate după numai câteva ore de echipă.

Stefano Domenicali a anunţat într-un comunicat de presă că demisionează din funcţia de şef al echipei şi că îşi asumă răspunderea pentru debutul modest de sezon al echipei.

"În carierele noastre profesionale sunt anumite momente în care ai nevoie de curaj pentru a lua decizii dificile şi dureroase. Este momentul potrivit pentru a face o schimbare importantă. Ca şef, îmi asum responsabilitatea, aşa cum am procedat întotdeauna, pentru situaţia prin care trecem", a declarat italianul.

Domenicali a devenit şeful Scuderiei Ferrari în 2008 ca înlocuitor pentru Jean Todt, după ce anterior lucrase în departamenele de administraţie şi de resurse umane ale companiei.

Marco Mattiacci, şef interimar

Esential 5 este locul ocupat de Ferrari in clasamentul constructorilor dupa primele trei curse
Domenicali va fi înlocuit în funcţie de conaţionalul său Marco Mattiacci, care lucrează în cadrul companiei din 1999 şi care a ocupat funcţiile de CEO pentru regiunea Asia Pacific (2006-2009) şi pentru regiunea America de Nord (2010-prezent). El va prelua funcţia cu efect imediat, însă cel mai probabil va avea acest rol cu titlu interimar.

Inevitabil, presa internaţională speculează deja că adevăratul înlocuitor al lui Domenicali va fi Ross Brawn, chiar dacă britanicul a afirmat că nu mai este interesat să lucreze în Formula 1.

Cu Domenicali la conducere, Ferrari a obţinut doar un titlu la constructori în 2008 şi a fost mereu în umbra cvadruplei campioane mondiale Red Bull Racing.

Echipa spera să înregistreze progrese semnificative în 2014 prin noul regulament tehnic, însă motorul turbo V6 de 1.6 litri dezvoltat de ingineri este semnificativ mai puţin performant decât cel al rivalilor de la Mercedes.

După primele trei curse ale sezonului, Ferrari ocupă doar locul cinci în clasamentul constructorilor cu 33 de puncte.

Via Ferrari

Comentarii (30)

  • bernie
    Schimbarea domnilor bucuria nebunilor.Parca asa suna o veche zicala romaneasca.Am scapat de fane.Asa si.....Interimarul asta nu-mi zice nimic.O sa vedem pe cine or sa puna astia sef dupa acest interimat.Dar in situatia de fata oricine ar veni la echipa (Brawn sau oricine altcineva il doreste echipa sau fanii) va avea nevoie de 2-3ani ptr a pune echipa pe roti.Poate ca era timpul unei schimbari;al unui soc la echipa dar cine isi va asuma aceasta responsabilitate va avea ffff mult de lucru.In primul rand cu anumiti oameni din cadrul echipei dar si din punct de vedere ingineresc.Sa nu uitam slabiciunile motorului care nu mai poate fi modificat pana in 2019-2020.Celelalte mai pot fi imbunatatite desi la capitolul aerodinamica Ferrari nu pre a strlucit in ultimii ani. Atunci nu vor mai fi Kimi sau alonso la echipa.Vor fi disparut si multi ingineri;mecanici etc.Si posibil nici mult controversatul Santander.Tot ce ramane sa facem este sa speram ca vor reusi sa recupereze acest decalaj urias intr-un an sau doi.Altfel vor pierde foarte multi fani.Desi nu sunt fanul lor le doresc SUCCES...
    20 3
  • sunt de parere ca prin aducerea inginerilor de top se poate micsora consistent decalajul dintre ei si concurenta..
    brawn a iesit cu button campion mondial.. brawn gp..cine credea acest lucru atunci....este un om capabil, cu putere de munca din vechea garda ferrari..poate or reveni si altii gen martinelli, agnelli, costa, etc..
    oameni responsabili si f bine pregatiti..
    10 2
  • bernie
    Stiu ca o sa ma injure multi antiferraristi ca desi nusunt fanul lor le doresc succes.Eu sunt fan Kimi si desi este paradoxal noi fanii lui vrem nu vrem trebuie sa ne dorim ca el sa poata pilota un monopost competitiv.Dar mai presus de asta toti fanii normali ai F1 trebuie sa isi doreasca o competitie echilibrata cu echipe foarte apropiate dpdv al performantei sportive.Este nevoie de Ferrari Mclaren Williams Lotus etc si nu in ultimul RBR sa fie echipe apropiate valoric dar la nivelul superior al performantei.Doar asa ne putem bucura de acest sport superb si de ce nu sa ne mai tachinam pe unele site uri.Va salut.
    29 0
  • sa speram ca va veni Brawn sau Briatore
    faszi asta Mattiaci nu zice nimik ...

    sa duca echipa de la "bad" la "worst" nu cred avem nevoie ...
    daca cei din presa au dreptate si au pus "cruce" sezonului 2014 eu imi bag ...
    daca este asa intradeva, Kimi se va retrage la sfarsitul sezonului, Alonso merge la McLaren si Ferrari ramane cu ...

    cat mai trebuie sa rabdam sa avem un campionat cu un nou titlu???
    14 1
  • @Soxy Ferrari ramane cu Vettel-Newey daca pleaca Alonso. Nu ca asta ar inseamna ca in 2015 va castiga Ferrari, dar e o alta incercare. Nu cred ca Alonso va pleaca la McLaren. Daca McLaren domina acum F1, probabil pleaca, dar asa de ce sa plece? Monopostul Ferrari pare mai competitiv decat McLaren.
    Raikkonen sigur nu se retrage la finalul sezonului. Mai sta un an,mai face si el bani de-o votca.
    6 13
  • @ soxy
    stai, nu te grabi asa..e prea sumbru cum privesti.. schimbari din mers au mai fost, uita te si la celalalte echipe.. toto wolf, eric boullier, etc....
    daca nu speram, atunci ce mai ramane, falimentul ferrari?
    9 1
  • @ferr1
    newey a zis ca nu vine la ferrari, din ce a comentat el, nu vrea familia lui sa locuiasca in italia..au vrut sa l ia de mai de mult..
    9 1
  • In afara de faptul ca acum echipa a fost data peste cap nu vad o mare realizare cu aceasta demisie. Nu Domenicali face motorul, sau aerodinamica. Demisia lui ar trebui insotita de alte demisii, ca sa fie pana la capat. Sunt fan Ferrari, si sincer imi pare rau pt Fernando si Kimi.
    16 1
  • Dr Mengele
    @ferr spunea cineva mai sus ca schimbarea domnilor este bucuria nebunilor.Si mare dreptate avea.Dupa stirile de azi tu si mircea va bucurati ca 2 nebuni scapati de la balamuc si care nu si-au mai luat tratamentul.De ani de zile dejectati pe acest site toata otrava si mizeria mintilor voastre bolnave.Fac apel la adminii acestui site sa va baneze toate postarile voastre infecte ptr ca voi stricati toata atmosfera pe acest site.Daca pana acum ne-am amuzat cu 2nebuni deja exista riscul de azi incolo sa-i contaminati si pe altii.Daca ati fi trait in timpul regimului nazist ati fi fost supusi regulilor eugeniei daca puteti intelege la ce ma refer.
    6 13
  • @Dr Mengele Cineva mai sus spunea si ca nu este fan Ferrari, cum de altfel nu esti nici tu. Intreaga Italie se bucura. Ca sa nu mai vorbim de toti fanii Ferrari din toata lumea. Or fi toti nebuni. Bine ca esti tu sanatos. Ce ne-am fi facut fara tine...
    Mi-e mila de tine(si scarba, in acelasi timp) ca in anul 2013 cineva mai face referire la regimul nazist. Esti frustrat. Prefer sa te ignor, sub orice nume ai posta. Traim intr-o societate libera. Taie-ti internetul, izoleaza-te in casa si viseaza la Hitler al tau.
    14 2
  • Oricate modificari si inbunatatiri vor reusi sa aduca sasiului, nu vor compensa decat in mica masura, carentele motorului, la care nu vor putea umbla pana in 2018. Asa ca....
    1 1
  • unui tembel
    Ala care postezi cu nume si ai apucaturi de fascist, du-te si fa-ti o lobotomie, sau daca nu vrei ia-ti o pastila de cianura si urmeaza-ti idolii!
    7 4
  • bisturiu
    hehehe, nu mai au tifosii pe cine injura. Lucrurile vor decurge bineinteles la fel la Ferrari, nu Domenicalli era singura problema acolo. Sa vina Brown! Ce credeti ca o sa faca mosu, fara Schumacher si in alt context al F1? Sa vina Briatore! O sa faca cat doua cepe degerate, Domenicalli fiind de trei cepe degerate
    0 2
  • Doctor de nebuni
    fier coclit...Se vede ma ca esti nebun prin faptul ca tu traiesti in 2013 dupa mintea ta bolnava.Tu si ala cu tembelul sunteti nebuni de legat daca nu ati inteles aluzia si umorul negru.Dar ce pretentii poti avea de la niste caterinci genetice cum sunteti voi.Acum pe bune...Voi chiar meritati sa fiti exterminati ptr ca stricati ADN ul uman.Asta este de fapt filozofia eugeniei.Nu aia care o mancati voi hahalerelor.
    4 12
  • un neamt
    @ferr sa stii ca jignesti poporul german cu constatarile tale bolnavicioase.Daca ai fi macar putin sanatos la cap atunci in putinele momente de luciditate te-ai documenta si ai descoperi ca de fapt metoda eugeniei a fost ideea unor medici si specialisti americani de dinainte de hitler si regimul nazist.Dupa mintea ta si a aluilalt cu tembelul si aia au fost nazisti nu-i asa???Dar tu chiar ai mari probleme mai baiatule.Mai treci si tu pe la psihiatru.
    6 9
  • un rus
    "neamtule" ia-ti pastila!
    2 3
  • Cred ca multi care postati aici aveti frustrari mari,cred ca ar cam trebui rarita populatia pe aici
    1 2
  • @flo, esti o persoana credincioasa, dar nu intereseaza prea mult ce "crezi" tu.
    1 1
  • sa vina Briatore. Voi rade cu lacrimi cum se vor zbate Alonso si Briatore la coada cxlasamentului. Ce s-a intamplat in 2005 si 2006 a fost in primul rand meritul unor ingineri si a norocului ca acestia au reusit ceva mai bun decat concurenta de atunci.

    Reteta e simpla, asa s-au luat marea majoritate a titlurilor: cea mai buna masina si un coechipier mai slab. Si asta nu depinde de pilot si manager cat depinde de ingineri si noroc cum am spus - norocul de a avea o idee tehnica, care sa te scoata cu un pas in fata concurentei.

    Deci, va mai avea combinatia Briatore Alonso noroc si parte de o masina buna inca o data? Nu prea cred. Mai ales ca dezvoltarea motoarelor e inghetata; sau daca ma gandesc mai bine, inghetarea motoarelor ii ajuta ca altfel se duc la 5 sec pe tur in fata aia de la Mercedes.
    0 2
  • GrosJan
    macaronarii iar au un fix cu italienii sau macar sa fie latini. Asa au stat in anonimat ani de zile pana cand au hotarat sa intrerupa traditia asta paguboasa si au adus un neamt care i-a scos din balarii. Deci solutia este: nu-ti bate cuie in talpa, nu-ti crea restrictii pe fond sentimental. Ia deciziile corecte: fara restrictii
    0 1
  • grosjana
    Brawn nu e neamt, nici macar Todt nu neamt, daca te referi la Schumacher, pai el ce facea fara echipa tehnica care sa-i dea o masina buna? La Mercedes l-am vazut inotand in mediocritate. Hai ca nu te pricepi tu mai bine ca ei. Sau poti sa-ti depui un cv daca esti destept.
    3 0
  • @GrosJan

    is destul de multi britanici echipa Ferrari (si in cel de acuma si mai demult au fost)
    Berger a fost austriac ... si a castigat cateva curse ... dar nu se compara cu Schumacher ... dc Schumacher era Brazilian? nu cred ca tine de natiune, tine de professionalism si determinare, Todt e francez ...
    diferenta intre Todt si Domenicali este (printre multe altele) ca Todt nu accepta nimic mai jos decat prima treapta, pe cand Domenicali a fost un sef de echipa mult prea moale

    Dc nu vine Brawn sau Briattore, trebuie cineva care sa readuca filosofia lui Todt, tot ce este mai jos de locul 1 este esec!
    Multi vroiau capul lui todt intre 93 si 99 pana cand a reusti sa readuca Ferrari in frunte, diferenta este ca el a primit o echipa in groapa pe care cu oamenii potriviti l-a dus in frunte, Domenicali a primit o mosternire grea, si s-a vazut in 2010 ca nu se va ridica la nivelul asteptarilor, in loc sa demisioneze atunci, l-a scos vinovat pe Costa care acum va deveni inginer campion cu MB ... nice work!

    se vehiculeaza ca Alonso cu Kimi au avut deaface cu acesata demisie ... dc da ... in ciuda criticilor, foarte bine au facut!
    doi campioni condamnati un sezon intreg sa se uite la dosul masinilor Force India ... nu cred k trebuie zis mai multe

    cum spuneam mai demult sa plece Domenicali sa vina cineva mai capabil. prima pare Done! il asteptam pe cel capabil!
    4 0
  • GrosJan
    da, despre Schumacher era vorba, un Schumacher in forma. Nu Brown, nu Todt, astia doar si-au facut un nume pe carca lui Schumacher si a unor ingineri care chiar au proiectat masina nu doar cu pixul in fotolii de sefi. Au si ei meritul lor dar sa spunem lucrurilor pe nume, merit in ce priveste manageriatul. Performanta de pe pista cade de fapt in sarcina unor ingineri tehnici, carora cateodata le iese mai bine decat concurentei.

    Ce nu vad desteptii care isi tot exprima ura fata de Domenicalli e ca conteaza contextul: ce aduce in lupta concurenta. Si in ciuda faptului ca mai sunt si de alte natii pe la macaronari e adevarat ca au avut tendinta de a face echipa "mai italiana".
    1 1
  • GrosJan
    nu Kimi cu Alonso l-au dat jos. Esecul motoristilor Ferrari l-au dat jos. E un esec groaznic pentru Ferrari. Un motor mult mai prost decat cel Mercedes. Ferrari au avut drept de veto in ce priveste trecerea la V6 dar erau asa frustrati ca nu pot invinge RBR incat au sperat/crezut ca orice schimbare e buna. Dar Ferrari nu prea are experienta cu V-uri mici. Si-a luat-o rau, a cazut din lac in put, acum e compromisa rau imaginea de marca prestigioasa pe segmentul masinilor supersport. Si nici cu LaFerrari nu le-a iesit prea bine, McLaren si Porsche sunt net superioare tehnologic. Poate ca s-au vandut toate masinile, au o clientela fidela momentan, dar pe viitor cu noua imagine din sport cam greu de adus oameni noi care sa le fie clienti
    1 0
  • nu il mai astepta pe cel capabil ca nu vine! Meri in treaba ta
    1 2
  • astia de au numele ce se termina in consoana dubla + i ( lli, cci, etc.) nu sunt buni in functia asta. Doh, macar atata lucru sa stie si Monte
    0 0
  • @Solo tu ai mai postat pe aici,sau esti careva de aici care se ascunde?
    0 0
  • @dr Mengele

    Acuma am vazut ca un NKVD-ist sub acoperire m-a atacat...

    Herr Mengele, als eine SS offizier, ar trebui sa stii.... scuzama, ar trebui sa ma adresez cu Dasvidania tovarish pentru a prinde de coama un bolsevic imputin ce culmea se identidica cu Obersturmbanfuhrerul-SS Jozef Mengele. Esti Beria sau Drejinski, faci tagma SS-istilor de ras.

    Herr Mengele ar trebui sa stii ca conform Fuhrerprinzipului, principiul loialitatii neconditionate sta mai presus de inteligenta si capacitate de adaptare.

    Herr Mengele, diferenta intre conceptia nazista si cea bolsevica careia ii apartii tu este precum cea dintre FIDELITATE si LOIALITATE. Fidelitatea ceruta in mod paranoic de tatucul tau Stalin si loialitatea germana este ca fidelitatea este un concept pur materiale ce presupune respectarea faptica a unor promisiuni si legaminte, pe cand loialitatea nazista este intemeiata pe sentimente profunde de apartenenta la un ideal.

    Herr Mengele, diferenta intre mine si tine intr-o luma abstracta in care nazistii ar fi castigat WW2 ar fi fost ca eu as fi fost in cel mai fericit caz pentru tine seful tau ierarhic. Pentru ca SS-istii nu au fost ca NKVD-istii dumitale soldati incolori, insipizi si inodori ce au facut din indeferenta si brutalitate, SS-istii au facut-o dintr-o credinta profunda intr-un ideal, fie el si unul gresit, din "rafinament politic si rasial" cum ar numi-o Reichsfuhrerul SS Heinrich Himmler. Schutz Staffel-ul a fost intemeiat pe deviza "Onoarea mea este loialitatea" .

    Herr Mengele, loialitatea nazista este un concept definit de Nietzche ca "cea mai porfunda forma de exprimare a fanatismului". Dar nu un fanatism rece si fara substanta ci un fanatism profund ce se dorea a se substitui inclusiv moralei crestine. Asa se explica cum in mai 1945, ofiterii SS au preferat glontul in cap decat capitularea in fata sovieticilor.

    Herr Mengele, SS-istii au ucis nu din indiferenta si indatorire de serviciu ca bolsevicii tai ci patrunsi de o flacara interioara ideatica ca fac bine ceea ce fac (chiar daca in mod evident din punct de vedere moral si uman au gresit). Pe scurt nu au fost tehnicieni simpli si cenusii ai raului ci au fost animati conform ideologului Juliu Evola de un "extaz al demonismului" au facut raulc are l-au facut arzand in ei un ideal si o exaltare chiar daca pentru omul contemporan ar fi catalogata ca simpla "patologica".

    Herr Mengele, asa cum eu sunt pana la moartea si ma scufund alaturi de Mclaren, luptand pana la ultimul cartus impotriva la tot ceea ce este impotriva cu pasiune si abnegatie asa SS-istii au ramas langa Fuhrerbunker pana la sfarsit in 2 mai 1945. Sa stii ca as fi fost apreciat de Hitlerul tau (pacat ca mai exista in secolul 21 oameni care sa il dea exemplu, caci si poporului german ii este rusine de el ) pentru profunzimea fanatismului si a loialitatii mele de caine aproape, decat tu un om obisnuit ce mizeaza pe cartea egosimului si a cerebralitatii fara flacara interioara. Intr-o lume abstracta eu as fi fost in postura lui Amon Goth din "Lista lui Schindler" comandat al lagarului de la Plasov si toti cei oportunisti si tare inteligenti ca tine ati fost detinutii mei politici, putand sa va impusc cu sadism si cu placere dupa bunul meu plac. (precizez ca nu sunt de acord cu aceasta lume, cred in idealurile SUA si Ronald Reagan, si am folosit aceasta comparatie barbara pentru a-i demonstra ca mai degraba calitatile mele decat ale lui se incadreaza in acea lume bolnava nazista la care face referire individul de mai sus, care ar trebui inchis sau la inchisoare sau la nebuni).

    P.S. Din fericire WW2 s-a terminat prin victoria SUA care prezinta in ciuda a toti si a toate "the good guys" si nu a dictaturii fie ea hitlerista sau stalinista.
    5 5
  • Dr Mengele
    Mai mircica tu recunosti in comm-ul de mai sus ca esti un nebun cu mari probleme bai baiatule.Tu esti un fanatic, sociopat chiar schizofrenoid care traieste in lumea lui la fel ca ferr coclit care traieste in 2013.Sunteti irecuperabili bai baieti.A fost de ajuns sa va atate cineva ca sa va dati arama pe fata.Dar stii ce ma intreb eu??? Oare este posibil ca tu si ferr sa fiti de fapt una si aceeasi persoana, dar un tip cu 2 personalitati total diferite duse de fapt la extreme??? Oricum ar fi ca sunteti unul sau 2 sunteti extrem de periculosi si contagiosi.tocmai de aceea trebuiti eutanasiati mai nebunilor...
    1 1
  • @Mircea

    :))))))))

    nu stiu ce te-a condus sa scrii ce ai scris mai sus dar eu m-am distrat!
    esti cu capul ... asta-i sigur
    dar ne distrezi inimaginabil de colorat
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru