Ferrari şi Honda, primii constructori care folosesc "jetoane" pentru îmbunătăţirea motoarelor

de Daniel Popescu
Marti, 02.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari şi Honda au folosit deja primele "jetoane" disponibile pentru îmbunătăţirea motoarelor în sezonul curent, însă acestea ar putea fi introduse abia în Marele Premiu al Austriei.

Esential 3 jetoane a folosit Ferrari inaintea Marelui Premiu al Canadei
2 este numarul jetoanelor folosite de Honda
FIA a dezvăluit la începutul acestei săptămâni că doi dintre cei patru constructori prezenţi în Formula 1 au început să folosească "jetoanele" disponibile pentru imbunataitrea unităţilor de propulsie pe parcursul acestui sezon.

Potrivit unei note care a fost trimisă tuturor echipelor, Ferrari a folosit trei dintre cele 10 jetoane disponibile, în timp ce Honda a utilizat deja două dintre cele nouă jetoane pe care le are la dispoziţie.

Informaţiile vin în contextul în care, cu numai câteva zile în urmă, oficialii Honda afirmau că nu au luat încă nicio decizie cu privire la momentul în care vor folosi "jetoanele", în timp ce Ferrari a exclus varianta de a folosi "jetoane" pentru Marele Premiu al Canadei de la sfârşitul acestei săptămâni.

Nu este însă exclus ca motoarele îmbunătăţite de către Ferrari şi Honda să fie introduse abia în Marele Premiu al Austriei din 21 iunie.

Renault este în continuare constructorul care are cele mai multe "jetoane" disponibile pentru dezvoltarea motorului, de aproape două ori mai multe decât mai au Ferrari, Honda şi Mercedes, cu menţiunea că nici producătorul german nu a folosit încă vreunul.

Constructor Jetoane ramase Jetoane folosite
Mercedes 7 0
Ferrari 7 3
Renault 12 0
Honda 7 2

Via Motorsport

Comentarii (13)

  • Oare cate jetoane costa un motor Mercedes? Ca poate cei de la Renault ar vrea sa isi consume jetoanele pe un motor german, sa vada si ei cum se face un motor in F1 in 2015 :)))
    Dupa ce ca sunt praf nici nu au o directie clara, si tin jetoanele alea ca nu stiu cum sa le utilizeze.
    Suntem aproape la jumatatea sezonului si ei stau si se uita la motorul ala.
    12 10
  • Andrei
    De ce au cei de la Renault 12 jetoane? Multumesc anticipat
    2 1
  • PENTRU CA AU FOLOSIT MAI PUTINE LA DEZVOLTAREA DIN IARNA.(FIECARE ECHIPA ARE ACELASI NR. DE JETOANE LA DEZVOLTARILE DINTRE SEZOANE)
    6 1
  • Ferrari acuma vor rupe norii, ne vor da pe spate pe toti. O sa vine F1Vision ca un fluturash exuberant si o sa bazaie de va trebui sa ma ascund in cele mai ascunse cotloane. Vorba lui ":P"
    13 13
  • Renault au spus ca vor sa le foloseasca pe toate dar la final de sezon. Au o alta strategie. Ca Renault sunt "praf"... trebuie sa ai obloane de cal, cand in ultimii11 ani Renault ca motorist a castigat 6 titluri! Baiete, documenteaza-te cine e Renault in motorsport.
    9 7
  • Nu cred ca numele conteaza atat de mult.
    Conteaza echipa care lucreaza la motor.
    Insa este jenant sa nu stii ce sa faci cu jetoanele in iarna
    9 1
  • gigi k rai
    mai gigimel era vorba despre alt comentariu sau tu nu intelegi esentialu " nu sunt eu mic in gandire , cum ma jignesti tu pe mine, te rog sa vb frumos ptr ca nu esti tu vreun specialist sau daca ma insel da-mi nr de tel sa stam de vb mai pe indelete ca sa iti explic .mai citeste inca o data comentariul meu si cel de mai sus .Sa sti ca iti accept scuzele ca doar suntem oameni .era parerea unui fan ( alonso sau mclaren)
    1 1
  • @Gino In cel putin 4 din aia 6 ani (titlurile luate cu RB), motorul Renault era cu minim 30cp sub ceilalti, titlurile se datoreaza sasiului, nu motorului.
    4 4
  • Da de consumul de carburant al motorului renault ai auzit? Sau de maparile care i-au permis lui Newey afurisenia aia de evacuare cu care a omorat competitia!! Sau crezi ca Red Bull le-a facut fara Renault!
    3 2
  • Pentru Ferrari ar fi un risc imens sa folsoeasca noile PU in Canada. Au schimbat deja motoarele cu combustie interna la ambi piloti odata. Ar insemna sa ar ramane cu 2 unitati pana la sfarsitul sezonului (13 curse)
    1 1
  • @Kyro: Sper sa nu te superi dar nu intelegi cum sta treaba cu aceste unitati de propulsie. Cei de la Ferrari daca doresc pot sa foloseasca un pachet nou in Canada, dar asta nu inseamna ca nu mai pot folosi in alte antrenamente libere/curse/calificari, anumite parti din pachetele anterioare.

    De ce spun ca nu intelegi cum sta treaba cu aceste unitati de propulsie? Simplu, pentru ca cei de la Ferrari nu au parti busite/stricate/nefolosibile in aceste pachete deja folosite. Prin comparatie cei de la Red Bull si Toro Rosso nu mai au pachete noi, iar cele vechi nu se prea pot repara, cel putin anumite parti nu se pot repara. Si in cazul celor de la McLaren este la fel, au bucati din acele pachete busite/stricate pe care nu le mai pot repara.

    Inainte sezonului actual, a fost o discutie despre aceste pachete si ce contin si mai ales cum se pot folosi. Treaba pe care multi nu au inteles-o este ca aceste pachete nu sunt toate furnizate la inceputul sezonului ci exact invers sunt furnizate cand este nevoie de ele. Sa nu crezi cumva ca Sauber depilda, a primit 8 pachete de propulsie, sigilate deja si gata. Nu a primit maxim 2 pachete, pentru ca pachetul folosit in testele din iarna nu s-a pus.

    Evident discutia este ceva mai lunga si mai detaliata dar am explicat pe larg cum sta treaba cu aceste pachete de propulsie. O sa le spun pe viitor "e-pack" pentru ca este mai simplu.
    4 0
  • @F1_Red_Fury

    Ai dreptate in mare parte dar ii unpic relativa faza atata timp cat timp nu stim la ce se refera upgrade-ul. Ferarri a schimbat motoarele cu combustie interna in urma unor probleme deci primele nu o sa le mai foloseasca. Daca tokeni utilizati au au consecinte si asupra motorului cu combustie atunci cel actual probabil il vor folosi in curse in care nu are un aport asa ridicat gen Abu Dahbi. Asta daca nu sunt probleme de compatibilitate cu piesele noi
    2 0
  • @Kyro: Daca lucram la Ferrari stiam exact cum merge treaba asta, dar asta stiu doar ce au prezentat cei de la diferite reviste, inainte de sesiunea de teste din iarna. Sunt sigur ca treaba ast asta cu "e-pack-urile" este mult mai complexa decat am spus eu. Dar referitor la de ce au schimbat Ferrari setul 1 cu setul 2, sincer nu stiu. Nu au spus ca au fost probleme, nu au spus de fapt nimic. De fapt sincer sa fiu n-am nici cea mai mica idee de ce au schimbat setul 1 cu setul 2. Dar daca setul 1 este ok inca se poate folosi in alte FP foarte bine. Daca nu este ok, atunci setul 1 este nefolosibil si asta este. Ei stiu mai bine.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru