Presă: Honda întâmpină probleme cu puterea şi consumul motorului dezvoltat pentru sezonul 2015

de Daniel Popescu
Luni, 29.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Motorul dezvoltat de Honda pentru sezonul 2015 al Formulei 1 are o putere redusă şi consumă prea mult combustibil, potrivit unor informaţii din presa italiană care l-ar putea determina pe Fernando Alonso să renunţe la plecarea la McLaren.

Esential 2015 este sezonul in care Honda va reveni in Formula 1 ca furnizor de motoare
Presa internaţională speculează de mai mult timp că Fernando Alonso este pe punctul de a pleca de la Ferrari în urma unor neînţelegeri cu oficialii echipei, iar cea mai probabilă destinaţie este McLaren, care va utiliza motoare Honda începând de anul viitor.

Totuşi, ultimele informaţii publicate de italienii de la Autosprint l-ar putea determina pe dublul campion mondial să renunţe temporar la acest proiect.

Potrivit sursei citate, Honda întâmpină probleme majore în dezvoltarea noii unităţi de propulsie: motorul turbo V6 de 1.6 litri generează prea puţini cai putere şi are un consum prea mare de carburant. În acest context, producătorul japonez a angajat un număr impresionant de ingineri în ţara natală pentru a remedia într-un timp cât mai scurt aceste deficienţe.

În acelaşi timp, există probleme şi la dezvoltarea sistemului ERS, de care se ocupă McLaren Applied Technology, companie afiliată la echipa McLaren, însă de data această problema a apărut în privinţa fiabilităţii tehnologiei.

Decizia lui Alonso cu privire la semnarea unui contract cu McLaren va fi esenţială pentru piaţa transferurilor, după apariţia unor informaţii potrivit cărora Ferrari este interesată să-l înlocuiască cu Lewis Hamilton, situaţie în care inclusiv echipa germană va trebui de asemenea să-şi modifice linia de piloţi pentru sezonul 2015.

Via Autosprint

Comentarii (21)

  • Ce bine ii va fii lui Alonso la McLaren :)) Daca Honda a fost ceva, candva nu inseamna ca in primul an se vor lupta la titlu daca revin, plus sa nu uitam ca McLaren si acuma au un motor puternic in masina insa sunt sub Ferrari.Ferrari daca isi rezolva problema la motor, ceea ce sunt sigur ca o va face va lupta iar la titlu, nu stiu daca vor avea succesul de alta data insa vor lupta, totusi Mercedes va avea un an avans. Dar McLaren Honda nu cred ca va fi capabila sa lupte de la egal la egal cu Ferrari anul viitor, chiar ma tem ca nu va lupta nici cu Force India
    18 4
  • T bass
    i-auzi Mircea. A existat oare vreun imperiu care sa se darame inainte de constructie?
    16 3
  • Asta e o veste buna pentru Maticaci. Alonso nu mai pleaca nicaieri, ramane la Ferrari ;)
    5 2
  • Nu vreau sa neg dar vestea asta a mai spus-o cineva acum cateva luni cand un nebun, fan McLaren parca, spera ca motorul Honda o sa fie net superior motorului Mercedes din acest sezon. Ceea ce parea evident o gluma pentru orice inginer care stie cat de cat, cat de mult dureaza dezvoltarea unui astfel de motor fara sa ai experienta necesara. Adica dezvoltarea unui motor de la zero. Evident baietii de la Honda vor lucra mult pana cand acest motor va participa la prima cursa, fara sa mai permita modificari dar comparativ cu restul, as spune ca performanta acestui motor este irelavanta atata timp cat nu a parcus nici un km pe circuit. Baietii de la Mercedes au un avans mare, baietii de la Red Bull si Ferrari recupereaza si evident au sansa sa dea lovitura pentru ca deh au date multe si stiu care este problema, in schimb ce Honda nu are nimic din aceste lucruri. Au doar niste ingineri McLaren carora de cativa ani nu le mai iese nimic, asa ca saracul motor... isi plange singur de mila. Singura chestie interesanta este ca daca McLaren nu castiga nici un titlul in 2015 sau 2016, Ron Dennis o sa fie debarcat de la McLaren si de la carma companiei pe care o detine intr-o mica parte in acest moment. Faptul ca pierd sponsuri, nu au sponsor major, deh spera ca Sony o sa vina odata cu Honda, nu au nici un pilot cat de cat capabil, as spune ca realmente nu cred ca Alonso se va duce la o astfel de echipa. Nici pe Hamilton nu-l vad revenind la McLaren, in ce conditii este echipa...
    7 3
  • @mclaren mircea
    e interesant cum in sectiunea Heritage din site-ul oficial mclaren, s-a imbogatit cu un nou nume si anume Fernando Alonso, Ceea ce pana acuma lipsea cu desavarsire...

    Mclaren Mircea te provoc citesti ce scriie mclaren despre alonso...

    http://www.mclaren.com/formula1/heritage/driver/fernando-alonso/

    lectura placuta!
    3 2
  • doar nu o sa declare honda ca are un super motor sa se trezeasca cu eclestone pe cap sa puna cine stie ce sigilii ca e in stare sa le opreasca dezvoltarea din fasa :))
    8 4
  • presa din Italia ar scrie si ca Honda o sa fie trasa de 4 cai, iar masina urcata in caruta, doar nu credeti ca il lasa pe alonso de acolo, are santander in spate, asta inseamna bani, tineti mine Honda tace si face, alti doar vorbesc si sunt prin ..... , in rest numai bine
    11 2
  • Imi aduc aminte de Honda, ce mult taceau prin 2005, 2006, 2007 si 2008. Nici o declaratie nimic, taceau si faceau... ce faceau? Nimic. Aveau o echipa tehnica foarte buna, un desen interesant al motorului si rezultate... inexistente. Evident aia era prin 2008 cand se retrageau. Acuma revin, si pentru ca nu au uitat sa dezvolte un motor pe care il construiau prin 1980... se vor descurca. Vise erotice ale unora, pentru care orice legatura cu realitatea... s-a rupt de mult.
    7 5
  • Si Porsche a revenit in"forta"la Le Mans,si au cistigat doar experienta,la fel si Honda,cam are de recuperat experienta
    1 2
  • interesant ...

    eu eram sigur ca cei de la McLaren I-au dat pe tava cateva unitati MB

    si totusi nu au scos-o la capat

    oricum e un articol bazat pe zvonuri ...

    MB va continua dominatia si in 2015,
    RBR cu Ferrari vor avea sanse de prin 2016 cand FIA de plictiseala iar redeseneaza toate regulile aerodinamice ... nu ca ar fi un lucru rau
    macar Newey nu se plictiseste :) dc va mai fi in F1

    Forza Rossa!
    3 1
  • Și Bild a scris același lucru , acum 1 lună, și imediat un șef de la Honda a ieșit și a dezmințit ceea ce a apărut în publicația germană. Mercedes nu va mai furniza niciodată clienților săi același material folosit de echipa proprie așa că Mclaren n-are ce să piardă prin această trecere la Honda
    4 0
  • cool
    Naspa era daca McLaren ar fi avut masina anul viitor si sa fie Alonso la ei. Mai bine Alonso locuri 3, 4 cu Ferrari
    1 2
  • Dacă relațiile dintre Alonso și Ferrari sunt așa de încordate ,(dacă e să ne luăm după ce spune presa de specialitate ) , există și posibilitatea ca spaniolul să prefere totuși un transfer la o echipă ca Mclaren -Honda chiar dacă această echipă pornește cu a -6- a șansă în 2015.. S-a întâmplat și-n 2007 când Alonso a plecat de la echipă puternică (Mclaren) la o echipă mai slabă (Renault ) . După mine problema principală în cazul Alonso nu mai e reprezentată de performanțele motorului Honda , care desigur contează și ele , dar mai ales contează cât de mult s-au deteriorat relațiile dintre Ferrari și Alonso
    2 0
  • cand a plecat de la Mclaren la Renault era totusi un caz mai aparte, fugea sifonat de Hamilton, era sigur ca anul urmator si-o ia si mai rau
    3 3
  • Button l-a batut pe Hamilton desi acesta era favoritul echipei, probabil de asta a plecat la Mercedes, desi daca Rosberg castiga titlul Hamilton va pleca in secunda 5 de acolo. Hamilton stapaneste arta de a face greseli exact cand conteaza cel mai mult in timp ce Rosberg nu-i asa. Cat despre Ferrari, era de asteptat ca presa sa vorbeasca mult pentru ca oricum nu au altceva de facut. In realitate, Marlboro nu-i stresat, le da bani garla, Santander este sponsor pana prin 2018, si Alonso nu vad de ce ar pleca atata timp cat Ferrari a recrutat vreo 5 ingineri de la Red Bull si vreo 4 ingineri specializati in motoare de la Mercedes. Plus in 2015 mai vin si alti ingineri de la McLaren. Sa vedem masina la care lucreaza Allison si probabil dupa aia Alonso o sa faca mutarea.

    Hamilton trebuie sa castige titlul anul acesta, altfel ajunge la McLaren care sunt oricum pe nicaieri. Si nu o sa aiba rabdare ca Alonso sa dezvolte, discute cu inginerii, o sa fie ocupat cu discuri si probabil se apuca sa mai scrie o autobiografie.
    4 1
  • Nuuuuuuuuuuuuuuuuu :(

    F..k Honda !!!!!!!!!!
    3 4
  • pai d'aia e si Button mai bun ca Alonso

    de aceea Button, Hamilton, Rosberg, Magnussen sunt probabil cei mai buni piloti

    "probabil" pentru ca nu se stie unde pot fi asezati Ricciardo si Vettel in ierarhie

    dar Alonso e clar sub grupa valorica a lui Hamilton de mai sus

    chiar atat de simplu. Eu nu am un favorit, pot vedea clar ...
    0 4
  • Grupele valorice nu conteaza. Uita-te la Hamilton, are un monopost bun, se vad rezultatele, daca avea monopostul lui Alonso era pe nicaieri, cu al lui Button, nici nu pleca in curse. Button, are cel mai bun motor de pe grila, cea mai buna echipa tehnica (asa zice el nu eu) si monopostul este o prastie asta in timp ce McLaren foloseste multe parti furnizate de alti producatori. Vettel la fel, nu prea se descurca cu masina, in schimb Ricciardo a castiga deja trei curse, si nu-i rau. Dar cel mai bun pilot intr-un campionat este cel care are numarul 1 pe monopost. Nu niste grupe valorice inventate de niste analfabeti care scuipa seminte in fata televizorui. Vettel este cel mai bun pilot in acest moment, anul viitor o sa fie altul, Hamilton sau Rosberg, pentru ca ei doi au cele mai bune sanse la titlul din acest sezon. Nu-l vad pe Button in lupta in acest sezon, de fapt in afara de 2009, nu l-am vazut niciodata in vreo lupta, Magnussen este prea tanar oricum, la cum se descurca, pleaca rapid de la McLaren. Trebuia trimis la alte echipe, mai mici si crestea frumos. Rosberg, sansa lui se numeste 2014, pentru ca in rest a facut figuratie in Formula 1 si nu s-a luptat la nici un titlul. Poate sa-l castige anul acesta dar pana acolo mai este mult inca. Vedem cursa din Japonia cum o sa fie, se pot schimba multe. Daca nu ma insel diferentele dintre pilotii echipelor mari sunt de maxim 100ms, in timp ce monopostul face diferenta. Ca dovada ca Mercedes au un monopost cu 1s mai rapid decat concurenta, daca avea 100ms doar era pe nicaieri si se batea cu Lotus.

    Si plus nu lucreaza nimeni de pe aici la o echipa de Formula 1 ca sa inteleaga mecanismele din spatele acestor monoposturi si diferitele departamente ale un echipe de Formula 1. Si nici nu vor lucra niciodata multi de pe aici, pentru ca deh n-au cu ce. Dar daca unul poate lucreaza la o astfel de echipa, probabil isi pastreaza parerile pentru el, pentru ca a discuta cu ignoratii pur si simplu ar fi o pierdere de timp.
    3 0
  • Ha,ha,ha...
    In afara de experienta mai trebuie si o "nimereala"!Adica sa reusesti sa faci un motor,sasiu,caroserie,intr-un fel in care ceilanti nici nu s-au gandit...apoi sa si functioneze conform asteptarilor!Asa cun au reusit RBR pana anul asta si Mercedes de anul asta...aaa,si sa nu uitam totusi de banii invartiti in F1 si intelegerile ce se fac in spatele usilor...sa nu fim naivi totusi !
    3 0
  • mobius
    Asta am spus mereu, ca RBR a dominat patru ani, invartind bani si prin intelegerile din spatele usilor inchise. In aceasta situatie sunt multi care il considera totusi pe Vettel mai bun decat Alonso. Faptul ca toata lumea din F1 asteapta cu nerabdare sa vada unde va pleca Alonso pentru a se putea misca, vorbeste de la sine despre cine este mai valoros. Alonso nu este obligat sa plece de la Ferrari, dar daca o va face, atunci se va duce asa cum am mai spus la Mercedes. Din acest motiv presa speculeaza ca Hamilton este curtat de Ferrari. Dintre cei doi piloti Mercedes, Rosberg va castiga campionatul (greu de spus daca din cauza gafelor proprii sau a sustinerii lui Rosberg de care echipa) si in aceasta situatie, in mod logic, Hamilton, va trebui si va dori sa plece.
    0 1
  • nici nu am citit toata lalaiala aia. Ca hamilton are masina and blah

    Nu bah, i-am comparat cand au avut ACEEASI masina

    cand a fost Hamilton cu Alonso sau cu Rosberg sau cu Button
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru