Raikkonen: "Formula 1 trebuie să fie mai periculoasă"

de Daniel Popescu
Vineri, 12.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen critică măsura prin care monoposturile au devenit mai lente şi consideră că Formula 1 trebuie să fie mai periculoasă.

Formula 1 a adoptat în ultimii ani numeroase reguli prin care monoposturile au devenit mai lente, scopul principal fiind o mai bună securitate a piloţilor. Kimi Raikkonen consideră însă că s-a depăşit limita, întrucât Formula 1 nu mai are potenţialul de a genera entuziasm pentru fani şi piloţi.

"Când am venit în Formula 1 (n.r - a debutat în 2001) era mult mai interesant pentru toată lumea, era competiţia de top, dar asta a fost cu mult timp în urmă. Ne-am fi aşteptat ca monoposturile să fie mai rapide şi mai interesante, dar au apărut schimbările de regulament. Au încercat să facă monoposturile mai lente", a declarat finlandezul pentru publicaţia Canal+.

În acest context, Raikkonen consideră că Formula 1 trebuie să schimbe ceva pentru a spori gradul de atracţie, iar în opinia sa cea mai bună opţiune este creşterea gradului de pericol.

"Sunt sigur că trebuie să se facă ceva pentru ca Formula 1 să fie mai atractivă pentru oameni să o urmărească, pentru a vedea cu adevărat viteza şi pentru a o face un pic mai spectaculoasă.

face parte din joc. Nu vrem ca cineva să se rănească, dar ar fi mai atractiv", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (22)

  • GrosJan
    cu Grosjean acolo, crede-ma, este suficient de periculoasa
    17 8
  • GrosJan
    acum serios vorbind, Vettel cat si KImi pledeaza pentru o F1 mai rapida. Asta ar insemna revenirea aerodinamicii pronuntate cu care cei doi isi pot pune mai bine stilul de pilotaj in valoare
    23 1
  • Cresterea cu 20% a consumului (a vitezei de curgere a combustibilului si a limitei de combustibil pentru o cursa), nu stiu daca exista, dar daca da - eliminarea presiunii maxime in turbina.

    Cred ca asta ar fi suficient. pentru a face monoposturile mult mai puternice si mai "distractive".

    Sau introducerea de motoare aspirate de 3.6 litri (eventual V12), cu limita de turatie de 20.000 rpm, si eliminarea partii electrice :)
    14 3
  • @Automarket, incantat as fi daca ati publica un grafic care sa permita compararea unui top-monopost f1 (un mercedes) cu un top-prototip din cursa de 24h (un audi).
    Eu incet incet tind sa cred ca prototipurile Audi din cursa de 24h lasa in urma monoposturile F1 mai ales in viraje, datorita aerodinamicii lor. Nu pot sa confirma asta 100%, dar...
    10 5
  • serban
    Revenirea la regulamentul anilor '70, '80 cand singurele limitari erau dimensiunile sasiului si capacitatea motorului, revenirea la dezvoltarea si testele din timpul sezonului, renuntarea la reducerea costurilor, ca d'aia f1 este regina, ai bani ramai, nu ai bani te duci la cupa Dacia ! Poate unii "artizani" vor da faliment si vor pleca, dar mereu vor exista constructori interesati, f1 asigura o publicitate uriasa. Nu poate, sigur vor fi destui piloti care o vor da de gard, unii rau si foarte rau, dar asta este situatia la peste 300km/h, daca te simti in stare si ai curaj ramai, daca nu, te duci la sah !
    14 3
  • @FanF1
    Nici vorba. Monoposturile sunt cele mai eficiente aerodinamic, prototipurile alea din LM sunt de fapt un hibrid intre GT si monopost. O masina de F1 inca e cea mai rapida masina de circuit
    6 1
  • @serban tu te simti in stare sa te uiti la o cursa in care favoritul tau se da de un gard si se imprastie pe acolo? Ai o gandire de crestin sadea...... te intereseaza doar bunastarea ta iar restul eeste neesential!
    3 10
  • serban
    @Sheitan Daca tu intelegi atat de subtire si superficial o simpla figura de stil si nu o trimitere la dramele formulei 1, sa fii sanatos, nu am nici timpul si nici cheful necesar sa dau explicatii detaliate. Daca tie iti place cum evolueaza f1 in ultimii 10-15 ani, cu toate limitarile si toate constrangerile, iar este problema ta, mie nu-mi place si dupa cum se vede nici actorilor principali, pilotilor !
    12 4
  • @Sheitan, din punctul meu de vedere si banuiesc ca a mai multora, Formula1 fara grad ridicat de periculozitate e ca un Michael Jackson silit sa danseze vals dar pe-o melodie rock. :)) Deci ori gasesti concurenta in ruptul capului, ori o simpla "parada de moda" a monoposturilor.
    11 3
  • Probabil nu ati vazut destui morti in viata voastra...... eu sincer am vazut cat pentru 5-6 vieti de oameni normali si asta fara sa fiu popa, cioclu sau gropar......... si mai toti care i-am vazut au avut nevoie de matura si faras pentru a fi stransi....... Eu insusi mi-am vazut moartea cu ochii din cauza riscului enorm la care te expui cand conduci pe drumurile noastre........ Fiecare intelege ce vrea si cum vrea..... dar viata omului trebuie sa fie mai pretioasa decat un spectacol mai mult sau mai putin regizat!!!!!
    2 14
  • Ce legatura are F1 cu traficul de zi cu zi? Daca e sa o luam asa accidente grave s-au produs si se vor produce indiferent de ce masuri de siguranta s-ar introduce in F1. De Jules Bianchi ce se mai aude? :p Sa umple circuitele de cauciucuri si gata.
    7 1
  • Preafericitul
    Kimi, cu tot respectul, incearca tu, in primul rand, sa faci curse ceva mai atractive pentru noi si sa nu ai lungi reprize de motaiala pe circuit..
    2 9
  • "Se tem de moarte doar cei ce nu cred in Inviere"-Sf.Iona Gura de Aur. Tocmai de aceea vezi vitezomani pe strazi: din dragoste de viteza & aventura si caracter de oameni fara frica de moarte. Sa traiesti, asta inseamna: sa risti, sa actionezi, nu sa stai ca pupaza-n tei. "Cand nu exista pericol in lupta, nu exista glorie in triumf"-A.Alvarez. Asadar, @Sheitan, invata sa traiesti, sa-ti creezi o viata frumoasa nu plictisitoare, caci "o viata nefolositoare e o moarte timpurie"-Johann W.von Goethe Ti-e asa frica de moarte? Atunci nu poti fi vazut decat ca un loser... nu ti-o spun eu, ci Nicolae Steinhardt: "curajul e taina finala; invinge acela care e dispus sa moara" ;)
    8 6
  • @Sheitan, probabil lucrezi la ISU, SMURD.Cred că nu e plăcut ce vezi acolo.
    În altă ordine de idei subscriu la cele spuse de Kimi.
    8 1
  • F1 Vision
    Nu exist nici o inviere asa ca trecem peste, cat despre cine-i curajos, multi mor degeaba si nici unul nu-i curajos. De fapt cel curajos este cel care stie ca viata este cel mai de pret lucru existent in univers, si chiar daca multi traiesc degeaba, macar sunt in viata si pot descoperi/invata multe lucruri. Cat despre F1, nu-i nevoi sa moara pilotii pe circuit pentru ca F1 sa fie interesant, ci sa trebuie cu totul altceva, masini care sa impinga tehnologia si viteza reactiilor pilotului cat mai sus. Evident pentru moment viteza maxima care se poate atinge cred ca este pe la 375km/h, pentru ca dupa 400km/h creste foarte mult frecarea cu aerul si trebuie alte idei pentru a depasii cu o masina bariera asta. Evident nu discutam despre masinile prototip care au motoare cu reactie si care vor sa bata recordul de 1600km/h pentru masinile de uscat sa zicem :P. Cea mai simpla solutie este o cursa de o ora sambata, una de o ora duminica, calificari la ora 10, atat sambata cat si duminica si gata, este un mic pas inainte. Urmatorul pas, scaderea preturilor la bilete sa vina lumea cu mic si mare sa vada cursele. Asta este pasul cel mai important ca sa fiu sincer.

    Dupa care poate un pic mai multa apasare pe monopost, poate si 2-3 variante diferite de desene pentru aceste monoposturi si asta-i un alt pas care se poate face.
    6 3
  • @Sheitan
    teribilism si inconstienta. Cei mai putin norocosi isi schimba parerea cand e prea tarziu
    4 3
  • GrosJan
    in F1 nu pericolul a redus viteza ci dorinta privitorului de a vedea depasiri cu nemiluita. Poti sa ai cel mai bengos motor, daca nu ai aerodinamica in viraje esti lent. Dar aerodinamica pronuntata inseamna depasiri dificile pentru ca atunci cand te apropii prea mult de monopostul din fata pierzi din apasarea pe puntea fata iar monopostul devine instabil si subvirator. Tot Raikko a explicat asta pe cand era aerodinamica puternica
    8 2
  • @@Sheitan..... din pacate......... toti vor sange dar cand il vad pe al lor....... in fine.... eu am zis ce am avut de zis si cine a stiut sa priceapa a priceput.......
    3 7
  • sunt fan FERRARI dar kimi asta nici cu masina veche de acum 4-5 ani nu poate sa mai tina pasul...:))
    2 3
  • La ce piruete face pe circuit pentru Raikkonen e deja destul de periculoasa.
    2 4
  • kimi-shor
    sa fim seriosi si realisti,intr-adevar kimi nu este un dezvoltator de top,trebuie sa recunoastem ,dar sa ii dam un monopost rapid si mai vedem apoi,dar nu sunt de acord cand anumiti postatori de pe aici spun despre kimi ca face piruete pe circuit de parca s-ar intampla asta des.Uitati ca de multe ori el a pierdut pozitii chiar si la start ,evitand pe toti Kamicaze astia din ziua de azi care ajung in f1 doar datorita banilor,cred ca este prea mult spus despre kimi ca merge prost pe circuit.Sunt fan kimi ,nu-mi plac deloc momentele grele prin care trece,dar nici nu pot sa nu vad si partile bune de acum si sa ma mai hranesc macar cu momentele lui bune din trecut. ASTA E......
    4 2
  • Formula 1 se adaptează tehnologiei și cerinței noastre, dacă există constructori în competiție. Ăsta e riscul de a avea constructori. Au appărut volane cu display, maine, poimaine, apare și touchscreen, deci ce mai vreți...
    Eu cred că spectacolul ar crește dacă s-ar limita electronica. Acolo trebuie să intervină FIA. Formula 1 ar trebui să pună mai mult accent pe calitățile piloților, pentru că acum accentul e foarte, foarte, redus.
    Chiar și Alonso a spus-o că monoposturile de azi sunt cu 10 secunde mai lente decât cele din 2004. 10 secunde. o eternitate!
    Cândva pericolul era ceea ce caracteriza Formula 1. Într-adevăr, viața e mai presus de orice, dar nu-i obligă nimeni s-o riște. Cum nu l-a obligat nimeni pe Senna, Villeneuve s.a. Dacă e s-o luăm așa, de murit poți muri și pe fotoliu, nu neapărat în monopost. Moartea oricum e inevitabilă, nu înțeleg de ce ne frecăm la icre că Formula 1 are nevoie de siguranță exagerată, încât monoposturile să nu mai reprezinte niciun pericol.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru