Feedback

Lauda critică Ferrari pentru ordinele de echipă

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 19.08.2010
Niki Lauda susţine că Ferrari a încălcat regulamentul prin ordinele de echipa dictate în Germania şi că italienii sunt interesaţi exclusiv de politică în detrimentul sportivităţii.

Controversele de la Marele Premiu al Germaniei, când Felipe Massa i-a cedat victoria coechipierului său Fernando Alonso în urma unor ordine primite de la boxe, continuă să fie în atenţia publicului.

În aşteptarea unui verdict din partea Consiliului Mondial al FIA la începutul lunii septembrie, triplul campion mondial Niki Lauda a criticat dur atitudinea Scuderiei Ferrari fată de Formula 1, considerând că italienii sunt interesaţi de politică în detrimentul sportivităţii.

"Există două moduri în care poţi concura în Formula 1 ca echipă. Dacă abordezi F1 din punct de vedere politic, atunci procedezi ca Ferrari. Sau încerci să le oferi ambilor piloţi oportunităţi egale şi un sport incitant fanilor, aşa cum face Red Bull lansându-i pe cei doi piloţi să concureze unul împotriva celuilalt. Asta face ca acest sport să atragă spectatori, pentru ca ei văd cei mai buni piloţi în cele mai bune maşini concurând unul împotriva celuilalt cu o filosofie de tip "fie ca cel mai bun să câştige". Dar sunt conştient că acesta este un subiect în care opiniile diferă", a declarat austriacul în cadrul unui interviu acordat site-ului oficial al Formulei 1.

Referindu-se în mod concret la evenimentele din Marele Premiu al Germaniei, Lauda este de părere că Ferrari a încălcat regulamentul sportiv şi anticipează o pedeapsă suplimentară din partea Consiliului Mondial al FIA.

"Ce au făcut ei la Hockenheim a fost împotriva regulamentului. Ori se schimba regulile, ori toată lumea le observă. Ce au făcut ei este greşit, au primit o pedepasa imediată şi cu siguranţă vor primi o muştruluiala din partea Consiliului Mondial", a mai precizat el.

Consiliul Mondial al FIA se va reuni în 8 septembrie pentru a decide dacă aplica o pedeapsă suplimentară Scuderiei Ferrari, pe lângă amenda de 100.000 de dolari dictată de comisarii de cursă din Germania.

Via | Formula1.com

Comentarii (16)

  • Stefan
    Lauda
    Cand o sa conduci o echipa de F1 alta decat Jaguar, una care sa se bata la titlu vei avea o alta opinie.
    19 13
  • Lauda
    Lauda e triplu campion, nu dublu-1975 si 1977 cu Ferrari si 1984 cu Mclaren-TAG Porsche
    16 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Schumy fan 4 ever
    traducerea este un pic imperfecta, dar din cate am inteles din interviul lui Lauda el este de parere ca Ferrari va fi drastic sanctionata. Problema este ca daca le dau amenzi isi baga picioarele, asa ca ori ai vor descalifica din cursa din Germania (putin probabil) ori nu vor avea voie sa participe la 1-2GP-uri si asta ar fi nasol pt piloti, dar asta e. Nu e vina lor ca au urmat ordinele... Legat de asta, o confuzie s-a produs, pentru ca ordinele de ECHIPA nu sunt date de Schumacher ci de ... ECHIPA! Si in consecinta vor plati toti, ca o echipa it incalcarea regulamentului.
    6 12
  • rayn380
    Lauda
    un mare om si un fost mare pilot de F1, care merita tot respectul. Anyway, raportat la ceea ce contra-comenteaza unii de pe aici, referitor la ceea ce spune Lauda despre ultima isprava a maretei echipe Ferrari, noi sau anumiti fani se cred, vorba aceea, "mai catolici decat papa insusi" Daca un asemenea om spune asa ceva, a fost pilotul Ferrari, comenteaza cursa de cursa F1, opinia publicului in genere, este arhicunoscuta, legata de aceasta manevra a celor de la Ferrari. Evident, ca doar fanii acestei echipe pot fi contra. Au incalcat doua puncte din regulament, sa fie pedepsiti asupru, asa cum le-au tras-o in 2007 celor de la McLaren
    8 18
  • mobius
    ordine de echipa
    Nu sunt de acord cu Lauda si "Stefan" are dreptate , daca ar avea o echipa competitiva de F1 ar fi cu siguranta de alta parere. Nu ar accepta ca pe banii sai cei doi piloti intr-o disputa personala sa compromita sansale echipei. Massa nu mai are (si nu mai avea la momentul respectiv) nici o sansa la titlu, dar in doua cazuri a dovedit ca e dispus la orice manevre pentru a-l impiedica pe Alonso sa-l depaseasca. Nu stiu de ce atatea discutii cand evident Alonso era mai rapid decat Massa si daca la start nu ar fi fost blocat de Vettel Massa nu l-ar fi ajuns niciodata. Ar putea fi pusa in discutie maniera ostentativa in care a procedat Massa si pentru asta banuiesc ca Ferrari va lua masuri.
    17 5
  • Ferrari
    Toata lumea e constienta ca doar daca ii descalifica pe Ferrari are Mclaren sanse la titlu.
    17 7
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    Interesanta parerea lui Lauda pentru cineva caruia ii pasa de ceea ce spune Lauda. Nu neg ca a fost un pilot foarte bun, sunt sigur ca la vremea lui a fost admirat pentru realizarile lui dar... eu personal nu sunt nici interesat de parerea lui si nici nu i-am cerut-o. Cat despre Massa, eu poate am fost cel mai dezamagit de performantele lui de anul acesta. A avut un an greu anul trecut si daca era destept se concentra pe ceea ce conta. Ceea ce conta era sa lucreze la problemele pe care le intampina echipa. Adica sa lucreze cu echipa, sa se concentreze pe ce nu merge si sa rezolve si nu sa faca greseli personale sau prostii de genul asta. Nu stiu cum altii fac dar eu imi autoevaluez performanta doar in functie de ceea ce standarde imi impun. Dupa cateva curse in care a dormit la volan, ma mir ca m-ai da interviuri si nu se duce in simulator sa vada ce nu merge ori cu masina lui ori cu monopostul in general. Eu daca eram in locul lui ma mutam in Italia, chiar la Maranello pentru ca una este sa conduci 30-45 de minute pana la locul de munca si alta este sa faci cateva ore chiar cu avionul (vre 10 probabil). Dar asta este cu totul altceva. Oricum in viata reusesti numai daca iti pui mintea la treaba. Sunt uimit de cati incapabil exista in Formula 1 desi este un sport exclusivist si ma gandeam ca sunt numai oameni talentati dar adevarul este ca viata nu este doar alb si negru si numai nuante de gri.
    17 8
  • @NeoGalaxy
    "eu personal nu sunt nici interesat de parerea lui si nici nu i-am cerut-o " lasa ca nici parerea ta nimeni nu a cerut-o, de parca ai fi mare personalitate..." i-am cerut-o " :))
    9 15
  • @rayn380
    "un mare om si un fost mare pilot de F1, care merita tot respectul."-atata timp cat se impotriveste echipei :))
    "Daca un asemenea om spune asa ceva..."-daca cineva se impotriveste echipei Ferrari il pupi de "n" ori. Mai nene, daca tu imi arati un comentariu de-al tau in care ai fost total de acord cu Ferrari eu iti promit ca-mi sterg contul de pe acest site si nu mai adaug un comentariu. Iti spun asta ca un prieten care incearca sa te ajute sa observi ca de la o posta putem vedea ura ta fata de aceasta echipa, care daca ti-as spune ca e reprezentanta nr.1 al F1, ti-ar clocotii sangele de ciuda ca McLaren nu e. OfOf....
    13 3
  • Schumy fan 4 ever
    Hai nu mai intrati in polemici atata si nu va mai ambalati ca nu sunt banii vostrii...
    Ferrari o sa plateasca, la fel si pilotii care au luat parte la incident. E un subiect inchis pana la judecata FIA
    3 7
  • marian0904
    Sanctiune
    Parerea mea este ca FIA, prin sanctiunea pe care-o va da, va trebui sa arate CLAR ca este impotriva ordinelor de echipa. Cred ca sanctiunea va fi indreptata mai ales catre echipa si conducatorii acesteia. S-ar putea sa se tina cont si de ceea ce au spus conducatorii Ferrari (Montezemolo si Dominicali) care au criticat fatis regula care interzice ordinele de echipa, fapt care, consider, ar putea inaspri pedeapsa. Mai mult Domenicali l-a pus la punct pe Massa destul de dur atunci cand brazilianul a declarat ca nu va mai indeplini un astfel de ordin. Desi nu-l prea inghit pe Massa, treaba asta nu mi-a placut deloc.
    2 8
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    Cred ce se ignora in orice problema pusa despre ordine de echipa si alte prostii de genul asta este de fapt... pilotii pentru cine candideaza? Adica sunt niste liberi profesionisti care concureaza pentru ei si restul din echipa de suport sunt niste fraieri angajati asa de forma sau de fapt pilotii sunt niste angajati care au niste indatoriri de indeplinit.

    Lasand la o parte ce spune Lauda, poate are dreptate, dar daca judecam la rece, ce spune el este o mare prostie.
    Ce nu pot eu sa inteleg este cum se poate ca un pilot sa nu se gandeasca la interesul echipei atata timp cat la sfarsitul cursei trebuie sa-i priveasca pe toti cei care au stat pe margine si si-au facut treaba iar el... sa zicem ca stricat munca tuturor? Sunt x angajati care sunt ca o familie acolo, special pregatiti si motivati sa lucreze pentru ca un pilot (sunt 2 dar vorbim la general) sa dea ce poate mai bun pe pista. Ce lista crasa de caracter trebuie sa ai la sfarsitul zilei sa te gandesti la o victorie cand echipa pentru ca pilotezi are nevoie de cu totul altceva?

    Nu inteleg ceva. Sa presupunem ca Massa castiga, se simtea o zi bine si dupa cateva luni, la finalul campionatului, cand se discuta traseul urmat de echipa, isi da seama ca victoria lui a dus la pierderea ambelor titluri. Ce explicatie, ce curaj trebuie sa ai sa privesti in ochi atatia oameni si sa le explici ca ti-ai batut joc de munca tuturor doar pentru ca tu sa te bucuri de o victorie?

    La varianta asta s-a gandit oare Lauda s-au de fapt el discuta doar din interesul lui personal (numit si publicitate)? Cati au curaj sa recunoasca ca o echipa buna nu este cea care are numai oameni talentati ci este echipa condusa de un manager care stie ce talente au acei oameni si stie cum sa foloseasca acele talente pentru indeplinirea unor teluri?

    In Formula 1 titlurile sunt ca Sfantul Graal. Ori te bati pentru titlu, ori concurezi asa la misto. Este o linie fina intre egoism si curaj. Nu exista nici o realizarea mai importanta in Formula 1 sau in sport in general ca acea medalie de aur sau un titlul.

    Alonso are cele mai mari sanse la titlu, chiar daca imi convine mei sau nu-mi convine, el are cele mai mari sanse. Massa ar trebui sa se gandeasca ca echipa decide ceva pe niste motive intemeiate. Si da a fost las ca nu a avut curaj sa-l lase pe Alonso sa-l depaseasca mai rapid. A fost las pentru ca in loc sa se dea celor care i-au asamblat masina si lucreaza probabil si noaptea la fabrica o sansa, o speranta, s-a gandit numai la el. Asta este din pacate, o dovada de lasitate. Daca avea curaj si il lasa mai repede, si nu mai era nevoie de acel mesaj (cine stie ce au discutat inainte) era primit ca un erou pentru ca si-a sacrificat o sansa ca echipa sa aiba o sansa in viitor. Dar asa... ceva ma face sa cred ca oamenii il vor vedea intr-o alta lumina si pana la urma... increderea cuiva se pierde foarte usor dar nu intotdeauna se mai poate recastiga.

    Iar problema asta morala... nu-l vad pe Lauda si nici pe fanii McLaren abordand-o. Nu vor avea niciodata curajul sa o abordeze ceea ce era de asteptat.
    11 3
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • eternul intelectual
    Cum sa vada fanii McLaren problema cu morala, prietene din alta galaxie, cand tu spui numai prostii: Pai daca ar fi castigat Massa, cu ce s-ar fi compromis sansele unui titlu la constructori, ca doar punctele pt o dubla se dau la fel sau tu ai impresia ca lui Alonso ar trebui sa-i dea mai mult pentru o victorie....Eu zic sa te abtii de la datul cu parerea daca nu reusesti sa legi 2 fraze coerente.

    P.S. Mai usor cu cartea de gramatica, ca ai inceput sa incurci cratimele si e grav.
    4 8
  • Diesel
    "datul cu parerea"
    Fanii McLaren au opinia lor, nu ma astept sa fie una care sa avantajeze Ferrari.Cu o floare nu se face primavara asa ca Massa daca are pretentii trebuie sa faca mai mult decat o depasire oportunista la startul unei curse. Trebuie sa fie constant mai rapid ca Alonso atat in calificari cat si in cursa.

    @cristian123-mai baiatule, nu "sansa la constructori" o "pericliteaza" Massa, acolo Ferrari are sanse minime, e vb de sansa la WDC unde Ferrari e in carti prin Alonso. Vad ca la "datul cu parerea" nu stai rau..e bine sa insisti si pe viitor.
    8 4
  • mobius
    multumesc "Diesel"
    Ceea ce trebuia observat este ca intr-adevar Ferrari are sanse mult mai mari la piloti (pilotii concureaza si pentru echipe nu numai pentru ei insisi, asa cum bine spunea "NeoGalaxy"), decat la echipe. Cat despre Massa, asa cum am mai spus deja, ar face mai bine, daca echipa ii mai da vre-o sansa (pentru ca eu ma astept la sanctiuni drastice din partea echipei pentru magaria pe care a facut-o), sa lupte pentru a aduce cat mai multe puncte echipei.
    3 1
  • e plin de...
    oameni inteligenti precum cei 2 de mai sus...care in "inteligenta" lor au vrut sa arate asta si restului lumii. Pai mai baieti, chiar nu aveti capacitatea sa intelegeti niste fraze de 2 lei ale unui intelectual etern? Eu unul incercam sa scot in evidenta altceva, dar ce sa-i faci, unii romani au nevoie de translatori si pt limba romana.

    P.S. "mai Diesel" - decat sa folosesti apelative din varful muntelui mai bine ai invata sa folosesti ghilimelele, ca de intelesul unui text e prea mult deja.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru