Feedback

Red Bull, avantajată de FIA la Silverstone în ultimul moment

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 09.07.2011
Red Bull a primit o concesie neaşteptată din partea FIA în privinţa sistemului de evacuare, eveniment ce a declanşat un atac fără precedent din partea rivalilor de la McLaren.

Marele Premiu al Marii Britanii marchează o schimbare radicală a regulamentului tehnic, prin care eliminarea gazelor de esapament prin eleronul spate în momentul în care pilotul nu apasă acceleraţia a fost limitată iniţial la 10% dacă motorul rulează la 12.000 rpm şi ulterior la 20% la o valoare maximă de 18.000 rpm.

Cu toate acestea, constructorul Renault a făcut presiuni la FIA pentru ca limita să crească la 50% în cazul motoarelor sale utilizate de Red Bull Racing, Renault şi Lotus din motive de fiabilitate, întrucât în caz contrar valvele sistemului de evacuare se supraîncălzesc.

În cele din urmă, forul mondial a acceptat propunerea Renault, însă aceasta este valabilă numai pentru echipele care utilizează aceste motoare, în timp ce McLaren şi Ferrari sunt nevoite să respecte în continuare limitarea de 20% şi 10%.

Rivalii de la McLaren au aflat de concesia acordată motoarelor Renault între cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri, iar şeful Martin Whitmarsh a atacat decizia într-o conferinţă de presă.

"Am aflat la jumătatea sesiunii că Red Bull nu a pierdut atât de mult pe cât ne aşteptam, pentru că regulile se schimbă din oră în oră. Cred că toţi am fost puţin surprinşi când regulile s-au schimbat la jumătatea primei sesiuni de antrenamente. A existat o negociere, iar Renault are o deschidere de 50% în momentul frânării. Cred că nu e cel mai aşteptat lucru pentru acest weekend", a declarat britanicul.

Situaţia este cu atât mai complicată cu cât presa internaţională susţine că până în prezent Red Bull a utilizat o limitare de 45% în cursele anterioare, ceea ce înseamnă că noua concesie nu va afecta în niciun fel performanţele monopostului RB7.

În replică, Red Bull susţine că noua concesie a fost acordată şi ca urmare a înţelegerii tacite dintre FIA şi Mercedes, prin care constructorul german poate elimina în continuare gazele de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu accelerează cu patru dintre cei opt cilindri ai motorului.

"Ne aşteptam ca FIA să reglementeze deschis într-o manieră corespunzătoare şi exact asta am făcut în acest caz. Este foarte dificil pentru FIA să ia o decizie. Sunt sigur că există numeroase teorii ale conspiraţiei în paddock că acestea sunt motivele pentru care Red Bull sau McLaren au performanţe, iar alte monoposturi nu, dar acestea sunt doar circumstanţe până la urma", a precizat Christian Horner, şeful Red Bull.

Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, s-a întâlnit vineri seara cu reprezentaţii constructorilor şi va anunţa sâmbătă dimineaţă dacă forul mondial va impune noi reglementări în privinţa regulamentului tehnic.

Via | Reuters | BBC Sport | Autosport | Autosport

Comentarii (3)

  • and they did
    "Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, s-a întâlnit vineri seara cu reprezentaţii constructorilor şi va anunţa sâmbătă dimineaţă dacă forul mondial va impune noi reglementări în privinţa regulamentului tehnic."

    - trebuie sa updatezi stirea Daniel
    6 0
  • S-a renuntat la favoarea Renault! Toata lumea 10%
    7 0
  • F1
    totul este politica....pacat de F1 ..FIA strica tot spectacolul
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru