Cel mai rapid supercar electric vine din China: Nio EP9 are 1380 CP și face 0-100 km/h în 2.7 secunde

de Daniel Popescu
Marti, 22.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nio EP9 este un supercar electric cu 4 motoare electrice care generează în total 1380 de cai putere şi permit maşinii să ajungă de la 0-100 km/h în numai 2.7 secunde, suficient de repede pentru a doborî recordul de pe Nurburgring.

NextEV este un start-up chinez care s-a remarcat până în prezent doar prin participarea în competiţia de monoposturi electrice Formula E, însă acum a lansat şi un brand pentru modele electrice de serie.

Primul dintre acestea este Nio EP9, care impresionează prin echiparea cu 4 motoare conectate la 4 cutii de viteze distincte. În total, cele 4 motoare electrice generează echivalentul a 1380 de cai putere, iar maşina este capabilă să accelereze până la 100 km/h în numai 2.7 secunde.

Datorită acestor performanţe, Nio EV9 a reuşit să doboare recordul pe Nurburgring pentru maşini electrice, după ce Nelson Piquet Jr, fost pilot de Formula 1 şi în prezent pilot al echipei NextEV în Formula E, a parcursul un tur în numai 7 minute şi 5 secunde, devenind astfel mai rapid decât Lexus LFA sau Nissan GT-R Nismo.

NextEV nu a oferit informaţii despre baterie, însă menţionează o autonomie de până la 424 de kilometri. Nio EP9 are un cost de fabricaţie de 1.13 milioane de euro şi este produs în numai 6 exemplare care au fost cumpărate de oficialii NextEV, iar banii obţinuţi vor fi investiţi în dezvoltarea unor modele de serie ceva mai accesibile.

Primul pe listă este Nio ES8, care va fi prezentat în China spre finalul anului 2017, însă lansarea pe piaţa europeană este incertă.

Chiar dacă nu este foarte cunoscut, producătorul chinez a atras de partea sa oameni importanţi din industria auto: centrul de design şi inginerie este amplasat în Munchen şi este condus de David Hilton, fostul designer-sef pentru exterior al celor de la Ford şi Bentley, şi Jochen Paesen, fostul designer-sef pentru interior al gamei electrice BMW i.

Via Leftlane, Autocar

Comentarii (8)

  • Hypercarurile astea deja ara ta toate la fel...paraca nu ma mai impresioneaza nimic ,nici puterea lor...nu stiu ...lipseste farmecul,originalitatea....nu stiu
    14 3
  • evident ca numai impresioneaza...
    - aceleasi materiale de top care au devenit extrem de accesibile,
    - designul este supus rigorilor aerodinamicii,
    - motorizarile electrice pentru ca nu presupun atat de multe piedici tehnologice si sunt muuult peste afumatorile pe combustibilii fosili
    - bateriile le cumperi din bazarul central al Beijing-ului,
    - ingineri pentru ca orice Universitate ca e europeana, americana sau asiatica scoate capete luminate pe banda rulanta
    - pentru ca rocket sciennce e doar daca vrei sa ajungi pe Marte sau sa descoperi teleportarea.

    Automobilul numai prezinta un challenge ci doar inca un capitol bifat a celui care vrea si e firesc sa fie asa....
    15 2
  • hazard
    Performantele 0-100kmh ale masinilor electrice sunt printre cele mai neimportante avand in vedere ca iti ia cel putin o ora (daca nu mai mult) sa-i "faci plinul". Dar marketingul lucreaza, prostimea cumpara :)
    6 12
  • MARIUS
    NU ESTE CEA MAI RAPIDA ELECTRICA , DUPA ULTIMUL UPDATE TESLA MODEL S100D FACE 0-100 IN 2.6 S .
    5 2
  • @vianu

    Sper ca nu te superi, ai dreptate in ceea ce spui, dar " numai" se scrie dezlegat in contextul folosit de tine, legat se scrie cand are sensul de " doar". Decat :) !
    10 2
  • @dan

    nu, nu ma supar. Deloc chiar. Merci pentru atentionare
    8 1
  • inexorabil
    Păcat că n-ai fost astăzi lângă mine, Dane, ca să-mi atragi și mie atenția la un test cu care s-a finalizat un curs profesional și să-mi fi spus fără menajamente: “Frățioare, nu te lua după turmă, ci urmează-ți intuiția, căci mai bine greșești pe mâna ta decât pe a altuia/altora” (la ȋnceput, doream să ȋncercuiesc răspunsul pe care ȋl consideram corect – de fapt, chiar era – fiind sigur pe logica mea, apoi ȋnsă am “observat” altceva la restul colegilor și așa m-am “gândit” că s-ar cuveni să mă conformez). Acum mă oftic, dar ȋnțeleg că faptu-i consumat. Asta e; ȋn orice privință există un ȋnger păzitor, nu și pe tărâmul propriului nostru discernământ…
    Ca o notă de consolare, bine măcar că nu urmez turma pe…roți. Mă tem ȋnsă că mă voi simți din ce ȋn ce mai singur ȋn acest sens…La scară universală, ”adaptarea la trend” (paradoxal, cu murmurele de rigoare!?) se impune cu o forță de-a dreptul demonică, menită să spargă orice zăgaz al rezistenței mentale și să-l dezarmeze chiar și pe cel mai sceptic autopaseist…”N-am de ales” reprezintă fix acea slăbiciune (ba chiar o calific drept eroare de caracter) care m-a ȋncercat astăzi la test.
    Ȋn definitiv, “mult curaj le va trebui celor puţini spre a se împotrivi duhurilor lumii, cu riscul de a fi socotiţi smintiţi, nebuni sau răzvrătiţi şi de a fi supuşi abuzurilor Puterii” (ieromonah Vasilisc Hristea).

    @q, ȋn mod categoric, farmecul acela aparte de care pomenești nu va mai fi posibil vreodată…Ȋn niciun caz precum aici:
    www.youtube.com/watch?v=Xm74s0aKYN4
    4 4
  • arata dragut si e diferita. iar sunetul din interior e super, zici ca pleci pe marte cu ea.

    dar fiind chinezeasca ma mir ca n-a luat foc in acel tur. pacat ca e doar prototip.
    sunt curios cu cat ar fi vanduta daca doar fabricarea e peste 1 milion si asta in china. :)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru