Citroen aniversează 80 de ani de la lansarea lui Traction Avant

de Sebastian Toma
Miercuri, 30.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii de la Citroen aniversează opt decenii de la lansarea modelului Traction Avant, primul autoturism cu tracţiune faţă şi caroserie monococă din oţel fabricat în serie.

Esential 760 de mii de unităţi Citroen Traction Avant au fost construite.
100 kilometri pe oră este viteza pe care putea să o atingă Traction Avant, destul de mult pentru o maşină de o tonă, cu transmisie cu trei trepte şi motor de 1.3 litri şi 32 CP.
Citroen Traction Avant, unul dintre modelele care au pavat drumul pentru majoritatea automobilelor noi de pe şoselele de astăzi, aniversează 80 de la debutul pe piaţă. În aprilie 1934, Citroen lansa modelul Traction Avant, o maşină cu tracţiune faţă care avea o caroserie monococă din oţel. Deşi nu era prima maşină cu tracţiune faţă din lume, modelul Traction Avant era prima maşină cu caroserie monococă din oţel introdusă în producţia de serie în configuraţie cu tracţiune faţă. Caroseriile monococă au devenit standard în industria auto, cu toate că au fost introduse şi alte materiale în fabricaţia acestora, pe măsură ce aluminiul, aliajele din industria aerospaţială şi fibra de carbon au devenit fezabile pentru producţia de serie.

20 de lucruri pe care nu le stiai despre... Citroën

Traction Avant a impresionat la momentul lansării prin manevrabilitatea şi tracţiunea asigurată de suspensia sa faţă, care era independentă, o premieră în raport cu celelalte suspensii de pe piaţă.

Sigur, nu se compară cu ceea ce găsim pe piaţă în prezent, deoarece era o suspensie frontală cu bară de torsiune şi braţe A, dar a oferit un design care a permis dezvoltarea unei caroserii aerodinamice şi a asigurat un nivel de manevrabilitate şi tracţiune nemaiîntâlnit la o maşină cu tracţiune faţă lansată până la acel moment. Datorită configuraţiei sale, care îi conferea o masă mai redusă decât echivalenţii săi, putea să atingă o viteză de 100 km/h, considerată ridicată în 1934, şi avea un consum de carburant de 10 litri la sută.

REPORTAJ: Muzeul Louwman - Am retrăit 10 frânturi din istoria automobilului

Ilustraţie care prezintă caroseria monococă şi suspensia faţă a lui Citroen Traction Avant, ambele considerate inovaţii esenţiale în progresul automobilului în formula pe care o cunoaştem astăzi.

Urmareste Automarket
Francezii de la Citroen au produs aproape 760.000 de unităţi Traction Avant între 1934 şi 1957, modelul fiind oferit în numeroase versiuni de caroserie şi motorizare. Constructorul intenţionează să celebreze aşa cum trebuie aniversarea lui Traction Avant, aşa că va expune mai multe exemplare din colecţia mărcii în cadrul unor evenimente derulate pe decursul anului curent.
La o întâlnire a posesorilor de Traction Avant organizătă în Franţa, programată în perioada 31 mai – i iunie, Citroen va aduce un Traction Avant Sans Frontières 11BL din 1955, care va fi în preajma altor 800 de unităţi Traction Avant. Un alt exponat va fi prezent în expoziţia ”My Citroën Adventure” la Paris, în cadrul expoziţiei C_42 de pe Champs-Elysées.

Via Citroen

Comentarii (11)

  • Superb !
    24 0
  • Nu degeaba Citroen e in topul WRC si WTCC.
    6 3
  • Cristi
    Intrebare: oare ce facea mai deosebit, marele Renault pe vremea aceea? Ca doar facea masini de peste 40 de ani. Asta este o intrebare pentru ultrasii Renault care sunt convins ca oricum nu vor spune nimic ACUM. Dar si tacerea e un raspuns.
    16 14
  • @Cristi
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Renault#Perioada_interbelic.C4.83_.281919-1938.29
    ia d-aci
    9 7
  • @Cristi

    Citroen este fara indoaiala un mare producator mondial si as zice eu, printre cei mai inovativi din cati exista pe pamant. Insa,in general toate marcile au meritele lor in ceea ce priveste dezvoltarea acestei a VIII-a minuni a lumii care este automobilul. Nu exista mare producator mondial care sa nu fi contribuit cu o inovatie cat de mica la imbunatatirea acestei industrii. In opinia mea, a iubi automobilul presupune in primul rand sa fii obiectiv! Sa dai cezarului ce-i al cezarului, respectiv sa recunosti meritele fiecarui fabricant de masini in parte. A te stradui doar sa scoti in evidenta defectele altor marci doar pentru ca tie iti place o una anume, a sta permanent la panda si a te bucura de pasii gresiti ai altora, nu te fac un iubitor de autoturisme ci te includ in categoria aceea a ultrasilor din care fara sa-ti dai seama faci si tu parte. Panhard et Levassor, De Dion Boutton, Amedee Bolee, Serpollett, iata doar cateva nume ale unor pionieri care efectiv au pus lumea in miscare! Marcile pe care ei le-au fondat nu mai exista. Ma gandesc u groaza ca daca totusi ar exista s-ar gasi unii ca tine care sa arunce in ele cu noroi, doar pentru ca ei au alte masini.

    La obiect:

    Caroseria monococa din lume este fara indoiala o mare inovatie. Insa ea a apartinut unui alt producator de legenda si anume Lancia, fiind folosita pentru prima oara pe modelul Lambda, cu cativa ani inainte de lansarea lui Traction Avant,

    Acestea sunt articole in fata carora trebuie sa ne scoatem palaria, pentru ca evoca acele momente de geniu din istoria automobilului fara de care in mod cert masinile nu aveau sa ajunga ceea ce sunt in ziua de azi.
    18 3
  • Cristi
    Sunt total de acord cu ce spui tu. Evident ca fiecare a inovat cu cate ceva, iar daca ceilalti au preluat ideea ulterior nu inseamna furt. Inseamna ca si ei contribuie la dezvoltarea si evolutia automobilelor.
    Dar vezi tu, eu intru pe acest site de vreo 3 ani si sunt unii care daca spui ceva de Renault pur si simplu iti faci rau singur: incep sa jigneasca, sa faca pe arogantii, pe atotostiutorii desi le demonstrezi ca se inseala si sa-ti spuna ca nimeni nu face masini ca Renault. La asta ma refeream.
    Eu am avut Megane 2 aproape 5 ani. Si dupa ce a iesit din garantie mi-am dat seama ca cel mai bine ar fi sa-l vand. Am dat pe el 16000 de euro si l-am vandut cu 7000, mai mult nu a vrut nimeni sa-mi dea. Cand am spus aici ce probleme am avut cu el (celebrul 1.5 DCI) toti mi-au spus ca mint, ca nu stiu sa conduc, sa-mi spuna ca sunt mascarici si ca intentionat vorbesc de rau marca asta. Uite ca acum am alta masina, tot diesel, de vreo 4 ani, deja am mers 45000 de km, are aprox. 150000 de km si merge perfect. Uite ca pe asta stiu sa o conduc. No, sa vezi si sa nu crezi!
    10 4
  • Cristi, infocati de astia sunt nu doar in tabara fanilor Renault. Doar daca ma gandesc la VAG si la Toyota imi vin in minte sutele de contradictii bine garnisite cu vorbele grele dintre admiratorii celor doua marci.

    Si eu am avut un 1.5 dci si nu mi-a facut probleme absolut deloc. Am avut si un 1.9 TDI care m-a determinat sa o vand pentru o problema minora pe care atunci am considerat-o insurmontabila si acum imi pare rau. Insa ceea ce voiam sa spun eu este faptul ca, atata timp cat nu vei pierde ocazii sa le reprosezi ceva acelor ultrasi care poate te-au suparat pe bu na -dreptate, nu vei face altceva decat sa devii la randul tau ultrasi. Obsesiilor unor capete seci nu se combat cu alte obsesii. Esti multumit de masina ta! Felicitari! Ma bucur pentru tine! Daca simpla multumire nu-ti este suficienta, laud-o cat poti! Spune pe toate forumurile ce masina buna ai! E in regula! Insa abtine-te de la a te raporta mereu si mereu la alte marci si de la incerca sa le pui inferioritate doar pentru ca anumiti proprietari ai anumitor masini te-au suparat la un moment dat.
    10 3
  • @@Cristi
    Si concret, cu ce a inovat? Ca tot se spunea ca mereu a inovat continuu. cu structura din aluminiu la scara mare? O facusera Jaguar si Audi (ma rog, Auto Union mai devreme). Cu vanzari mari?... bullshit, si Fiat avea vanzari mari. Si Peugeot si Lancia etc.
    Cu America, piata de pe care s-a retras pentru ca vanzarile au scazut brusc? Acelasi lucru s-a intamplat si dupa vreo 50 de ani... Asa ca stai jos, nu m-ai convins.
    3 3
  • @@Cristi

    Haidi bre.... Auto Union era in facere pe vremea lui Avant! Cand a facut ceva mai devreme decat Citroen? S-a fondat in 1936. Nu confunda cu echipa de curse ca-i o alta poveste. Si daca tot vorbesti de Auto Union, ar trebui sa ne pomenesti si despre una dintre membrele acestei uniuni, anume DKW care, pe vreme cand Citroen facea Avant cu tractiune fata si caroserie auto-portanta, produce masini cu caroserie din lemn invelite cu o piele foarte bine intinsa.

    Ce a inovat Citroen? Mai nimic... A pordus in serie prima masina cu tractiune fata, prima masina cu suspensie independenta, primele masini cu suspensie pe perna de aer etc. (hidropneumatica), prima suspensie auto-reglabila, faruri reglabile in functie de directie. Si inca ceva. Pe langa propriile inovatii marele merit al acestei marci este acela de a implementa inovatiile altora in productia de serie (motorul flotant, caroseria autoportanta)

    Si dincolo de toate astea uita-te la ce forma aveau masinile altor producatori in 1955 cand a aparut DS si ai sa intelegi ca masina asta din punctul de vedere al designului a fost cu 20 de ani inainte fata de TOT ce se gasea pe piata.

    Eu nu am incercat sa conving pe nimeni, tu ne-ai convins ... pe toti.
    1 2
  • ovidiu
    ADEVARAT CITROEN NU A INOVAT NIMIC ALCEVA IN AFARA DE CAM TOT CE AU AZI MASINILE DE LUX
    SA NU UITAM CA IN ACEASTA INDUSTRIE IN AFARA DE GENIU INGINERESC SI DE DESIGN LUCRURI LA CARE CITROEN EXCELEAZA MAI TREBUIE SI O STRATEGIE DE PRODUCTIE COERENTA IAR CAND O V-A AVEA SI PE ACEASTA DIN URMA CITROEN V-A MERGE BINE
    2 0
  • @mishazaitev
    Daca nu ai fost atent da-mi voie sa-ti spun ca nu m-am referit la Citroen. In linkul de pe wikipedia care mi-a fost adresat de un anume... unu', era vorba despre Renault. De ce s-a plecat de la Renault? Pentru ca din totdeauna a inovat. De ce spun asta? Prietenii de aici stiu de ce. ;)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru