Controverse în Germania: un studiu arată că noile motoare diesel emit la fel de mult dioxid de carbon ca cele pe benzină

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 20.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noile motoare diesel emit în medie 128 grame de CO2 pe kilometru, aproape la fel de mult ca motoarele pe benzină, astfel că nu protejează clima, potrivit unui studiu citat de ministrul german al transporturilor.

Scandalul Dieselgate a generat numeroase controverse cu privire la viitorul motorizării diesel în industria auto.

Unii constructori au insistat că tehnologia diesel este în continuare viabilă ca urmare a faptului că astfel de motoare emit o cantitate mai mică de dioxid de carbon, însă ultimele studii arată că acest lucru nu este adevărat.

Mai multe publicații au citat o afirmație făcută de ministrul german al transporturilor potrivit căreia mașinile diesel înregistrate în 2016 emit în medie 128 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu cele 129 de grame de dioxid de carbon emise de mașinile cu motoare pe benzină.

Această diferență minoră de emisii se păstrează de circa 10 ani, chiar dacă în ansamblu cantitatea medie de dioxid de carbon emisă de motoarele termice a scăzut.

În principiu, motoarele diesel emit mai puțin dioxid de carbon, însă producătorii mizează în special pe unități de propulsie cu o capacitate mai mare decât în cazul celor pe benzină, astfel că în medie cantitatea totală devine aproape egală.

"Este un mit că motoarele diesel ajută la protejarea mediului.

Motoarele diesel risipesc avantajele teoretice pe care le pot aduce mediului prin faptul că, în multe cazuri, sunt amplasate în mașini grele de mare putere", explică Stephan Kuehn, un expert în transporturi din cadrul Partidului Verzilor din Germania.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • Pai si atunci de ce au fost denigrate de-atia ani motoarele Diesel?
    De unde atata ura pentru ele de cand cu Dieselgate?
    8 8
  • Motorizarile diesel, din pacate, nu sunt chiar prietenoase cu mediul, in primul rand datorita emisiilor de PARTICULE - dovedite CANCERIGENE de mai multe studii oficiale...
    Sa nu mai vorbim de fumul groaznic care se vede in urma multor rable REALE aduse drept masini "de firma" de Dincolo si care sunt adevarate catastrofe ecologice pentru noi toti...
    Multi vestici vor sa scape de diesel-uri iar noi alergam cu voinicie dupa cai verzi pe pereti....
    In Germania au stocuri la ora actuala de cca. 3 milioane de diesel-uri NOl nevandute, fac promotii permanente toti producatorii de astfel de motoare, chiar cancelara le atrage atentia ca a trecut cu vederea destule...asta spune multe, nu credeti ?!
    15 2
  • "Conform celor de la DRPCIV, la sfarsitul lui 2016 erau inmatriculate in toata tara noastra un numar de peste 7 milioane de autovehicule. Aproape 5.5 milioane dintre acestea fac parte din categoria autoturismelor. (aproximativ 20 % dintre ele sunt inmatriculate in Capitala. Asta inseamna aproximativ 1.1 milioane de autoturisme aflate in Bucuresti.)
    Motorizarea benzina = 3.6 milioane de autoturisme
    Motorizarea diesel = 2.12 milioane de autoturisme"
    6 0
  • gerula
    ace, eu nu am vazut reduceri de preturi in ro la cele 3 milioane de dieseluri nevindute. inteleg ca daca s-ar vinde in germania, masinile inlocuite ajung in romania, la un pet mai mic. dar nu se intimpla asa ceva, despre ce vorbim?
    0 1
  • probabil ca in statistica intra si vehiculele comerciale... la aceeasi capacitate cilindrica un motor pe benzina elimina intr-adevar mai mult dioxid de carbon decat un diesel (dioxidul de carbon reprezinta doar 0,03% din gazele atomosferice si cresterea concentratiei lui produce efectul de sera)... pana aici avantaj diesel... ce nu se stie de toata lumea este ca un diesel este mult mai periculos pt sanatatea oamenilor deoarece emana in plus microparticule care sunt foarte toxice si se depun peste tot sub forma de praf, inclusiv in casele oamenilor, oxizi de azot care pot provoca infarct, sunt cancerigeni etc.)
    7 2
  • @dudu

    inmatricularea cu numere de Bucuresti NU ARE nici un fel de relevanta.

    Cat ai masina in leasing ai numere de Bucuresti dar traiul ti-l duci in ultimul catun din tara asta. Unde poluezi? Mai pui aici nenumaratele masini de fimra (ce au numere de B) dar freaca drumurile intregii tari sau sunt locate in diverse alte orase.

    Deci NU, nu sunt 1.100.000 IN Bucuresti (cu numere de Bucucresti) ci sunt 1.100.000 CU nr de Bucuresti. Sesisezi diferenta?

    Pe de alta parte nimeni nu stie (sau nu se publica) cate masini circula in mod obisnuit, zilnic, in medie, IN Bucuresti indiferent de unde sunt inmatriculate. SI aici trebuie incluse masinile cu "rezidenta" in Bucuresti, masinile navetistilor, masinile turistilor sau aflate in tranzit, masinile venite zilnic din exterior in interes de afaceri sau ale salariatilor, etc.

    Deci...cate masini sunt in BUCURESTI?
    8 0
  • @ ACE
    Motoarele diesel emit intradevar microparticule, dar acestea sunt retinute de filtrul de particule. Iar norul de fum din spatele motoarelor diesel este de domeniul trecutului (atata timp cat vorbim de masini noi cu motoare Euro 5 sau 6).
    Un diesel nou Euro 6 nu scoate fum negru nici cand este turat la maxim in sarcina. Faptul ca la noi se trece de ITP cu orce rabla este alta discutie ce tine de impotenta statului de a aplica legile.
    5 2
  • Germania vrea să pună piciorul în prag: plan de recall pentru 12 milioane de mașini diesel Euro 4, 5 și 6

    Esential:
    - 12 milioane de mașini ar fi vizate de planurile de recall ale guvernului german.
    - 1.5-2.5 miliarde de euro este costul asociat acestei operațiuni majore.


    http://www.automarket.ro/stiri/germania-vrea-sa-puna-piciorul-in-prag-plan-de-recall-pentru-12-milioane-78085.html

    Silent killer: emisiile diesel ignorate de autorități ucid prematur 1500 de români în fiecare an

    Esential:
    - 403.000 de europeni mor anual prematur din cauza particulelor fine generate de motoarele termice.
    - 72.000 dintre aceste decese sunt cauzate de emisiile de Oxizi de Azot (NOx).
    - 1500 de decese premature sunt înregistrate în România din cauza particulelor NOx.

    http://www.automarket.ro/stiri/silent-killer-emisiile-diesel-ignorate-de-autoritati-ucid-prematur-1500-de-76325.html
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru