Feedback

Decizie istorică a Justiției din Germania: orașele pot să interzică individual mașinile diesel

de Mircea Meşter
Marti, 27.02.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Într-o dispoziție considerată istorică de presa germană, Curtea Administrativă federală din Leipzig a decis că fiecare oraș va putea hotărî individual dacă mașinile diesel au sau nu accesul interzis.

Curtea Administrativă Federală din Leipzig a decis astăzi, într-una dintre cele mai importante astfel de hotărâri luate în ultimii ani, faptul că legea germană le permite administratorilor orașelor să interzică accesul mașinilor diesel în interiorul acestora. Conform dispoziției, orașele germane vor putea lua măsuri drastice independent de regulamentele naționale în vigoare. În cazul în care orașele vor decide să pună în aplicare decizia Curții, interdicția trebuie făcută gradual, în funcție de normele de emisii ale motoarelor.

Decizia, venită în inima celei mai importante piețe auto europene, este considerată una de importanță masivă în ceea ce privește viitorul motoarelor diesel la nivel european. De asemenea, hotărârea Curții este una care afectează major planurile constructorilor auto germani și nu numai în contextul în care în Germania sunt vândute cele mai multe mașini din Europa.

Contextul în care această hotărâre este luată e și el foarte interesant: proporția vânzărilor diesel în Germania a scăzut în ultimii ani de la 48% (2015) la 39% (2017), iar analiștii se așteaptă ca vânzările diesel să scadă accelerat după rezoluția de astăzi.

Esential 15 milioane de mașini diesel circulă astăzi pe șoselele germane.
2.7 milioane dintre acestea se ridică la nivelul normelor Euro 6.
13.000 de persoane mor prematur în Germania din cauza bolilor respiratorii asociate cu emisiile NOx. La nivel european, numărul acestora se ridică la 300.000 pe an.
Decizia a fost primită cu brațele deschise de organizațiile ecologice și de mediu, dar este inversă dorințelor politicienilor, care consideră că libertatea orașelor de a decide eliminarea motoarelor diesel va duce la situația în care șoferii se vor trezi cu mașini nefuncționale în garaje.
"Este o zi excepțională pentru aerul Germaniei", a declarat Jurgen Resch, directorul grupului DUH, specializat în protecția mediului.

Partidul de guvernământ, condus de Angela Merkel, a fost unul dintre cei mai importanți lobbyiști la nivel federal pentru evitarea unei decizii de interzicere. "Vom discuta la nivel de regiune și de municipalități modul în care această decizie va fi implementată", a declarat Merkel.

Conform deciziei Curții Administrative, măsurile radicale nu vor putea fi luate însă imediat în cazul mașinilor cu motoare modernizate, care oferă emisii scăzute. De exemplu, hotărârea nu afectează în niciun fel mașinile cu motoare Euro 6. De asemenea, Curtea arată că mașinile care îndeplinesc normele Euro 5 pot fi interzise din centrul orașelor doar în cazul în care indicatorii de substanțe poluante din atmosferă trec de nivelurile critice.

Nu în ultimul rând, orașele sunt obligate să păstreze excepții pentru riverani și pentru magazine. De asemenea, vor fi păstrate rute speciale pentru urgențe.

"În aceste condiții, este foarte posibil ca producătorii auto să le ofere clienților pachete aftermarket de curățare a emisiilor care ar duce la prelungirea timpului în care aceste mașini pot intra în orașele germane", declară oficialii ADAC, echivalentul german al ACR, citați de Reuters.

Conform calculelor realizate de companiile auto, sistemele de "curățare" a emisiilor motoarelor mai vechi ar putea costa între 1500 și 2500 de euro per mașină.

Acțiunile tuturor constructorilor german au scăzut după decizia de astăzi a Curții: Daimler -0.7%, BMW 0.7%, Volkswagen Group -1.8%.

În același timp, Camera de Comerț din Berlin a anunțat faptul că totalul costurilor pe care companiile din capitala Germaniei ar trebui să le suporte pentru înlocuirea flotelor auto va depăși 240 de milioane de euro.

"Jumătate dintre aceste companii ar trebui să-și restrângă sau să-și încheie activitatea", spun oficialii berlinezi, care susțin că oficialitățile ar trebui să gândească soluții alternative pentru curățarea aerului din orașe: bonusuri la achiziția unor modele electrice, gratuitate pe mijloacele de transport în comun sau instalarea unor semafoare inteligente care elimină congestiile din trafic.

via Reuters, Automotive News (înreg.)

Comentarii (8)

  • E si un pic de vanatoare de vrajitoare. Dupa ce ani de zile au impus limite de poluare iar constructorii au avertizat in nenumarate randuri ca tehnologiile pe care ar trebui sa le dezvolte sunt ori prea scumpe ori necesita un timp mai mare de dezvoltare, autoritatile vin acum sa interzica folosirea acestor motoare in centrul oraselor.

    Practic autoritatile accepta, in final, ca producatorii au avut dreptate. Si totusi nu-i ajuta ci le pun restrictii.
    15 9
  • someone
    am pus-o.....noi romanii vreau sa zic.
    caci ce nu circula in deutcheland vine la noi in max 1 an. si cum dieselurile nu vor mai circula ca si pana acum, nemtii vor mai cumpara diesel ciuciu banana. si pe cele existente le vand ....ghici cui? pfffff
    20 6
  • autoritatile trebuie sa ajute constructorii? Ai fi un reprezentant de seama aunui guvern comunistoid.

    Constructorii au "avertizat"? Nu MRC, doar s-au plans incercand sa lungeasca orizontul de profit. Daca tehnologiile sunt prea scumpe, sa-si micsoreze rata de profit. Daca este nevoie de timp? Au avut timp zeci de ani. Te-ai nascut ieri sa nu fi aflat pana acum ca problema poluarii se discuta din anii '70?

    ca si concluzie...daca relaxezi conditiile din piata jucatorii vor profita la maximum de lejeritatea legislatiei. Daca incepi sa restrictionezi vor fi OBLIGATI sa se adapteze. Nu va muri nimeni din asta.
    20 5
  • de ce diesel? ca si benzina polueaza la fel de mult. aberatii asta cu interzisul, cu bateriile de la electrice ce se intampla dupa utilizare? alea cat polueaza, v-ati gandit?
    parca viata trebuia sa ne-o facem mai simpla, nu sa ne ingradim sau sa ne impunem limite.
    10 16
  • @Sandu
    Benzina NU emite NOx , care este factor de risc in aparitia bolilor respiratorii, ci emite doar CO2 care are efect in incalzirea globala.
    Practic, dieselul ne afecteaza direct si pe termen scurt, iar benzina ne afecteaza indirect si pe termen lung prin incalzire globala.
    Din doua rele, alegem raul cel mai mic (adica benzina).
    19 4
  • O sa ajunga la fraierii din Romania, toate diesel-urile!!!!
    8 2
  • @@Sandu
    Doar ce am avut cel mai rece 1 martie din ultimii 30 de ani. Doar ce a nins în Sahara pt a 2 oară în ultimii nu mai stiu câți ani. Chiar nu poți să vezi care e realitatea ? Trăieşti sub pământ cumva ? Dacă da, te invit să ieşi la suprafață ca să te convingi că nu e nicio încălzire, globală sau locală ! De ce trebuie să repeți ca un papagal gogomănia secolului ?! CO2 înseamnă viață, dacă nu știai. Cu el se hrănesc plantele, descompunându-l. Rețin carbonul şi eliberează oxigenul. CO2 este şi ceea ce expiri tu. Mâine profeții ecologiei vor spune că ar fi bine să mori, ca să nu mai agravezi efectul de seră. Răspândind aberațiile lor nu faci decât să aduci mai aproape acel "mâine" - ecologismul fascist.
    0 1
  • cineva@ @@Sandu
    " nu e nicio încălzire, globală sau locală ! "

    Ce tragi tu pe nas, bai baiatule ?
    De ce crezi ca a nins in Sahara? Si de ce crapa ursii polari de foame ca nu mai au banchiza pe care sa vaneze...
    Toata clima e vraiste din cauza poluarii, care aduce cu ea efectul de incalzire globala.
    Incalzirea se refera la o medie a temperaturilor anuale, gogule. Aia creste. Ceea ce nu inseamna ca nu mai exista ger de crapa pietrele, ci doar ca in comparative cu anii trecuti, zilele geroase sunt mai putine, si media temperaturilor creste. Si mai au loc din ce in ce mai des si ciudatenii de genul ninsorii in Sahara...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru