Dieselgate revine: autoritățile germane suspectează că Audi A6 și A7 au utilizat un alt dispozitiv de trucare a emisiilor

de Daniel Popescu
Marti, 08.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile germane au lansat o investigație pentru a afla dacă modelele Audi A6 și A7 utilizează un dispozitiv pentru trucarea emisiilor diferit de cel care a condus la apariția scandalului Dieselgate.

Într-o perioadă în care efectele scandalului Dieselgate sunt resimțite din plin de industria auto printr-o scădere accelerată a vânzărilor de mașini cu motoare diesel, Autoritatea de Transport din Germania (KBA) a început o nouă investigație.

De data aceasta, vizate sunt modelele Audi A6 și Audi A7, despre care KBA suspectează că utilizează un alt tip de dispozitiv de păcălire a testelor de emisii, diferit de cel care a condus inițial la scandalul Dieselgate.

Informația a fost dezvăluită de publicația germană Der Spiegel, care îl citează pe un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania. "KBA a inițiat o audiere oficială pe baza suspiciunilor legate de un dispozitiv de pacare a testelor de emisii pentru modelele A6 și A7 echipate cu motor diesel V6 TDI", precizează acesta.

Der Spiegel estimează că în Germania există circa 30.000 de unități A6 și A7 care ar putea fi afectate de noul scandal. Publicația susține că un recall pentru toate aceste unități este "extrem de posibil", existând șanse să fie extins și în afara Germaniei.

"Criza diesel nu s-a încheiat pentru Audi. Noi recall-uri nu ar trebui privite ca o consecință a lipsei de acțiune. Din contră, ca un rezultat al educației consecvente", a precizat un purtător de cuvânt al Audi fără să intre în detalii pe marginea acestui subiect.

Via Der Spiegel, Reuters

Comentarii (7)

  • Incurcate sunt caile...omului.
    10 1
  • incurcate sunt caile bosch-ului...
    4 5
  • @Seat
    ....ce duc la cimitir : https://youtu.be/YWizj1bakGs
    4 3
  • sau TRUCATE...
    3 0
  • inexorabil
    Oh, doar un imbecil sadea (sau cum să-l cataloghez: autist? oligofren?) n-ar desluși statu-quoul indispensabil al propulsării către vârful vânzărilor mondiale: a umbla cu fofârlica…Ce naiba, s-au lămurit până și țâncii care n-au ajuns ȋncă ȋn “clasa zero”.

    Iar ȋnainte de a mă suspecta cineva de militantism anti-VAG, (re)subliniez că repudiez ORICE tactică de a “face bani” ȋn mod neprincipial, repede, cu puțin efort și fără sacrificii (chipurile, ȋn numele unor comandamente revoluționare, promițătoare, care cică ar releva “optimizarea procesului de producție”, “utilizarea unor materiale ușoare, rezistente și durabile”, “crearea unui climat prietenos cu mediul” și “ameliorarea continuă a calității totale”), precum aceasta:

    http://www.automarket.ro/stiri/piesele-auto-imprimate-3d-dau-startul-unei-noi-ere-in-productia-auto-84309.html

    Stop! Să nu mă credeți – sunt un demagog :D Este la mintea cocoșului că, dacă aș lucra ȋn branșă, nici măcar la o beție cruntă n-aș debita asemenea idei “morale”. Dar, câtă vreme nu ȋmpărtășesc nicio taină cu lumea afacerilor auto, ȋmi permit să emit voluptuoase eseuri deontologice :)
    1 5
  • Rudolf D.
    Asa cum am mai spus si in alte dati, nu numai unii au umblat cu "fofarlica" in domeniul asta. Ca lucrator in aceasta industrie va pot spune ca toate primele firme din topul mondial si mai ales cei care sunt mereu in avangarda cercetarii au facut tot ce au putut (si cand zic asta ma refer la orice actiune legala sau nelegala, morala sau imorala) la un moment dat, sub presiunea deadline-urilor, a reglementarilor tot mai drastice de tot felul, ca sa lanseze noi generatii de motoare. Motoare mai performante dynamic in primul rand, asa cum le-a reusit, intr-o lume in care progresul se masoara de multe or in zecimi de procent. Sa nu aratam cu degetul doar spre VAG. Ia sa cercetam si concernele FCA, dar si PSA, Renault sau GM. Putem vedea ca toti au fentat cat de mult au putut. Si asta cu stirea autoritatilor. Doar nu va inchipuiti ca guvernele sau ceilalti "competitori" nu stiau. E ca si cum am crede ca politistii din Sinesti Ialomita nu stiau de talhariile din parcarile de pe drumurile pe care le controleaza. Numai ca santajele astea au fost folosite de guverne in negocierile politice si economice de nivel inalt. Cand nu s-au mai inteles, cica un student a descoperit softul mincinos. Ha ha ha. Motiv de amenda de miliarde ca doar nemtii sunt bogati si au de unde sa dea. De fapt palma peste ceafa lui Merkel care cam misca in front pe diverse probleme. In concluzie sa nu ne facem iluzii. Cand sunt in joc afaceri sute de miliarde si milioane de locuri de munca nimeni nu se da in laturi de la nimic. Numai Romania in naivitatea ei mai crede in economia de piata, concurenta, cinste si onoare, lucruri care la nivel inalt nu exista.
    10 2
  • foarte corect ce spui Rudolf D. dar asta nu schimba cu nimic faptul ca gashca aia smechera a fost prinsa, dovedita si a incasat si cateva bobarnace.

    dar sa vedem si partea buna a lucrurilor....banditii mai pun frana, gashca nemteasca face ceva investitii ca dovada a bunelor intentii, concurentii isi revad propriile politici. Si poate ca la modul general mediul (de afaceri) se mai curata.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru