Feedback

Europa avertizează constructorii germani: "Nu exportați mașinile diesel vechi în Europa de Est"

Publicat Luni, 08.10.2018
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 7
Europa avertizează constructorii germani: "Nu exportați mașinile diesel vechi în Europa de Est" - Poza 1
Comisia Europeană avertizează producătorii germani să nu exporte în țările din Europa de Est mașinile diesel vechi pe care cetățenii le vor returna pentru a obține reduceri la achiziționarea de mașini noi.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii auto din Germania au ajuns recent la un acord final cu guvernul german pentru a evita interzicerea circulației mașinilor diesel în marile orașe ale țării.

Înțelegerea prevede că autoritățile locale nu vor interzice mașinile diesel cu condiția ca producătorii să realizeze modificări hardware la nivelul motoarelor sau să răscumpere mașinile diesel vechi de la actualii proprietari.

Întrucât modificările hardware sunt scumpe, producătorii preferă să răscumpere mașinile diesel vechi de la proprietari și să le ofere discount-uri la achiziționarea de mașini noi, ceea ce are ca efect secundar și creșterea vânzărilor.

Nu este clar ce vor face constructorii germani cu numeroasele mașini diesel vechi pe care le vor primi de la actuali proprietari, însă Comisia Europeană îi avertizează deja să nu încerce să le comercializeze în țările din Europa de Est, printre care se numără și România.

"Ar trebui să se stabilească clar ce se întâmplă cu mașinile vechi și cu cele care sunt ajustate necorespunzător din punct de vedere hardware. Exporturile ar însemna să împingem problema calității aerului de la vest la est", spune Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie.

Înmatriculările de mașini diesel second-hand au crescut anul trecut în România cu 75%, la aproape 520.000 de unități, pe fondul eliminării timbrului de mediu. Tendința s-a inversat în acest an, cu o scădere de peste 7%, însă chiar și așa numărul mașinilor second-hand înmatriculate este foarte mare: peste 312.000 de unități în primele 8 luni.

Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030, însă măsura trebuie aprobată de fiecare stat membru pentru a intra în vigoare.

Via Reuters


Comentarii (7)

  • someone
    mesaj al europei pt samsarii din europa de est: "nu importati masinile diesel din germania. "
    raspunsul samsarilor: "greu d-le greu, ca acuma au niste preturi .........."
    12 1
  • Fumatu'
    hai shefa,macar 100.000 de 1.9 tedeiu halehash sa mai putem aduce la Romanica...
    9 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • SIMPLE MINDS
    Daca am aborda geografia din perspectiva * fruntasei* executivului care sustine faptul ca Iranul si Pakistanul sunt in UE atunci inevitabilul se produce si Romania nu se mai afla in rasaritul Europei iar fumegatoarele ne vor ocoli cu desavarsire. Sper totusi sa existe si un plan B pentru orice eventualitate...:-))
    13 1
  • Wow! Ce impresionant!! Uniunea Germană, pardon, Europeană se lasă ȋnduioșată de soarta plămânilor “ȋnapoiaților” și ai “pupătorilor de moaște”. Dar de soarta buzunarelor acestora nu se arată ȋngrijorată? Dacă da, atunci să ne scutească și de “noxele” numite multinaționale.
    4 13
  • si zici tu ca soferezi o masina "nationala" asa'i?

    :D
    1 0
  • Păi nu calificai tu Opel drept “a cincea roată de la căruţă”, prieten mirobolant? Cu alte cuvinte, partea “mediocră” a Germaniei s-a înfrăţit cu amărăştenii adoratori ai “popilor” (în schimb, amatorii de VAG sunt stilaţi şi poeţi care lipesc versuri nemuritoare pe maşinile lor: M… PSD) de la periferia Germaniei, pardon, a UE. Chestie de afinitate, sensibilitate şi “americanitate” ;)
    2 6
  • Ooooo, a revenit oxidatul! Ce facusi bre in weekend ? ceva interesant ?
    Vezi ca in RO exista multinationale de pe intreaga planeta inclusiv Rusia, China, Taiwan, SUA etc... si angajeaza sute de mii de romani platitori de taxe si impozite.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru