Ford culege roadele noii strategii pentru Ecosport: vânzările SUV-ului produs la Craiova s-au triplat în prima jumătate a anului

de Daniel Popescu
Marti, 17.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford Ecosport s-a comercializat în 55.000 de unități în Europa în primele 6 luni ale anului, de aproape trei ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Ford a publicat raportul de vânzări pe modele pentru prima jumătate a anului pe teritoriul Europei, iar datele confirmă popularitatea de care se bucură Ecosport pe Bătrânul Continent.

SUV-ul produs la Craiova s-a comercializat în 54.900 de unități și a înregistrat astfel vânzări de aproape trei ori mai mari comparativ cu perioada similară a anului trecut, când a înregistrat 19.800 de comenzi.

Uzina de la Craiova este singura care produce Ecosport pentru piața europeană, astfel că popularitatea în creștere a acestui model are efecte benefice pentru angajați.

Cel mai vândut SUV Ford în Europa rămâne însă Kuga, în condițiile în care acesta a avut 86.500 de clienți în primele 6 luni, în timp ce Ford Edge, un alt SUV al brandului american, s-a vândut în numai 6.500 de unități.

Clasamentul Ford este însă dominat de Fiesta, cu 157.400 de unități, în timp ce Focus s-a oprit la pragul de 115.800 de unități. Astfel, Ecosport a devenit al patrulea cel mai vândut model de pasageri din gama europeană a celor de la Ford, după Fiesta, Focus și Kuga.

Interesant este că Ford a vândut în prima jumătate a anului și 3.300 de unități B-Max, model care a fost scos din producția uzinei de la Craiova încă din toamna anului trecut pentru a-i face loc lui Ecosport.

Cu numai două luni în urmă, Ford a anunțat că va produce un al doilea model la uzina de la Craiova, proiect în cadrul căruia va investi 200 de milioane de euro și va suplimenta numărul locurilor de muncă prin angajarea a încă 1.500 de persoane. Numele momentului și startul producției nu au fost încă anunțate.

Via Ford

Comentarii (5)

  • Știrea e f. bună pentru acționarii Ford în primul rînd, dar și pt. industria autohtonă - decît lipsă, mai bine bazată pe investiții străine.

    În altă ordine de idei, Ecosport-ul rămîne o mașină hidoasă (părerea mea, pe care nici al treilea facelift n-o poate schimba), dar se pare că mania SUV-urilor devine obsesivă și cumpărătorii nu mai strîmbă din nas decît la prețuri exagerate.
    ...Iar Ecosportul, deși nu-i nici eco-, nici sportiv, nici atractiv, are un preț rezonabil pentru cei care vor să privească lumea *de sus*.
    26 6
  • de gustibus non est disputandum

    mie hidoasa mi se pare noua Audi A1
    4 10
  • @dany: În principiu le zici bine cu truismul *de gustibus*, da-n cazuri flagrante de rateuri stilistice gen Ecosport se poate veni și cu argumente tangibile.

    Pe scurt - că n-am de gînd să dau cursuri de design auto aici -, chiar dacă am face abstracție de bosajele aripilor prea mic decupate pentru un (pseudo)SUV destinat nu doar indienilor, Ecosportu-i prea înal în raport cu lățimea... dar și cu lungimea.
    ...Dar nu numai atît: înălțimea disproporționată e obținută printr-o *dospire* a zonei de deasupra roților, ca o plăcintă uitată-n cuptor și umflată cu minim 7-8 cm prea mult (și Loganul se remarcă de fapt prin aceeași hibă.)

    Plus parbrizul exagerat de înclinat pt un SUV - de unde rezultă un profil și mai dezechilibrat -, plus, plus...
    10 2
  • ok, nu am zis ca masina e frumoasa dar nici nu mi se pare foarte urata... adica poti trai cu ea daca o ai... mi-amintesc ca nici B-Max-ul nu-mi placea insa când l-am vazut intr-o parcare la un hipermarket am zis ca e frumusel tosusi... oricum B-Maxul e cu siguranta mai frumos decat Ecosportul, insa mereu ma mira diferenta de perceptie intre poze si realitate


    Cat despre Audi eu cred ca sunt in criza de idei... in trecut faceau masini foarte frumose, iar interioarele lor erau considerate cele mai reusite... numai ca piata cere ceva nou, iar când trebuie sa modifici ceva placut, uneori nu-ti iese (interioarele capata linii nu neaparat estetice, iar la exterior sunt nevoiti sa rafineze stilul clasic (vezi A4, A6, A8) sau sa aduca ceva nou (vezi Q2)... cred ca de la acest SUV au preluat montantul C negru sau argintiu, care la noul A1 pastreaza culoarea caroseriei, dar plafonul negru sau de alta culoare decat nuanta caroseriei coroborat cu acel montatnt diferit ca nuanta face ca acel plafon sa para suspendat in aer... iti da senzatia ca flutura in vânt la viteze mari... de asemenea fantele alea dintre masca si capota nu-si au rostul acolo... asta in linii mari, dar na, asa cum ne indragostim de femei care altora nu le spun nimic, e normal ca si la masini sa fie asemanator... in ambele sensuri

    PS niciodata nu mi-a placut hatch-ul A3 in 5 usi deoarece pare un semi break (asta desi sunt un mare admirator de break-uri)
    3 1
  • @dany: Doar întîmplător am reintrat p-acilea, dar îți dau dreptate apropo de A3 - nici cal, nici măgar și-n opinia mea.
    Audi-n schimb nu-i în vreo pană de idei, că designeri geniali are destui - doar respectă strict o *foaie de parcurs* relativ conservatoare, însă bine fundamentată prin sondaje, feedback-uri și studii psihologice repetate, crede-mă - c-am lucrat la nemți chiar în domeniul ăsta.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru