General Motors îşi schimbă directorul: Mary Barra devine din ianuarie prima femeie care conduce o mare companie auto

de Mircea Meșter
Marti, 10.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Era exclusivităţii bărbaţilor în funcţia executivă de conducere a companiilor auto ia sfârşit în 2014, odată cu apariţiei americancei Mary Barra (51 de ani) în funcţia de CEO al General Motors.

General Motors a anunţat astăzi că poziţia de CEO, cea mai înaltă din companie, va fi preluată începând cu 15 ianuarie de Mary Barra. În vârstă de 51 de ani, Barra va deveni prima femeie din istorie are conduce o companie auto.

Mary Barra va prelua conducerea GM din mâinile lui Dan Akerson, 65 de ani, care a condus compania în ultimii ani. "Voi pleca cu o mare satisfacţie pentru ceea ce a am reuşit, cu mult optimism pentru ce va urma şi cu mândria de a fi readus General Motors pe poziţia de pilon principal al industriei auto americane", a declarat Akerson într-o scrisoare deschisă adresată angajaţilor. 

O VIAŢĂ LA GM

Esential 51 de ani are Mary Barra, viitorul CEO al General Motors. Dan Akerson, cel a cărui poziţie rămâne vacantă, avea 65 de ani.
Noul viitor CEO al General Motors a început munca în cadrul GM la începutul anilor '80, ca inginer la Pontiac, una dintre mărcile aflate în portofoliul constructorului american. Avea doar 18 ani şi, povesteşte ea într-un interviu acordat publicaţiei Bloomberg în această primăvară, lucra "într-un mediu dur care te învăţa să fii mai puternic".
Cariera lui Mary Barra a luat o turnură diferită după ce GM a inclus-o într-un program de dezvoltare a potenţialilor conducători GM ai viitorului, primind o bursă la Universitatea Stanford. Ulterior, Barra a fost asistenta lui John "Jack" Francis Smith, CEO General Motors la graniţa dintre milenii, urmând apoi un drum plin de funcţii din ce în ce mai solicitante: de la vicepreşedinte al biroului de Inginerie de Producţie GM până la poziţia de director al operaţiunilor de Dezvoltare de Produs la nivel global, din care trece la şefia companiei.

via GM

Comentarii (4)

  • "mândria de a fi readus General Motors pe poziţia de pilon principal al industriei auto americane"

    cu 30.000.000.000USD (30 de miliarde) ajutor guvernamental si vreo 20.000 de disponibilizari e o adevarata "mandrie". Mai punem la socoteala debarasarea de Pontiac? Hummer? Saab? si alte mici inginerii financiare?

    http://useconomy.about.com/od/criticalssues/a/auto_bailout.htm

    D-nei Mary Barra ii urez succes, GM a fost scos la liman, acum urmeaza sa invete sa mearga din nou.
    12 7
  • Nu pot decat sa ma gandesc decat la ce va spune @inexorabil dupa ce va citi analiza lui Dan Ackerson, cred ca nu va fi de acord, dar ii voi da dreptate:).
    10 1
  • inexorabil
    Pfiuuu, mi-a luat tot aerul din piept...Hai că nu mă aşteptam la o asemenea lovitură de teatru :) Akerson bye-bye?! Păi ce analize a făcut, Dane (grc) ? De sânge sau de urină? Pot doar să conchid că Mister Akerson va lustrui...Barra. Serios acum, numirea acestei bune şi loiale profesioniste, madam Mărioara, nu cred că înseamnă o mostră de militantism feminist sau vreun joc de imagine clocit de Comitetul Director din RC, însă sper că este perfect conştientă la ce se va înhăma (parcă aşa a povestit, cum că s-a călit în acest război neîntrerupt al nervilor cu care se confundă destinul GM), adică va înfrunta un noian de probleme care se cer neapărat soluţionate, care n-o vor menaja doar pentru că este o lady şi pe care "coledzii" dumneaei au tot încercat să le vâre sub preş...Vai, câte aspecte esenţiale trebuie tratate cu prioritate...Prima belea pe tapet are ca primă literă tot "B": Buick! În revitalizarea (alias redobândirea independenţei tehnice) mărcii fondatoare a corporaţiei trebuie pompate sute de milioane...Da, normal, costurile ar fi exorbitante, da' las' că există resurse. Ce zici, @vianu, există? În al doilea rând, învierea lui Oldsmobile, după zece ani de injustă neantizare, n-ar fi un capriciu personal sau o obsesie fanatică a mea, ci o împăcare a oficialilor cu valorile imuabile, consacrate istoric! Cât despre Pontiac...doar GTO ar merita repornit, dar 100 % "curat", nu "rebadging" şi alte răhăţişuri. Poate Mimi a noastră se va zbate să familiarizeze mai accentuat îmbufnata piaţă europeană cu produsele autentice şi expresive ale lui GM North America. Poate va decide revenirea filialei coreene la denumirea originală, Daewoo! Poate va primeni politica lui GM Shanghai (China Motors), astfel încât aceasta să ofere clienţilor maşini care să reflecte spiritul companiei-mamă, nu jarghine pe platforme Opel spoite cu materiale locale! Ehei, va avea mult de furcă Mărioara din Detroit. De fapt, vreau nerăbdător să văd la lucru mult prea estimata inteligenţă feminină, de pildă dacă ar putea să priceapă ameninţarea războinică reprezentată de fulminanta ascensiune a lui Hyundai-Kia şi, în caz afirmativ, la ce strategii eficiente ar apela ca s-o anihileze...Dacă însă nici dânsa n-ar reuşi decât să dea cu mucii în fasole, atunci voi uita cu desăvârşire de codul manierelor cavalereşti...
    10 3
  • Stratos
    Surprinzatoare stire! Ramane de vazut cum se va ''misca'' Marioara la carma colosului GM. Inca mai sper ca se vor razgandi si nu vor retrage Chevrolet din Europa.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru