Germanii au inventat un material revoluţionar pentru maşinile viitorului

de Bogdan Mirică
Luni, 08.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fibra de carbon poate fi amestecată cu poliamida pentru a da naştere unui compus extrem de uşor şi durabil. Două companii germane au ajuns la această concluzie şi propun soluţia pentru construirea maşinilor de mâine.

Două companii germane, BASF şi SGL, au anunţat dezvoltarea unui material compozit nou, ce ar urma să folosească la construirea viitoarelor maşini. Este vorba despre un material durabil şi uşor, care conţine răşină de poliamidă şi fibră de carbon.

Experţii BASF au fost implicaţi în dezvoltarea matricelor de poliamidă, în vreme ce inginerii SGL au tratat materialul la temperaturi înalte şi l-au amestecat apoi cu fibra de carbon. Potrivit celor două companii, materialul va necesita un timp mult mai redus de producţie, garantând în acelaşi timp o integritate structurală sporită şi o masă totală redusă.

BASF şi SGL nu au anunţat momentan dacă au ajuns la un acord cu o companie auto pentru vinderea produsului, însă acest tip de material este la mare căutare printre constructori.

Urmareste Automarket
Ford a anunţat deja că îşi doreşte să implementeze fibra de carbon pe viitoarele sale modele.
Tocmai de aceea americanii au făcut o înţelegere cu Dow Automotive Systems, prin care vor fi create componente din fibră de carbon. Ford vrea astfel ca masa automobilelor sale să scadă în medie cu peste 150 de kilograme.

Pe lângă Ford, şi alţi constructori precum Honda, Nissan şi General Motors şi-au manifestat interesul faţă de soluţiile de utilizare a fibrei de carbon.

via l motor

Comentarii (6)

  • Giga Motors
    Hei-rup, "evoluati" baieti, pana la urma veti introduce si masinile cu caroserii din plastic si care vor merge cu baterii......Si uite asa veti reduce costurile de productie la cote minunate pentru voi ! Dar sa nu uitati sa le fixati niste preturi de vanzare umflate cu pompa nesimtirii, invocand toptanul de high-tech de la bord, si mai ales nu uitati sa le plasati sigla la locul potrivit, ca sa se reveleze melteanu' si iute sa scoata banu'......
    33 15
  • De acord cu Giga. Eu ma tot intreb unde o sa se duca mega-profiturile rezultate din miscarea asta, ca de mers, tot cu motoare cu pistoane ca la 1900 toamna merg masinile, doar ca imbunatatite substantial (nici n-au avut 100 de ani sa evolueze cat de cat), iar abureala cu electrice si baterii tot ca la 1900 toamna o cred doar ingnorantii. Si daca in cercetare adevarata se duc doar o fractiune, ceilalti se duc in conturile actionarilor, dar totusi, ce-ai putea sa-ti cumperi cu atatea milioane, chiar miliarde de euro?! Icre de beluga roz, sampanie din stropi de roua arctica, Naomi Cambell drept a 5-a amanta, trufe cu laba de urs panda, diamante de pe Luna? Trebuie sa existe o limita la toata nesimtirea asta construita pe spatele prostilor!
    17 2
  • nu ar trebui sa-i lase sa le foloseasca pana nu gasesc o solutie ecologica si sa scape de ele;
    de asta ne sufocam acum cu o gramada de materiale si substante de care nu stim cum sa scapam
    12 1
  • Orice tehnologie care are care se dovesdeste mai ieftina si mai fiabila decat ceea ce exista acum pe piata, mai devreme sau mai tarziu. Tot timpul prima generatie va fi considerata genratie de test si va costa mai mult si este probabil ca de abia dupa 2 - 3 generatii, dupa e a fost considerata de succes, pretul sa coboare.
    Deasemenea, depinde si cum o pozitioneaza: in oferta de baza sau ca si optionala. Daca este ca si optionala probabil va fi considerata premium si va avea pret f mare, indiferent de costul de productie. Insa daca vine in pachetul de baza atunci probabil va fi la un pret comparativ cu ceea ce inlocuieste. De ex, cam odata la 4 ani se schimba motoarele pe un model de masina. Noul motor este un avans tehnologic fata de gen precendenta (pe hartie cel putin), insa pretul masinii este comparativ cu cel de acum 4 ani (inflatie integrata).
    De obicei optimizarile de cost sau schimbarea cu materiale mai ieftine sau sisteme de productie mai eficient nu au ca scop oferirea unui produs mai ieftin clientului, ci sa ofere companiei o pozitionare de tipul cost leadership. Practic ei devin f flexibili in comparatie cu concurenta. Vor incerca sa iti ia si ultimul banut din buzunar, dar in cazul in care situatie e de caca (ex criza economica), ei au flexibilitatea sa reduca pretul, sa faca oferte avantajoase (etc) fara ca profitabilitatea sa le fie afectata f mult.
    6 1
  • Alex Şeremet (BMW)
    Cel mai important acţionar SGL este BMW. Volkswagen a cumpărat de asemenea acţiuni SGL.

    SGL va fi unul din cei mai mari producători de fibră de carbon din lume, dacă BMW îşi va începe anul viitor, aşa cum a anunţat, producţia de BMW i3, cu caroseria integrală din fibră de carbon. Pentru viitorul A2, Audi foloseşte aceeaşi filozofie.

    Despre reciclare: fibrele se pot 100% recicla, fără absolut nicio problemă.
    1 0
  • asmaticul
    Treaba cu compozitele e veche... o masinuta odata numita Trabant avea asa ceva. Tot pe la 1900 toamna ca sa citez un comentariu precedent... Ceva nou sub soare?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru