Hyundai a lansat două noi motoare turbo de 1.0 şi 1.4 litri şi o cutie cu dublu ambreiaj

de Bogdan Mirică
Luni, 06.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai şi-a extins gama de motorizări cu ocazia Salonului Auto de la Paris, unde a dezvăluit două noi motoare turbo, de 1.0 şi 1.4 litri. Alături de ele şi o cutie cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte.

Hyundai a expus în cadrul Salonului Auto de la Paris noua generaţie a modelului subcompact i20.

Hyundai i20: noua generaţie a debutat la Paris

Odată cu aceasta, constructorul coreean a introdus şi două noi motoare turbo, create după trendul tot mai prezent al downsizing-ului. Noile agregate au o capacitate de 1.0 şi 1.4 litri şi fac parte din noua gamă Kappa.

Trei cilindri şi 120 de cai putere

Propulsorul de un litru dispune de numai trei cilindri şi a primit indicativul T-GDI. El va echipa noua generaţie i20 începând cu anul 2015. Echipat cu injecţie directă şi un nou tip de turbocompresor, motorul a fost creat în interiorul centrului de dezvoltare Hyundai din Russelsheim şi este capabil să dezvolte 120 de cai putere şi un cuplu motor de 172 de Nm. Cum era de aşteptat, propulsorul oferă o rată a emisiilor conformă cu normele de poluare Euro 6.

Motor turbo de 1.4 litri

Esential 87 de kilograme cântăreşte motorul de 1.4 litri.
120 de cai putere livrează unitatea de un litru.
Cel de-al doilea motor expus la Paris, unitatea turbo de 1.4 litri, este cu 14 kilograme mai uşordecât predecesorul său din generaţia Gamma.
Agregatul cu patru cilindri cântăreşte 87 de kilograme şi dispune de o tehnologie sofisticată de injecţie. Aceste îmbunătăţiri oferă un răspuns mai bun al acceleraţiei şi cuplu motor de la turaţii joase.

Unitatea a fost expusă alături de un concept propulsat cu gaz natural şi, potrivit comunicatului oficial dezvoltă 117 cai putere şi 206 Nm. Respectă normele de poluare Euro 6 şi emite doar 87 g/km.

Prima cutie cu dublu ambreiaj

Tot pe acest concept Hyundai inaugurează şi prima sa transmisie cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Botezată 7DCT, cutia promite să îmbunătăţească emisiile de CO2 şi consumul de carburant comparativ cu transmisia automată convenţională, cu şase rapoarte.

Comentarii (7)

  • E cumva Hyundai 'noul' Mercedes????sar putea:)))))
    Keep the good work Hyundai....one day you will shine like the '3 pointed star':)))))))
    17 23
  • 1.4 t-gdi si 117cp/206nm? poate cu gaz, ca altfel e jenant.
    15 8
  • Au dat si ei cu copy paste de pe alte site-uri unde informatia a fost preluata la fel.
    Puterea mentionata mai sus esta valabila doar in cazul alimentarii cu gaz exact cum ai sesizat si tu

    "Showcased in the i30 CNG concept car displayed on Hyundai’s Paris Motor Show booth, the Kappa 1.4-liter T-GDI engine provides 115 hp in CNG mode"
    6 1
  • Suleyman Cunoscatoru
    Cum adica mai usor cu 14kg ca vechiul motor ? Eu n-am vazut 1.4t pe gama hyundai pana acuma :)

    Ca deobicei koreeni impresioneaza placut si progreseaza. Dar totusi mai au de lucrat. Ofera motare cu cp multi dar la turati foarte ridicate si nu se prea simt la turatiile alea.
    9 4
  • s-au prostit si koreenii!! usor usor banii incep sa schimbe filosofii si principii ale unor asiatici cu o cultura extrem de veche si de neegalat.
    Asta e....urmeaza si japonezii!!
    4 8
  • ba da, se simte de la 3500 in sus, sunt posesor de i30
    au motoare de 1.4
    5 4
  • hyundai-kia?
    Sunt in urma dpdv tehnologic...
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru