Feedback

În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW

Publicat Luni, 31.10.2016
de Bogdan Mirică
Comenteaza 5
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 1
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 2
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 3
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 4
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 5
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 6
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 7
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 8
În 2017 Mercedes face curățenie generală în gama sa de motoare: renunță la V6 și adoptă șase cilindri în linie ca rivalii de la BMW - Poza 9
Mercedes a anunțat modificări serioase pentru anul 2017. Motoarele cu patru, șase și opt cilindri vor fi complet regândite. Noutatea absolută: germanii renunță la arhitectura V6 și o adoptă pe cea a rivalilor de la BMW.

Chiar dacă este unul dintre constructorii auto care investesc masiv propulsia electrică și hibridă, Mercedes nu uită de motoarele sale cu combustie internă. Și în cazul lor, investițiile sunt de ordinul miliardelor de euro, iar roadele vor putea fi culese încă de anul viitor, când Mercedes pregătește înlocuirea motoarelor actuale cu unele complet noi.

Structura viitoarelor propulsoare va presupune cilindri cu o capacitate de 0.5 litri. Vor exista motoare cu patru, șase și opt cilindri, iar cea mai importantă noutate este aceea că unitatea cu șase cilindri va fi una în linie, nu în V, așa cum eram obișnuiți să vedem până acum la Mercedes. Practic producătorul din Stuttgart o ia pe urmele rivalului BMW, care folosește tot motoare cu șase cilindri în linie.

Motoarele cu patru cilindri

Motoarele cu patru cilindri au început deja să își facă loc în gama de modele. Cel mai bun exemplu este dieselul de 2.0 litri, care îl înlocuiește pe cel de 2.2 litri. Este mai ușor și mai compact, fiind construit din aluminiu.

În plus, beneficiază de o tehnologie complet nouă: un mic motor electric pe bază de curea, de 48V, care înlocuiește alternatorul tradițional. Acesta ajută la repornirea mai rafinată a motorului atunci când folosiți sistemul start-stop.

Motorul poate ajuta în situații solicitante și poate recupera energia mult mai eficient. De asemenea, va ajuta la menținerea unei viteze constante, oprind complet motorul. Noile motoare cu patru cilindri vor putea livra 134 de cai putere pe fiecare litru, ceea ce le face capabile să ajungă chiar și până la 268 de cai putere.

Motoarele cu șase cilindri

Urmareste Automarket
Motoarele cu șase cilindri vor fi acum în linie și vor avea o capacitate de 3.0 litri. Întocmai ca la rivalii BMW. Ele vor beneficia de un compresor electric și de un generator integrat. Audi a folosit pentru prima dată un compresor electric și acum se pare că ideea le surâde și celor de la Mercedes pentru viitorul motor CDI de 3.0 litri. Unitatea va dezvolta astfel 308 cai putere și va fi cel mai puternic agregat diesel de 3.0 litri produs de Mercedes.

Această tehnologie permite suplimentarea presiunii la un nivel redus de rotații, pentru că un asemenea compresor electric accelerează la 70.000 de rotații în doar 300 de milisecunde. Ce simte șoferul? Un răspuns mult mai rapid din partea dieselului și lipsa unui lag turbo.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În cazul motoarelor pe benzină cu șase cilindri în linie, Mercedes încearcă o electrificare cu o arhitectură de tip ”mild hybrid”. Motorul electric care acționează și pe post de generator se află amplasat între propulsorul cu combustie internă și transmisie. El poate asista motorul clasic la plecarea de pe loc sau în condițiile unei accelerări puternice. El poate recupera energie și o poate folosi pentru a ține în viață sistemele auxiliare și pentru a completa resursele.

Mercedes susține că acest motor electric poate ajuta cu 20 de cai putere și chiar 220 Nm în plus. Germanii se laudă cu faptul că un asemenea agregat pe benzină cu șase cilindri oferă performanețele unuia cu opt. De asemenea, Mercedes ne spune să ne așteptăm la o putere maximă de 408 cai și 500 Nm pentru un astfel de motor.

Motoarele cu opt cilindri

Noile motoare cu opt cilindri vor fi de fapt niște versiuni mai cuminți ale unității de 4.7 litri. Bineînțeles, configurația V8 va fi păstrată. El va livra 476 de cai putere și 700 de Nm pentru mașinile cu indicativul 550 înscris pe capotă.

În acest caz, noutățile introduse de Mercedes ar fi o cilindree mai mică și funcția de dezactivare a cilindrilor, capabilă să oprească patru dintre ei.

Motoarele cu șase și opt cilindri ar urma să își facă apariția în vara anului viitor, pe faceliftul lui Mercedes Clasa S.


Comentarii (5)

  • noutate absoluta? .. se vorbeste despre motoare L6 la MB de mai bine de un an.

    O ultima șforțare inainte de electrice. Nu-i rau, dar nici ceva extraordinar.
    16 8
  • nu o vad ca pe o "sfortare" ci doar reducerea maxima a costurilor a unei tehnologii care , indiferent ca e in I sau in V, tot sute de cai si Nm ofera in final fara o relevanta majora in economia vanzarilor

    pentru ce sa spargi milioane pe o arhitectura ce nu spune nimic noilor generatii de cumparatori atat timp cat electrificarea va oferi o performanta cu mult mai buna decat a invechitelor termice?
    11 7
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • MB mizeaza pe motorul/alternator/generator bagat intre cutie si motor ceea ce o sa ofere clientilor atat forta unui motor electric la plecarea de pe loc cat si beneficiile motorului termic cu care acestia sunt obisnuiti. In timp acel motor va creste in dimensiuni iar ala termic se va micsora, totul culminand cu o "electrificare" completa.
    Momentan electricul este cuplat la L6, dar nu o sa inceapa 2019 pana cand capacitatea electrica se va dubla iar motorul termic va scadea la L4 sau poate chiar L3.
    3 2
  • aliali
    Traim vremuri interesante.
    2 3
  • Practic motorizarea in 6 cilindrii in linie va bate motorizari asemenea de la BMW.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru