Lobby-ul Germaniei a convins UE: limita de 95 grame CO2/km pentru maşinile anului 2020 va fi revizuită

de Sebastian Toma
Marti, 15.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a acceptat argumentele reprezentanţilor Germaniei şi acceptă un nou proiect în privinţa emisiilor medii de CO2/km ale automobilelor produse în 2020.

Esential 4 litri la sută este consumul mediu al unui automobil care emite 95 de grame de CO2 pe kilometru
Germania a reuşit să convingă reprezentanţii Comisiei Europene că decizia de a limita emisiile de CO2 ale modelelor noi produse în 2020 la 95 grame pe kilometru poate periclita numeroase locuri de muncă din Europa. Cele 28 de state membre UE au decis să caute o altă soluţie la această problemă, fiind convinse de lobby-ul puternic derulat de nemţi. Actuala restricţie în materie de emisii CO2 la nivel de gamă este de 130 grame CO2 pe kilometru. Printre argumentele germanilor se numără periclitarea locurilor de muncă de pe piaţa internă şi potenţiale probleme financiare pentru constructorii premium.

O propunere anterioară a reprezentanţilor Germaniei viza introducerea treptată şi parţială a noii reguli, urmând ca anul 2020 să implice o restricţie de 95 grame CO2 pe kilometru pentru doar 80% din automobilele produse în anul respectiv. Propunerea a fost discutată şi cu reprezentanţii producătorilor de automobile din Germania, care susţin că reglementarea solicitată de Comisia Europeană ar fi dus la costuri ridicate, a căror amortizare ar fi necesitat mai mulţi ani.

Urmareste Automarket
În cazul în care măsura propusă de CE ar fi fost implementată, compania de consultanţă Cambridge Econometrics estimează că Uniunea Europeană ar fi economisit în jur de 70 de miliarde de euro pe an, totul din reducerea consumului de carburant aferentă automobilelor mai economice introduse în producţie.
O medie a emisiilor de CO2 de 95 grame pe kilometru corespunde unui consum mediu de carburant de 4.0 litri la sută. Unii analişti spun că decizia Comisiei Europene a fost făcută pe considerente politice şi că preţul plătit de consumatorii europeni este prea mare în raport cu beneficiul obţinut de germani.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (8)

  • Dacia Plant
    Au dreptate.
    Ar trebui plantati mai multi copaci si bagate mai multe restrictii si in cazul fabricilor si apoi la autoturismele mici.
    18 1
  • O mare putere, atât în UE cât şi în lume ştie întotdeauna să-şi apere interesele, companiile reprezentative cât şi locurile de muncă ale cetăţenilor săi.

    E unul din motivele pentru care admir această naţie!
    22 2
  • nu conteaza ca pentru a-si atinge scopurile calca pe cadrave, tipic nemtesc
    6 12
  • @mm si noi am calca daca am putea!! asta este!
    Dar la vapoare de mare tonaj si avioane nu se baga restrictie? Din cate stiu eu un vapor mare face cat 15 000 masini de 2,2l
    Normal totul se poate regla prin certificatele verzi unii care folosesc motoare de 1l pot vinde la marcile premium
    7 0
  • va fi tot mai greu nemtilor de acum incolo.......se pare ca au castigat o batalie dar razboiu e doar la inceput.....
    pt. constructori ca bmw mercedes si audi vor veni vremuri grele.....pan la urma or trebui sa renunte la motoare mari de genu V8 4L si V12 de 6L......
    12 1
  • Cinea credea acum cateva luni ca Germania nu-si va impune punctul de vedere era complet nerealist, pe mine ma mira faptul c-au reusit atat de repede, apoi sa nu exageram ca si-au atins scopul calcand pe cadavre? Pe ale cui? Pe ale politicienilor care viseaza noaptea ecologie si a doua zi se duc la intruniri coborand din limuzine? Si ca nesimtirea si ipocrizia sa fie maxime, limuzine in mare parte nemtesti, cu V8-uri chiar. Cand ii voi vedea cu Prius, Volt, Leaf de abia atunci sunt indreptatiti sa se considere ecologisti, dar nici atunci sa voteze norme aberante, sa voteze norme logice, nu din 7 in 7 ani injumatatirea noxelor, asta doar in industria auto, la restul industriilor care sunt si mai poluante, nici vorba.

    Analistii care considera ca este o decizie politica sunt foarte inteligenti, au studiat foarte mult chestiunea, sa fim seriosi, n-a fost lobby care a convins, nu se schimba nimic in doar cateva luni din cauza unui lobby, a fost o impunere, acum nu-i mai vad pe cei care erau convinsi ca Germania va fi pusa cu botul pe labe, ca nu este asa influenta si ca exagerez eu. Atata timp cat nemtii vor produce cei mai multi bani dintre tarile europene, automat vor avea si cea mai mare influenta, cei care traiesc pe alta lume vor continua sa nu inteleaga, sau sa se prefaca.
    10 5
  • In final firmele nemtesti (mai ales din industria auto) angajeaza in Romania cateva zeci de mii de oameni. Asa ca interesele lor sunt oarecum si ale noastre.
    Al doilea lucru care mi se pare important e ca europenii sunt cam singurii care isi impun tot felul de restrictii de mediu. De aceea multe locuri de munca pleaca in china sau alte state care nu sunt asa severe cu conditiile proprii.
    13 0
  • @valentin
    Bai kamikaze, ia spune cat de curat este aerul in marile orase japoneze? Pietonii aia care merg cu masca pe fata sunt de alta parere, orasele nemtesti sunt mult mai putin poluate, cu toate motoarele lor jalnice si varza, du-te naibii la fukushima si lasa-ne.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru