Maserati Quattroporte - primele imagini şi detalii ale noii generaţii

de Bogdan Mirică
Marti, 06.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maserati a publicat astăzi primele imagini şi informaţii ale noii generaţii Quattroporte. Modelul de lux va fi prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Detroit.

Maserati scrie astăzi o nouă pagină în istoria sa odată cu publicarea primelor fotografii şi informaţii ale noii generaţii Quattroporte, sedanul de clasă mare, responsabil cu rivalizarea unor nume mari din segment, cum ar fi Porsche Panamera şi Mercedes CLS.

Deşi italienii au fost destul de zgârciţi în detalii, trebuie să ştim totuşi că noul Quattroporte evocă linii de design ale vechilor modele Maserati, trasate de propriul birou de creaţie al constructorului, aflat în interiorul Fiat Group Centro Stile. Designul sedanului cu alură de coupe poartă semnătura celebrului Lorenzo Ramaciotti, designer Pininfarina, şi păstrează câteva elemente ale vechiului model: grila frontală, prizele de aer laterale şi montantul C.

Esential 5200 de mm va măsura viitorul Maserati Quattroporte.
1940 de kilograme va cântări noul Maserati Quattroporte.
50.000 de maşini pe an speră să vândă Maserati până în 2015.
Deşi italienii nu recunosc momentan, noul Quattroporte a crescut în dimensiuni şi măsoară 5200 de mm, cu aproape 15 centimetri mai mare decât vechea generaţie.
În plus, noul model vine cu un apatament mult mai mare, menit să ofere spaţiu generos la nivel genunchilor şi al picioarelor.

Chiar şi cu această redimensionare, vârful de gamă promite a fi mai uşor decât atuala generaţie, graţie folosirii aluminiului la nivelul caroseriei. Masa totală va scădea de la 1990 al 1940 de kilograme.

Nu există informaţii nici despre propulsia viitorului sedan de lux, însă mai multe zvonuri anunţă un V8 de 4.7 litri, de provenienţă Ferrari, capabil să livreze peste 460 de cai putere, cât oferă în prezent pe Granturismo. Chiar şi aşa, emisiile şi consumul vor fi reduse cu ajutorul unei transmisii noi, cu opt trepte, elaborată de ZF.

Gama va fi completată anul viitor de o tracţiune integrală, iar în următorii ani vom vedea şi alte motoare V8 şi V6, unele dintre ele chiar diesel, premieră pentru constructorul de lux din Peninsulă.

Noul Maserati Quattroporte va fi dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Detroit, în ianuarie 2013.

El va deschide drumul pentru alte două modele, un sedan de talia lui BMW Seria 5, botezat Ghibli, şi un SUV numit Levante, inspirat de conceptul Kubang. Cu această gamă Maserati speră să atingă până în 2015 un număr de 50.000 de unităţi livrate pe an.

Comentarii (16)

  • bordul mi se pare prea minimalist iar spatele prea lasat si cu stopuri comune...

    cine stie cat vinde acum maserati intr-un an si cat pe modele?
    7 31
  • 2dany...stiu,te-ai obisnuit cu noua tendinta de a aglomera butoane ,manetute.beculete si alte comenzi de......scarpinat obsesia de extravaganta....
    24 3
  • @Dany...daca taceai filozof ramaneai.....!!!Chiar e superb noul model de maserati!!!No comment
    26 2
  • zarnesteanu
    Masina si-a pastrat liniile originale, si a scapat de stopurile de la generatia trecuta. Din fericire. Aduc un pic cu stopurile de la CLS. Oricum, mult mai atractiva si mai moderna. Interiorul e super ca de obicei. Mie bordul mi se pare mult mai class acum, simplificat, lemnul exact cat trebuie si unde trebuie. Un pas inainte fata de clasicele interioare italiene unde te cam pierdeai in butoane plasate anapoda, inghesuite si minuscule.

    Despre motor, fie ca e de provenienta Ferrari fie ca e dezvoltat in house, n-ai cum s-o nimeresti prost. Despre consum, n-are rost sa vorbim la banii astia.

    Una peste alta, o masina reusita care va ramane o aparitie unica pe soselele lumii.
    17 5
  • No name
    stopurile seamana cu alea d p audi a6, farurile Infiniti G, interioru e mortal adik nici o limuzina nu e nici makar aproape d asa ceva, volanul iar imi aduce aminte d volanu d p m6 :D acuma sa spuneti k nu am dreptate...
    3 19
  • Interiorul imi place, e de bun gust, exteriorul asa si asa sa fiu sincer, linia laterala este ceea ce trebuie, o usoara evolutie a vechiului model, din fata aduce a Maserati clar dar farurile puteau arata mai bine, in spate stopurile arata mai bine decat cele vechi dar parca au mai putina personalitate.Oricum ma bucur ca Marchionne nu lasa de caruta si Maserati asa cum se intampla cu Alfa acum, e bine c-o sa apara si-un model de clasa mare, la denumire nu sunt sigur daca e de bun augur sa se numeasca Ghibli, dar e vorba de obisnuinta probabil.
    10 1
  • razvan magureanu
    Gresit la motoare! Motoarele aspirate au murit. vedeti ce scrie pe numarul de inmatriculare? 530 HP Atat va avea dar nu V8 aspirat de 4,7 litri ci V8 turbo de 3,8 litri. Fac pariu. Mircea, te bagi?
    4 1
  • Jos palaria pentru italieni ..
    19 1
  • la partea frontala se putea mai bine , dar interiorul e unic ,simplu si elegant ...simplitatea e cel mai sofisticat lucru ...
    12 2
  • Mecano-tehnic
    Si ati scapat de problemele de servodirectie?Italienele astea sunt praf rau la fiabilitate la fel ca si Alfa Romeo de altfel.
    5 24
  • Victor
    Displayul imi pare a fi cam pare, totusi nu este Lexus, nu este Cadillac sau alta masina gen Facebook.

    Inscriptia Maserati pe tetiera ii da un aer cam manelist.

    Suportul Tv pt locurile din spate este pur si simplu penibil.

    La exterior poate se putea mai bine,mai ales forma farurilor.

    Cutia de viteze in 8 trepte nustiu cat de fantastica mai este la nivelul lui 2013, deja noul S Class va avea o CV in 9 trepte, ZF la lansa la randul lui CV in 9 trepte iar Hyundai, GM si Ford isi vor echipa masinile cu CV in 10 trepte, cei de la Maserati trebuai sa foloseasca o cutie ZF in 9 trepte.

    In rest masina este rezonabila in segmentul ei, astept alte detali.
    3 10
  • super........
    tare ma tem ca datorita lungimi(5,2m_sia cam pierdut din sportivitate.....
    poate ma insel....
    7 6
  • doamne da cati cretini pe forumul asta! daca era haudi era cel mai periculos din lume! se baga in seama tot frustratul cu golf 3 care spera la 4 5 6 sau 7 mai nou sa comenteze ca nu is bune domne. dar nici nu a atins (asta in caz bun) sau vazut una.
    12 3
  • Design Ireprosabil

    Arata foarte bine noul model. Design-ul este superb si se incadreaza perfect in originalitatea marcii. Ma asteptam ca noul model sa fie doar o restilizare a celui precedent, dar Maserati dovedeste ca are solutii noi care pastreaza traditia.
    13 1
  • Michael
    Faruri Infiniti ,stopuri audi, schimbator de viteze bmw si cu toate acestea masina arata senzational
    4 14
  • schumi
    Design-ul continua linia lui Maserati GT.
    12 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru