Feedback

Mașini "curate", producție "murdară": fabrica Tesla din Fremont, California, a fost amendată pentru emisii ilegale de oxizi de azot

Publicat Sambata, 03.03.2018
de Mircea Meşter
Comenteaza 9
Mașini "curate", producție "murdară": fabrica Tesla din Fremont, California, a fost amendată pentru emisii ilegale de oxizi de azot - Poza 1
Autoritățile din California au amendat Tesla cu 140.000 de dolari din cauza emisiilor NOx peste limita admisă în perioada 2013-2016 în urma producției de mașini la fabrica Fremont, care asamblează Model S, Model X și Model 3. Tesla dă vina pe "greaua moștenire" GM și Toyota.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacă noua uzină Gigafactory pe care Tesla a construit-o în deșertul Nevada este considerată unul dintre cele mai ecologice situri de producție din lume, actuala fabrică Tesla din Fremont, California, locul în care compania americană produce cele trei modele electrice din actuala gamă, se află aparent de partea opusă a indicilor eco.

Autoritățile americane au amendat Tesla cu 140.000 de dolari pentru faptul că uzina Fremont, locul în care se produc toate cele trei mașini electrice ale companiei - Model S, Model X și Model 3 - nu a respectat nivelurile minime de emisii de oxizi de azot (NOx) între anii 2013 și 2016. Conform celor de la Tesla, problema derivă din faptul că o serie de echipamente au funcționat la standarde scăzute, lucru care a făcut ca fabrica să fi emis "un nivel ridicat de oxizi de azot între anii 2013 și 2016". 

Esential 139.500 de dolari este amenda primită de Tesla din partea autorităților californiene pentru nerespectarea limitelor de emisii.
Uzina Tesla din Fremont a fost achiziționată de compania americană în 2010. Cunoscută anterior sub numele New United Motor Manufacturing (NUMMI), uzina a produs până la preluarea Tesla mașini pentru Toyota și GM. Reprezentanții companiei americane susțin că fabrica a fost reutilată în primii doi ani de la preluare, anul 2012 fiind cel în care Fremont a produs primele exemplare Tesla Model S livrate către clienții americani. 

"De când am preluat fabrica, am investit peste 3 miliarde de dolari pentru a o moderniza. Printre altele, am înlocuit treptat echipamentele NUMMI care cauzat problema și am realizat teste regulate pentru a ne asigura că nu se vor mai întâmpla probleme de acest tip", au declarat cei de la Tesla într-un comunicat oficial.

via bgr


Comentarii (9)

  • Dacă noua uzină Gigafactory pe care Tesla a construit-o în deșertul Nevada este considerată unul dintre cele mai ecologice situri de producție din lume, actuala fabrică Tesla din Fremont, California, locul în care compania americană produce cele trei modele electrice din actuala gamă, se află aparent de partea opusă a indicilor eco.

    Cum adica se afla? Vrei sa spui ca s-a aflat. Neregulile pentru care Tesla a fost amendata s-au produs intre anii 2013 - 2016. Ori astazi traim in anul 2018, iar fabrica din Freemont este in deplina legalitate privind emisiile.
    11 6
  • Ȋn primul rând, eu depistez o problemă de…logică ȋn motivarea băieților de la Tesla. Ne aflăm ȋn 2018. Ei au preluat fabrica ȋn urmă cu opt ani, iar ei declară că ȋncă de la ȋnceput au investit miliarde de dolari ȋn modernizare. Pe de altă parte, se menționează că acele emisii poluante au fost ȋnregistrate până ȋn 2016. Ca să finalizez silogismul pe care l-am construit (dar este accesibil oricui, deci nu vă gândiți la vreo filosofie alambicată), rezultă, fără echivoc, că nu prea au modernizat fabrica! Și atunci de ce consideră dânșii că GM și Toyota sunt responsabile de situație?? Erau acestea axate pe ideologii & obiective eco, ȋn vremea colaborării lor? Mă rog, “eco” nu ȋn sensul ecologic, ci ȋn sensul de a vinde mașini economice.

    Plus că aspectul contrariant este acesta: am terminat cu retehnologizarea, adică am instalat niște utilaje de producție care, teoretic, trebuie să fie perfect prietenoase cu mediul, dar eliberăm ȋn atmosferă noxele acelea care au dinamitat prestigiul Diesel-ului.

    A, și, din moment ce oficialii de la Tesla erau la curent cu cazul, de ce nu l-au dat publicității? A trebuit să descopere autoritățile? Sau știau și ele tocmai ȋn perioada incriminată, variantă pe care ȋnclin s-o admit – adică, vreme de trei ani, a existat o amenințare clară la adresa mediului, dar ne apucăm și noi, statul, să sancționăm când…om vrea. Sau când ne-om aduce aminte.

    Păi, dacă așa funcționează unele lucruri ȋn cadrul celei mai avansate democrații din lume, ce pretenții să fie ridicate ȋn alte zone de pe Glob? Despre ce vorbim, ȋn fond? Despre statul de drept? Sau despre statul (ȋn fund) de (spate) drept? Când vom pricepe odată că ni se servesc utopii…sublime? Prin legea firii, statul de drept se confruntă din start cu o imposibilitate de conturare, ca să nu spun cu o hibă insurmontabilă (de-a pururi), ia ghiciți care: OMUL! Pur și simplu.
    11 2
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Nu este nicio problema de logica in motivarea Tesla, ci modul in care a fost scris acest articol. Din el lipsesc informatii importante, unele vorbind despre cum americanii au anuntat autoritatile cu privire la aceste probleme.

    Pentru cei interesati de subiect, aici este intreaga poveste: https://www.sfchronicle.com/business/article/Tesla-touts-its-emissions-free-cars-Its-factory-12721363.php
    10 2
  • Din articolul sugerat reiese că Tesla a mai fost amendată. Au informat, ȋntr-adevăr, autoritățile, ȋn 2014, și, totuși, problema cu noxele s-a perpetuat până ȋn 2016. Iar GM și Toyota ieșiseră din ecuația răspunderii ȋn 2010. Bine, s-a justificat apariția noxelor prin defecțiunile unor piese din componența echipamentelor și prin neglijarea unui dispozitiv care nu era ȋn concordanță cu standardele, dar cine l-a lăsat să funcționeze timp de patru ani?

    Nu vreau să accentuez vina Teslei, dar, de fapt, să nu ne amăgim singuri: astfel de evenimente (inclusiv…poluarea) vor mai fi consemnate ȋn dreptul “electricelor”, căci, aidoma “luptei anticorupție”, nici campania “antipoluare” nu va duce lipsă de bube vizibile ȋn cap, chiar dacă celor mai mulți din prostime le va conveni, ȋn ambele cazuri, motivația de genul “Las’ că merge și așa, din moment ce este singura soluție”.
    10 2
  • Arogantul
    adevarata istorie a tesla https://www.youtube.com/watch?v=kwnZhPSqQjQ
    2 1
  • Absolut minunată inițiativa ta, Arogantule. Mulțumesc!

    Hm, ce chestie: cum ne place nouă, ȋn general, să ȋnghițim de-a gata tot ce prezintă și ne livrează, pe nemestecate, mass-media, fără să se nască ȋn mintea noastră posibilitatea (nu răutatea!) de a trece toate informațiile recepționate prin filtrul…Adevărului (paradoxal sau nu, acesta poate fi extras tot din surse…mediatice, că doar nu suntem dotați din naștere cu sublima calitate a ubicuității – deci nu lipsa timpului poate fi invocată drept cauză principală – astfel ȋncât să putem fim prezenți concret, fizic, oriunde se petrec evenimente cu impact direct asupra vieții noastre, ca martori care consemnează la fața locului ceea ce, astfel, nu le poate ȋnșela capacitatea de “procesare” a faptelor și a motivațiilor din spatele lor).

    Carevasăzică, așa stă treaba cu “Superman“, “The Hero”, “The Revolutionary” Musculiță. Eh, reportajul respectiv o fi emanat de la vreo “televiziune a penalilor”, deci, automat, “nu este credibil”. Ȋn realitate, reprezintă o radiografie elocventă a “succesului”, așa cum este ȋnțeles ȋn ziua de astăzi.

    La urma urmei, vorbind strict pe planul luptei anticorupție, pardon, antipoluare, Musk ȋnseamnă…Slujirea, Logosul, Infailibilul și, prin urmare, n-ai de ce și cum să-l…revoci. Corect, fani #rezist (ȋmpotriva “dictaturii” M.A.I.). Este cât se poate de limpede că noi, “dinozaurii”, adoratorii “iresponsabili” ai noxelor, “obișnuiți” cu nocivitatea, pestilența și duhoarea carburanților fosili (cărora, desigur, nu li se poate atribui nicio contribuție la făurirea civilizației globale din secolul XX), suntem spălați pe creier, nu voi, slujitorii “open mind”, “adaptabili”, “avansați”, ai Gaiei. Yeee!

    http://mythologian.net/gaia-mother-earth-the-mother-of-all/

    De aici/acum ȋncolo, liber la puncte de vedere, indiferent dacă sunt pro sau contra; calea democratică primează :)
    2 5
  • @inexorabil
    mai serveste un calmant

    nu te mai baga nimeni in seama, fan al noxelor, iresponsabilule, etc. Faci valuri inutil.

    sunteti pe cale de disparitie, obisnuieste-te cu gandul.
    4 2
  • Octavian
    140.000 euro pt Tesla e ca si cum ne-am plati noi 1 ora de parcare.
    0 0
  • Dragii mei, no offense, dar discuțiile politice care nu au nicio legătură cu subiectul articolul se încheie aici. Aș vrea ca aici să nu se discute decât despre mașini, în măsura în care se poate. Altfel, știu că ne pricepem la foarte multe subiecte.

    @inexorabil: ultimul tău comentariu și celelalte din discuție care sunt off-topic au fost eliminate. Multumesc pentru intelegere.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru