Mazda crede în continuare în motoarele sale diesel și benzină: „Nu vă grăbiți să cântați prohodul motoarelor termice”

de Bogdan Mirică
Vineri, 04.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda continuă să creadă în motoarele cu ardere internă, motiv pentru care nu renunță la dezvoltarea lor. Japonezii vor lucra însă în paralel și la modele electrice și hibride.

Mazda este unul dintre constructorii care s-au opus electrificării rapide a gamei și a privit cu încredere în propulsoarele convenționale. Și se pare că va continua să o facă.

Într-un interviu recent, Robert Davis, vicepreședinte al operațiunilor Mazda din Statele Unite, susține că industria auto se grăbește să cânte prohodul motoarelor cu ardere internă și critică subvențiile oferite mașinilor electrice.

„Vehiculele electrice nasc o problemă: reciclarea bateriilor litiu-ion. Trebuie să ne gândim că ele nu înseamnă chiar zero emisii. Există emisii în timpul vieții și emisii după ce mașina iese de pe stradă”.

Același Davis a declarat că Mazda nu s-a opus complet curentului și lucrează în prezent la proiecte de mașini electrice și hibride. Japonezii nu uită însă de motoarele cu ardere internă, care vor fi în continuare îmbunătățite.

Urmareste Automarket
„Înainte de a ne implica în electrificare, suntem convinși că prezența unui motor cu ardere internă eficient și fiabil este esențială pentru orice producător”.

Mazda plănuiește să lanseze în curând generația a doua a motoarelor pe benzină Skyactiv.

Acestea vor folosi un alt sistem de aprindere, și nu bujiile actuale. Această soluție îi va ajuta pe niponi să obțină o reducere a consumului cu 30%.

Cât privește viitorul modelelor electrice, Mazda susține că va avea un produs cu zero emisii în 2019, însă el nu va fi disponibil pe toate piețele.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (6)

  • Cand a spus-o boss-ul de la Mercedes au sarit toti fanaticii marcilor japoneze sa-l critice. Acum in, mod cert, vor sari sa spun ca sunt de acord si cu motoarele termice .... Cu o conditie! Sa fie japoneze!
    15 9
  • Daca pe noi, astia old school si rezistenti la schimbare nu ne credeti, poate ii credeti pe inginerii de la Mazda, BMW si Mercedes, care au facut stiri pe tema asta doar in ultima saptamana. :D
    11 5
  • Am uitat sa spun ceva: astept cu interes comentarii/reactii de genul - "industria petroliera dom'le, astia isi baga coada! De aia si numai de aia nu se poate dezolvta transportul cu 0 emisii dom'le!!! It's a conspriacy, goddamn it! I knew it al along!!!" :))))
    7 11
  • unsirb
    Probabil ca mai au niste ani buni in fata.

    Off-topic: nu zic ca nu e "catchy" numele Skyactiv, dar nu-mi dau seama in ce limba e exprimat? In engleza, ii lipseste un -e in capat. In germana, ar fi cu k. Licenta literara? :)
    7 5
  • Ce puteau sa zica si astia de la Mazda? Gama lor de motorizari a ramas la nivelul anilor 2000: nu tu benzinar turbo si 150 CP din diesel de 2.2 litri.
    11 15
  • ba il cantam! sa dati faliment daca mai incercati sa ne vindeti mizerii cancerigene!
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru