Feedback

Mercedes-Benz Clasa E primește noi versiuni cu sistem hibrid de propulsie: până la 320 CP și autonomie în modul electric de 54 de kilometri

Publicat Miercuri, 10.10.2018
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 7
Mercedes-Benz introduce noi versiuni pentru Clasa E. Modelul constructorului german va fi disponibil în varianta E300e (plug-in hybrid benzină-electric) de 320 CP sau în versiunea E300de (plug-in hybrid diesel-electric) de 306 CP. Autonomia în modul electric ajunge până la 54 de kilometri.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a prezentat noi versiuni cu sistem hibrid de propulsie pentru Clasa E. Producătorul german introduce o motorizare plug-in hybrid benzină-electric (E300e) disponibilă doar pe sedanul de clasă mare și o variantă plug-in hybrid diesel-electric (E300de) disponibilă atât pe versiunea sedan, cât și pe varianta break.

Versiunea E300e integrează un motor pe benzină de 2.0 litri capabil să ofere 211 CP la 5.500 rpm și 350 Nm între 1.200 și 4.000 rpm. Motorul electric dezvoltă 90 kW (122 CP), iar în total, sistemul hibrid generează 320 de cai putere și 700 Nm. Unitatea electrică este susținută de un acumulator cu o capacitate de 13.5 kWh.

Mercedes-Benz spune că versiunea E300e accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde, iar viteza maximă se oprește la 250 km/h. Viteza maximă în modul electric trece de 130 km/h, în timp ce autonomia oferită de pachetul de baterii ajunge la 50 de kilometri.

Consumul mediu mixt anunțat de Mercedes-Benz pentru varianta E300e este de 2.0 litri/100 de kilometri, valoare măsurată în urma testelor realizate în ciclul NEDC.

Varianta plug-in hybrid diesel-electric mizează pe un motor diesel de 2.0 litri de 194 CP și pe un motor electric de 90 kW. În total, sistemul oferă 306 CP și 700 Nm, valori similare cu cele întâlnite în cazul noului C300de, prezentat în urmă cu câteva ore. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.9 secunde, indiferent de versiunea de caroserie aleasă, în timp ce autonomia în modul electric este de 54 de kilometri (sedanul E300de), respectiv 52 de kilometri (break-ul E300de). Acumulatorul pregătit de nemți are o capacitate de 13.5 kWh. 

Consumul mediu mixt este de 1.6 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 variază între 41 și 44 de grame per kilometru. 


Comentarii (7)

  • Ce slab...Autonomia este execrabila, mai ales ca este calculata in ciclul NEDC. Rusinica Mercedes, se vede ca esti ramas rau in urma cu tehnologia. Tesla rulllz!
    5 5
  • cum calculeaza astia consumul asta de 1.6 l/100? Presupun ca merg timp de 29 zile cate 40km pe care ii faci doar electric si o zi pe ce arzi din rezervor?
    4 1
  • Adrian: Ce ati alege intre Mercedes S class W221 si Jaguar XJ X358 ? Raspunde
  • Cam mică autonomia, măcar 80km care ar fi media zilnică mondială.

    Astfel poţi folosi maşina zilnic în mod electric şi în weekend pe diesel, lăsând poluarea mai înafara oraşelor pe cât posibil.
    4 2
  • ACE - Craiova
    Autonomia pur electrica a modelului E300e, in ciclul WLTP - mai aproape de realitate decat cel NEDC - ar fi de cca. 40 km.
    Destul de putin dar cam atat poti scoate din acumulator de numai 13,5 kWh.....
    O autonomie EXCELENTA pentru un vehicul PHEV ar fi una de 100 km WLTP.
    Ea ar presupune, in acest caz particular, un acumulator de cca. 35 kWh ceea ce ar implica MODIFICARI MAJORE ale caroseriei actuale - la modul practic nu s-ar putea adapta pe aceasta....
    O compactare a bateriilor SEMNIFICATIVA ar putea fi disponibila COMERCIAL insa in cca. 2-3-4 ani, odata cu evolutia tehnologica...
    9 1
  • Claudiu
    Inainte de anii 2000, consumurile oficiale erau foarte apropiate de realitate pentru ca se faceau pe un traseu inchis si se simulau conditiile reale de trafic. Dar din cauza unor constructori binevoitori, masinile au inceput sa fie golite de toate lichidele, scaunele erau inlocuite cu unele foarte usoare, anvelope foarte foarte inguste, iar masinile testate nu aveau nici o optionala. Din acest motiv, ca sa existe egalitate de sanse s-a introdus standardul NEDC care presupune un calcul foarte complicat realizat pe bancul de probe la care contribuie coeficientul aerodinamic al masinii, greutatea si alte elemente. NEDC ne da un consum teoretic pe care masina ar fi capabila sa-l obtina in anumite conditii(probabil daca rulezi in treapta superioara fara sa atingi frana vreodata si motorul turat la 1200 doar). In cazul hibridelor plug-in se face un calcul pur teoretic despre ce ar putea sa obtina daca s-ar rula doar in modul hibrid la o viteza foarte foarte mica. Rezultate oficiale sunt false din cauza ca nu se simuleaza un traseu de 100km, ci unul mai scurt in care se foloseste mai mult doar bateria si apoi se adapteaza rezultatul pentru 100km. DIn acest motiv autonomia lor este mult sub ce ai obtine cu un diesel, o data ce bateria s-a golit, masina consuma cat un motor pe benzina normal sau chiar mai mult din cauza greutatii mai mari.
    8 2
  • andrei
    foarte bine zis, doar ca mai trebuie punctat si ca bateria nu ramane golita pana o reincarci tu, ci se reincarca si singura, prin recuperarea energiei la franare (inclusiv decelerarile ajuta). asa ca dupa ce s-a golit nu o sa mergi la infinit cu ea goala, ci probabil, in viata reala, urmeaza o alternanta de ceva baterie+consum mai mare de carburant, (asta fata de ce era inainte cand era bateria plina). per ansamblu, da, nu ajunge sa consume continuu acel miraculos 1-2%, dar totusi bateria ajuta in consumul total.

    am 2 colege cu auris hybrid si comparand cu g6-le meu benzina, pe acelasi drum si aproximativ acelasi stil de mers (e imposibil sa fac o comparatie exacta), aurisul ia ceva mai putin. evident, nu atat de putin cat sa merite diferenta de bani, daca consumul e primul lucru care te intereseaza. dar daca vrei neaparat sa iesi mai ieftin, iei o masina cu 10.000 euro mai putin si gata, sigur nu vei pierde din consum atat la motoare decente, indiferent pe ce sunt si cine le face. oricum, oamenii nu iau masini doar pt consum.
    3 1
  • Meteorologogu
    Bine ca mai tine cineva dieselul in viata, Peugeot au tot incercat ... daca ar folosi dieselul doar ca generator si o autonomie pur electrica de 80-100km cred ca er fi ceva bun, dar cu toata isteria asta anti diesel cine vrea sa riste ?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru